Gebroken bovenbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 12:09

Met mijn zoon was ik een weekend in Parijs (vrijdag t/m zondag) en het scheelde zoveel geld dat we één kamer hadden genomen. Het was een geweldig weekend en ik ben zo blij dat we dit gedaan hadden. Mijn zoon, die vroeger grote leerproblemen had (zware dyslexie), was zo enorm zelfstandig als het ging om de metro en eigenlijk alles. Wouw.
Neemt niet weg dat we op een gegeven ogenblik toch een kleine botsing hadden omdat ik eventjes "moeder" was. Met een klaterende lach hebben we het opgelost en hij had gewoon 100% gelijk om me te orde te roepen. Maar omgekeerd had ik ook een keer gelijk en dat werd ook royaal toegegeven. Het is zo moeilijk om niet in die oude patronen te stappen, laat staan als je hulp nodig hebt zoals bij jou vanwege die operatie. Want daardoor ga je eigenlijk toch weer een stuk in die afhankelijkheid rol en dat tiggert nog meer die oude patronen.
Enne, ik ben er van overtuigd dat je ouders echt wel weten dat je blij bent met hun hulp.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 23:49

Afanaisa91 schreef:
Pfff ja vreselijk is dat hè? Ik ben vorig jaar ook een periode ADL-afhankelijk geweest van m’n ouders. Niet lang na die tijd ontdekte ik m’n 1e grijze haar… 8)7

j

Ik heb een grote botoperatie aan twee benen tegelijkertijd gehad, toen ik 18 was (en nog thuis woonde). Naderhand kon ik niets zelf en had dus veel hulp van mijn ouders nodig. Vooraf zeiden me ouders me dat ze me niet die zorg konden bieden en dat ik maar naar een verpleeghuis moest (waar ik werkte als bijbaantje). Echt woest was ik.. bleek een grapje te zijn. ~~}>

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 00:08

Hoewel je het liefst zoveel mogelijk zelfstandig wilt zijn, is een netwerk zo enorm waardevol dat je er voor elkaar kunt zijn.
Er zijn genoeg mensen die dat niet hebben en dan serieus in de problemen komen.
Ook bij niet-ouders is het trouwens belangrijk om afspraken te maken hoe je de de dingen doet. Niet afwachten tot er irritaties komen, maar in gesprek blijven met elkaar.
Beterschap.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:44

En met humor benaderen. Als ik de ongewenste mama rol pakt zegt de jongste met een kinderstemmetje :" ja mama", en dan hebben we samen lol.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:36

Hoe is het inmiddels met je? De eerste week heb je gewoon al weer ruim achter de rug *\o/*

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 11:30

Eigenlijk gaat het best wel goed. Ben nog wel moe en dat zal wel een combinatie van narcose en anemie zijn, maar qua pijn gaat het echt best goed. Ik zal niet zeggen dat ik weer helemaal 100% ben, zeker niet, want als ik lang zit dan gaat alles wel weer zeer doen. Merk dat zeker de wond dan trekt, maar het is ook niet zo comfortabel voor mijn been zelf. 1-1,5u is wel echt de max. Mijn bekken heeft het vooral zwaar tijdens het wandelen en bij bepaalde bewegingen, maar dat is tegelijkertijd een goede rem, want anders loop ik makkelijk te hard van stapel. Verder is het eigenlijk gewoon pijnloos, dus dat is super fijn. :) Kan daardoor eigenlijk ook vrij veel wel zelf, dus de hulp die ik nodig heb is beperkt

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 12:31

Ben trouwens gisteren ook nog bij de fysio geweest. Had hem al 4 maanden niet gezien, dus het was wel weer even gezellig. Heb wat oefeningen gekregen voor thuis, vnl voor mijn torso, en verder staat het nog even on hold, want hij kan verder niet zo heel veel meer voor me betekenen. Dus we hebben afgesproken dat ik een afspraak maak als ik denk dat het nodig is en dat ik hem wrs na de CT-scan, dus over 3 maanden, weer zie

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:37

Klinkt al met al best goed, eigenlijk. Ik heb het idee dat het ook beter klinkt dan na de andere twee operaties, of vergis ik me dan? Of is het gewoon de ervaring die maakt dat je met je beperkingen makkelijker uit de voeten kan?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 12:59

Ik ben wat spierkracht betreft veel minder achteruit gegaan deze keer, dus dat is super fijn. Na de eerste operatie kon ik mijn been amper buigen, zeg dat de buiging iets van 160/170° graden was. Na de tweede operatie lag het om en nabij de 120° en nu zit ik op 80/90°. Dat maakt me ook al wat minder beperkt. Wat pijnniveau betreft durf ik het niet zo goed te zeggen, want na de vorige operaties had ik ook al vrij snel weinig tot geen pijn meer. Dus kan goed zijn hoor dat het nu beter klinkt en de ervaring helpt ook wel mee omdat ik ongeveer weet waar mijn grenzen liggen

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 23:26

Dat klinkt niet verkeerd!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 07:06

Dat gaat goed, keep it up.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 18:38

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 22:26

Hannanas schreef:
Misschien is dit wat voor je been ts? Zag dat iemand het ook over een breuk had
https://magnacare.nl/ervaringen-met-pemf-therapie/amp/

Ja wellicht, maar ik weet nooit zo goed wat ik moet geloven van dit soort therapieën. De botheling gaat sinds de tweede operatie ook gewoon goed, dus ik vertrouw er wel op dat de fractuur geneest. Het heeft alleen veel tijd nodig, want botheling is traag en het was een heel groot gat wat moest worden opgevuld

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 18:05

En zo is het al twee weken geleden dat ik ben geopereerd. De tijd vliegt.
Morgen moet ik naar de poli om de hechtingen te laten verwijderen en we zullen het nog wel even over de operatie hebben. Waar ik vorig jaar bijna 90 agraves in mijn been en buik had zitten, heb ik nu slechts 2 (doorlopende) hechtingen in mijn been en in mijn buik enkel onderhuidse hechtingen. Vond het best een gek beeld toen de pleisters werden verwijderd. De wond ziet er verder mooi uit, het is een rustige wond en hier en daar kan je wat korstvorming zien, maar het is duidelijk niet geïnfecteerd, wat goed is. Vandaag eindigt mijn antibioticakuur ook, mits de kweken negatief zijn, maar daar ga ik wel een beetje vanuit.
Verder gaat het goed, al heb ik echt 0 conditie. 300 meter wandelen is me eigenlijk net even teveel, maar dat wordt wel beter als mijn bloedwaarden weer beter worden :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:20

Klinkt goed leintje! Ik duim voor je mee dat de kweken negatief zijn!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:48

DideH schreef:
Klinkt goed leintje! Ik duim voor je mee dat de kweken negatief zijn!

Klinkt inderdaad goed en ik duim ook mee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:56

Ik ben altijd een paar maanden soort van uitgeput na een narcose, je hebt nog al wat meegemaakt. Geestelijk moet je ook veel verwerken, gisteren ging ik naar de hondenschool met de hond van mijn dochter. Mijn dochter was daar met een vriend en die vriend nam de hond over zo dat hij aan de sleeplijn nog even kon vliegen. Hij kwam steeds bij mij in de buurt, ik steeds neeeee weg. Dus ik ben gewoon een eind verder gaan staan, het beeld van dat je snel iets kan breken zit er nog vers in.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 19:15

Daar heb ik ook wel last van. Merk dat ik alles waarbij ik kan vallen een beetje uit de weg ga. Had ik vorig jaar ook al last van, want ik vond fietsen ineens zo eng en zeker als ik dan over een weg moest met kleine steentjes, hobbeltjes, of als ik langs trampsporen moest fietsen. Het voelde zo stom, want ik fiets al van kinds af aan en het is niet alsof ik wekelijks van mijn fiets viel, maar die angst zit er wel in en daar wil ik wel mee aan de slag

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:56

Of je gaat voor de Exogen, een botgroeistimulator. Ik ken mensen die deze gebruikt hebben en die waren echt sneller weer op de been dan wat artsen gezegd hebben.
1 heeft hem zelf gehuurd, kreeg het niet vergoed, maar was sneller genezen dan wat artsen zeiden.
Dus misschien kun je dat nog aankaarten. Het schijnt in Duitsland meer gebruikt te worden dan hier.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:17

leintje_ schreef:
Morgen moet ik naar de poli om de hechtingen te laten verwijderen en we zullen het nog wel even over de operatie hebben. Waar ik vorig jaar bijna 90 agraves in mijn been en buik had zitten, heb ik nu slechts 2 (doorlopende) hechtingen in mijn been en in mijn buik enkel onderhuidse hechtingen. Vond het best een gek beeld toen de pleisters werden verwijderd. De wond ziet er verder mooi uit, het is een rustige wond en hier en daar kan je wat korstvorming zien, maar het is duidelijk niet geïnfecteerd, wat goed is. Vandaag eindigt mijn antibioticakuur ook, mits de kweken negatief zijn, maar daar ga ik wel een beetje vanuit.
Verder gaat het goed, al heb ik echt 0 conditie. 300 meter wandelen is me eigenlijk net even teveel, maar dat wordt wel beter als mijn bloedwaarden weer beter worden :)

Morgen krijg je gewoon goed nieuws, afgesproken? O:) geen gekke dingen, niet anders dan anders, gewoon, allemaal netjes zoals verwacht. Daar duim ik in elk geval voor, voor je :j

Op zich klinkt het allemaal wel oke, conditie ben je altijd sneller kwijt dan dat je het opgebouwd hebt een wat je doorgemaakt hebt, helpt op alle fronten natuurlijk niet :)). Maar ik snap je gevoel wel van meer willen kunnen :knuffel:

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:30

Volgend jaar de 4 daagse?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:59

Succes morgen! +:)+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 00:25

Lalidan schreef:
leintje_ schreef:

Morgen krijg je gewoon goed nieuws, afgesproken? O:) geen gekke dingen, niet anders dan anders, gewoon, allemaal netjes zoals verwacht. Daar duim ik in elk geval voor, voor je :j

Op zich klinkt het allemaal wel oke, conditie ben je altijd sneller kwijt dan dat je het opgebouwd hebt een wat je doorgemaakt hebt, helpt op alle fronten natuurlijk niet :)). Maar ik snap je gevoel wel van meer willen kunnen :knuffel:

Deal! Al maak ik me voor de afspraak van morgen niet zoveel zorgen. Denk dat er meer spanning komt kijken bij de vervolgafspraken waar er foto's of een scan moet worden gemaakt :=

marleen_usar schreef:
Volgend jaar de 4 daagse?

Op skeelers? :Y)

ievie schreef:
Succes morgen! +:)+

Thanks!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 03:56