Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:09

Ik doe dat nu nog niet. Als ik straks op gewicht ben, weer langzamerhand wat dingetjes erbij. Ik doe nu écht alleen de dingen waar ik niet onder uit kan, zoals een BBQ op vaderdag. Dan let ik wel ietsje op, maar eet wel gewoon lekker.

Ik had steeds op vrijdag; 1.5 kilo lichter. Na het weekend zaten die er weer aan. Dan was ik tot donderdag weer bezig met die 1.5 kilo en dan met een beetje mazzel op vrijdag net - 0.2/0.5 ofzo.
Dat wil ik proberen te voorkomen. Ik heb nu zondag een verjaardag. Ik neem dan geen extraatjes qua eten, maar wel bv 2 wijntjes. Eventjes door bikkelen, als het mee zit kan ik dan over 2 maanden weer vaker eens wat extra's nemen.

Maar goed, zo werkt het voor mij goed, dat wil niet zeggen dat dat bij een ander ook zo is ;) Ik ben nu wel echt heel erg vast beraden om weer gezond en slank (gespierd) te worden.

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:16

Ik maak concessies voor mezelf en eet dus soms ook gewoon een pizza of een burger. Maar ik moet zeggen, ik ben veel strenger voor mezelf dan ik in elke andere situatie zou zijn. Uiteindelijk wil ik wel afvallen en dat betekent ook dat je soms keuzes moet maken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:17

Ik hou het gewoon niet vol als ik niks lekkers mag. Als ik dat niet doe dan val ik 1,5 kilo per week af ofzo dat vind ik niet echt gezond en als mijn lichaam dan een keer vet krijgt dan pakt die alles gelijk weer vast en ben ik binnen no time weer dik :Y) :+ . Ik hou gewoon van lekker eten dus ga me dat niet totaal ontzeggen, maar ik moet wel keuzes maken. Vorige week natuurlijk flink gegeten en dan moet ik dus wel echt balansen van mezelf.
Vanavond mag ik wat lekkers te eten, morgen BBQ en dan weer gezond.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:38

Ach, ik denk altijd maar zo; overgewicht is ook niet gezond. Ik val liever 1.5 per week af dan 0.5 (was het maar zo'n feest <<) ) Voor jou werkt dat goed, voor mij niet. Ik ben ook best wel heel streng momenteel hoor.. Maar ik wil die rot kilo's er nu écht af.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:42

Ik probeer dagelijks wel op mijn streef aantal calorieën uit te komen en daarvoor gezonde keuzes te maken. Ik ben gelukkig niet zo'n fast-food fan maar borreltje of BBQ op zijn tijd is zeker lekker. Dus moet ook kunnen, anders houd ik het niet vol. Mijn focus ligt ook meer op een nieuwe gezonde lifestyle ipv snel afvallen, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:47

Kennen jullie het boek van mieke kosters? Dat gaat erom dat je het leuk moet maken om het je leven lang vol te houden. Dus niet jezelf alles ontzeggen, maar dat toestaan wat je écht graag wil. Dus eigenlijk alleen dat eten wat jij minstens een 8 waard vindt. Met een verjaardag bijvoorbeeld niet én cola én taart én alle hapjes.. Maar je maakt van tevoren een keus voor wat jij die 8 waard vindt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:49

Ik moet wel echt iets hebben om naar uit te kunnen kijken. :))
Maar reken het wel mee in mijn kcal en ook gewoon minder dan ik "vroeger" deed, dus friet is de rest van de dag gewoon minder eten, in plaats van een hele reep chocolade nog maar 2 blokjes. Eet elke dag 1500kcal én daarvan elke dag 1 ding dat ik echt lekker vind (koekje of friet of ... ) en dat werkt goed voor mij en ook al 15kg mee kwijt. :D

Of je nu 1000kcal aan friet eet of 1000kcal aan sla, het zijn en blijven 1000kcal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:50

Dat is natuurlijk ook wel een kwestie van zelf kunnen balanceren. Ik worstel al sinds mijn pubertijd met een eetstoornis in de vorm van binge eating en als ik op het punt sta om te bingen dan is ALLES voor mij een 10. En ik denk dat heel veel mensen met (ernstig) overgewicht daar last van hebben. Medische redenen erbuiten gelaten is er toch een reden dat je veel bent aangekomen, en in heel veel gevallen zal dat komen omdat je verkeerde keuzes maakt..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:52

Relaxed schreef:
Kennen jullie het boek van mieke kosters? Dat gaat erom dat je het leuk moet maken om het je leven lang vol te houden. Dus niet jezelf alles ontzeggen, maar dat toestaan wat je écht graag wil. Dus eigenlijk alleen dat eten wat jij minstens een 8 waard vindt. Met een verjaardag bijvoorbeeld niet én cola én taart én alle hapjes.. Maar je maakt van tevoren een keus voor wat jij die 8 waard vindt.

Nou dat inderdaad. Gisteren op het werk was er taart. Alleen ik maak keuzes voor mezelf.. Ik eet liever vanavond een frietje dan dat ik gisteren stuk taart eet. Heb toen wel zo'n heel klein mini tompouce dingetje genomen en dat vond ik ook prima.
Ik wil mijn kilo's er ook echt af, maar ik wil inderdaad een nieuwe levenstijl proberen te ontwikkelen waarin ik keuzes moet maken en niet en,en,en haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:57

Dustinlover schreef:
Relaxed schreef:

Nou dat inderdaad. Gisteren op het werk was er taart. Alleen ik maak keuzes voor mezelf.. Ik eet liever vanavond een frietje dan dat ik gisteren stuk taart eet. Heb toen wel zo'n heel klein mini tompouce dingetje genomen en dat vond ik ook prima.
Ik wil mijn kilo's er ook echt af, maar ik wil inderdaad een nieuwe levenstijl proberen te ontwikkelen waarin ik keuzes moet maken en niet en,en,en haha

Pcies, ik zou juist voor de taart zijn gegaan :D

Emmaa, dat is idd zo, voor iedereen werkt iets anders :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:15

Precies, voor iedereen werkt het anders. Daarom is het ook zo mooi dat iedereen zelf mag weten hoe hij-zij-het :P het doet.

Ik vind eten minder belangrijk dan me goed voelen merk ik.
Iedereen komt aan door slechte keuzes. Bij mij telden 3 zwangerschappen, 3x rustperiode ivm enkel breuk, daarna knie breuk en daarna trombose in mijn enkel over 4 jaar (en nog pols kapot en vingers gebroken, maar daar kon ik nog wel wat mee doen) heel hard aan. Druk leven, snel wat eten, weinig regelmaat. Nu de kindjes ietsje ouder (2, 5 en 7) en geen gekke botbreuken meer :Y)
Voor mezelf ook besloten dat er meer is dan een bedrijf, soms wachten die paarden maar even :7

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:22

Ik kom ook weer even voor de dag

Afgelopen woensdag op de verjaardag van m’n dochter, me nergens aan gehouden qua eten, dus er zal deze week niks af gaan, nu inmiddels wel weer terug in m’n schema

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:28

Nou inderdaad Vulina lekker doen zoals jij het wil. Hier was het ook vaak de makkelijkste weg. 5.15 opstaan, half 7/7 uur weer thuis.. Vaak op kantoor lekker broodje halen met salade, savonds even zo'n pizza erin en dan hebben we nog een avond om pak koekjes weg te knauwen :P
Nu gewoon wat beter voor mezelf zorgen.

Spottedponie Moet ook een keer kunnen maar wie weet!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:44

Gelukkig werkt voor iedereen ook wat anders. :D
En je moet doen waar je zelf goed bij voelt, dat is het belangrijkste.

Voorheen had ik het eigenlijk altijd moeilijk om een beetje op gewicht te blijven, heel actief, 10+paarden op een dag rijden en 16 uur per dag 7 dagen in de week aan t werk en heel slecht eten of gewoon vergeten. Dat ging de laatste jaren wel iets beter. Tot ik erg ziek werd 5 jaar geleden, 15 hersenoperaties en nog tig andere, maar wel hetzelfde blijven eten (vanuit verveling zelfs meer) terwijl je 24/7 per dag aan bed gekluisterd bent en alllll dat lekkers dat mensen geven als je in het ziekenhuis ligt. Dat helpt niet zeg maar haha.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het anders en waarschijnlijk ook veel moeilijker is als je al heel erg lang of van jongs af aan al tegen je gewicht vecht. :j

Maar elke kg eraf is er 1 en heel goed! :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 11:50

Over jezelf iets gunnen gesproken :D wij hebben gisteren nog wat bij de Mac gehaald. Maar dan kies ik bijvoorbeeld wel voor een cola light ipv een milkshake (en/)of McFlurry. Ik geniet net zo hard van een bosvruchten waterijsje hier thuis.
Ik probeer mezelf iig een óf óf aan te wennen en niet én én. Dus niet uitgebreid lunchen en diezelfde dag nog naar de Mac. Het zal ongetwijfeld een keer én én zijn, maar het gaat om de gewoonte :j

Da's mijn strategie iig :D is het alweer afgekoeld buiten? :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:12

Ik zie nu echt steeds meer resultaat :)

Spoiler:
Afbeelding

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 12:29

Vulina schreef:
Ik zie nu echt steeds meer resultaat :)

Spoiler:
[ [url=m/qCOt67.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:40

Ziet er goed uit Vulina! Hoeveel wil je er nog af?

Butterfly nou inderdaad niet EN EN.

Geen idee of jullie het al kennen, maar ik heb voor de lunch mijn carpaccio wrap weer eens gemaakt! Zo ontzettend lekker en super als borrel hapje welke toch gezond is.

No fairytales Wortel wrap(bij jumbo of AH geloof ik), philadephia light, pakketje met carpaccio, dressing en de kaas. Zelf nog pijnboompitten en rucola sla gehaald en echt heerlijk!!
Afbeelding
Rond de 275 calorieën en ik eet daar dan nog een smoothie bij.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:48

Looking good Vulina!

Dustinlover, dat is inderdaad zo lekker. Bedankt voor de reminder.. Kan ik ook weer eens gaan maken voor mezelf :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:50

landvrouw schreef:
Looking good Vulina!

Dustinlover, dat is inderdaad zo lekker. Bedankt voor de reminder.. Kan ik ook weer eens gaan maken voor mezelf :D

Ja vriendin van me was het vorige week aan het eten dat ik dacht ohjaa lekker en verantwoord :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:51

Dustinlover schreef:
Ziet er goed uit Vulina! Hoeveel wil je er nog af?

Butterfly nou inderdaad niet EN EN.

Geen idee of jullie het al kennen, maar ik heb voor de lunch mijn carpaccio wrap weer eens gemaakt! Zo ontzettend lekker en super als borrel hapje welke toch gezond is.

No fairytales Wortel wrap(bij jumbo of AH geloof ik), philadephia light, pakketje met carpaccio, dressing en de kaas. Zelf nog pijnboompitten en rucola sla gehaald en echt heerlijk!!
[ [url=m/UVGZoP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rond de 275 calorieën en ik eet daar dan nog een smoothie bij.

Mijn vriendin maakt vaak een wrap met een laagje zuivelspread, kipfilet en rucola, vind ik ook heel lekker!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:53

Oh ja lekker! Kun je ook met zalm of kipfilet doen :j

Thanks! DL, voor nu eerst nog 8 kilo. Ik denk daarna nog 5..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:55

Klopt ik doe het normaal ook met kipfilet inderdaad, maar daar was ik beetje op uitgekeken en omdat het vrijdag is mag ik wel iets lekkers haha.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:56

Dustinlover schreef:
Klopt ik doe het normaal ook met kipfilet inderdaad, maar daar was ik beetje op uitgekeken en omdat het vrijdag is mag ik wel iets lekkers haha.

Ja ik vind carpaccio niet lekker dus dan werkt dat niet haha.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:59

Heerlijk die wraps :j ik maak allerlei variaties ook, naast de eerder genoemde ook met tonijnsalade, falafel of Vega gyros.

Nu net een smoothie op, vrij uitgebreid ontbeten met Turks brood dat ik over had van gisteren. Eerder zou ik gewoon 's avonds een half brood hebben gegeten en daar de rest van de avond last van hebben gehad. Nu dus een kwart en vanochtend de rest.