Daphara schreef:Feit blijft dat een ieder (gevaccineerd of ongevaccineerd) kan zorgen dat een ander minder “pech” heeft door zich aan de maatregelen te houden, door verantwoordelijkheid te nemen. Wil je niet vaccineren, helemaal prima, maar draag dan ook de consequenties en neem je verantwoordelijkheid, blijf bij anderen uit de buurt als je niet recent getest bent en zeur niet over hoe oneerlijk het allemaal is. Ben je wel gevaccineerd, test dan gewoon bij de minste klachten en blijf uit risico volle situaties waarbij jij je begeeft in ruimtes met meerdere niet getest en niet gevaccineerden.
Precies dat!
Daphara schreef:Ik vind het jammer dat het alleen nog gaat om ikke ikke ikke en de rest heeft gewoon pech.
Dat is inderdaad iets dat ik wel geleerd heb in de afgelopen (Corona) periode. Niemand lijkt nog maar iets over te hebben voor anderen. Veel jongeren niet (uitzonderingen daargelaten) maar ook veel volwassenen die beter moeten weten, hebben inmiddels lak aan de maatregelen. Ik heb het OV een poos gemeden, laatst vanwege mijn vakantie waardoor ik getest moest worden bij vertrek een bij aankomst. Inmiddels weer begonnen - wij werken gelukkig nog merendeels thuis - dacht ik deze week toch maar eens mijn collega's te zien bij een overleg. Dus met OV gereisd. Tot mijn verbazing zat een groot deel zonder mondkapje in het OV. Veel jeugd maar ook volwassenen had geen mondkapje op of niet op de juiste manier (onder hun kin).
Maar natuurlijk wel een oortje in voor hun mobieltje
En de besmettingscijfers lopen toch al een poosje op inmiddels. Lijkt wel of het niemand meer interesseert. Geen controle, dus niemand die er wat van zegt.
Daphara schreef:Ja het is pech dat ik moet wachten op een operatie, maar dat was niet nodig geweest als meer mensen hun verantwoordelijkheden hadden genomen en de IC’s niet vol lagen met COVID patiënten. Mijn pech is dus direct een gevolg van het handelen van anderen.
Mee eens.
Ik vind wel dat het kabinet veel fouten heeft gemaakt rondom de (massa)communicatie. Ik snap wel de politieke redenen daarvoor (destijds verkiezingen etc en het feit dat we nog niet veel wisten van hoe het virus zich zou gedragen). Maar ik dacht wel - toen het kabinet zo ongeveer alle maatregelen liet vallen - dat dat heel onverstandig was (gezien het aankomende seizoen), niet uit te leggen en terugdraaien vrijwel onmogelijk. Krijg de mensen maar weer "terug in hun hok". En dat blijkt inmiddels. Men is het beu en denkt het zal wel.
Het enige dat nog helpt, m.i. is vaccinatie verplicht en anders niet op stap of werken.