Wat fijn dat je kunt genieten van mensen en leuke dingen om je heen.
Je hebt ontiegelijk grote stappen gemaakt.
Het boek Kaat Deel Twee gaat vast een fantastisch boek worden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hij/zij heeft me recent weer bezocht trouwens), maar dat is terzijde. Ik kwam er toevallig een oud docent van me tegen. Ze gaf mij het vak ecologie - een vak naar mijn hart. Ik had ook graag les van haar. Het grappige was dat we elkaar allebei herkende. Ze vertelde mij dat dat zeldzaam was voor een Dierenzorg studente gezien ze voornamelijk les geeft aan Groenmanagement studenten. Ze vroeg me uiteraard heel enthousiast wat ik nu deed. De vraag die ik altijd zo veel mogelijk wil vermijden.. Ik heb er maar wat rond gepraat en me vooral toegelegd op het feit dat ik net die opleiding Natuurmanagement had afgerond. We hebben het wel gehad over werk zoeken binnen de sector. Uiteindelijk kwam het gesprek tot een punt waarbij we me duidelijk heeft gemaakt dat er veel competitie op die arbeidsmarkt is en dat ik met mijn huidige opleidingen er wellicht niet kom. Echter zie ik het niet zitten om terug full-time student te worden. De scholen zijn ver en momenteel kan ik geen opleiding plus woonst betalen. Mijn ouders overigens ook niet. Maar het kan blijkbaar op twee campussen in afstandsonderwijs. En laat ik nu (weer toevallig zeg), net al van één een antwoord hebben die mij wel moed geeft. Gezien ik de overkoepelende bachelor al heb, kan ik als het ware gewoon kiezen wat ik wil doen. Ook mijn examens kan ik doen op een tijdstip naar keuze. Uiteindelijk zou ik maar 7 vakken moeten erbij nemen. Dat lukt me wel op een jaar.
Uiteindelijk dubbel check online en het bleek 13u30. Vanwaar die 10u dus kwam, geen idee. Ik heb gewacht. En gewacht. En gewacht. Niets. Ik had al een paar depri dagen achter de rug dus dat kon ik even echt niet hebben. Mijn hele dagplanning (in hoeverre die ik ook had) was om zeep. Ik ben tussen het wachten door er toch aan begonnen. Op het plan stond om mijn ruin zijn sokken te scheren. Ik weet dat hij hier flink moeilijk om kan doen. Maar ik had me goed voorbereid gewapend met beloningen en het sprankelde geduld dat nog in me overbleef. Het ging allemaal vrij oké, tot ik waarschijnlijk perongeluk een wondje aanraakte en hij vreselijk irritant begon te doen. Telkens heel wild zijn benen optillen bij nog maar de lichtste aanraking. Ik begon inmiddels mijn geduld te verliezen tot hij met zijn gedoe mijn spiksplinternieuwe tondeuse uit mijn hand schopt en die kei hard tegen de muur klettert. Ik moet er geen tekening bij maken denk ik. Ik had het ZO GEHAD die dag. Mijn tondeuse werkt nog, maar het mes of de aanhechting ervan is verwrongen waardoor hij ratelt. Ik heb nog voorzichtig doorgedaan, redelijk goed geëindigd maar binnenin mij borrelde ik van woede. Ik ben naar binnen gegaan en herviel in oude gewoontes.. Die helaas weer vaker de kop beginnen op te steken.. De volgende dag belt ze me op toen ik nog in bed lag (ik verwachte namelijk geen telefoon) en letterlijk één van de eerste dingen die ik zei was 'Zou je me gisteren niet opbellen'. Haar antwoord 'Oh ja dat klopt ja, maar ik had een opleiding die uitliep..' Meer kreeg ik niet door mijn keel, maar ik wou eigenlijk heel hard zeggen dat ze dat gewoon had moeten laten weten dan. Wat ik dan nog het toppunt vind is dat ze dan toegeeft dat ze het eigenlijk vergeten was, maar dat mijn naam op haar computersysteem sprong omdat haar collega mij perongeluk nog als nieuwe cliënt had gezet. Tja...
Sorry daarvoor. Kaatastrof schreef:Zelfverklaarde goth ben ik ook wel stiekem hoor, haha. Ik herinner me nog een gesprek met één van de therapeuten tijdens een individuele sessie waarin ik het had over dat ik aangetrokken werd door een bepaalde melancholie. Ze zei dat daar ook primair gezien niets mis mee is.

Er ging onlangs een enquête rond van het weekend en daarin heb ik het dus ook nogmaals aangegeven dat ik echt niet van het weekend heb kunnen genieten.. Fijn om hierin wel erkenning te krijgen.
Ik heb me uiteraard verontschuldigd en voelde me echt weer zo'n muts. Ze kon er wel mee lachen gelukkig. Het gesprek was echt to the point, wat ik niet meer gewend ben, maar wel eens een verademing is. Het ging vooral om praktische zaken waar ik naartoe wou, specifiek op vlak van zelfstandig wonen en evt. op termijn het toewerken naar rijbewijs. Er werd me ook toestemming gevraagd of ik de jobcoach wou zien. Die zie ik normaal 20 oktober dus.
Er stond enkel een uur en een datum in het smsje. Ze gaf toe dat er iets mis is gegaan. Ik heb wel wat moeite met het verwerken. Onduidelijkheid is zoals sommigen onder jullie misschien ondertussen wel hebben opgemerkt, wel een dingetje voor me. Dus beetje met een bang hartje dat ik me niet langer mentaal heb kunnen voorbereiden. Maar langs de andere kant misschien beter zo. Het betreft een intakegesprek. Ik ga nog kijken of ik wat dingen op papier kan zetten want ik durf wel te maskeren als het op het verwoorden van specifieke symptomen aankomt. Fingers crossed dat ik daar terug terecht kan voor psychische ondersteuning dus..
). Dus dat ga ik nog moeten onderzoeken. Voorlopig kan het wel zijn dat ik binnenkort kan starten bij een zorgboerderij een paar dagen in de week om terug te wennen aan regelmaat en sociaal contact. Er werd me ook aterlierwerking aangeboden, maar ik denk dat de zorgboerderij mij meer ligt. Ik had reeds geprobeerd daar binnen te raken, maar kreeg nooit een berichtje terug. Wellicht is dat verloren gegaan.
Ja, ik vind het nog altijd niet leuk om te bellen maar het lukt me doorgaans wel om het tòch te doen. En uiteindelijk valt het elke keer wel mee. Ik heb een bandje in mijn hoofd van de dingen die ik doorgaans moet vertellen om zo duidelijk mogelijk te communiceren. Vandaag ging ik te laat zijn voor mijn intake gesprek door vertraging met de trein (en ook wel slechte inschatting gemaakt qua timing). Ik had geen nummer om te smsen dus moest wel bellen. Dikke stress - die had ik sowieso al voor het gesprek an sich, maar zo'n dingen maken het niet beter. Gelukkig heel aardige vrouw aan de telefoon. Van zodra we aankwamen in de stad wel echt op het randje van hyperventileren. Ik heb net voor het uitstappen toch nog een bèta-blokker genomen om de scherpe kantjes eraf te halen en hopelijk wat meer tot mijzelf te komen.
En toen zei ze 'Nee, ik bedoel bij jou'. Pas dan viel het kwartje en ik heb zo hard gefacepalmed en gelachen. Soms maakt mijn brein vreemde kronkels. Als het goed is kan ik er gelukkig wel terug terecht voor psychische ondersteuning en gaan we ook aan de slag met nog enkele dingetjes. Ze zei wel dat het belangrijk is dat ik goed aangeef voor elke sessie waar ik aan wil werken of het over wil hebben. Zodanig dat het overzichtelijk blijft. Vooral omdat er zo veel aan de hand en gebeurd is. Maar ik zal er nog niet direct terecht kunnen. Er staan 10 mensen voor me op de wachtlijst en ze kon me totaal geen zicht geven over wanneer ik wel zou kunnen komen. Als er echt iets aan de hand is, kan ik ze wel opbellen en gaan ze uiteraard wel tijd voor me maken. Dan kom ik ook bij haar specifiek terecht omdat zij het intake gesprek afnam. Maar het kan zijn dat ik in de toekomst een andere therapeut aangewezen krijg binnen het team.
Rock on.Citaat:Eén mailtje (...) zou me kunnen verzekeren... dat je nog leeft, dat je jezelf geen enge dingen hebt aangedaan. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten? Zulke gedachten spoken wekelijks door mijn eigen hoofd, en daar schrik ik niet meer van. Maar je naasten zullen er nooit aan wennen. Echt helemaal nooit. En over de gevolgen als je het echt zou doen... o [X], daar hoef ik het toch niet over te hebben? Je weet toch zelf wel hoe het zou zijn als iemand die jij goed kende zoiets deed?

Ik word daar gelukkig nog goed bij ondersteund door mijn lieve therapeute en mijn topper van een partner aan mijn zijde.