Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:42

redbutton schreef:
Herkenbaar nicole_floor. Hier ook blauwe ribben door de billen die constant duwen.
Heb je zaterdag nog een beetje relaxed doorgekomen met de babyshower van je man?

Jaa gelukkig wel. Had er zelf even niet meer aan gedacht en was bij mijn ouders. Kwam al wel een van zijn vrienden tegen met de paardentrailer, maarja die moet wel vaker een merrie naar de hengst brengen ofzo. Hij was zelf ook niet zo te spreken dat ze het zo laat bedacht hadden gelukkig. Ze wouden dan savonds nog ergens uit, toen zij mijn vriend als we alleen de plaatselijke cafe gaan ga ik wel mee. Maar zij wouden naar onze plaatselijke discotheek en daar heeft mijn vriend vriendelijk voor bedankt. En ze waren in Nijverdal dat is ongeveer 20 minuten bij ons vandaan.

Fenn

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:28

Oh fijn nicole_floor. Dat klinkt best goed. En wel leuk dat ze iets organiseren!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 16:31

Snap ook wel dat hij niet mee op stap wil zo een eind weg.

Mijn vriend gaat zaterdag voor een week naar Polen naar een rally als monteur (als alles blijft zoals het nu is in ieder geval). Ben dan 35 weken, ergens spannend maar hij neemt zelf de auto mee, heb geen harde buiken en baby is nog niet ingedaald dus ik ga lekker genieten van een weekje met de hond in bed hahaha

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:17

Hij heeft ook gezegd als jullie dit een maand eerder hadden bedacht was ik rustig meegegaan naar Boode. Maar nu niet, stel het komt wel vanavond. Dan ben ik niet nuchter en als we rustig in een café gaan zitten kan ik wel gewoon nuchter blijven en ben ik optijd thuis.

Hij vond het ook zeker wel leuk dat ze dat voor hem georganiseerd hebben. En heeft verder een leuke dag gehad hoor.

Ik snap dat je het spannend vind dat die naar polen gaat, maar 35 weken had ik dat ook nog wel aangedurfd.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 18:09

Ik zou er niet aan mogen denken dat mijn man nu een week zou weggaan (morgen ook 35w). Ik heb het idee dat het niet meer lang gaat duren := :=

Nicole, fijn dat hij een leuke dag had en ja zijn vrienden hadden het maar inderdaad beter moeten plannen :j

De laatste loodjes voor velen hier, succes!!!

Lien, normaal zou ik zeggen zalig zo'n warme temperaturen maar ik denk dat het zo zwanger wat tegenvalt? :D Gelukkig is de verkoudheid al beter!

Suus_toes, oh bah dan toch.. Niet enkel suikerproducten inderdaad, maar ook koolhydraten zijn dingen waar je op moet letten, dus inderdaad alles volkoren nemen zodat je trage koolhydraten hebt.

Redbutton, spannend! En moet je nu nog verder op controle na die laatste groeiecho of is het nu gewoon wachten op de bevalling? :)

Kabayo, wat een schatje!! <3 We hebben een SUV gekocht, dan kan baby + spullen + honden mee en we kunnen er ook de trailer mee trekken *\o/*

MerelV, fijn dat Mees het zo goed doet! Geniet ervan

Hier gaat het heel wisselend. Soms een redelijk goede dag met goede bloeddrukken. Maar sinds gisteren is het weer continue te hoog ondanks de medicatie. Soms ook een erge druk in mijn bekken dus ik ben heel benieuwd naar mijn controle bij de gynaecoloog deze week := En ik doe dus echt niets meer, lig de hele dag op de bank, doe vaak een dutje in de voormiddag en namiddag (want ja s'nachts slaap ik niet :+ ) dus ik probeer het echt wel heel rustig aan te doen

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 18:11

De baby zit hier nog hoog dus ik durf het aan. Verder heb ik naast vermoeidheid en banden pijn weinig last dus als het zo doorgaat kan hij prima gaan. Daarnaast komt m'n moeder een nachtje logeren om te poetsen en te shoppen en ga ik bijna elke avond al ergens eten haha.

Ben benieuwd hoe het bij de gynaecoloog is farjen. Spannend met de klachten die je hebt

Ik moet woensdag naar de verloskundige en zullen dan het verdere verloop wel bespreken denk ik.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 21:11

Leuk dat ik dit topic tegenkom! Ik ben ook deze zomer uitgerekend, 7 augustus. Helaas al vroeg in de zwangerschap (18wkn) zwangerschapscholestase geconstateerd. Vanaf toen elke 2 weken onder controle in het ziekenhuis. Waardes waren zo hoog dat ze me 4 weken eerder gaan inleiden, dus met 36 weken. Dat betekend dat onze kleine vent al halverwege juli komt ♡.
Leuk om hier mee te kletsen en ervaringen te lezen/delen.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 21:21

Welkom Ceciel! Spannend, betekend dat het dus al bijna zo ver is.
Hoe sta je er zelf in dat ze je eerder willen inleiden?
Alles er al klaar voor?

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 21:29

Heb mezelf toegevoegd aan de lijst :)

Citaat:
- Yipee: geboren 07/05/2024 jongen, Sven
- DemDeempel: uitgerekend 06/06/2024, meisje
- MerelV: geboren 12/6/2024, jongen, Mees
- Fenn: uitgerekend 12/6/2024 onbekend
-nicole_floor: uitgerekend 18/6/2024 jongen
- Happyjoyce: uitgerekend 24/06/2024, jongen
- Nadia: uitgerekend 24/06/24, Jongen.
- xRiiannex: uitgerekend 30/06/2024, jongen
- Lien_: uitgerekend 05/07/2024, meisje
- Kabayo: uitgerekend 08/07/2024 , meisje
-__PrinCes: uitgerekend 08/07/2024, meisje
- ceciel92: inleiden 10/07/2024, jongen (officieel 7/8/24 uitgerekend)
- Daydream21: uitgerekend 10/07/2024, meisje
- Farjen: uitgerekend 23/7/2024, meisje
- Nymphe: uitgerekend 24/7/2024, geen idee
- Redbutton: uitgerekend 25/7/2024, meisje
- Bellizdej: uitgerekend 28/7/2024, meisje
-suus_toes: uitgerekend 30/7/2024 , jongen
- Mischa: uitgerekend 02/08/2024
- Dimphyl: uitgerekend 03/08/2024, nog onbekend
- Annepaardoes: uitgerekend 04/08/2024, meisje
- Nijnthju: uitgerekend 11/08/2024
- Britt_Sisi: uitgerekend 21/08/2024, jongen
- Tova: uitgerekend 23/08/2024, nog onbekend
- Jasz: uitgerekend 24/08/2024, jongen
- Shani_1984: uitgerekend 14/9/2024, jongen
- Tijger: uitgerekend 17/9/2024
- Horsiegek: uitgerekend 18/9/2024, jongen
- sweetgirl1: uitgerekend 22/10/2024

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 21:35

redbutton schreef:
Welkom Ceciel! Spannend, betekend dat het dus al bijna zo ver is.
Hoe sta je er zelf in dat ze je eerder willen inleiden?
Alles er al klaar voor?

Ja het is al bijna zover, morgen 33 weken. Nog 3 weekjes te gaan, kan niet meer wachten :o . Alles is klaar, babykamertje ook. Eerst zal hij bij ons op de kamer slapen naast ons bed.
En het eerder inleiden, ja daar sta ik wel achter. De kans op plotselinge sterfte na die 36 weken is hoog, door de verhoogde galzuren. De waardes mogen 12 zijn, ik heb weken gehad dat ik op 300 zat. Heb ook echt wel extreme jeuk en veel slapeloze nachten gehad :( Mijn leverwaardes zijn momenteel ook erg slecht.. (asat/alat) die zitten >500 en mogen max 40 zijn. Ze willen geen risico's voor beide.. ik ook niet. Gelukkig sinds 4 weken wel medicatie die aanslaat, vooral fijn nu aan het einde dat nog eerder halen niet nodig is. Kindje zelf groeit, ondanks alles, prima.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 21:37

Welkom Ceciel!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 22:02

Welkom Ceciel! En wow, jij ook met zwangerschapscholestase! En dat zijn inderdaad wel echt heel hoge waardes. Wat zal je blij zijn als de jeuk weer weg is na de bevalling straks.

Toevallig is het bij mij gisteren weer vastgesteld voor de 2e zwangerschap op rij helaas. Nog geen enorm hoge waardes gelukkig, nu 17,4. Mag hier max 10 zijn, dus dat valt allemaal nog mee. Was al 2 keer eerder gaan bloed prikken in de afgelopen maanden, maar nu pas voor het eerst dat het eruit komt. Ben eigenlijk wel blij met de duidelijkheid. Morgen word ik door verloskundige gebeld met wat ze willen doen. Denk sowieso wel weer medisch net als vorige keer. Verloskundige die ik vandaag even sprak was nogal vaag, dus we zullen zien.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 22:23

Met zulke hoge lever heb je denk ook risico op zwangerschapsvergifteging denk ik?

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 22:29

jasz schreef:
Welkom Ceciel! En wow, jij ook met zwangerschapscholestase! En dat zijn inderdaad wel echt heel hoge waardes. Wat zal je blij zijn als de jeuk weer weg is na de bevalling straks.

Toevallig is het bij mij gisteren weer vastgesteld voor de 2e zwangerschap op rij helaas. Nog geen enorm hoge waardes gelukkig, nu 17,4. Mag hier max 10 zijn, dus dat valt allemaal nog mee. Was al 2 keer eerder gaan bloed prikken in de afgelopen maanden, maar nu pas voor het eerst dat het eruit komt. Ben eigenlijk wel blij met de duidelijkheid. Morgen word ik door verloskundige gebeld met wat ze willen doen. Denk sowieso wel weer medisch net als vorige keer. Verloskundige die ik vandaag even sprak was nogal vaag, dus we zullen zien.

Ja 10 of 12 is de grens, ik zit nu met Colestyramine op 30. Hiervoor hoogste dosering ursochol gehad vanaf 18 weken tot een week of 4 / 5 geleden maar het ging echt niet meer. Nu heb ik nog wel wat jeuk, maar zooooooveel minder als dat het was. 17 valt onder verhoogd volgens mij, maar is nog niet extreem. Dat is vanaf 40. Welke waardes had je met je vorige zwangerschap? Benieuwd wanneer ze met 17 gaan inleiden, denk wel iets later dan 36 weken (hoop ik voor je).

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 22:38

redbutton schreef:
Met zulke hoge lever heb je denk ook risico op zwangerschapsvergifteging denk ik?

Nee, dat niet volgens mij.. de internist zegt iig dat de lever nu met deze waardes tijdelijk wel kan. Heb ook geen hoge bloeddruk of andere symptomen vqn vergiftiging. Functioneren doet de lever nu niet / niet goed. Hiervoor heb ik ook wel echo's vd lever gehad en er is geen schade op te zien vooralsnog. Ook zijn andere oorzaken uitgesloten; het is echt de zwangerschap die dit veroorzaakt. Direct na de bevalling gaat de lever zichzelf weer herstellen zeggen de artsen :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 04:33

ceciel92 schreef:
jasz schreef:

Ja 10 of 12 is de grens, ik zit nu met Colestyramine op 30. Hiervoor hoogste dosering ursochol gehad vanaf 18 weken tot een week of 4 / 5 geleden maar het ging echt niet meer. Nu heb ik nog wel wat jeuk, maar zooooooveel minder als dat het was. 17 valt onder verhoogd volgens mij, maar is nog niet extreem. Dat is vanaf 40. Welke waardes had je met je vorige zwangerschap? Benieuwd wanneer ze met 17 gaan inleiden, denk wel iets later dan 36 weken (hoop ik voor je).

Gelukkig dat je waardes onder controle zijn nu, lijkt me echt spannend met zulke hoge waardes.

Vorige keer was het een week voor inleiding 29, daarna wilden ze niet meer meten omdat de inleiding toch al gepland stond. Toen ben ik met 38 weken ingeleid op eigen verzoek. Ik had het toen vanaf 27 weken en sliep al weken zo verschrikkelijk slecht, ook met slaapmedicatie kon ik niet slapen. De baby groeide super goed en ik had toen ook al 4cm ontsluiting, dus m'n lichaam was er ook wel klaar voor toen. Was ook een hele soepele en snelle bevalling.
Ik verwacht wel dat m'n waardes nog stijgen, de jeuk gaat ook al heel snel van draagbaar op maandag naar vannacht al weer bijna niet te doen.

Ik kreeg vorige keer ook ursochol maar m'n waardes bleven toen wel schommelen en jeuk bleef. Toen was het verhoogd met 12 en bleef het vrij laag tot een week voor de bevalling. De jeuk was toen wel gelijk erger. Nu is het al hoger dan toen met 27 weken, maar de jeuk bouwt wat langzamer op lijkt het. Al werd ik nu net ook dus wakker van de jeuk.

Ik hoop weer op inleiden met 38 weken zo'n beetje. Dat is te overzien en dit is ook m'n 3e en inleidingen gaan dan vaak ook een stuk makkelijker. En m'n tweede was met 38 weken al 3525 kilo en deed het top en heb niet het idee dat hij die laatste 2 weken nog nodig had of dat ie überhaupt nog tot 40 was blijven zitten

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 07:01

Wat vervelend van de jeuk en de aandoening Ceciel. Komt dan ineens snel dichterbij!

Voor jou ook balen dat het weer geconstateerd is Jasz. Hopelijk gaat inleiden weer zo soepel.

Vandaag 41 weken zwanger precies. Misschien moet ik maar even iets leuks gaan doen om dit te vieren :Y)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:00

Voel je je nog wel goed Fenn? Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:24

Ja, ik voel me heel goed. Vannacht ook super lekker geslapen. Vorige baby was met 41 geboren en rond de 3500g. De verloskundige geeft ook aan dat dit voor mij blijkbaar normaal is. Als het maar voor de 42 weken gebeurt. Mentaal vind ik het wat lastiger, maar vandaag een goede dag. :)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:13

Het wachten lijkt me zo vervelend. Maar ik weet sowieso graag wat me tr wachten staat :')
Maar fijn dat je lekker geslapen hebt!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:18

Redbutton, met jouw "symptomen" zou ik het ook aandurven hoor dat mijn man een week zou weggaan :D

Welkom Ceciel! Heftig parcours al! Gelukkig is het wel onder controle nu maar ik kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent!

Jasz ook al spannend met die waarden en vervelend dat je weer cholestase hebt!

Fenn, 41w :wow: Ik kan me echt niet voorstellen om nog 6 weken zwanger te zijn :+ Maar wel fijn dat je je zo goed voelt!

Hier 35w maar ik herinner me echt niet wanneer ik nog een keer goed heb geslapen :+ Deze nacht ook veel last bij het draaien, mijn buik is echt enorm voor mijn gevoel :')

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:25

*breekt in* sorry stille meelezer - zit zelf in het zwanger uitgerekend najaar/winter topic.

Maareh ineens een nacht goed slapen kan zomaar betekenen dat je bevalling eraan komt! Dat was bij mijn vorige tenminste wel zo en heb het vaker gelezen en gehoord, dus wie weet Fenn! Hoe dan ook succes met de laatste loodjes *\o/*

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:43

Helpt dit ook als je alle nachten nog steeds goed slaapt? :')

Mijn schoonvader had tegen mijn vriend gezegd, jaa zoals ze er nog bij loopt blijft die nog wel een week zitten hoor. Naja hoop het niet eigenlijk. Zij hebben 5 kinderen, dus hij zal het wel ergens op baseren. _O-

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:58

Hahaha dat durf ik niet te zeggen! Maar ik liep er ook nog kiplekker bij (de dag voordat ik beviel nog paard gereden in de middag en in de avond ge-midgetgolfd :+ ) maar de dag erna had ik toch een baby in handen om 10:00, na een goede nacht slaap haha

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:28

Tnx Xlady! Dat biedt hoop.

En je was nog lekker actief! Ik heb zojuist nog een lesje sterkher gedaan, want van te veel op de bank zitten word ik sowieso niet beter. En wat een stralend weer!

Hoop voor je dat je je snel beter voelt Farjen :(:)

En nicole_floor, volgens mij zijn alle zwangerschappen anders. Maar wie weet heeft je schoonvader gelijk. Succes ook met de laatste loodjes! *\o/*