Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:20

sureido schreef:
Haha, dit dacht ik al, maar dat is denk ik gewoon het verschil hoe je leeft en altijd je ding gedaan hebt. Mijn ouders zijn meteen gaan werken, maar zeggen zelfs dat het wel klote is voor mij.

En dacht ook wel dat op bokt niet perse de mensen zitten die wel altijd het studenten leven geleefd hebben. Maar dat er zoveel aandacht aan gegeven wordt is niet voor niks. Maar dat mag je hier niet zeggen. Maar waarom is het zo fout om hier na een jaar al niks, een keer te klagen dat het hele sociale leven stil ligt?

Ik ben al sinds maart!!!! niet meer op de Universiteit geweest.. ik krijg alleen maar online colleges.

Ik heb ook nooit gefeest, maar kan me voorstellen dat als je daar plezier uit haalt het gewoon oliebol is als dat niet kan. En los van het feesten is het ook een tijd waarin je veel sociale contacten op doet, dat mis je gewoon. Lijkt me gewoon heel klote.

Voor iedere groep mensen is wat te zeggen. En in iedere groep zijn mensen die het makkelijker vinden dan anderen. Ik begrijp dat opboksen van je eigen ellende en bagatelliseren van andermans ellende ook niet. We zitten allemaal in dit schuitje en we hebben er allemaal onder te lijden. En voor iedereen is het oliebol.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:21

Ik heb alweer spijt dat ik erover begonnen ben, dus reageer er maar niet meer op, ik heb het er verder wel over met mijn vrienden en studiegenoten. Maar echt, ik bedoel niet alleen het laveloos zuipen. Ik heb het ook over studiegenoten ontmoeten en gewoon heel het sociale van de studententijd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:22

Ja een goede discussie in college of tussen de colleges door mis ik echt. Nu kan ik gelukkig dat redelijk goed doen met mijn vriend (die heeft ook dezelfde interesse) en daar ben ik heel dankbaar voor. Maar heb verder weinig mensen in mijn omgeving met een academische interesse op het gebied van letterkunde en taalkunde. _O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:24

sureido schreef:
Ik heb alweer spijt dat ik erover begonnen ben, dus reageer er maar niet meer op, ik heb het er verder wel over met mijn vrienden en studiegenoten. Maar echt, ik bedoel niet alleen het laveloos zuipen. Ik heb het ook over studiegenoten ontmoeten en gewoon heel het sociale van de studententijd.

Dat stel ik toch ook gewoon? Dat het sociale aspect op je opleiding ook gewoon belangrijk is?
Dat is ook voorbereiding op je werkgebied maar wat mij betreft had dit ook best meer gekund.
Maar dat betekend voor mij niet dat ik bijeenkomsten van een studentenvereniging etc. Een terecht gemis vind.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:25

Niet alleen dat, wij zijn nu met het huis een aftermovie aan het terug kijken. ‘Het gevoel als je weer in .... zou staan’

Dat gevoel zou ik gewoon zo graag weer willen. Dat je lekker tussen 500 man staat zonder enige angst voor een raar virus.

... is dat zo raar...

Hier worden al veel online borrels georganiseerd met de vereniging (studie en studenten sport) maar mensen zijn wel beetje klaar met online borrels.

Anoniem

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:39

Ik reageerde op wat je hier zelf poste

"Ik ben trouwens wel benieuwd in welk opzicht die mensen waar "niets mee aan de hand" was, tot de risicogroep behoren?"

Maw, de jonge mensen die ik zag sterven behoorden niet tot een risicogroep.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:45

Toch best onduidelijk nog of de avondklok blijft of weggaat? Heb de persco niet gezien, ze herhalen daar altijd alles 50x enzo..

Oh ik zag politie om 10 voor 9 :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:53

secricible schreef:
sureido schreef:
Haha, dit dacht ik al, maar dat is denk ik gewoon het verschil hoe je leeft en altijd je ding gedaan hebt. Mijn ouders zijn meteen gaan werken, maar zeggen zelfs dat het wel klote is voor mij.

En dacht ook wel dat op bokt niet perse de mensen zitten die wel altijd het studenten leven geleefd hebben. Maar dat er zoveel aandacht aan gegeven wordt is niet voor niks. Maar dat mag je hier niet zeggen. Maar waarom is het zo fout om hier na een jaar al niks, een keer te klagen dat het hele sociale leven stil ligt?

Ik ben al sinds maart!!!! niet meer op de Universiteit geweest.. ik krijg alleen maar online colleges.

Ik heb ook nooit gefeest, maar kan me voorstellen dat als je daar plezier uit haalt het gewoon oliebol is als dat niet kan. En los van het feesten is het ook een tijd waarin je veel sociale contacten op doet, dat mis je gewoon. Lijkt me gewoon heel klote.

Voor iedere groep mensen is wat te zeggen. En in iedere groep zijn mensen die het makkelijker vinden dan anderen. Ik begrijp dat opboksen van je eigen ellende en bagatelliseren van andermans ellende ook niet. We zitten allemaal in dit schuitje en we hebben er allemaal onder te lijden. En voor iedereen is het oliebol.

Dit is wel een goede samenvatting inderdaad. Het is voor iedere leeftijd k*t, iedereen mag een keertje klagen, er is geen wedstrijd wie het zwaarder heeft, heb mijn klaagmomentje nu ook weer even gehad en vanaf nu weer positief vooruit blikken dat we misschien wellicht wel vanaf de zomer weer redelijk naar normaal gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:02

@sureido de reacties die jij nu kreeg waren toch nu ook helemaal niet zo? Zo bedoelde ik het ingeval niet.
Je zou mij nooit horen zeggen dat het voor studenten niet zwaar is

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:15

Is toch beetje raar om te zeggen "werkt niet want de overheid handhaaft niet voldoende" of om alles maar op de overheid af te schuiven of dat ze niet voldoende maatregelen nemen?
Neem je eigen verantwoordelijkheid.

Wat mensen ook moeten beseffen is dat niet iedereen zichtbaar tot een risicogroep behoort. Ik erger me mateloos aan mensen die nieteens een halve meter nemen om om je heen te lopen. Zeg daar ook wel eens wat van. Dat ik groepjes in de supermarkt zie vind ik ook raar. Lijkt me bij uitstek een iets wat makkelijk controleerbaar is. Stelletjes vind ik dan nog iets minder erg maar ook dat je denkt; niet per se nodig dit.

Daarbij; als je reguliere zorg nodig hebt, dan heb je dat ook nodig hé. Is geen anti rimpel behandeling ofzo. Dat de wachttijden daarvoor nu ook absurd zijn is ook niet oke. Deze mensen hoeven hier niet acuut dood aan te gaan maar zorgt wel voor veel dagelijks leed.

Laatste; dat iemand toevallig iemand kent waarbij het mee valt of die wel risicogroep is maar zich er weinig van aantrekt "dus dan zal het allemaal wel meevallen" is nu niet bepaald een objectief of correct beeld. Je ziet hoeveel oversterfte een land als Amerika heeft waar weinig aan corona tot nu toe is gedaan. Daarbij; leuk voor die persoon maar dat zegt precies niets over iemand anders. Zoek ook eens confirmation bias op.

Ook; Denk dat de avondklok zeker wel helpt. Zelfs als het niets af zou doen aan de bezoeken in de avond (wat ik betwijfel), helpt het weldegelijk met mensen weer even op scherp zetten dat ze niet zo de kantjes er af moeten lopen. Dat ze iig even een tandje er bij weer doen + bewustwording.

De overheid doet dit ook niet voor de lol he

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:41

secricible schreef:
sureido schreef:

Maar natuurlijk is het voor iedereen "klote", zeker. Maar ik begrijp het niet als mensen het niet meer in verhouding kunnen zien. Als ze vinden dat het zo "klote" is om niet naar school te kunnen dat de maatregelen dus buiten proportioneel zijn en er maar versoepeld moet worden. Alsof niet naar school en uitgaansgelegenheden kunnen, het enige belangrijke is.
Hoezo ligt "het hele sociale leven" plat en zou je niemand meer kunnen ontmoeten? Dat kan nog altijd binnen de maatregelen prima, zelfs binnen de lockdown, en we zitten niet al een jaar in een volledige lockdown.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:12

Wie kan het dan niet in verhouding zien? Niemand heeft hier gezegd, gooi alle kroegen/clubs open en de scholen want dit slaat nergens op.

Ik persoonlijk en denk iedereen hier baalt dat dit allemaal dicht is, ik vind het echt erg dat dat al een jaar zo is (echt op stap zoals het was is sinds maart niet meer gebeurt en de uni geeft ook sinds maart online college) en daar krijg ik soms echt een baaldag van. Maar dan zeg ik toch niet: gooi morgen alles maar open?

Je zegt: ik snap het niet dat mensen het niet in verhouding zien: dat zie ik hier nergens terug komen, vervolgens zeg je hoezo ligt het sociale leven plat want we zitten niet al een jaar in lockdown: klopt, maar ik heb al een bijna jaar niet meer in de college zaal gezeten en ook al bijna een jaar niet meer in een volle kroeg gestaan dus voor mij zitten we wel al bijna een jaar in een hele rare situatie. Maar dan zeg ik toch niet dat het buiten proportioneel is?

Ik vind sommige maatregelen wel buiten proportioneel maar daar hoort nu weer volle bak uitgaan en in een collegezaal met 800 man niet per se bij.

Edit: maar dan mag ik toch wel een keer balen dat we niet met 800 in die zaal zitten en met 500 lekker op elkaar gekleefd zitten in de kroeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:30

sureido schreef:
Wie kan het dan niet in verhouding zien? Niemand heeft hier gezegd, gooi alle kroegen/clubs open en de scholen want dit slaat nergens op.

Ik persoonlijk en denk iedereen hier baalt dat dit allemaal dicht is, ik vind het echt erg dat dat al een jaar zo is (echt op stap zoals het was is sinds maart niet meer gebeurt en de uni geeft ook sinds maart online college) en daar krijg ik soms echt een baaldag van. Maar dan zeg ik toch niet: gooi morgen alles maar open?

Je zegt: ik snap het niet dat mensen het niet in verhouding zien: dat zie ik hier nergens terug komen, vervolgens zeg je hoezo ligt het sociale leven plat want we zitten niet al een jaar in lockdown: klopt, maar ik heb al een bijna jaar niet meer in de college zaal gezeten en ook al bijna een jaar niet meer in een volle kroeg gestaan dus voor mij zitten we wel al bijna een jaar in een hele rare situatie. Maar dan zeg ik toch niet dat het buiten proportioneel is?

Ik vind sommige maatregelen wel buiten proportioneel maar daar hoort nu weer volle bak uitgaan en in een collegezaal met 800 man niet per se bij.

Edit: maar dan mag ik toch wel een keer balen dat we niet met 800 in die zaal zitten en met 500 lekker op elkaar gekleefd zitten in de kroeg?

Ik denk dat ze bedoeld dat het er een keer van balen heel wat anders is dan doen alsof de hele situatie levensvernietigend is voor de meeste mensen.

Ik baal ook van de regels, maar kan dingen wel in perspectief zien en me realiseren dat het allemaal nog veel erger kan en dat ik wat dat betreft in mijn handjes mag knijpen. Sommige mensen zien het niet meer in perspectief.

Ik heb zware jaren achter de rug, misschien helpt dat ook. Als je nooit iets levensingrijpends hebt mee gemaakt bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat dit heftig is. Andere mensen hebben al vaker de zwarte kant van het leven gezien en dan valt corona misschien mee. Dan zijn uitgaan en dergelijke futiliteiten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 01:37

Joh, kan het hier niet gewoon weer on topic gaan? Er zijn zat andere topics over de maatregelen algemeen, dit topic hoort te gaan over de avondklok en welk effect dat heeft op zorgen/rijden van je paard in de avond uren.

Ik ben zelf blij dat het er weer af gaat, door het slechte weer is de buitenbak amper begaanbaar en we hebben een rooster voor de binnenbak, waarop je inschrijft op de tijden wanneer je wilt rijden. Er mogen max 3 combinaties gelijktijdig in de binnenbak, dat is zo overlegd met de gemeente.
Op een pensionstal, waar een groot deel van de pensionklanten overdag werken, betekend dat met een avondklok dat het standaard na 17:00 tot 20:30 uur helemaal volgeboekt staat en er regelmatig geen plek is.
Ook is het gewoon drukker op stal, mensen die niet kunnen rijden, gaan wandelen met hun paard of longeren, dat allemaal voor 20:30, daarna loopt het leeg. Avondklok er af, betekend weer meer spreiding, de stal is normaal tot 23:00 open.

Maar aan de andere kant zag ik het nut wel van een avondklok, ik woon alleen, maar heb nu met de avondklok echt geen bezoek gehad en ben nergens op bezoek geweest, anders dan overdag in het weekend. Nou heb ik al Corona gehad en onlangs getest op antistoffen, dus ik ben heel “veilig” om bij in de buurt te zijn, maar ik verwacht dat voor veel anderen hetzelfde geld, gewoon minder bezoek dan normaal.

Ik wacht al 4-5 maand op een heupoperatie en door Corona zijn de wachtlijsten enorm, dus van mij mogen de maatregelen echt wel streng blijven.

Een beetje dubbel dus, aan de ene kant blij dat het er weer af gaat, dat geeft meer ruimte om met de paarden bezig te gaan, aan de andere kant ben ik echt bang dat de cijfers dan nog sneller zullen oplopen en ik nog langer moet wachten op mijn operatie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:15

Het is toch nog helemaal niet zeker dat de avondklok er weer af gaat? Dat moet nog bekeken worden.

Sureido, ik snap je wel, maar iedereen heeft er last van. Kijk ik naar mezelf: ik ben ook al sinds maart niet meer op kantoor geweest, ik mis daar ook de sociale contacten want ik woon alleen en zit ook maar naar de muur te turen. Ben verhuisd maar een housewarming zat er niet in.

En zo heeft iedereen zijn eigen verhaal. Maar nog steeds blijft het voor het zorgpersoneel en de patiënten en nabestaanden het meest ingrijpend.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:20

Er zit wel een verschil tussen beseffen dat anderen het ook zwaar hebben of het niet zwaar mogen hebben. Die berichten heb ik hier op bokt ook een aantal keer gelezen. Iemand met een baan en kinderen heeft het zogezegd zwaarder dan iemand die student is. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Wees wel realistisch, het siert mensen om dan inderdaad terug te denken aan hoe het was om colleges te volgen, te sparren met je studiegenoten en vooral ook wat je daarvan hebt geleerd. Verder heb ik ook gelezen dat je als student dan toch gewoon terug gaat naar je ouders, dan heb je het financiële gedoe ook niet. Vreemde gedachtegang hoor. En ik snap heel goed dat Sureido daar echt zat van is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:00

@sureido ik snap je helemaal hoor! Ik heb ook al bijna een jaar het gevoel dat mijn leven op pauze staat. En het jaar daarvoor leefde ik in een soort waas door privé omstandigheden ;).
Ik zou heel graag van die eentonige dagen af willen. Natuurlijk probeer je er wat van te maken, maar je hebt continue het gevoel dat je veroordeeld wordt op al je pogingen om dat te doen.

Ook weet ik best dat het allemaal relatief gezien mee valt en dat ik ergens niet mag klagen. Maar voor mij en veel vrienden van rond de 30 is het gewoon zo uitzichtloos op het moment.

Op stal is het 's avonds inderdaad drukker waardoor ik doordeweeks iets minder ga. Vervelend maar wel te doen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:15

Fitzroy schreef:
Het is toch nog helemaal niet zeker dat de avondklok er weer af gaat? Dat moet nog bekeken worden.

Sureido, ik snap je wel, maar iedereen heeft er last van. Kijk ik naar mezelf: ik ben ook al sinds maart niet meer op kantoor geweest, ik mis daar ook de sociale contacten want ik woon alleen en zit ook maar naar de muur te turen. Ben verhuisd maar een housewarming zat er niet in.

En zo heeft iedereen zijn eigen verhaal. Maar nog steeds blijft het voor het zorgpersoneel en de patiënten en nabestaanden het meest ingrijpend.

Daar mag jij toch ook prima een keer over klagen? Lucht toch ook gewoon op, even een keer klagen en weer door. Zeg toch niet dat mensen die werken dat niet mogen en het minder erg hebben? Ik denk dat het even vervelend is. Iedere situatie is anders en je kan niet alle werkenden/studenten/ouders/ouderen over een kam scheren en ze in de hoek ‘je mag niet klagen want ...’ duwen. Ik heb gisteren het er even uitgegooid en ben nu wakker geworden en denk we kunnen er weer tegen aan. Iedereen mag toch gewoon even een Corona baaldag hebben! Door sommige reacties hier ben ik dan ook weer even er doorheen gesleurd.

Maar een wedstrijdje er van maken en zeggen, oh ik heb al erger meegemaakt of jij hebt nog niks meegemaakt of ik snap het MAAR ik heb al dit en dat dus je mag niks zeggen maakt het echt niet dat ik dan opeens denk: oh ja nu baal ik niet meer hoor dat m’n studentenleven tijdelijk stil ligt. Die helpen zeg maar niet :+

Ik ben nu eenmaal niet ouder dan 23, heb mezelf niet eerder op de wereld gezet en voor mij is dit inderdaad het heftigste wat ik meegemaakt heb (is dat zo gek dan?), maar ik denk voor heel veel oudere mensen dan 23 ook. Maar als ik straks kinderen heb en die klagen een keer zou ik nooit die dooddoener gaan gebruiken met ‘niet zeuren, Corona was pas erg’.

Thuis wonen is voor heel veel studenten geen optie, is inderdaad een rare gedachtegang.

En ik vind het goed om weer ontopic te gaan hoor. Moest er nog even uit :D

@josien: ik dacht eerst oh was ik maar 30 en klaar met studeren, maar voor jullie is het natuurlijk even rot haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:22

Over de avondklok: misschien blijft ze maar verschuift ze? Ipv 21-4.30 naar 22-5.30? Ofzoiets? Geeft iedereen toch uurtje extra speling weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:24

sureido schreef:
Fitzroy schreef:

Daar mag jij toch ook prima een keer over klagen? Lucht toch ook gewoon op, even een keer klagen en weer door. Zeg toch niet dat mensen die werken dat niet mogen en het minder erg hebben? Ik denk dat het even vervelend is. Iedere situatie is anders en je kan niet alle werkenden/studenten/ouders/ouderen over een kam scheren en ze in de hoek ‘je mag niet klagen want ...’ duwen. Ik heb gisteren het er even uitgegooid en ben nu wakker geworden en denk we kunnen er weer tegen aan. Iedereen mag toch gewoon even een Corona baaldag hebben! Door sommige reacties hier ben ik dan ook weer even er doorheen gesleurd.

Maar een wedstrijdje er van maken en zeggen, oh ik heb al erger meegemaakt of jij hebt nog niks meegemaakt of ik snap het MAAR ik heb al dit en dat dus je mag niks zeggen maakt het echt niet dat ik dan opeens denk: oh ja nu baal ik niet meer hoor dat m’n studentenleven tijdelijk stil ligt. Die helpen zeg maar niet :+

Ik ben nu eenmaal niet ouder dan 23, heb mezelf niet eerder op de wereld gezet en voor mij is dit inderdaad het heftigste wat ik meegemaakt heb (is dat zo gek dan?), maar ik denk voor heel veel oudere mensen dan 23 ook. Maar als ik straks kinderen heb en die klagen een keer zou ik nooit die dooddoener gaan gebruiken met ‘niet zeuren, Corona was pas erg’.

Thuis wonen is voor heel veel studenten geen optie, is inderdaad een rare gedachtegang.

En ik vind het goed om weer ontopic te gaan hoor. Moest er nog even uit :D

@josien: ik dacht eerst oh was ik maar 30 en klaar met studeren, maar voor jullie is het natuurlijk even rot haha.

Ik geloof niet zo zeer in een wedstrijdje. Dat sommige mensen al wat vaker de zwarte kant van het leven hebben gezien, wil niet zeggen dat er daarmee een vergelijking moet worden gemaakt, maar kan er wel voor zorgen dat mensen anders tegen de situatie aankijken dan jij.
Dat bedoelde ik ermee, niet dat de ene het erger heeft dan de ander, men bekijkt het allemaal op de eigen manier en gaat er dusdanig ook anders mee om en dan heeft men niet allemaal wederzijds begrip. Dus dat je dat dan als wedstrijd ziet, had niet gehoeven.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:28

Oké Mindim, bedankt voor je uitleg. Dan snap ik je beter.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:29

Varekaj schreef:
Over de avondklok: misschien blijft ze maar verschuift ze? Ipv 21-4.30 naar 22-5.30? Ofzoiets? Geeft iedereen toch uurtje extra speling weer.

Hmm, ja dat zou kunnen maar 5.30 zijn er al veel meer mensen naar het werk. Denk niet dat ie dan ‘s ochtends ook verschuift.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:34

Mindim schreef:
sureido schreef:

Ik denk dat ze bedoeld dat het er een keer van balen heel wat anders is dan doen alsof de hele situatie levensvernietigend is voor de meeste mensen.

Ik baal ook van de regels, maar kan dingen wel in perspectief zien en me realiseren dat het allemaal nog veel erger kan en dat ik wat dat betreft in mijn handjes mag knijpen. Sommige mensen zien het niet meer in perspectief.

Dit inderdaad. _/-\o_
Je hoort mij niet zeggen dat ik niet baal van de situatie. Ik zou ook gewoon weer leuke, onbezorgde dingen willen doen. Maar de gezondheid heeft eerste prioriteit wat mij betreft. En het is verschrikkelijk als jij of je dierbare ernstig ziek wordt, blijvende klachten houdt of overlijdt. Pak dan het leven maar weer op na een jaar...
En wachten op een operatie of andere belangrijke behandeling is ook echt erg vind ik.

F4bjheu: dank je wel. Zo zie ik het ook.

Wat betreft avondklok en naar je paard: ik heb er geen probleem mee; ik vind het niet ingewikkeld om mijn planning daarop aan te passen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:36

Ik heb nooit gestudeerd en hou ook niet van festivals en grote feestjes, dus nee ik kan daar niet veel mee.
Zeker ook omdat ik denk dat veel studenten niet zo eenzaam zitten te verpieteren maar elkaar toch wel opzoeken.

Zelf werkte ik met 16 fulltime, door familie omstandigheden, dus ja kijk wel anders tegen het leven aan. Betaalde mijn moeder kostgeld en al mijn eigen dingen, ook paardenspullen lessen, autolessen enz enz.

Ik heb ook geen moete met vakanties of uit eten, want mijn leven was door de NAH al behoorlijk prikkelarm.
En dan denk ik, bij jullie gaat het over, bij mij niet.
Dus als ik dan steeds dezelfde mensen op klaag modus zie heb ik daar zeker wel eens moeite mee.
Al begrijp ik ze eigenlijk wel, toch merk ik dat me dat steeds meer aversie geeft.
Want we hebben hier allemaal eten, gezondheidszorg een dak boven het hoofd, tv, internet, met videobellen enz. Count Your Blessings.

De avondklok, ik kan me ook voorstellen dat die eerst nog naar 22.00 uur gaat, al denk ik dat hij dan helemaal geen nut meer heeft.
Ook denk dat daar eigenlijk maar een kleine groep nu last van heeft.
Veel mensen liggen vanaf 8 uur op de bank tv te kijken nu het nog donker is :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:34

Daphara schreef:
Ik ben zelf blij dat het er weer af gaat, door het slechte weer is de buitenbak amper begaanbaar en we hebben een rooster voor de binnenbak, waarop je inschrijft op de tijden wanneer je wilt rijden. Er mogen max 3 combinaties gelijktijdig in de binnenbak, dat is zo overlegd met de gemeente.
Op een pensionstal, waar een groot deel van de pensionklanten overdag werken, betekend dat met een avondklok dat het standaard na 17:00 tot 20:30 uur helemaal volgeboekt staat en er regelmatig geen plek is.
Ook is het gewoon drukker op stal, mensen die niet kunnen rijden, gaan wandelen met hun paard of longeren, dat allemaal voor 20:30, daarna loopt het leeg. Avondklok er af, betekend weer meer spreiding, de stal is normaal tot 23:00 open.

Het is vooral heel erg jammer voor degenen die proberen het virus te ontlopen dat de avondklok dat juist moeilijker maakt inplaats van makkelijker. Dat zou nu juist niet het effect van de avondklok moeten zijn.