Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:20

Is dat lang rijden, Goldie? Want mocht het al op gang komen voor de inleidingsdatum, is het zuur als je een half uur met weeen moet rijden %) Mede om die reden ga ik naar een lokaal ziekenhuis (eind vd straat) ipv het grote regionaal waar ik ook werk (dat is namelijk 40 min rijden). Maar dan moet je wel mogen kiezen natuurlijk.
En een ruggenprik is geen vereiste bij een inleiding :)

Voor de sterrekijkers en stuitliggers, er bestaat een techniek die de baby optimaal zou positioneren. Spinning Babies genaamd. Geen 100% garantie natuurlijk, maar het zijn houdingen/bewegingen waarmee je de positie van baby in de juiste richting kan sturen. Het proberen waard, lijkt me?

Wat is de 22wekenprik?

Ik heb trouwens kleertjes in verschillende maten gekocht. Ongeveer 5-6 pakjes en 6 rompertjes per maat, 56 en 62. Bijkopen is altijd snel gedaan.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:33

Rebel_Jits schreef:
Is dat lang rijden, Goldie? Want mocht het al op gang komen voor de inleidingsdatum, is het zuur als je een half uur met weeen moet rijden %) Mede om die reden ga ik naar een lokaal ziekenhuis (eind vd straat) ipv het grote regionaal waar ik ook werk (dat is namelijk 40 min rijden). Maar dan moet je wel mogen kiezen natuurlijk.

Voor de sterrekijkers en stuitliggers, er bestaat een techniek die de baby optimaal zou positioneren. Spinning Babies genaamd. Geen 100% garantie natuurlijk, maar het zijn houdingen/bewegingen waarmee je de positie van baby in de juiste richting kan sturen. Het proberen waard, lijkt me?

Wat is de 22wekenprik?

Ik heb trouwens kleertjes in verschillende maten gekocht. Ongeveer 5-6 pakjes en 6 rompertjes per maat, 56 en 62. Bijkopen is altijd snel gedaan.

Dan moet je wel weten dat je baby verkeerd ligt ;) Bij mij kwamen ze pas tijdens de bevalling erachter dat dochter een sterrenkijker was.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:56

Rebel_Jits schreef:

Nijmegen is 2 uur rijden :')
M'n eigen ziekenhuis (waar ik ook werk) zijn we met 20 minuutjes:)
Ik heb het gewoon niet zo op inleiden, het komt als het er aan toe is :o Wat moet dat moet, maar liever niet.

Die ruggenprik willen ze vanwege m'n aandoening geven, om te zorgen dat ik langer oke blijf tijdens de bevalling...

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:18

Ik kom net bij de verloskundige vandaan en alles was weer goed! Hartje ook weer kunnen horen <3
Ook informatie gekregen over de 22 weken/kinkhoest prik. Ik moet me nog even inlezen, maar ben benieuwd wat jullie hebben gedaan? Volgens mij is het wel gangbaar om te doen toch?

Oeh Goldie, dat is echt heel ver idd! Hopelijk is het niet nodig dat je daarheen moet. Ik werd trouwens gebeld door Muda en kan volgende week donderdag al starten!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:26

Fijn dat alles goed is! Blijft zo bijzonder om dat hartje te horen <3
Ik heb nog niks over die prik gehoord, maar ik kan zelf ook lezen dus dat scheelt. Ze begint er misschien met de 20 weken echo wel over, ik ga hem iig wel halen :j

Oh fijn dat je al kan starten, ben benieuwd wanneer ik kan starten. Jouw voorkeur was ook de maandag toch?
Misschien dat ik binnenkort al wel vast ga zwemmen in Winkel :j

Ik heb vandaag nog even gehobbeld op paard van stalgenootje, na half rondje draf dacht ik ooh misschien lukt galopperen zelfs wel. 1,5 rondje verder, oke ik moet stappen _O-

Ik vind het zo gek dat ik in het begin zo vaak de baby heb gezien en nu tussen 13 (oke 15 want extra controle) en 20 weken helemaal niets noppes nada :+

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:52

Vorige zwangerschap heb ik de 22-weken prik wel gehad, tot nu toe zit ik in zo'n chaos dat ik steeds vergeet een afspraak te maken. Kan bij ons alleen telefonisch tijdens kantooruren... ja, dan ben ik op 't moment nog even chaotisch druk. Dus elke keer als ik in de auto stap na m'n werk denk ik weer, oooh, prut, die afspraak -O-.

Vorige keer was ik wel heel blij dat ik 'm had. M'n moeder heeft COPD en had net na de geboorte een naar kuchje. Netjes laten checken voor ze mijn kant op kwam, was gewoon van de COPD, niks aan de hand, was gewoon veilig om op kraamvisite te gaan. Was ze bij mij en mijn 5-dagen oude baby geweest... twee dagen later telefoon - bleek toch kinkhoest te zijn. :7

Ben nog nooit zo blij geweest met een vaccinatie :').

-

Qua setjes kleding heb ik nog niet overdreven veel trouwens. Drie lange mouwenrompers maat 50, 1 lange mouw maat 56, twee korte mouwenrompers maat 56.
Vier broekjes maat 56, een boxpakje maat 50 en drie boxpakjes maat 56.

Ik merkte na de geboorte bij mijn dochtertje dat ik bepaalde dingen die mij van te voren leuk leken echt helemaal niet vond passen bij het 'echte' kindje zeg maar. Dus voor nu hou ik het lekker een beetje basic en als de baby er is ga ik wel verder shoppen.

Vind het qua maat ook heel lastig, mijn dochter zat de eerste 3 maanden in maat 50, ze werd geboren met 41 weken en ze was nog geen 46cm lang. Ze is nu bijna 2 en met truitjes heeft ze nog steeds maat 68/74. Broekjes heeft ze qua lengte 86 nodig, qua breedte past ze maat 68/74 nog prima. Echt een smal en lang kindje. Die maten en wat dan wel of niet past is ook zo afhankelijk van de bouw van een kindje.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:22

Sommige pasvormen zijn ook super raar. Had vorige keer van mijn zusje boxpakjes gehad voor hele korte baby’s met super brede schouders ofzo, maar dan wel weer lange benen, paste echt aan geen kanten.

22 weken prik krijg ik volgende week, en dan de week erop grote apk met nog een suikertest, schildklier, ijzer en resusfactor. Lekkerrrrr prrrrrikken :').

Wat een geluk met die 22 prik trouwens Rebecca, je hoort gelukkig niet meer zo veel kinkhoest voorbij komen maar kan zo naar uitpakken.

@Goldie, dat is bizar ver… snap dat je dat niet ziet zitten, los van het inleiden.

@Samir, fijn dat alles goed was bij de check!

@rebel, interessant over de Spinning babies, dochter was ook een sterrenkijker en die hebben ze wel proberen te draaien maar dat lukte niet. Gelukkig viel ze wat kleiner uit aan alle kanten dus beide geen schade aan overgehouden.

@Senna, die metingen hecht ik ook niet teveel waarde meer aan, zaten er meer dan een kilo naast :')

_Juudith

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:16

Haha dat hoor ik vaker dat verloskundige een kind wel eens groot of juist klein schatten en het dan totaal niet zo is!

Nee ik krijg ook liever geen kleding van kraamvisite WhAha! We hebben nog al een uitgesproken smaak en dat is over t algemeen anders als iedereen om ons heen heeft WhAha

Oo echt Lisitano dat wist ik niet dat de kans dan kans op herhaling nu weer is met een totaal ruptuur! Ik was bij nr ook behoorlijk gehavend (mocht na m’n thuis bevalling nog ff na t ziekenhuis, maar geen totaal ruptuur gelukkig)

Ooo kun je bij jullie die 22 weken prik zo halen SennaS? Ik moest er speciaal een afspraak voor maken en had maar keuze op 1 optie in de maand!

Mooie instelling Goldie betreft het inleiden! En wat een takke end als je daar helemaal heen moet!

Oo jeetje Rebecca, snap goed dat je blij was met je vaccinatie dan!

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:23

Fijn dat alles goed was Samir.

Heftig Rebecca, dan ben je wel heel blij dat je de vaccinatie hebt gehaald.

Bij ons kun je elke woensdagmiddag inlopen om de prik te halen op het consultatiebureau dus dat is wel makkelijk.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:29

Goldie schreef:
Ik heb het gewoon niet zo op inleiden, het komt als het er aan toe is :o Wat moet dat moet, maar liever niet.

Ook heel erg mijn gevoel, maar soms kan het niet anders of is inleiden gewoon beter. Mij is vorige keer gevraagd of ik dat wilde, maar heb toen zelf aangegeven dat ik liever nog even afwachtte. Nog geen 12 uur later is meneertje spontaan geboren. Bij mijn bevalling zat eigenlijk alles wel mee, daarom nu een nog grotere wens om het natuurlijk op gang te laten komen. We gaan het zien.

2 uur rijden lijkt me alleen van toepassing als het om een inleiding gaat? Anders is het wel errug ver!

Na 20 weken heb je in principe helemaal geen echo meer, dat vind ik ook zo’n gek idee. Dan is de baby door alle keurigen heen en moet je je tijd uitzitten :+

Ik wil eigenlijk ook nog wel een Coronavaccinatie gaan halen. Advies vanuit onze verloskundige is nog steeds om dat te doen. Mocht Corona dan nog weer wat oplaaien in de wintermaanden heeft de baby hopelijk
wat extra bescherming.

Sommige merken kleertjes vallen echt loeigroot en andere juist weer klein. Weet nog dat ik ooit een broekje bestelde in maat 74 die groter was dan m’n hele kind. Hij kan hem nu aan :')

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:42

Helaas door grote drukte al lang niet meer gepost maar intussen bijgelezen. Ga niet op alles reageren, maar van de laatste pagina's wat uitpikken!

Hier komende zaterdag 20 weken, dus halfweg dan (al 20w of nog maar 20w, dat gevoel wisselt vaak :') ).

Ik las ook mensen met een placenta aan de voorkant, hier helaas ook. Ik heb het gevoel dat ik soms iets voel aan de binnenkant, maar als je niet weet wat te voelen, is het maar een vermoeden natuurlijk.

Ook zo leuk om alle goede uitslagen, gender reveals en echo's te lezen. De mensen die het geslacht niet willen weten, respect! Ik zou het niet kunnen. Qua voorgevoel zat ik fout, ik zei altijd hij als ik over de baby sprak. Gelukkig fout, want een meisje was wel een beetje onze droom. <3

Daffie, ik ken niets van slijmproppen. Maar hopelijk geen risico's op vroeggeboorte. Verschrikkelijk dat ook dat net moet gebeuren als je al niet onbezorgd kan genieten. Hoe is het nu?

Primavera, ik snap dat je wat stiller bent. Je hebt dan ook extra reden on de hele zwangerschap toch net wat bezorgder te zijn. Hopelijk stoppen de harde buiken en blijft jullie ukkie gewoon vrolijk en gezond ronddobberen. Die 3D echo zo mooi, alleen die van het huidige kindje kan ik niet zo goed opmaken wat ik moet zien, het hoofdje langs opzij? Hopelijk is alles oke! Wanneer had je de 20-weken echo?

Senna hoeveel weken was je nu met de vakantie? Wij gaan midden juli naar Kreta, en heb ondanks de grote nood aan vakantie toch weer wat stress. :=

Ik lees veel verschillende wensen voor de baby-uitzet. Ik wil heel graag een relax/wipstoel maar ik merk dat de moedermaffia daar erg op tegen is. Ik snap dat je baby daar geen dagen aan een stuk uren moet inliggen, maar zal toch effectief handig zijn?

Verder hebben wij intussen wat kleertjes maat 50 en 56, een wandelwagen/buggy in combi met een maxicosi. Het laatste kochten we over van vrienden, de kleertjes zijn mix tweedehands en nieuw.

Voor de mama's in spe van hun eerste die aangeven geen idee te hebben wat ze aan het doen zijn, fijn dat ik niet alleen ben. Ik heb overlaatst gegoogled of je lange mouwrompers moet kopen voor een November-baby en of die ook onder kleertjes met lange mouwem konden. Google heeft al rare dingen opgezocht de laatste tijd, en ben vaak in paniek omdat ik het gevoel heb dat ik sommige dingen al zou moeten weten.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 23:14

Nee joh, je hoeft dat echt niet te weten. Ik weet nog steeds heel veel niet. Ik doe maar wat. Mijn zoontje had het altijd snel warm dus korte mouwen rompers waren fijner. Kwam ik ook later pas achter. Je kan gewoon goed aankleden als je goed let op stretch in de mouwen :j Ik zou van alles wat hebben en dan kun je het altijd nog aanvullen als je voorkeur krijgt.
Ik heb op dag 2 mijn moeder de Hema ingestuurd. Komt echt goed!

Over sterrenkijken.
Bij mij kwamen ze erachter met 9 cm ontsluiting. Ik deed al bijna 4 uur over die laatste cm, toen gingen ze toch maar even kijken hoe dat kwam. Ik had toen al een ruggenprik gehad omdat ik na inleiding al 19 uur met weeënstormen moest dealen. Zodra je ruggenprik hebt gehad moet je blijven liggen. Er viel dus niet veel meer te bewegen.

Ik wil ook geen inleiding meer. Als het moet, moet het maar ik wil zo graag geen wee-opwekkers meer. En ik ga veel eerder om pijnstilling vragen. Ik was bij mijn bevalling zo uitgeput dat ik tussen het persen door in slaap viel :)) Ik had bedacht het zonder pijnstillers te willen doen, geen idee waarom eigenlijk.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 10:37

Zo interessant om te lezen hoe sommigen hun bevallng verliep bij hun eerste. Bring in all the experience *D

Zo'n inleiding lijkt mij ook helemaal niks. Het komt als het komt. Maar als ik het wat kan helpen, dan doe ik dat :o In de trant van dadels, frambozenbladthee, ananassap en oefeningen..

Larisske, waarom stress voor de vakantie? Het geregel er rondom of meer over de baby?
En maak je niet druk dat je voor je gevoel niets weet :(:) Ik zit ook zeker een uur per dag vanalles te googlen en volg drie websites wekelijks op met de groei van frummel.

Ah, prik tegen kinkhoest en tetanus. Die heb ik ook gehad rond die periode. De gyn raadde toen aan dat m'n man er ook een liet zetten, dus brave Hendrik heeft dat gedaan. Ondanks z'n aanvankelijke terughoudendheid bij de eerste test en echo, is hij nu erg betrokken en bezorgd <3

Goldie, twee uur is wel beetje veel van 't goede %)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:46

Voordeel van de inleiding vond ik wel dat je rustig al ruim van het voren in het ziekenhuis bent op een afgesproken dag. Lijkt me vreselijk om met haast en weeen in de auto naar het ziekenhuis te moeten.
Wij moesten ook nog een dagje blijven omdat ik hoge koorts had gekregen en baby in het vruchtwater had gepoept, en dat vond ik ook heerlijk. Ik vind het net een hotel {:}

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:18

Een vriendin van mij is van haar eerste natuurlijk bevallen en bij de 2e ingeleid. De 1e bevalling was een ramp, op de 2e bevalling kijkt ze super positief terug. Inleiden hoeft dus niet altijd vervelend te zijn.

Ik heb zelf echter ook liever dat de bevalling natuurlijk op gang komt. Al vond ik het wachten de laatste weken echt verschrikkelijk, vooral nadat ik de 40 weken gepasseerd was. Ik ben een control freak en vrij ongeduldig dus afwachten is niet mijn sterkste kant :P

Ik stel de 22-weken prik maar een weekje uit. Ik moet op de fiets naar de priklocatie, tegen deze wind valt niet in te fietsen.

@Larisske, wij zijn 8 dagen weggeweest. Normaal zou ik dat kort vinden maar ik vond het nu lang zat. Ik merkte dat ik toch wat meer behoefte heb aan mijn eigen omgeving nu ik zwanger ben. Mijn vorige zwangerschap was in 2020 dus toen konden we niet weg ivm corona.
Ben je gestrest over de reis zelf of dat er iets is met de baby terwijl je weg bent?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:03

Ilse_123 schreef:
Voordeel van de inleiding vond ik wel dat je rustig al ruim van het voren in het ziekenhuis bent op een afgesproken dag. Lijkt me vreselijk om met haast en weeen in de auto naar het ziekenhuis te moeten.
Wij moesten ook nog een dagje blijven omdat ik hoge koorts had gekregen en baby in het vruchtwater had gepoept, en dat vond ik ook heerlijk. Ik vind het net een hotel {:}

Haha! Zo zie je maar dat iedereen het anders ervaart.
Mijn borstvoeding lukte niet dus moest kolven, elke keer liep er weer iemand die kamer in. Had ik gordijnen dicht en werd het zo open gerukt voor ik me kon bedekken. Ik was er zo klaar mee, zat ik daar als melkkoe. Ik had door de bevalling twee dagen niet gegeten of geslapen en was zó moe. Kreeg ik elke keer alleen brood en niets tussendoor. Door Corona mocht je de gang niet op, geen bezoek, niks. En we moesten 5 dagen blijven. Doordat je continu gestoord werd ging slapen als je baby sliep ook niet.
Ik vind het echt een zwarte vlek op de geboorte van mijn zoontje. De inleiding, het verblijf in het ziekenhuis. Hoe lief de mensen ook waren hoor. Door Corona was het ook een stuk beperkter natuurlijk.

Na 3 uur lang hechten in de OK werd ik ook lang in de wachtzaal gehouden omdat er niemand was die me op kon pikken. Ik heb mijn zoontje 10 minuten bij me kunnen hebben voor ik weg moest. Daar heb ik wel een knauw van gekregen.

Ik weet wel nog dat één kraamverzorgster in het ziekenhuis zei dat ik even lekker moest gaan douchen. Zij zou wel op de baby letten. Ze was zo ontzettend lief voor me en ze was de eerste die iets extra tijd nam. De rest kwam gewoon je wond controleren en bed verschonen en was snel weer weg. Weinig contact ook. Dat was de eerste douche die ik in een week kon nemen <3
Het is dus niet allemaal slecht hoor! Ik had gewoon pech denk ik. En ik kon weinig hebben door de uitputting natuurlijk.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:34

Dat klinkt heel naar Lisitano :(:) , gelukkig schijnt geen bevalling hetzelfde te zijn, dus ik kijk er weer blanco tegenaan :j

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:31

Is zo, en iedereen ervaart het weer anders. Soms hoor ik over bevallingen en vind ik het pure horror en vindt die persoon het zelf zo prachtig gegaan :)) En de ander is snel klaar en zonder grote complicaties en vindt het vreselijk.
Ik kon er zelf lange tijd niet normaal over praten maar het zegt wel genoeg dat ik er nu opnieuw aan begin. Die kinderen maken dat je alles voor ze over hebt. Als ik het opnieuw moest doen voor een kind als mijn R zou ik nu meteen weer beginnen <3

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:39

Larisske schreef:
Voor de mama's in spe van hun eerste die aangeven geen idee te hebben wat ze aan het doen zijn, fijn dat ik niet alleen ben. Ik heb overlaatst gegoogled of je lange mouwrompers moet kopen voor een November-baby en of die ook onder kleertjes met lange mouwem konden. Google heeft al rare dingen opgezocht de laatste tijd, en ben vaak in paniek omdat ik het gevoel heb dat ik sommige dingen al zou moeten weten.

Jaa dit inderdaad. Dit snap ik nog steeds niet helemaal als de kleertjes redelijk streak zitten, dan lukt dat toch niet goed, 2x lange mouwen over elkaar? Moet ik dan ook rompertjes met korte mouwen kopen? :D ik zie nu al dat ik waarschijnlijk veel ga kopen wat achter a niet nodig bleek haha

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:57

Klinkt heftig Lisitano, kan me voorstellen dat je daar een knauw van hebt gekregen.

xSiep schreef:
Jaa dit inderdaad. Dit snap ik nog steeds niet helemaal als de kleertjes redelijk streak zitten, dan lukt dat toch niet goed, 2x lange mouwen over elkaar? Moet ik dan ook rompertjes met korte mouwen kopen? :D ik zie nu al dat ik waarschijnlijk veel ga kopen wat achter a niet nodig bleek haha

2x lange mouwen over elkaar is vooral lastig aantrekken maar als je kindje het snel koud heeft, heb je wel rompers met lange mouwen nodig.

Mijn dochter is van eind oktober maar had het snel warm dus ze heeft eigenlijk alleen korte mouwen rompers gedragen. Het verschilt per baby dus het is handig om van allebei wat in huis te hebben.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:01

Larisske wat maakt dat de vakantie je stress geeft? Probeer om te genieten van jullie (laatste?) vakantie met zijn tweetjes!

Oef Goldie 2 uur als het geen inleiding is, is wel teveel van het goede! Maar snap ook wel wat je zegt over liever geen inleiding :j

Lisitano dat klinkt niet ideaal dat ze steeds binnen bleven lopen, dat is geen ideale omgeving om te ontspannen en de borstvoeding op te laten starten. Wat vervelend dat je het ziekenhuisdeel als zo'n zwarte vlek ervaart, dat is niet wat je zou willen

Meen me te herinneren uit een ander forum dat frambozenbladthee heel effectief is voor het krijgen van weeën haha

Zijn er hier meer mensen die Ascal slikken op advies van de VK?
22 weken prik is hier ook op inloop bij de GGD, benieuwd of ze hier ook adviseren om de vader ook te laten doen. Vrijdag eindelijk prikken voor de NIPT, was een nogal lange wachttijd voor een plekje in de ochtend, moet gelijk nuchter nog ea laten meeprikken dus pas halverwege de middag zag ik niet zitten haha.

Ook gisteren rondleiding op het kdv gehad, geheel tegen ons eigen idee gaan we ook nog een intake doen bij 1 gastouder. Gewoon om te vergelijken. Wat gaan jullie kwa opvang doen?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:59

Wij gaan voor dezelfde opvang als waar m’n zoontje al heen gaat. Op papier was dat in eerste instantie niet m’n eerste keuze, maar het is echt een hele leuke opvang met allemaal lieve juffen. Zeker gaan kijken dus, want dan zie je een beetje hoe het eraan toe gaat. Onze opvang is niet zo modern, maar lekker kneuterig met een schriftje met verhaaltjes over hoe de dag is gegaan, een map met al z’n knutsels en leuke foto’s en ze koken elke dag zelf voor de kindjes. Ik vind dat dan weer leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:59

Nee maar ik moest bijna wel Ascal slikken. Waar moet jij het voor slikken?

Wat naar Lisitano. Ik begrijp ook niet waarom bep.zusters zo makkelijk doen als je even borstvoeding wilt geven. Dat is een belangrijk privemoment voor jou en de baby. Al helemaal vlak na een bevalling.

Iedereen weet dat stress ook weerslag heeft op borstvoeding.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:02

@Saskia89 oh heerlijk dat kneuterige! Klinkt ook erg leuk dat ze voor de kindjes koken, heerlijk!
Hier hadden we echt voorkeur voor de grote in de stad, heb ik zelf ook tot 12 gezeten. Maar de hele aanloop naar überhaupt gaan kijken was zo'n domper (2 maanden moeten wachten en dan op het laatste moment de boel verplaatsen). Hebben er 2 bekeken en 1 viel direct af, heel oud, heel kil, daar wil ik mijn kind niet. De ander voelde wel goed met juffen die echt leuk met de kids om gingen. Maar de dame van de rondleiding liet een wat zure nasmaak, al moet die bij het bedrijf weg vertelde ze, dat snapte ik wel om eerlijk te zijn :o

@Evamarie: Ze hebben het hier geadviseerd in verband met mijn gewicht geloof ik, de andere risicofactoren kom ik in ieder geval absoluut niet voor in aanmerking als ik lees (gewicht zit overigens ook wat onder wat ik online vind, dat vraag ik nog even na). Heb er verder geen problemen mee, maar begreep dat het een vrij nieuw protocol zou zijn? Heb het van vriendinnen in ieder geval nooit gehoord nog