Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:14

@pieneappel: Met 32 weken hebben ze nog voldoende ruimte om te draaien waarschijnlijk? Hopelijk gaat de baby snel goed liggen!

@horsii: vind je dat lastig dat je de baby nog niet voelt? Is toch altijd zo een geruststelling vind ik.

Sweetgirl1

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:01

Gister hebben we de 3d echo gehad van de kleine man. Hij lag tegen de wand aan maar gaf kusjes en was aan het happrn. En zelfs een hele grote mond, hij moest even gapen.
Hij heeft mijn neus en de mond van mn vriend zover we zagen. En hele bolle wangetjes

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:25

Solleke Noah: Kamertje van mijn dochter wel af, alleen nog 1 plankje ophangen (dan deel ik écht een foto haha). Babykamer is nog niet "af" maar daar moet alleen nog een andere kleur en wat opmaak op de muren. Het is nu ook al babykamer dus kunnen we zo in gebruik nemen gelukkig, maar het oog wil ook wat :D
Nog niks erbij met 16 weken, knap! Ik had vreetbuien tot en met en kwam mega aan rond die weken geloof ik :7 Maar eet nu alweer enkele weken minder qua hoeveelheid en kom nu dus ook bijna niets meer aan dus dat compenseert weer. Ik voelde onze baby al heel erg vroeg, maar was ook de tweede en herkende het gevoel.

Zebraatje wat vervelend benauwdheid, gelukkig is de temperatuur wel weer beter nu dat zal wel helpen. Pittig he als je lijf ineens tegenwerkt -O- ik herken het gevoel, gelukkig gaat de tijd ook al hard en zijn we niet voor eeuwig zwanger. Wat een enorme bult kleertjes, super fijn :D En die commode hoe gaaf :wow: heel erg mooi gedaan!

Pieneappel geen idee of na indalen ze daar blijven en niet meer omdraaien. Google zegt meestal wel, ik ga het niet jinxen O:) Fijn een groeiecho! Is die standaard? Bij ons doen ze geen echo's meer na 20 weken tenzij ze twijfelen over de groei. Ik moet zeggen ik voel wel op meerdere plekken beweging, maar vooral de voetjes kan ik herkennen en die liggen bovenin. En inmiddels voelt het ook alsof ik met een voetbal tussen mijn benen en op mijn blaas loop dus dat is niet te missen.

Horsii fijn weer door de goedkeuring. Benieuwd wanneer je de baby gaat voelen!

Sweetgirl oooh 3D echo gaaf! Hoeveel weken zit jij nu op? Wel lekker om de kleine weer even te zien kan ik me voorstellen.

Ik heb denk ik gisteravond voor het laatst paard gereden. Kwam eraf met zere bekkenbodem (bij mn schaambeen) en daar nog een paar uur wat last van gehad ondanks dat ik al rustig gereden had dus ik vindt het mooi geweest zo. Evengoed weer best lang volgehouden. En vanmorgen had ik ineens oefen of indalingsweeën, nog niet eerder gehad (vorige zwangerschap ook niet) dus werd er toch even onrustig van of dat wel goed ging := maar uiteindelijk gingen ze weg. Omdat ik vorige keer zo snel beviel moet ik nu meteen bellen bij de eerste wee en omdat het nu nog véél te vroeg zou zijn moet ik dan als de sodemieter naar het ziekenhuis natuurlijk. Maar gelukkig vals alarm.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:31

Nu 29+3

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:05

Sannens schreef:
Oké even, waar heb je luchtballon knoppen vandaan? Wij hebben ook een luchtballon kamer voor mijn dochter en zij krijgt een nieuwe kast. En die zijn echt prachtig!

De knoppen zijn van Zara Home. https://www.zarahome.com/nl/ballonvormi ... olorId=999 Ze hebben ook een gave zappelin lamp.
En als je nog een kleed zoekt: https://www.tapijt24.nl/tapijt/tapijt-v ... creme?c=93
Deze kwam ik ook tegen.

Het originele plan was een berg(dieren)thema voor onze kinderkamer, omdat er al fotobehang van een bergmeer in de kamer was. Maar toen zag ik de luchtballonknopjes. Dus nu wordt het een iets breder thema "over de bergen in een luchtballon" oid :=

XladyX schreef:
Solleke Noah: Kamertje van mijn dochter wel af, alleen nog 1 plankje ophangen (dan deel ik écht een foto haha). Babykamer is nog niet "af" maar daar moet alleen nog een andere kleur en wat opmaak op de muren. Het is nu ook al babykamer dus kunnen we zo in gebruik nemen gelukkig, maar het oog wil ook wat :D
Nog niks erbij met 16 weken, knap! Ik had vreetbuien tot en met en kwam mega aan rond die weken geloof ik :7 Maar eet nu alweer enkele weken minder qua hoeveelheid en kom nu dus ook bijna niets meer aan dus dat compenseert weer. Ik voelde onze baby al heel erg vroeg, maar was ook de tweede en herkende het gevoel.

Zebraatje wat vervelend benauwdheid, gelukkig is de temperatuur wel weer beter nu dat zal wel helpen. Pittig he als je lijf ineens tegenwerkt -O- ik herken het gevoel, gelukkig gaat de tijd ook al hard en zijn we niet voor eeuwig zwanger. Wat een enorme bult kleertjes, super fijn :D En die commode hoe gaaf :wow: heel erg mooi gedaan!

Pieneappel geen idee of na indalen ze daar blijven en niet meer omdraaien. Google zegt meestal wel, ik ga het niet jinxen O:) Fijn een groeiecho! Is die standaard? Bij ons doen ze geen echo's meer na 20 weken tenzij ze twijfelen over de groei. Ik moet zeggen ik voel wel op meerdere plekken beweging, maar vooral de voetjes kan ik herkennen en die liggen bovenin. En inmiddels voelt het ook alsof ik met een voetbal tussen mijn benen en op mijn blaas loop dus dat is niet te missen.

Horsii fijn weer door de goedkeuring. Benieuwd wanneer je de baby gaat voelen!

Sweetgirl oooh 3D echo gaaf! Hoeveel weken zit jij nu op? Wel lekker om de kleine weer even te zien kan ik me voorstellen.

Ik heb denk ik gisteravond voor het laatst paard gereden. Kwam eraf met zere bekkenbodem (bij mn schaambeen) en daar nog een paar uur wat last van gehad ondanks dat ik al rustig gereden had dus ik vindt het mooi geweest zo. Evengoed weer best lang volgehouden. En vanmorgen had ik ineens oefen of indalingsweeën, nog niet eerder gehad (vorige zwangerschap ook niet) dus werd er toch even onrustig van of dat wel goed ging := maar uiteindelijk gingen ze weg. Omdat ik vorige keer zo snel beviel moet ik nu meteen bellen bij de eerste wee en omdat het nu nog véél te vroeg zou zijn moet ik dan als de sodemieter naar het ziekenhuis natuurlijk. Maar gelukkig vals alarm.

Heb alle kleding doorgenomen met een vriendin. Heeft ons zeker anderhalf uur gekost. Viel toch een beetje tegen. Heel veel roze en niet echt mijn smaak (veel ruchjes, jurkjes), geen stoere meisjeskleding, standaard rompertjes (dus niet de handige overslagrompertjes) of toch minder kwaliteit. Maar alsnog een zeker 20 potentiële dingen eruit gehaald. Vandaag even goed kijken bij wat ik al heb en dan setjes maken.

Net bij de verloskundige geweest. Weer goedgekeurd. Baby ligt nog wel met hoofd boven, maar heeft nog een paar weken om te draaien.

@XladyX, jammer van de laatste keer paardrijden. Maar volgens mij heb je het dit het langst volgehouden van iedereen hier. Maar op een gegeven moment is het mooi geweest.
Zelf heb ik met 27/28 weken voor het laatste gereden. Dit ging nog goed. Maar daarna was het elke keer warm als ik naar stal ging en nu vind ik mezelf te zwaar en heb minder/ander balans denk ik. Rijd een pony, dus vind dat niet eerlijk naar haar. Inmiddels 8 kilo zwaarder, dan dat ik altijd was. Dus het is goed zo. Nu gewoon twee keer per week lekker rommelen op stal en grondwerk doen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 12:52

Fijn dat jullie goedgekeurd zijn Lady!! Altijd fijn!! Lekker ook dat ze al goed ligt. Hopelijk blijft het zo.
Hier vandaag ook goedgekeurd bij de gynaecoloog. De verloskundige mag de rest van de groeiechos doen en hoef i.p niet meer terug naar de gynaecoloog *\o/*

Hier ook rond de 18 week voor het eerst de kleine gevoeld.

Wauw prachtig geworden de commode Zebraatje!! <3 En wat veel kleren jemig!! Wel
Jammer dat het uiteindelijk wat tegenviel.

Hopelijk volgende week een goede groeiecho pieneappel! En wat jammer dat het allemaal wat zwaarder wordt. Hoe logisch ook.

Fijn jullie ook goedgekeurd Horsii!! *\o/*

Wat schattig Sweetgirl! Hopelijk nog wel een paar mooie plaatjes gekregen.

Ahh wat jammer dat je nu toch moet stoppen met rijden Lady, maar wat heb je het lang volgehouden zeg!! Nu maar verder met grondwerk voor de laatste weekjes. Gelukkig liep de buikpijn met een sisser af en bleken het geen weeën. Kan me voorstellen dat je even in de stress zat!

Fijn dat de verloskundige jullie heeft goedgekeurd zebraatje ! *\o/*

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:00

Solleke, Saar nooit gevoeld dus weet niet beter.
Verloskundige wilt dat ik bij 27 a28 weken wel wat voel, anders plan van aanpak maken.

Sweetgirl, leuk 3d gluren.

Vervelend xlady. Maar ook ernaast, genoeg plezier te beleven.

Zebra, fijn weer goedgekeurd.

Zira, ontzettend fijn.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 21:14

Ik reageer even kort, alles wel gelezen. :) Heel fijn om te lezen dat het bij iedereen wbt gezondheid goed gaat!
En die commode met de luchtballonnen is prachtig zeg! <3 Ik moet ook nog knoppen op de commode maken, ik ga eens kijken of ik ook zulke leuke kan vinden en anders ga ik deze ook halen.. :D

Ben aan het minderen wbt schermtijd en het bevalt zo goed! Ik leef nu echt in m'n eigen bubbel, kan het iedereen aanraden. Lekker aan het knutselen in de avond uren (miniatuur huisjes) en ik heb ook eindelijk tijd om mn aquaria en planten goed te verzorgen. Het heeft er nog nooit zo netjes bij gestaan allemaal.
Verder nog 2 weekjes werken en dan al verlof. Morgen 32 weken en gezien ik deels ziekgemeld sta moet ik met 34 weken foetsie. := Heb wel met manager afgesproken dat ik nog graag het project afmaak waar ik nu mee bezig ben, dus mocht het uitlopen mag ik dat in m'n verlof thuis nog afronden en de uren later weer inhalen, heel blij mee. :D

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:23

Sweetgirl lekker hoor, dat schiet ook al goed op *\o/*

Zebraatje helemaal eens hoor, mag echt blij zijn dat ik tot zo lang heb kunnen rijden. Maar had ergens stiekem hoop dat het net als vorige zwangerschap tot het einde te doen zou zijn maar zo blijkt maar weer elke zwangerschap is net weer anders. We hebben de paarden aan huis, dus ben nog wel elke dag bezig met de verzorging etc. En alsof mijn paard gehoord had dat ik niet meer zou gaan rijden staat hij sinds gistermiddag met een dik been >;) dus even wat extra zorg aan.

Zira wat fijn weer goedgekeurd!

Horsii wat zou het plan dan in moeten houden als je niets voelt? Want daar kan je niet zomaar iets aan veranderen lijkt me?

Joanieke wat lekker minder schermtijd! Ik combineer "schermtijd" met rustige momenten met werk. Savonds sowieso niet, maar ik zou best nog wat willen minderen met bv social media. Goed om te horen dat het goed bevalt.

En laatste twee weken werken, lekker! Hier ook, en ze zijn nog even veelbewogen. Gister zijn de officiële gespreken en brieven uitgestuurd mbt re-organisatie bedrijf en ontslag. Ik zit daar als leidinggevende ook bij dus officieel heb ik geen baan meer straks. Maar ze hebben direct aangegeven dat ze mij op een vergelijkbare functie willen en als ik daarop solliciteer (brief en cv instuur) dat zij verder regelen dat ik die functie krijg. Hoef ik niet in mijn verlof terug op gesprek te komen etc. Er zal natuurlijk wel een hoop veranderen en ik ga van 7 naar 14 personen in ons team. Maar dat is meer een zorg voor ergens als ik terugkom na verlof.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:31

Xlady, bij dochter moest ik toen elke week voor een korte echo check.
Eigenlijk drie x per week zh voor ctg maar dat zag ik niet zitten dus dit was de compromis.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 13:47

Wat lekker Joanieke nog twee weken werken. Gaat hard zeg!! En wat fijn dat het minderen van de schermtijd je zoveel rust en ontspanning geeft !

Oh wat balen van je paard Lady! Alsof hij je gehoord heeft…
Ook nog maar twee weken werken lekker zeg!! Wel vervelend van je baan!! Ookal regelen ze een andere baan voor je het geeft toch veel onrust. En veel verandering als je straks weer moet beginnen ipv op je vertrouwde plek.

Ik hoop dat je de kleine nog gaat voelen Horsi, zodat dat allemaal niet nodig is

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:45

XLadyX, oh wow, dat is wel heel bewogen idd! Wel heel fijn dat ze je willen houden en het zo voor je gaan regelen!

horsii, nou dat snap ik wel, dat je niet 3x id week zon ctg wilt. Ik heb er 2 gehad nu toen ik corona had en vond dat wel weer genoeg ook.. :=

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 11:48

Dat lijkt me ook heel pittig Horsii 3 keer per week! Snap dat je dat niet wilt

Wij hebben gister wat foto's gemaakt als gezin & nog een paar apart als zwangerschapsfoto's. Ondanks dat ik niet graag met mijn kop op internet kom vond ik het toch leuk om te delen! :D Precies op 32 weken vandaag. Hebben jullie nog het plan om foto's te (laten) maken?

Afbeelding

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 13:30

Ik had de 8e sept een fotoshoot. Maar heb plots ook een andere afspraak. Kon hem verzetten naar de week dat ik precies 35 weken zwanger ben.

Kleine man doet t nog erg goed. Schopt er nog lekker op los. Nog geen kwaaltjes alleen trap op lopen en het werken wordt nu wel vermoeiender

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 14:00

Mooie foto’s Lady!! Hier 10 september een fotoshoot gepland staan. Dus zo langzamerhand een outfit aan het bedenken :P

Verder gaat het allemaal z’n gangetje :)

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:31

Xladyx, wat fijn dat je nog zo lang door hebt kunnen rijden! Al voelt dat voor jou anders denk ik in vergelijking met je vorige zwangerschap. Wat sneu van je paard, hopelijk gaat het ondertussen beter met hem?

Heerlijk dat hier een paar al bijna verlof hebben! Ik moet nog 4 weken (ga met 36 weken is de bedoeling) maar vind het nu ook wel aftellen. Het gaat zo snel ineens.

Horsii ik hoop zo dat je in deze zwangerschap nog wel wat gaat voelen

Mooie foto’s lady!
Wij gaan in september een zwangerschapsshoot doen!

Hier gaat het verder ook z’n gangetje, 32 weken nu. Vandaag groeiecho gehad bij de verloskundige. Hij groeit zoals het hoort gelukkig. Ook nog voldoende vruchtwater en goede placenta. Mijn vermoeden zat wel juist, hij ligt in stuit. In de komende 3 weken zal hij nog moeten draaien anders krijg ik een verwijzing naar het ziekenhuis. Maar hij heeft nog wel alle ruimte om te kunnen draaien komende tijd.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:57

Mooie foto's xladyx!

En leuk dat jullie allemaal zwangerschapsshoots gaan doen!

@pieneappel: als hij in stuit blijft, zou het dan keizersnede worden?

Heerlijk wel dat jullie al allemaal zo ver zijn en sommigen zelfs bijna verlof :D hobbel ik er achteraan met 17 weken haha.

Gisteren wel de contacten gelegd voor het geboortekaartje te laten maken, ben benieuwd!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 14:01

Jeetje 32 weken alweer Pienapppel! Wat gaat dat hard! Gelukkig alles goed! Nu hopen dat de kleine nog gaat draaien! En dapper hoor tot 36 weken doorwerken

Leuk!! Bezig met het geboortekaartje Solleke! Daar moeten we hier ook nog mee bezig. Al een idee wat je wil?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:12

Voor mijn zoontje had ik deze:

Afbeelding

De tekening had ik zelf gemaakt (is een lino snede) maar ik ben een ramp met computers dus de ontwerpster heeft er dan een mooi kaartje van gemaakt :D deze keer ga ik opnieuw voor een zeedier, een narwal denk ik (ben marien bioloog :P ). Nog een beetje brainstormen met de ontwerpster!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 17:11

Wat gaat het hard pieneappel. Hopelijk draait hij nog.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 23:09

Oh gaaf kaartje Solleke !!
En wat een gave baan!!! Als wij een jongetje hadden gekregen waren we ook voor oceaan thema gegaan als enthousiaste vakantie duikers <3 nu voor een meisje toch voor een ander thema gegaan.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:50

Prachtig kaartje Solleke_noah!
Als m’n baby met 35 weken nog in stuit ligt wordt ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Dan wordt er eerst gepraat over een draaipoging. Mislukt dat, dan kan er nog wel op de natuurlijke manier worden bevallen in het ziekenhuis als de gynaecoloog daar akkoord voor geeft of een keizersnee als hij niet goed voor de uitgang ligt.

Al denk ik sinds gisteravond andere bewegingen te voelen dus ik heb heel veel hoop dat ie wel goed gaat liggen/misschien wel gedraaid is

Afgelopen zaterdag werd ik verrast met m’n babyshower. Was zo gezellig <3 goed verwend.

Zijn jullie al klaar met het warme weer? Wel fijn dat we echt een nazomer hebben dit jaar. Dit weekend vond ik heerlijk toen het iets koeler was maar zoals gisteren toch wel weer moeite met de warmte

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:05

Dankje!

Ik duim mee dat hij gedraaid is! Een stuitbevalling lijkt me wel super spannend. Fijn van de babyshower zeg, zeker als het een verrassing was <3

Hier niet echt last van de warmte (ok bij 30 graden wel _O- ) maar sta voor een hele drukke periode op het werk en voel dat het echt allemaal wat teveel is. Lange dagen (vaak pas rond 20u thuis..), heel veel op de trein zitten (denk enkele reis 2 uur tot 3 uur, ik moet telkens naar de Belgische kust) en volgende week ook weer op hotel omdat mijn laatste meeting eindigt om 22u 's avonds en ik de volgende ochtend alweer ergens anders moet staan en onmogelijk heen en weer naar huis kan. Dat met de zorg voor vier paarden, een peuter en toch al wel wat lichamelijke ongemakken en slecht slapen van de zwangerschap.. Pfff |(

Ik weet weer waarom ik zwanger zijn niet leuk vind :+

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:05

Heel lief kaartje Solleke! En gaaf werk doe je inderdaad :D

Pieneappel spannend, hopelijk zijn de andere bewegingen een voorteken en is je kleine gewoon uit zichzelf gedraaid! Onze verloskundige vertelde gisteren dat ze onverwachts een stuitbevalling hadden thuis afgelopen week. De zwangere in kwestie wenste zo min mogelijk onderzoek en ze wisten het dus echt niet tot de billen al zichtbaar waren! Maar dat was helemaal goed gekomen gelukkig.

Wat leuk een babyshower <3 Hoop voor de kleine gekregen, of veel voor jezelf?

Solleke dat klinkt als ook wel heel heftige dagen, dat zou normaal al zwaar zijn laat staan zwanger. Denk je wel om jezelf? Goed je grenzen aangeven hoor! Zulke dingen stapelen anders op en dan ben je straks nog verder van huis. En herkenbaar dat zwanger zijn, ook niet mijn favoriete ding.

Hier gister controle gehad bij de verloskundige, ijzer was vorige keer op de ondergrens, toen ben ik floradix in gaan nemen (en weer wat gezonder gaan eten want dat schoot er ook wel wat bij in) en nu gister was ijzer een hele punt gestegen en dik in orde *\o/* Voel me ook wat energieker nu, maar dat kan ook komen door het hebben van uitzicht op verlof volgende week :):) Moet nog wel erg veel afronden voor werk komende dagen, maar ik heb goede hoop dat dat gaat lukken. Volgende afspraak over 3 weken, dezelfde week als de bruiloft van familie, dan alweer 36 weken zwanger. My gosh wat gaat de tijd hard zo!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:59

Hopelijk gaan de ukkies nog draaien.

Lange dagen solleke.

Hier in Turkije aan het genieten van 35 graden.
Afbeelding
Afbeelding