Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:00

Marlis, duimen draaien hier voor je voor het huis. Zou echt fijn zijn.

Ballard_L fijn even 3 dagen vrij. Kun je lekker bijtanken.

Gnome aan het brainstormen over namen. Leuk en spannend! Wel fijn dat je weer aan het werk bent, ook wel gezellig om je collega's weer te zien denk ik? Hopelijk zet het niet overgeven door! Mooi echo foto's ook. Zie je echt duidelijk verschil.
En dat liedje, prachtig! Gelijk in mijn lijst gezet haha.

Freekieee wat naar dat je je zo rot voelt. Dikke digitale knuffel, hopelijk voel je je snel beter! Fijn dat je schoonvader goed met je meedenkt. Pijn in je buik is ook niet prettig. Bij twijfel gewoon de verloskundige bellen, daar zijn ze ook voor.

QueenE hihi de kat is nu nog de baby in huis. ;) Die plek wordt straks ingenomen. :D Gefeliciteerd met de goede echo. Prachtige foto ook weer, zo heb ik ze niet gehad!

KSNHancox lekker dutten én reageren als je daar aan toe bent ;)

Dondon gefeliciteerd <3 en welkom. Je staat flink onder controle dus. Is alles tot nu toe wel gewoon goed met de kleine?

Hier vanochtend naar de dokter geweest en heb helaas een fikse keelontsteking. Behalve neusspray kreeg ik er helaas ook niks voor. Kleine verhoging, maar dit kon ook door de zwangerschap komen zei ze. Moet het dus gewoon uitzieken, flink thee met honing drinken en zuigen op waterijsjes. Dat vind ik gelukkig niet zo erg haha. Wel vandaag en morgen ziek gemeld op werk. Lesgeven met deze keel is echt geen doen. :=
Fijne dag allemaal! <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:19

Vervelend zeg keelontsteking, mriek1990. Beterschap.

En zag een mooie echo voorbij komen.

Hier maandag geslachtecho plus 15 weken controle maar dat is geen echo.

Hier is m'n vriend boos. Wij hadden afgesproken eerste kerstdag bij mijn familie al tijd geleden en zijn familie had nog niks laten weten maar doen het nu dus ook eerste kerstdag.

Met kerst wouden wij het bekend maken dus ik had gezegd zorg dat het cadeautje er is als ze er allemaal zijn en wij komen tweede kerstdag naar je ouders.

Maar hij wilt direct face to face gefeliciteerd worden dat die vader wordt. Terwijl ze familie toen die geopereerd was (flinke operatie) en half jaar thuis zat niks gevraagd hebben of langs gekomen zijn.

Dus nu moet ik van hem eten bij mijn ouders en dan naar zijn familie. Maar ga met kerst niet snel eten naar binnen proppen en weg als ik er pas rond vijf uur aankom.

Ik moet gewoon werken van 7:30 tot 1600. Dus zit half zeven in de auto en kom vijf uur de auto uit. Dus om naar twee families te gaan ook, zie ik niet zitten.

Moet alle kerstdagen gewoon werken en ben dan ook net ervoor nachtdienst uitgekomen.

Dus gezellig was het hier gister avond haha.

Nu klaarmaken, honden uitlaten en weer werken.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:31

Dank je wel. :)
Wat rot dat je ruzie hebt, zeker om zoiets als kerst. :(
Ik zou ook niet snel-snel gaan doen. Zeker omdat je én gewerkt hebt én zwanger bent. Dat sloopt je.
Kunnen zijn ouders niet op 2e kerstdag? Dat je tegen jou ouders zegt het nog 1 dagje stil te houden?
Hoop dat jullie er samen uit komen.
In elk geval werkse vandaag.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 17:01

@mriek1990 kamille thee verzacht de keel ook. Misschien helpt dat? Wat vervelend zeg, heel veel beterschap!

@Marlis Wat spannend een geslachtsecho hihi, zo leuk! Oh die discussies over kerst vieren bij wie, wat verschrikkelijk. Gelukkig kan ik sinds 10 jaar nu eindelijk wel 1e kerstdag bij mijn ouders vieren. De oma van mijn vriend woont in Duitsland en daar vierde we het altijd en zij is er niet meer. Jullie hadden toch al afgesproken dan?

Ja alles is goed zover ze nu kunnen zien. Ik ben in afwachting van de NIPT-test dus dat is wel erg spannend. Wij hebben er bewust voor gekozen omdat wij al een kindje hebben. Zo kunnen wij ons in ieder geval er op voorbereiden mocht er wel iets zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 19:14

Wow wat een scherpe echo! Fijn dat alles goed was! Hier volgende week de 20 weken echo en ik vind 't wel spannend hoor...

Sterkte met je keelontsteking. -O-

Dutten kwam er hier helaas niet van. Ik moest naar kantoor. Ik had ook echt zo'n dag waarop ik de hele dag knallende honger had ondanks alles eten wat los en vast zat, dus ik was heel blij toen tegen het einde van een 3 uur lange meeting ( ;( ) bitterballen naar binnen werden gereden.

Wat irritant ruzie om kerst... da's toch niks om zo te moeten haasten. Ga gewoon lekker op tweede kerstdag heen dan. Soms vergeet ik dat die van mij zo makkelijk is. Voor de vorm vraag ik altijd of het goed is, maar als ik zeg 'Eerste kerstdag jouw kant, tweede kerstdag gaan we bij hun langs en oudjaar dan hier langs' dan is het ook goed. :') Ik snap dat gefeliciteerd worden door je familie ook leuk is, maar zo haasten om op één avond twee keer kerst te vieren is ook geen porem.

Maar succes op maandag! Heb je een voorkeur of voorgevoel?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 19:38

@mriek1990 beterschap!

@Marlis, wat balen van kerst, snap ook wel dat hij het face to face wil vertellen maar tweede kerstdag is helemaal geen optie meer?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 19:41

We moesten voor deze echo hier naar het ziekenhuis, daar hebben ze echt mooi beeld, gaan daar ook heen voor geslachtsbepaling dus wel mooi! Hoop dat de 20wk echo bij de verloskundige dan niet tegen valt haha

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:57

mriek1990 schreef:
Dank je wel. :)
Wat rot dat je ruzie hebt, zeker om zoiets als kerst. :(
Ik zou ook niet snel-snel gaan doen. Zeker omdat je én gewerkt hebt én zwanger bent. Dat sloopt je.
Kunnen zijn ouders niet op 2e kerstdag? Dat je tegen jou ouders zegt het nog 1 dagje stil te houden?
Hoop dat jullie er samen uit komen.
In elk geval werkse vandaag.

Mijn ouders spreken mijn schoonouders niet en het was idd de bedoeling daar tweede kerstdag te eten. Alleen hij wilt nu perse ook eerste kerstdag daar want dan is zijn zus en broer met hun aanhang er.

Maar ik moet gewoon werken en na m'n werk naar een iemand vind ik meer dan genoeg. Hondjes zitten ook thuis dus.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:59

DonDon schreef:
@mriek1990 kamille thee verzacht de keel ook. Misschien helpt dat? Wat vervelend zeg, heel veel beterschap!

@Marlis Wat spannend een geslachtsecho hihi, zo leuk! Oh die discussies over kerst vieren bij wie, wat verschrikkelijk. Gelukkig kan ik sinds 10 jaar nu eindelijk wel 1e kerstdag bij mijn ouders vieren. De oma van mijn vriend woont in Duitsland en daar vierde we het altijd en zij is er niet meer. Jullie hadden toch al afgesproken dan?

Ja alles is goed zover ze nu kunnen zien. Ik ben in afwachting van de NIPT-test dus dat is wel erg spannend. Wij hebben er bewust voor gekozen omdat wij al een kindje hebben. Zo kunnen wij ons in ieder geval er op voorbereiden mocht er wel iets zijn.

Fijn dat de echo iig goed is. Hopelijk snel een goede nipt uitslag.

Ja wij hadden al afgesproken eerste kerstdag met mijn familie dus snap het gedoe niet. Maar ik ben dan ook lekker simpel en nuchter. En althans mijn familie, alleen ouders, broertje en zus met vriend en kind. Nooit met de hele familie hier.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:02

DonDon wat fijn dat alles goed is. Hopelijk is de nipt ook gewoon goed. Weet je wanneer je ongeveer daar de uitslag van krijgt?

[***], hoe gaat het vandaag met je? Kan me wel voorstellen dat die bitterballen gisteren heel lekker smaakten na een vergadering van 3uur mét honger. O:)

QueenE, hopelijk heb je voor de geslachtsbepaling ook zo'n mooie heldere foto.

Marlis is begrijp jou standpunt heel goed! Ik zou dat ook echt niet gedaan hebben, dat heen en weer racen tussen de families. En dan heb je ook nog een dag gewerkt. Ik hoop wel dat je vriend dat kan begrijpen...
Kunnen jullie het dan op een ander moment niet aan zijn zus en broer vertellen? Of dat ze er via facetime ofzo bij zijn 2e kerstdag? Snap wel dat hij het leuk vindt om hun erbij te hebben, maar hoi jij bent wel een kind aan het produceren in je lijf.. :roll:
Ik hoop in elk geval dat jullie een fijne oplossing kunnen bedenken.

Bedankt voor de beterschapswensen <3 Gaat vandaag gelukkig alweer beter dan gisteren. Dagje niet praten doet toch wonderen. ;) (en liters thee met honing en waterijs haha)
Voelen jullie de kleine trouwens al goed bewegen? Ik voel Ted al heel vaak, is zó leuk. Vooral als ik ga douchen en daarna in bed ga liggen begint hij flink te trappelen.
Fijne dag iedereen! :))

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 15:05

Jij moet werken en hij niet? Is het anders een idee als hij eerste kerstdag daar gaat lunchen ofzo een paar uurtjes?

Vandaag heb ik weer een hongerdag. Daar ben ik blij mee, want dat is beter dan een misselijkdag. Het lijkt altijd het één of het ander te zijn. :')

Fijn dat het vandaag wat beter gaat en supercool dat je Ted al kan voelen! Ik voel mijn paprika (dinsdag wordt hij mango :') ) nog niet. Denk ik. Ik heb wel 1x iets van plopjes gevoeld ofzo waar ik van moest twijfelen, maar nog niks waarvan ik heel zeker weet dat het die kleine was. Hopelijk spoedig wel. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 15:21

Wat gaan jullie snel soms :+

Mijn vriend heeft gisteren een uur lang liggen glimmen terwijl de kleine hem tegen zijn hand duwde en schopte. Hij is zo gelukkig <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 15:25

Wat ontzettend lief Azmay <3

Fijn dat het beter gaat Mriek! Ik heb de kleine gisteren best fanatiek gevoeld haha. Kleine plopjes ofzo toen ik in de auto lekker aan het meezingen was. Week geleden twijfelde ik of hij het was maar nu wordt hetzelfde gevoel steeds iets sterker.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:56

Fijn Mriek, dat het ietsjes beter gaat! Op naar helemaal weer beter zijn!

En een hongerdag is inderdaad veel beter dan misselijk zijn! Ik heb ook continue honger, maar dat had ik voor mijn zwangerschap ook, dus dat scheelt haha

Wat bijzonder al die bewegende baby’s! Lijkt me heel bizar om te voelen :) wel fijn als je partner dan ook iets kan voelen uiteindelijk, dan wordt het toch wat echter ofzo!

Ik ben echt weer goed aan het herstellen. Ik kan bijna alles weer, heb zelfs vandaag weer paard gereden. Dus dat is heel fijn :) Ik voelde me behoorlijk nutteloos namelijk… We kijken hier wel echt uit naar kerst, zodat we onze ouders kunnen vertellen dat ik een kers in mijn buik heb :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 11:33

Hoe gaat ie hier dames?

Hier eigenlijk wel goed. Sinds dinsdag niet meer overgegeven en ga volgende week weer wat meer uurtjes werken. Voelt alsof ik weer grip krijg op m'n leven dus dat is echt heel fijn. Vanavond een verjaardag waarbij ik veel familie voor het eerst ga zien in het echt sinds ik zwanger ben. Erg veel zin in <3 iedereen kijkt er zo naar uit.

Fijn weekend allemaal :*

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 13:03

Wat fijn dat het beter gaat Gnome! Heel fijn indd als je weer wat meer grip krijgt! Hopen dat het zo blijft !

Aah leuk hè dan familie zien! Altijd weer even anders dan.

Hier gaat het wel redelijk. Spuug eigenlijk alleen nog avond eten eruit. Voor de rest merk ik dat ik vooral sochtends meer energie heb. Dus misschien toch smiddags even weer liggen zodat ik dan weer iets meer energie krijg.

Morgen een dagje met de familie weg. Gelukkig zitten we tussendoor ook nog een tijdje in de auto, kan ik even bijslapen :+ soms nog echt heel moe.

Bandenpijn wisselt. Dan is even een tijdje weg en dan is het er opeens weer heftig. Dus dan weer even rustig aanZ

Fijn weekend allemaal <3

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 13:49

Al tijdje niet gereageerd, wel meegelezen maar jullie gaan zo snel! Wel super leuk jullie allemaal te volgen!

Wat leuk al die jongens op komst, kan niet wachten tot mijn verjaardag 20 december en te weten wat voor een klein mensje er bij ons bij komt.

Vandaag onze kerstboom opgezet, te fout maar kon het niet laten. Na 20 december gaat 1 kleur eruit en blijft de kleur van het geslacht over.

Afbeelding

Qua zwangerschap gaat het hier goed. Ben ook weer aan het werk na mijn gebroken voet. Wel fijn weer meer uit de voeten te kunnen en mijn normale routine weer op te pakken. Heb alleen een ijzer tekort en de ijzertabletjes vallen niet zo heel goed. Ellende ook om die ook nog naast mijn schildklier medicatie te moeten slikken.

Verder ook leuk project een kennis helpt mij mijn 3,5 jarige paardje te beleren onder het zadel. Van het voorjaar gaat hij dan lekker het land op en na de bevalling pak ik hem dan zelf rustig verder op.

Hij doet het zo leuk eerste keer even aan longeerlijn, tweede keer meteen los door de bak. Geen stap verkeerd gezet. Hij is ook betuigd, dus hoop dat het een leuk veelzijdig gezins paardje word!

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 14:13

Super leuk Lisewiesje!! Vind de boom ook echt geweldig zo haha. Volgens mij heb je van ijzer ook een vloeibare vorm. Dat schijnt ook nog beter opgenomen te worden dan pillen. Misschien valt dat beter?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 14:33

Echt cool die kerstboom 8-)

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 15:04

Gnome schreef:
Super leuk Lisewiesje!! Vind de boom ook echt geweldig zo haha. Volgens mij heb je van ijzer ook een vloeibare vorm. Dat schijnt ook nog beter opgenomen te worden dan pillen. Misschien valt dat beter?

Ik ga dit donderdag zeker aankaarten bij de verloskundige, misschien is dat een betere optie idd. Het staat me nu zo tegen om überhaupt zo een ijzertablet te nemen.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 15:12

Hé wat grappig! Wij krijgen ook op 20 december te weten wat het wordt!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 16:10

Jullie praten te snel haha. Heb avonddiensten gehad, gister niks aan de hand rij gewoon lekker met het gas erop en halverwege kom ik in de witte wereld en sneeuwde het.

Hier de 12e het geslacht, maandag einde vd dag dus. Pff kan niet meer.. maar de 20e gaat ook al opschieten meiden.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:30

Ik ben ook voornamelijk een stille meelezer.
Ik kreeg vanochtend een telefoontje vanuit de verloskundige dat ze voor een studie mensen zochten die tussen de 9 en 10 weken zwanger waren, voor een extra echo.
Daar zeg je natuurlijk geen nee tegen <3

Afbeelding

Volgens de meting vandaag precies 10 weken, maar de kleine draaide alle kanten op behalve de juiste }>

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:32

@Mriek1990 het is 10 werkdagen en ik heb het maandag laten afnemen. Dus ik gok dat ik het deze week krijg te weten. Wat super leuk het dat gevoel! In het begin zo een gek gevoel. Ik voelde het bij de 13 weken echo. Ik zei dat kan toch niet.. Die vrouw jawel, kijk de baby schopt hier haha.

@[***] het voelt als vlindertjes die in je buik rond gaan haha.4

@gnome fijn dat je je al wat beter voelt. Echt vervelend als je zo ziek bent en veel overgeeft.

@ballard_L zo leuk dat je het kan gaan vertellen. De reacties altijd haha!

@Freekieee als ik thuis werk, doe ik ook middag dutjes. Anders houd ik het echt niet vol de hele week. Fijn als het kan.

@Lisewiesje Wat spannend, 20 december dat is al bijna! Grappig, met mijn vorige zwangerschap was ik ook stappen aan het maken om mijn pony in te rijden. Na mijn bevalling rustig aan opgepakt.

@Marlis aaah super spannend!

@VivianHesen Ah wat leuk! <3 Dat zal je altijd zien he haha.

Ik heb woensdag mijn eerste echo in het ziekenhuis. Ik ga meteen vragen of zij ook doen aan geslachtsbepaling of dat ik echt tot 20 weken moet wachten.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:35

Kan dat al met 10 weken DonDon?
Zou wel leuk zijn! En denk dat ze daar niet echt moeilijk over doen. Grote kans dat ze het toch zien als ze een echo maken.