Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:55

Haha ik ben van 29 december, dat is echt niet lekker qua verjaardag. Heb je iedereen gezien met kerst, komt de verplichting van O&N er bij en dan ook nog verjaardag, mijn sociale emmer is op 2 januari altijd leeg :P

Die mist is echt oliebol idd. Het kruipt ook zo in je botten. Ik wil zon!
Echt het mag vriezen dat het kraakt, als er maar zon is.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 23:45

Hier jarig op 13 dec. Ook zo lekker tussen sinterklaas en kerst in. Ik probeer zo’n dag eigenlijk liever in de sauna door te brengen, zodat ik het niet hoef te vieren haha.

Ik word ook echt chagrijnig van dit weer. Beetje zon is wel welkom. Net op de tacx gezeten met een serie op, dus toch nog wat nuttigs gedaan.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:36

Afgelopen zondag toen we Lochem hebben gedaan heb ik mijn pols beetje bezeerd over de wortels. Had denk mijn stuur niet goed vast en klapte mijn pols dubbel terwijl ik het stuur nog vast had. Dat was niet zo fijn en toch wel even last van gehad.
Had het hele weekend gefietst dus maandag en dinsdag rust gehouden en woensdag wilde ik weer fietsen maar pols voelde toch niet helemaal lekker dus niet verder gegaan.

Vanmorgen werd ik wakker en pols voelde weer best goed. Dus samen met mijn broer een deel van paars gefietst. Niet helemaal uitgefietst want mijn broer moest weg en dacht dan ga ik mooi mee terug.

Afbeelding

Het was best wel nat op sommige stukken maar dat mocht de pret niet drukken. Ik was echt pik zwart.
Wel lekker gefietst! Iets last van de pols maar dat gaat vast wel over.

Jullie nog plannen of vant weekend nog plannen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:54

Het heeft ook flink geregend afgelopen nacht. Als het echt te nat is, dan moet je even de route vermijden, ivm kapot rijden, dat heet trailrespect. Maar goed, de paarse route kan veel hebben.

Lekker hoor om zo flexibel te zijn qua tijd. Hier braaf op kantoor.

Zaterdag heeft nog niemand voor aangemeld (clubrit) dus als dat niet doorgaat, dan ga ik zondag ochtend de Twickel tourtocht rijden. Vraag is alleen of ik dan de mtb of de gravel meeneem, zag dat hij voor beide geschikt is.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 15:08

MarliesV schreef:
Het heeft ook flink geregend afgelopen nacht. Als het echt te nat is, dan moet je even de route vermijden, ivm kapot rijden, dat heet trailrespect. Maar goed, de paarse route kan veel hebben.

Lekker hoor om zo flexibel te zijn qua tijd. Hier braaf op kantoor.

Zaterdag heeft nog niemand voor aangemeld (clubrit) dus als dat niet doorgaat, dan ga ik zondag ochtend de Twickel tourtocht rijden. Vraag is alleen of ik dan de mtb of de gravel meeneem, zag dat hij voor beide geschikt is.

Oo dat wist ik niet! Dat klinkt opzich wel logisch. Het was gelukkig niet de hele route maar enkele stukken, maar voor de volgende keer als het echt heel veel geregend heeft.

Ja. Zo flexibel is idd wel fijn :)

Ik heb zaterdag wedstrijd met de hond dus kan sws niet fietsen. Misschien zondag :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:33

Ik kruip zo op de indoortrainer , ben net thuis van werk .
Door de week moet ik het echt van lange zomerdagen hebben .
Maar deze week is relatieve rustweek , dus heb een uurtje op de planning staan .
Morgenvroeg om 06:00 zwemmen , zaterdag 1 uur en 40 minuten duur fietsen
en zondag 50 minuten easy hardlopen . En wellicht nog even naar de sportschool voor kracht en sauna .

Voor eind februari staan er VO2 max testen gepland , want mijn hartslag zones zijn niet meer accuraat .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 15:06

Lekker gefietst allemaal dit weekend? Ik zag op andere plekken in nl veel meer zon dan wij hadden gisteren, maar heb toch lekker gefietst!
De route was gemaakt door een mountainbiker, en met de regen die gevallen was waren er best natte gladde stukken bij. Perfect voor techniek training dus, zelfs wat mtb single trails genomen :):)
Uiteindelijk 100km met bijna 1000 hoogtemeters gedaan, en dat was met de kou en off-road best vermoeiend.
Straks nog uurtje recovery, en volgend weekend op naar de Veluwe, heerlijk!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 15:21

Oh netjes Thami! Onder deze omstandigheden is dat echt stevig qua afstand.

Heb je op de Veluwe een fietsweekend gepland staan? Wij gaan in april met 8 dames daar ook op de mtb fietsen, super mooie omgeving.

Hier gisteren van plan een tourtocht te rijden, maar bij het wakker worden waren de voorspellingen dat we het eerste half uur in de regen zouden rijden, bij 3 graden en net een beetje weer fit na een fikse verkoudheid, leek me dat geen goed plan. Dus lekker een uurtje langer geslapen en met de middag op de gravel gestapt. 60km, mooi rondje Sallandse Heuvelrug, was heerlijk!

Net op het werk zo'n medisch onderzoek gehad, conditioneel zit het prima, iets te zwaar, maar orgaanvet netjes onder de waarde, dus dat is fijn. Wel advies gekregen om te kijken naar Omega 3, eet geen vette vis en zo, en die cholesterol verhouding was niet in balans. Dus daar gaan we even naar kijken, verder was het 'dik' in orde :') *\o/* , zowel psychisch als lichamelijk.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 16:55

Zaterdag had ik een bereikbare dienst, dus ben ik niet veel verder gekomen dan veldrijden kijken <<) . En zondag mocht mijn man bedenken wat hij wilde doen en dat werd wandelen (met het oog op de vakantievoorbereidingen voor over 52 weken _O- ). Toegegeven, we hadden ook geen zin om weer de fietsen schoon te moeten maken.

En vandaag had ik er ook geen zin in. Alles staat onder water -O- , ik ben er echt een beetje klaar mee. Dus ook weer binnen gefietst. Misschien volgend weekend weer!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 17:53

Fijn Marlies, weer goedgekeurd! Cholesterol wordt dan in bloed gemeten?
Ik had toevallig ook kleine check bij arts vandaag. Voor de ultra heb ik stempel nodig dat ik fysiek instaat ben zon belasting aan te kunnen. Goedgekeurd! Was alleen hartslag, bloeddruk, longen.
Komende zaterdag georganiseerde graveltocht van tourrides.nl, we plakken er nog een eigen ritje aanvast op zondag om onze trouwdag te vieren :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:20

Yes bloedmeting idd. Was een flinke lading metingen en tests (bloeddruk, cholesterol, glucose, lengte, vetpercentage, gewicht, ogen, hartslag variabele, mega vragenlijst en boxstep test waarbij je 5 minuten een blok op en af moet stappen in een bepaald tempo, daarna kijken ze naar je hartslag ed)

Gezien de erfelijke belasting hier, alles maar braaf laten checken. Baat het niet, dan schaad het niet.

Hoe lang zijn jullie getrouwd Thami? Altijd goed om dat samen op de fiets te vieren.

Maaike, zag het idd op Strava. Prima toch, ik ben zondag bewust op de gravel gegaan omdat ik nu fijne spatborden heb. Scheelt veel poets werk en vieze kleding.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:34

Ha ha , dit mietje is lekker binnen gebleven . Althans met fietsen :j
Maar vandaag buiten in het zonnetje voelde het best lekker . Bij ons in het warehouse was het kouder .
Deze week maar eens de TT op de Tacx zetten , dan ben ik met de Langma iets flexibeler om spontaan naar buiten te gaan . Verder een lekker chill weekend met wat powernapping tussendoor :o
Maar TrainingPeaks gaf een mooie groene pizza , alle trainingen gedaan . Het was wel een rustige week met knap 6 uurtjes .
In het volgende trainingsblok lopen de uren weer wat op .

Veld rijden , dat is iets wat me niet trekt om zelf te doen . Word je veel te vies bij _O-
Maar on te kijken we leuk .

Wat een afstand bij dit weer Thami , respect :brr: -O-

Altijd handig en verstandig zo,n medische check up @Marlies .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 21:46

Wat fijn Marlies dat ze dit op je werk doen, dat lijkt mij wel fijn. Op het werk van mijn man hebben ze dit ook gedaan, de uitslag met allemaal ict’ers liet zich raden, mijn man was de positieve uitzondering…

Veldrijden zou ik zelf niet geschikt voor zijn. Vies worden vind ik niet erg, maar mijn coördinatie is daar niet mee compatibel. Ik denk dat ik en fiets vrij snel van elkaar gescheiden raken. Maar om te kijken! <3

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 12:40

Mooi afstand Thami, zeker met deze temperaturen.
Marlies ook lekker bezig geweest! Zo'n test is fijn he. Doen ze hier ook 1x per jaar. Al heb ik vorig jaar wel zelf nog een uitgebreide sporttest gedaan, waar ineens inspanningsastma uit naar voren kwam. Dus dat was wel prettig om te weten zodat ik nu met een puffertje de hoogtemeters in kan :D

Hier was NK veldrijden voor de jeugd, maar zag het te laat. Dus niet wezen kijken helaas.

Ik werd donderdag gebeld door het ziekenhuis dat ze een uitvaller hadden, dus ik ben gistermiddag geopereerd aan een verzakking. Ben nog in onderhandeling gegaan met de arts, maar met het voorschrift na 2 weken rustig fietsen, bedoelde hij dus geen tacx helaas |( . Kortom, ik moet het de komende 2 weken doen met rustig wandelen en als ik over 4 weken groen licht heb, dan kan ik weer opbouwen. Op zich wel fijn dat de ingreep nu al kon. Eigenlijk zou ik pas eind maart aan de beurt zijn, maar met 4 weken herstel zit je echt al middenin de trainingen en dan was het wel zuur geweest. Dus de timing is eigenlijk wel heel prima zo.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:17

Voorspoedig herstel gewenst! Fijn dat je idd nu in deze tijd aan de beurt bent. En niet te snel willen he, logisch maar luister goed naar de hersteltijd die er voor staat, voordat je met restklachten blijft zitten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:36

Allemaal druk bezig zie ik wel.

Laten jullie je testen omdat het 'moet' of omdat je het wil weten?

Hier weinig gefietst. Donderdag voor het laatst. Zaterdag kon ik niet want had ik wedstrijd met de hond en zondag hadden we wel afgesproken met vrienden om te fietsen maar hun zeiden af en toen hadden mijn broer en ik ook zo iets van gaan wij ook niet. Heb me weer omgedraaid en verder gaan slapen. Toen werd ik kwart voor 10 wakker. Oeps.
Wel gewandeld die dag. Dus wel beweging gehad.

Rest van de dagen geen tijd gehad. Hoop morgen. Als het beetje weer is maar dat zien we dan wel

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:41

Ik omdat ik het wil weten, mijn broer is op zijn 34e al gedotterd (was echt sportman) en is erfelijk belast met te hoge cholesterol, moeder ook te hoog cholesterol en vader hartproblemen, kortom, de genen zijn niet erg lekker. Dus wil het graag in de gaten houden.
Het is geen plicht bij ons op het werk, maar het wordt aangeboden voor wie wil.

Als het morgenmiddag mooi weer is ga ik ook een rondje. Weet niet hoe jouw planning is, maar app je wel even, misschien kunnen we dan samen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:46

MarliesV schreef:
Ik omdat ik het wil weten, mijn broer is op zijn 34e al gedotterd (was echt sportman) en is erfelijk belast met te hoge cholesterol, moeder ook te hoog cholesterol en vader hartproblemen, kortom, de genen zijn niet erg lekker. Dus wil het graag in de gaten houden.
Het is geen plicht bij ons op het werk, maar het wordt aangeboden voor wie wil.

Als het morgenmiddag mooi weer is ga ik ook een rondje. Weet niet hoe jouw planning is, maar app je wel even, misschien kunnen we dan samen.

Ah oke. Dus medisch eigenlijk meer. Wel slim om het dan idd te doen.

Mijn planning is saai: niks :P Is goed. Ik zie je appje wel verschijnen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 07:19

Padoertje schreef:
Ik werd donderdag gebeld door het ziekenhuis dat ze een uitvaller hadden, dus ik ben gistermiddag geopereerd aan een verzakking. Ben nog in onderhandeling gegaan met de arts, maar met het voorschrift na 2 weken rustig fietsen, bedoelde hij dus geen tacx helaas

Een goed herstel gewenst :(:)
Nu ben je er iig wel lekker vanaf .
Op de Taxc kun je ook rustig fietsen hoor (benen rond laten draaien ) :j
Gewoon via de Tacx app de weestand er helemaal uithalen .
Of had je geen smart trainer , weet het effe niet meer :o

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 07:58

Beterschap Padoertje! Ik zou ook denken dat op de binnenfiets beter is qua veiligheid en omdat je de belasting veel beter kan reguleren. Of gaat het om de positie waarin je op de fiets zit?
Qua timing wel beter zo in de winter gelukkig :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:17

Het gaat indd om de positie. Er is een bandje geplaatst die vast moet groeien aan de liezen. Plus een inwendige hechting, dus op de racefiets heb je snel al teveel druk op de onderkant natuurlijk. Al ga ik met 2 wk wel even testen, als ik me goed voel. Ik kan de weerstand aanpassen, dus dat is het probleem niet.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:32

Dat klinkt logisch ja, maar voorzichtig uitproberen. Eerst maar herstellen, heb je veel pijn?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:22

Succes met het herstel. En goed naar de artsen luisteren, ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat vroegtijdig starten met sporten omdat je je goed genoeg denkt te voelen het hele proces ook zomaar langer kan laten duren _-:(

Hier gister bij de chiropractor geweest, dat doe ik eens in de zoveel tijd als ik merk dat mijn bewegingen uit balans zijn. Ik merk dan bijvoorbeeld dat bij hardlopen mijn ene voel langer op de grond staat dan de andere (lang leve de Garmin en alle cijfertjes) en nu met mijn nieuwe aero bars merkte ik dat mijn ene knie naar buiten draaide als in die positie ging zitten. Vanmiddag maar eens uitproberen of het bezoek daarbij geholpen heeft.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:31

Thami schreef:
Dat klinkt logisch ja, maar voorzichtig uitproberen. Eerst maar herstellen, heb je veel pijn?

Valt gelukkig mee. Beetje trekkerig en mijn benen voelen alsof ik 200 squats heb gedaan. Maar dat is ook niet zo raar, want ik heb in de OK gezien hoe hoog de beugels stonden :') Dus dat is echt spierpijn. Voel me verder goed, iets hoofdpijn van de narcose.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:31

Sterkte met het herstel Padoertje :) 2 weken niet fietsen is jammer, maar vliegt ook weer voorbij.

Imay: succes vanmiddag, ben benieuwd of je verschil merkt!