Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linoleum schreef:Yipee en Doubtless, zit bij jullie het uurtarief ook onder het maximum tot wat ze vergoeden of erboven?
Die van ons zit er best stukje onder. Dat maakt natuurlijk ook al een groot verschil.
Bellex schreef:Yonker dat klinkt als een goed plan rondom verlof en je werkuren erna, hopelijk is het haalbaar op die manier!
Barbabientje ik begrijp daaruit dat jij van 70% naar 100% wordt gecompenseerd door je baas? Dat vind ik dan wel heel logisch ja![]()
Zoals eerder toegezegd bij deze foto's van onze babykamer![]()
[ [url=m/gEAzZk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MmYROm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/R1MJog.jpg]Afbeelding[/url] ]
Barbabientje schreef:Ja dit! Sorry was woordje eventueel vergeten![]()
Maar ik word idd gecompenseerd naar 100%.
Gekke is dat ik niet mag kiezen, maar dit verplicht is. Kan dus niet zeggen oh nee ik heb maar 70% nodig, want ik wil me niet nog 2 jaar vastleggen aan dit bedrijf
Eilinora schreef:Bellex mooie kamer!
Die van ons is vrij simpel maar heb nog even geen foto.
Moet nog een paar dingen doen voor het helemaal af is.
Hier eindelijk duidelijkheid over het rooster van november.
Nog 9 ochtenden werken en dan ga ik de ziektewet in tot week 34 dan gaat verlof officieel in.
Per 1 november stop ik dus met werken.
Yipee schreef:Yonker fijn dat de Nipt goed was!
Hopelijk voel je je beter met wat meer ijzer Bellex. Fijn dat de suiker wel goed was. En wat een mooie lieve baby kamer zeg! Echt heel leuk. De kleding kast een Ikea Pax kast? Die hebben wij al staan in 2 kamers en misschien ook wel handig om voor de babykamer te halen. Kan langer gebruikt worden.
Hier werken we beide bij de overheid dus krijgen het eerste levensjaar aangevuld tot 100% voor 9 weken. Terug betalen lees ik dan weer nergens.
Ik ben 16 mei uitgerekend en mijn doel is om ieder geval het verlof te kunnen uitsmeren om pas weer in september te beginnen. Heel zomer seizoen wennen aan de kleine.
Vervolgens willen wij gezamenlijk ouderschapsverlof opnemen van 1 dag om de week. Dan werken we afwisselend 3 en 4 dagen per week. Dat kunnen we dan wel even volhouden en scheelt een dag kinderopvang. Tegen de tijd dat kindje iets ouder is, is er hopelijk plek voor 3 dagen opvang. (en stiekem hoop ik dat het kabinet dan ook wat nieuwe plannen heeft voor de kinderopvang). Vind de kosten ervan wel vrij hoog, zelfs met toeslag.
Yonker schreef:Wat fijn Eilinora! Lijkt me heel fijn om te weten waar je aan toe bent.
Ik heb toevallig vandaag bevestiging gekregen voor 2 dagen opvang, waarbij een plekje gereserveerd is voor mij! Heel fijn dat, dat nu vast staat. Eerst dacht ik aan 1 dag opvang en 2 dagen mijn moeder maar ik denk stiekem dat ik toch 2 dagen opvang wil en 1 dag mijn moeder. Voor mij scheelt dat ik denk maar 30 euro in de maandag en geeft me iets meer vrijheid in het weekend om mijn moeder dan extra in te zetten. Het wordt al pittig genoeg, ga dat vanavond nog even overleggen met mijn ouders
Yesterday schreef:Mooie kamer Bellex! Lekker ruim en licht!
Yonker, fijn dat je voor 2 dagen plek hebt! En je plan voor werk klinkt ook prettig!
Hier straks met 34 weken met verlof omdat ik nu op 50% zit qua werk. Gelukkig was ik dat al wel van plan, maar wilde ik eerst 2 weken vakantie opnemen. Na m’n verlof neem ik 1 dag ouderschapsverlof op per week. 2 dagen opvang en 1 dag oppas bij m’n schoonzus op de boerderij!
Vandaag controle gehad, baby doet het goed, maar lijkt wel met voelen wat groot. Mocht dat over 3 weken weer zo zijn, dan moet er een extra groei echo gemaakt worden.
Noeps schreef:linoleum schreef:Yipee en Doubtless, zit bij jullie het uurtarief ook onder het maximum tot wat ze vergoeden of erboven?
Die van ons zit er best stukje onder. Dat maakt natuurlijk ook al een groot verschil.
Wij zitten er €0,50 boven geloof ik. Netto >600 euro voor twee dagen, in krap anderhalf jaar tijd zijn we per maand netto €100 meer gaan betalen. Kinderen zijn duur jongegratis opvang hoeft van mij niet eens zozeer maar het is nu wel echt bizar duur. Ik ben blij dat van beide kanten onze ouders een dag oppassen want anders zou het echt niet mogelijk zijn geweest om allebei minstens vier dagen te blijven werken.
Bellex wat een superleuke kamer. Wij moeten nog even bedenken wat we gaan doen qua commode/verschoonplek voor de periode van geboorte tot aan de verhuizing. Misschien is ‘s nachts op een extra aankleedkussen op ons bed en overdag op de kamer van de oudste of in de keuken de meest praktische oplossing. Ik weet niet of in onze slaapkamer een wieg én commode erbij passen. Dan kan in het nieuwe huis een tweede Hemnes ladekast komen, die vind ik qua hoogte en grootte heel prettig.
Yipee schreef:Volgens mij liggen de tarieven hier allemaal hoger dan de standaard. Er is krapte dus ze kunnen het vragen. Echt keus heb je toch niet.
Ik sta dus bij 15 opvang locaties ingeschreven en bij een gastouderbureau. We zijn ook nog eens flexibel kwa dagen en dat helpt wel volgens de opvang locaties. Maar ik krijg 6 maanden vooraf pas nieuws of er plek is en voor welke dagen. Dus dat maar even afwachten. Ik houd hoop. In uiterste nood kan mijn moeder oppassen maar die woont op 50 autominuten afstand. Dat wil ik eigenlijk zelf niet eens. Hoera randstad, het is dat wij hier werken anders was ik echt ergens anders gaan wonen.
Ik heb overigens wel iets luxe voor mezelf geregeld. Binnenkort komt er een poetshulp die 2 uurtjes om de week komt schoonmaken. Helemaal uiteindelijk met een baby en einde zwangerschap lijkt me dat toch wel heerlijk.
Eilinora schreef:@ maartje1990 ik werk op de kattenopvang gedeelte van een dierenkliniek.
Veel sjouw en buk werk en intensief poetswerk.
Ik merk dus dat ik niet meer de energie heb om dit elke ochtend 4 uur te gaan doen zonder pauze.
Het is dus 4 uur aan 1 stuk sjouwen en poetsen en alle werk wat erbij komt kijken.
En dan 1x per maand weekend dienst en dan ben ik dus van maandag tm maandag aan het werk inclusief zaterdag en zondag avond erbij naast de ochtend.
Ben dan vervolgens de dinsdag en woensdag vrij als compensatie maar het is echt behoorlijk pittig.
Iemand hier belang bij? Voor gender reveal een ballon voor een jongen en vlaggetjes die zowel voor gender reveal als geboorte gebruikt kunnen worden.
[ [url=m/mKdLSq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maartje1990 schreef:Wat fijn! Ben jij nou diegene die kindje alleen krijgt?