Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:56

Als ik jullie zo hoor met opgeven voor de opvang ben ik blij dat ik in een dorp woon met 3 kinderopvangen.
Hier is het nooit een probleem geweest en omdat ik al een kind op de opvang heb is er automatisch een plekje voor de volgende.
Wij krijgen voorrang daarom.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:13

Mooie kamer Bellex! Lekker ruim en licht!

Yonker, fijn dat je voor 2 dagen plek hebt! En je plan voor werk klinkt ook prettig!

Hier straks met 34 weken met verlof omdat ik nu op 50% zit qua werk. Gelukkig was ik dat al wel van plan, maar wilde ik eerst 2 weken vakantie opnemen. Na m’n verlof neem ik 1 dag ouderschapsverlof op per week. 2 dagen opvang en 1 dag oppas bij m’n schoonzus op de boerderij!

Vandaag controle gehad, baby doet het goed, maar lijkt wel met voelen wat groot. Mocht dat over 3 weken weer zo zijn, dan moet er een extra groei echo gemaakt worden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:19

linoleum schreef:
Yipee en Doubtless, zit bij jullie het uurtarief ook onder het maximum tot wat ze vergoeden of erboven?
Die van ons zit er best stukje onder. Dat maakt natuurlijk ook al een groot verschil.

Wij zitten er €0,50 boven geloof ik. Netto >600 euro voor twee dagen, in krap anderhalf jaar tijd zijn we per maand netto €100 meer gaan betalen. Kinderen zijn duur jonge }:0 gratis opvang hoeft van mij niet eens zozeer maar het is nu wel echt bizar duur. Ik ben blij dat van beide kanten onze ouders een dag oppassen want anders zou het echt niet mogelijk zijn geweest om allebei minstens vier dagen te blijven werken.

Bellex wat een superleuke kamer <3. Wij moeten nog even bedenken wat we gaan doen qua commode/verschoonplek voor de periode van geboorte tot aan de verhuizing. Misschien is ‘s nachts op een extra aankleedkussen op ons bed en overdag op de kamer van de oudste of in de keuken de meest praktische oplossing. Ik weet niet of in onze slaapkamer een wieg én commode erbij passen. Dan kan in het nieuwe huis een tweede Hemnes ladekast komen, die vind ik qua hoogte en grootte heel prettig.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:29

Wat een drama zeg met opvang. Wij hebben eigenlijk al wel op twee opvangen te horen gekregen dat er plek is voor ons kindje.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:48

Wij betalen al 550€ per maand voor 1 dag in de week :/

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:53

Netto? :oo

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:57

Volgens mij liggen de tarieven hier allemaal hoger dan de standaard. Er is krapte dus ze kunnen het vragen. Echt keus heb je toch niet.

Ik sta dus bij 15 opvang locaties ingeschreven en bij een gastouderbureau. We zijn ook nog eens flexibel kwa dagen en dat helpt wel volgens de opvang locaties. Maar ik krijg 6 maanden vooraf pas nieuws of er plek is en voor welke dagen. Dus dat maar even afwachten. Ik houd hoop. In uiterste nood kan mijn moeder oppassen maar die woont op 50 autominuten afstand. Dat wil ik eigenlijk zelf niet eens. Hoera randstad, het is dat wij hier werken anders was ik echt ergens anders gaan wonen.

Ik heb overigens wel iets luxe voor mezelf geregeld. Binnenkort komt er een poetshulp die 2 uurtjes om de week komt schoonmaken. Helemaal uiteindelijk met een baby en einde zwangerschap lijkt me dat toch wel heerlijk.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:21

Noeps schreef:
Netto? :oo

Nee das niet helemaal waar trouwens.
Krijgen wel kinderopvangtoeslag, maar das zo minimaal dat ik ongeveer 350-400€ elke maand zelf in moet leggen.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:39

Wat een mooie grote kamer, Bellex!

Is het niet zo dat je, mocht een andere werkgever je graag willen hebben, je een deal sluit dat deze nieuwe werkgever deze kosten op zich neemt?

Fijn van de duidelijkheid, Eilinora!

Fijn dat de opvang rond is, Yonker! Het is idd niet te betalen. Hier betalen we €500 netto voor 1 kind 1 dag in de week.

Nu een weekje vakantie. Hopelijk een beetje uitrusten en met de kamer aan de slag…

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 22:05

Poeh wat een bedragen voor opvang. 500 netto voor 1 dag?! Dat zouden wij hier bruto nog lang niet betalen. We hebben beide best goede baan, maar betalen netto 330 voor 2 dagen opvang per maand. Maar dus inderdaad wel tarief nog stukje onder het maximum.

Zit wel ook in een regio die niet heel populair is. Drenthe aan de Duitse grens is nog leuk wonen _O-

Ik ben vanavond uit eten geweest. Heerlijk gegeten. Restaurant met concept zoals ‘t Zusje en ook heel veel gerechten op de kaart die ik gewoon mocht hebben.
Maar kan wel voelen nu dat ik paar uur op een houten stoel heb gezeten. Gelijk pijn in schaambot. Dus zo op bed voor slapen maar even wat oefeningen doen nog.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 08:58

Ik ga weer proberen mee te praten, heb wel de hele tijd mee gelezen. Zal beginnen met een blp.

Bellex schreef:
Yonker dat klinkt als een goed plan rondom verlof en je werkuren erna, hopelijk is het haalbaar op die manier!

Barbabientje ik begrijp daaruit dat jij van 70% naar 100% wordt gecompenseerd door je baas? Dat vind ik dan wel heel logisch ja :j

Zoals eerder toegezegd bij deze foto's van onze babykamer <3

[ [url=m/gEAzZk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MmYROm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/R1MJog.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ziet het er super uit! <3 in ben even niet meer even helemaal up to date over wie hoeveel edken is, jongen meisje of 1e of 2e (of 3e?) Maar is het jr 1e? Aan de kleurtjes zou ik zeggen meisje?

Bij onze 1e hadden we nu al alles staan, maar nu met de 2e nog lang niet :') kamertje is wel al geschilderd (tegelijkertijd mee gepakt met kamer van nr1). Maar nr 1 (morgen 2 jaar!) Krijgt nieuwe meubels en dan gaat zijn kamer door naar de 2e. Maar doen we eerstvolgende vakantie (1e week december).

Barbabientje schreef:
Ja dit! Sorry was woordje eventueel vergeten :+

Maar ik word idd gecompenseerd naar 100%.
Gekke is dat ik niet mag kiezen, maar dit verplicht is. Kan dus niet zeggen oh nee ik heb maar 70% nodig, want ik wil me niet nog 2 jaar vastleggen aan dit bedrijf

Hoewel fijn de aanvulling, gek dat je niet mag kiezen. Is het een probleem om 2 jaar te blijven werken? Of een optie die aanvulling apart op een spaarrekening te zetten zodat je of dit hebt indien nodig voor terug betalen of bijv spaarrekening van de kleine?

Eilinora schreef:
Bellex mooie kamer!

Die van ons is vrij simpel maar heb nog even geen foto.
Moet nog een paar dingen doen voor het helemaal af is.

Hier eindelijk duidelijkheid over het rooster van november.
Nog 9 ochtenden werken en dan ga ik de ziektewet in tot week 34 dan gaat verlof officieel in.

Per 1 november stop ik dus met werken.

Wat doe je voor werk? Diensten klinkt als zorg?
Veel last van klachten og gewoon langzaam aan te zwaar?

Yipee schreef:
Yonker fijn dat de Nipt goed was!

Hopelijk voel je je beter met wat meer ijzer Bellex. Fijn dat de suiker wel goed was. En wat een mooie lieve baby kamer zeg! Echt heel leuk. De kleding kast een Ikea Pax kast? Die hebben wij al staan in 2 kamers en misschien ook wel handig om voor de babykamer te halen. Kan langer gebruikt worden.

Hier werken we beide bij de overheid dus krijgen het eerste levensjaar aangevuld tot 100% voor 9 weken. Terug betalen lees ik dan weer nergens.

Ik ben 16 mei uitgerekend en mijn doel is om ieder geval het verlof te kunnen uitsmeren om pas weer in september te beginnen. Heel zomer seizoen wennen aan de kleine.

Vervolgens willen wij gezamenlijk ouderschapsverlof opnemen van 1 dag om de week. Dan werken we afwisselend 3 en 4 dagen per week. Dat kunnen we dan wel even volhouden en scheelt een dag kinderopvang. Tegen de tijd dat kindje iets ouder is, is er hopelijk plek voor 3 dagen opvang. (en stiekem hoop ik dat het kabinet dan ook wat nieuwe plannen heeft voor de kinderopvang). Vind de kosten ervan wel vrij hoog, zelfs met toeslag.

Moet ik toch weer voor de overheid gaan werken :D fijn dat je het zo goed kunt oplossen.

Hoewel we beidde in de zorg werken en dat soms best een uitdaging is maar we hoeven niet zoveel opvangte doen, doen minimaal 1 dag per week puur voor regelmaat en ontwikkeling maar vaak niet eens noodzakelijk.

Yonker schreef:
Wat fijn Eilinora! Lijkt me heel fijn om te weten waar je aan toe bent.

Ik heb toevallig vandaag bevestiging gekregen voor 2 dagen opvang, waarbij een plekje gereserveerd is voor mij! Heel fijn dat, dat nu vast staat. Eerst dacht ik aan 1 dag opvang en 2 dagen mijn moeder maar ik denk stiekem dat ik toch 2 dagen opvang wil en 1 dag mijn moeder. Voor mij scheelt dat ik denk maar 30 euro in de maandag en geeft me iets meer vrijheid in het weekend om mijn moeder dan extra in te zetten. Het wordt al pittig genoeg, ga dat vanavond nog even overleggen met mijn ouders :o

Wat fijn! Ben jij nou diegene die kindje alleen krijgt? :o

Yesterday schreef:
Mooie kamer Bellex! Lekker ruim en licht!

Yonker, fijn dat je voor 2 dagen plek hebt! En je plan voor werk klinkt ook prettig!

Hier straks met 34 weken met verlof omdat ik nu op 50% zit qua werk. Gelukkig was ik dat al wel van plan, maar wilde ik eerst 2 weken vakantie opnemen. Na m’n verlof neem ik 1 dag ouderschapsverlof op per week. 2 dagen opvang en 1 dag oppas bij m’n schoonzus op de boerderij!

Vandaag controle gehad, baby doet het goed, maar lijkt wel met voelen wat groot. Mocht dat over 3 weken weer zo zijn, dan moet er een extra groei echo gemaakt worden.

Op hoeveel weken zit je nu? Hopelijk is het straks in orde al kan ke ee ook niks aan doen natuurlijk.

Noeps schreef:
linoleum schreef:
Yipee en Doubtless, zit bij jullie het uurtarief ook onder het maximum tot wat ze vergoeden of erboven?
Die van ons zit er best stukje onder. Dat maakt natuurlijk ook al een groot verschil.

Wij zitten er €0,50 boven geloof ik. Netto >600 euro voor twee dagen, in krap anderhalf jaar tijd zijn we per maand netto €100 meer gaan betalen. Kinderen zijn duur jonge }:0 gratis opvang hoeft van mij niet eens zozeer maar het is nu wel echt bizar duur. Ik ben blij dat van beide kanten onze ouders een dag oppassen want anders zou het echt niet mogelijk zijn geweest om allebei minstens vier dagen te blijven werken.

Bellex wat een superleuke kamer <3. Wij moeten nog even bedenken wat we gaan doen qua commode/verschoonplek voor de periode van geboorte tot aan de verhuizing. Misschien is ‘s nachts op een extra aankleedkussen op ons bed en overdag op de kamer van de oudste of in de keuken de meest praktische oplossing. Ik weet niet of in onze slaapkamer een wieg én commode erbij passen. Dan kan in het nieuwe huis een tweede Hemnes ladekast komen, die vind ik qua hoogte en grootte heel prettig.

Je hebt van ikea zo'n super simpele commode die enkel zo groot is als het aankleed kussen. Die hebben wij in onze slaapkamer en badkamer. Neemt weinig ruimte in en is daardoor ideaal. Wij vonden het bed niet ideaal ivm bukken.

Yipee schreef:
Volgens mij liggen de tarieven hier allemaal hoger dan de standaard. Er is krapte dus ze kunnen het vragen. Echt keus heb je toch niet.

Ik sta dus bij 15 opvang locaties ingeschreven en bij een gastouderbureau. We zijn ook nog eens flexibel kwa dagen en dat helpt wel volgens de opvang locaties. Maar ik krijg 6 maanden vooraf pas nieuws of er plek is en voor welke dagen. Dus dat maar even afwachten. Ik houd hoop. In uiterste nood kan mijn moeder oppassen maar die woont op 50 autominuten afstand. Dat wil ik eigenlijk zelf niet eens. Hoera randstad, het is dat wij hier werken anders was ik echt ergens anders gaan wonen.

Ik heb overigens wel iets luxe voor mezelf geregeld. Binnenkort komt er een poetshulp die 2 uurtjes om de week komt schoonmaken. Helemaal uiteindelijk met een baby en einde zwangerschap lijkt me dat toch wel heerlijk.

Wij hebben de opvang op meerder3 dorpen verderop moetem regelen, ook geen plek in ons eigen dorp. En we wonen niet in de randstad. Wel zeer tevreden over deze opvang.

Schoonmaakster lijkt me ideaal! Heerlijk als dat kan.

Zo dat was mijn BLP.

Hier morgen 27 weken zwanger en kan echt niet klagen, weinig klachten enkel wat maagzuur. En mn buik zit soms wat in de weg met bukken enzo.

Werk in de zorg (ouderenzorg) gaat nog steeds prima, wel wat zwaarder maar nog niet dat ik het niet zou kunnen doen.

Verder doet de kleine meid het goed, voel haar dagelijks goed bewegen. Volgende week groei echo.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:15

Fijn Maartje :) !

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:34

Bedankt voor de leuke reacties op ons kamertje!
De kledingkast is inderdaad een PAX kast, ideaal! En de commode is de Hemnes kast van Ikea, super ruim en een hele fijne stevige kast, kan hem zeker aanraden.
Boeken zijn wij inderdaad heel blij mee, veel van toen ik kind was maar ook heel wat nieuw gehaald in de afgelopen jaren. Die prentenboeken zijn zoveel mooier geworden <3

Opvang, jeetje wat een bedragen moeten sommigen hier bijbetalen mijn hemel! Wel beter dat voor de 2e die berekening gunstiger is. Hier horen we pas in december of er plek is voor onze kleine, daar kan mijn innercontrolfreak niet zo goed tegen, maar weinig keus hihi. De enige gastouder die we zouden overwegen zit vol en het andere KDV dat we zouden willen zat in mei 2023 al vol tot zomer 2025 :7

Barbabientje op zich wel heel fijn om dus naar 100% gecompenseerd te worden, maar wel balen dat je er niet voor kiezen, zeker als je voor jezelf het idee hebt dat je niet zo lang bij het bedrijf zou willen blijven mogelijk (of gewoon de opties open wilt houden)

Linoleum oef dat is een beste klus nog zeg! Wel fijn als het er straks op zit en klaar is :D

Eilinora fijn dat er nu duidelijkheid is over je rooster, aftellen dus!

Yesterday fijn dat de baby het goed doet! Hoever ben jij nu?

Noeps klinkt als een handige tijdelijke oplossing, als je dan geen extra kast hoeft te verhuizen scheelt dat weer!

Maartje 1e kindje inderdaad, en meisje, goed onthouden :) Goed je weer te zien! Alvast gefeliciteerd met jullie zoon zijn verjaardag *\o/* Fijn dat het goed met jou en de kleine gaat en dat je je nog zo goed voelt!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 14:17

Bellex, nee de roze accenten in de babykamer verraadde dat het een meisje was :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 20:12

@ maartje1990 ik werk op de kattenopvang gedeelte van een dierenkliniek.
Veel sjouw en buk werk en intensief poetswerk.
Ik merk dus dat ik niet meer de energie heb om dit elke ochtend 4 uur te gaan doen zonder pauze.
Het is dus 4 uur aan 1 stuk sjouwen en poetsen en alle werk wat erbij komt kijken.
En dan 1x per maand weekend dienst en dan ben ik dus van maandag tm maandag aan het werk inclusief zaterdag en zondag avond erbij naast de ochtend.
Ben dan vervolgens de dinsdag en woensdag vrij als compensatie maar het is echt behoorlijk pittig.

Iemand hier belang bij? Voor gender reveal een ballon voor een jongen en vlaggetjes die zowel voor gender reveal als geboorte gebruikt kunnen worden.

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 21:07

Eilinora schreef:
@ maartje1990 ik werk op de kattenopvang gedeelte van een dierenkliniek.
Veel sjouw en buk werk en intensief poetswerk.
Ik merk dus dat ik niet meer de energie heb om dit elke ochtend 4 uur te gaan doen zonder pauze.
Het is dus 4 uur aan 1 stuk sjouwen en poetsen en alle werk wat erbij komt kijken.
En dan 1x per maand weekend dienst en dan ben ik dus van maandag tm maandag aan het werk inclusief zaterdag en zondag avond erbij naast de ochtend.
Ben dan vervolgens de dinsdag en woensdag vrij als compensatie maar het is echt behoorlijk pittig.

Iemand hier belang bij? Voor gender reveal een ballon voor een jongen en vlaggetjes die zowel voor gender reveal als geboorte gebruikt kunnen worden.

[ [url=m/mKdLSq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je mag gewoon meer pauze nemen he :o en of ze zoveel van je mogen vragen tijdens je zwangerschap vraag ik me ook af.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 10:12

@maartje; Het is geen probleem om te betalen als ik toch besluit weg te gaan.
Voor nu heb ik nog best veel doorgroeimogelijkheden, werk in een ziekenhuis dus dat maakt het ook makkelijker om langer te blijven. Zoveel opties :j

@Eilinora; je hebt recht op meer pauzes, Max zoveel tillen ed.
Scheelt echt om eens goed naar je cao en de regels van uwv te kijken.
Zo moesten wij altijd gewoon nachtdiensten werken de eerste 3 maanden, maar verhoogd dat oprecht de kans op miskramen en nu is het in de cao meegenomen dat je mag kiezen.

Ik merk dat ik erg veel moeite heb met dingen aanschaffen voor de babykamer :+
Kamertje is significant kleiner dan die van F, maakt op zich niet uit want hoevaak ben je daar nu, maar dat maakt dat ik het wel extra goed wil doen ofzo :=

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 11:04

Goedemorgen!
Als stille meelezer meld ik mij ook graag in dit topic :). Ik zal mijn best doen om te reageren, maar ben meer een meelezer dan een reageerder. Hoop dat dat ok is :).

Mijn naam is Nathalie, 34 jaar oud en zwanger van ons eerste kindje. Inmiddels 18 weken en uitgerekend 23 maart 2024. Woensdag 1 november hebben wij de 20 weken echo, maar de NIPT en 13 weken echo was goed, verwachten dan ook geen gekke dingen. Op dit moment druk op zoek naar een leuke eengezinswoning, waarbij het hopelijk lukt om enigszins ruim voor de uitgerekende datum te verhuizen. Daardoor zijn we ook nog niet druk met een kinderkamer in te richten. Een wandelwagen en maxicosi hebben wij laatst wel al aangeschaft :).
Op hoofdpijn en een droge neus :') na ook (nog) weinig last van kwaaltjes. Ik ben 2 weken misselijk geweest, daar bleef het gelukkig bij.

Ik wens iedereen een fijne en voorspoedige zwangerschap toe!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:24

Welkom Nathalie! Je loopt vijf dagen voor op mij, leuk. Fijn dat je je goed voelt!

Barbabientje, je moet maar denken: je kan het helemaal perfect maken en dan tekenen ze op de muur of ze kotsen er tegenaan of ze trekken de muurstickers eraf :j

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:43

Welkom Nathalie! Hebben jullie al een huis op het oog of echt nog in de zoekfase?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:12

Welkom Nathalie :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:24

Maartje1990 schreef:
Wat fijn! Ben jij nou diegene die kindje alleen krijgt? :o

Jup dat ben ik :j

@Barbabientje, extra goed nadenken over de babykamer is niet verkeerd toch. Lekker rustig aan doen :)

Welkom Nathalie, 2 weken misselijk klinkt al prima! Hopelijk snel een nieuwe woning.

Ik had dus zoveel zin in oliebollen, maar hier nergens een olliebollenkraam te vinden. Vriendin wist ervan en kwam in een ander stad een oliebollen kraam tegen, dus die heeft ze meegenomen voor mij. Redder in nood _O-

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:51

Dank jullie wel allemaal!

Bellex schreef:
Welkom Nathalie! Hebben jullie al een huis op het oog of echt nog in de zoekfase?

We zijn nog in de zoekfase. Hadden een bod gedaan op een huis, maar die werd afgewezen. Dus nu verder zoeken :) ons huis komt wel op ons pad.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:14

Oja oliebollen, ik heb er ook al twee gehad de afgelopen week *\o/*

In welke regio zoeken jullie een woning Nathachou? Ons huis staat nét in de stille verkoop O:)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:50

Ooooh ja oliebollen, heerlijk! Ben vorige week naar de Zuidlaardermarkt geweest en daar heb ik er twee gehad. O:)

Welkom Nathalie en gefeliciteerd!