4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:42

@MarlindeRooz, Het is niet perse knoflooksaus, maar een tomatensaus waarin ik gerookte knoflook gebruik in plaats van normale knoflook. Verder vrij standaard. Uitje, teentjes knoflook, rozemarijn, laurierblaadje en tomatenblokjes/verse tomaten een tijdje laten pruttelen :)
Super dat je weer (flink) bent afgevallen! Goed bezig!

@Sneeuwvlok, super, ook jij goed bezig! Je lijstje ziet er hartstikke netjes uit. Eet je altijd als lunch je 'hoofdmaaltijd'?

@Laura82, Laat snaaien en alcohol nou net het lastige zijn :+ Maar fijn dat je het automatisch al in de vingers hebt! Succes met de pot drop, hou vol :D

Ik heb net boodschappen gedaan en mijn lijstje nog iets aangepast. Ze hebben bij onze ah de Melkunie 450gr bakken steeds niet meer.. Nu heb ik Kvarg, maar zo'n bak bevat wat meer eiwitten en wil ook weer niet té hoog uitkomen. Ik denk dat ik de Isey skyr daarom vanavond maar skip en ga nog even kijken wat ik daarvoor in de plaats ga nemen.

O: klein restje Joe cake me nuts en klein restje van 't slimme appeltaartje met 100gr magere kwark en een flesje yakult
T: Womans best reep + appel
L: 500gr Kvarg + mix van 7gr amandelen/5gr whey cripsy + 50gr aarbeien
T: Kikkererwten brownie
D: pasta met tomaat-gerookte knoflook saus
T: ?
Totaal 1488 kcal en 128 eiwit, maar daar komt vanavond nog wel een tussendoortje bij.

Kimmie25501

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:19

Ik plan van tevoren globaal mijn dag in en vul na elke maaltijd mfp in. Zo kan ik altijd nog dingen toevoegen als dingen minder blijken te zijn of ik ergens heel veel zin in heb.

Ik wissel meestal wel af in ontbijt en tussendoortjes, net waar ik zin in heb. Brood, yoghurt met muesli, havermout (warm en koud), banaan-ei pannenkoekjes, yoghurt met havermout etc. etc. Tussendoortjes fruit, ontbijtkoek, handje ongezouten noten, volkoren cracker met licht beleg (fruitspread, kipfilet, kalkoenfilet, smeerkaas), cherrytomaatjes, magere kwark etc.

Mara, wat fijn van je weekend! Lekker van de grill eten!

Marlinde, brood met gebakken aardappelen? Interessant :') Goed bezig!

Eulogy, doe rustig aan hè!

Laura, hele nette lijst! Aardbeien :9

Mooie lijstjes komen er voorbij!

Sneeuwvlok, mooi dat de muffins lekker zijn! Goed bezig!

Castilja, ook al iemand met het boek! Misschien moet ik er ook eens naar gaan kijken.

Peuk, ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik vind je lijstje erg weinig ogen.

Gisteren nog wel een beetje veel suiker op, maar gelukkig weer geen eetbui gehad.
O: twee boterhammen met halvarine en vruchtenhagel en 100% pindakaas naturel en chocolademelk. (422)
L: twee boterhammen met een gekookt ei en kaas en ijsbergsla, cherrytomaatjes, lichte cracker spelt met halvarine en vruchtenhagel, een cracotte en halfvolle melk. (815)
T: boterham met keukenstroop. (118)
A: broccoli en restje kip madras. (463)
T: smoothie van yoghurt en aardbeien. (84)
B: 6000 stappen, 10 minuten fietsen en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1902.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:38

Hey sunshines. Wat een drukte ineens weer :D Even paar reacties.. @Mara; ik heb een paar screenshots genomen van baksels die niet heel veel ingrediënten nodig hebben, ik moet even bakpoeder zien te scoren (was gisteren op mimimi) en dan kan ik een eiwitrol en skins cheesecake maken! Vooral heel benieuwd naar de cheesecake, die macro's zijn echt fantastisch en je hebt gewoon een soort taart *pum* Oh kak bedenk me nu dat ik ook nog een bakblik moet hebben. En dan taart. Y)(^) @Marlinde, ik ging STUK om 'ik geloof dat mijn afvallen kapot is' hahahaha :') En @Laura ik wilde vanavond eigenlijk mijn vriezer even leeg maken maar jouw avondeten kinkt zo lekker... Boursin, kipfilet, pasta.. :9 Je hebt nu koolhydraatverlaagde pasta (ik kom maar niet op de naam van het merk :( ) en denk dat ik dat ervoor gebruik. Of misschien ook gewoon normale penne, die heb ik nog in de kast staan. Als ik de rest van de dag laag hou qua koolhydraten kan dat best wel. Gefeliciteerd @sneeuwvlok, wat goed onder de 80! Zou het niet meteen onderuit schoffelen omdat die weegschaal wel/niet helemaal te vertrouwen zou zijn; je bent afgevallen. +:)+ Nette lijst Kim. Is misschien de light versie van chocomelk een optie...? Ik heb de halfvolle van de AH; smaakt echt helemaal prima.

Mijn eten vandaag is tot nu toe goed, hoop dat het zo blijft en ik niet net als gisteren onstilbare honger heb lol.
Ontbijt: ATKINS kh verlaagde boterham met zelfgemaakte ham/prei salade, gekookt ei
- Beweging; dik uur fietsen voor een afspraak en verdwaald en omleidingen blabla TOP -
Lunch: 2 Rijstwafels met ham/prei salade, smoothie van een scoop eiwitpoeder, 100 gram aardbeien, beetje diepvriesfruit en ongezoete amandelmelk
Avondeten: Nog ff zien, misschien die pasta!!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:41

Ik heb even geen energie voor een bijleespost. Het is druk hier, haha.

Hier gaat het zeer wisselend haha. Ik ga vanaf donderdagavond meedoen met de ramadan. In ieder geval een paar dagen, even kijken hoe lang precies.

Lijstje van vandaag:
O: brownie uit de oven met een beetje pindakaas en pure hagelslag
L: twee rijstwafels met runderrookvlees
T: eventueel een appel, salade van geroosterde broccoli, feta, druiven en ongebrande noten
A: zelfgemaakte tomatensoep en een baguette met brie
T: grapefruit

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:01

Alles bijgelezen maar op dit moment geen tijd om op iedereen te reageren (en zit op mijn mobiel dus een beetje lastig).

Ik kreeg de schrik van mijn leven vanochtend. Ik weeg iedere dag en neem dan het gemiddelde van de week. Vanochtend stond ik op de weegschaal +4 kilo in een dag. Ik schrok me dood. Hoe kon dat nou? Onze weegschaal staat onder de kast in de badkamer en je kan er zo opstaan dat je de weegschaal niet hoeft te verplaatsen maar dan kan je ook niet echt zien wat eronder zit. Lagen er 3 flessen haarconditioner op het randje van de weegschaal :=. Eraf gehaald en opnieuw gewogen. -0,2 vergeleken gisteren wat netjes is.

Mijn lijst voor vandaag:
L - halve Humble&Crumble koek
T - ? (heel stiekem wil ik die andere helft ook nog :=)
A - spaghetti bolognese met geraspte kaas
T - eiwit koffie smoothie en protein bite

Vanochtend gewerkt en daarna gelijk mijn paard gereden. Vanavond als het een beetje afgekoeld is kwa temperatuur een rondje hardlopen.

Gisteren had ik heel veel stress door school. Ik kreeg een mailtje met dat mijn essay niet nagekeken kan worden want ik zou plagiaat gepleegd hebben dus heeft hij hem gelijk doorgestuurd naar de examencommissie. Dus ik heb terug gemaild met hoe dit kan want ik was wel heel erg geschrokken. Ik heb de essay geschreven op papier en later overgetypt op de computer. Alleen het boek gebruikt wat we mochten gebruiken en geen eens op internet gekeken.
Later kreeg ik een mail terug met dat het blijkt dat de plagiaat checker alle geciteerde quotes van het boek als plagiaat heeft opgevat en die man heeft geen eens de moeite genomen om in mijn essay te kijken want ik had alles volgens MLA style gedaan.
Volgens hem kan er nu niks meer aan gedaan worden maar moet ik wachten op de examencommissie. Wel spijt het hem dat hij niet in mijn essay heeft gekeken maar wie weet heb ik wel plagiaat gepleegd.
Wat een vreselijk antwoord en wat een stress.

Daardoor gisteren na het avondeten mijn hele lijst laten vallen en geen hap meer door mijn keel kunnen krijgen -O-.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:39

Zo, ik heb een keer ingelogd op de laptop om te reageren.

@m9ara: Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de kokosversie moet ik eerlijk zeggen. Geen straf om te eten, maar ook niet super lekker. Welke is jouw favoriet dan? Succes met je meniscus. Ondertussen al wat minder last van? En heb je een recept van die kikkererwten brownie?

@MarlindeRooz: Weeg je je elke dag? Ik eet kha arm, dus ik kijk niet naar kcal. Maar met kha arm eten krijg je automatisch niet mega veel kcal binnen. Die portobello is echt meeeeeega lekker. Hier het recept: https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolh ... llo-burger

@Sneeuwvlok23: Graag gedaan. Magere knakworstjes vind ik trouwens ook chill om te snacken. Bananenpannenkoekje is heel simpel: 1 banaan prakken en daar 2 eieren doorheen husselen. Dan krijg je ongeveer 3/4 kleine pannenkoekjes. Ik gooi er ook alles doorheen. Met lijnzaad worden ze wat steviger van bite, dat vind ik zelf lekkerder. Ik doe er vaak kwark en kaneel bij. Humus heb je in mega veel smaakjes, dus er zit vast eentje bij die je lekker vindt. :j Je lijstje ziet er ook goed uit!

@Kimmie25501: Valt mee hoor. Begrijp wel dat je het zegt, maar ik beweeg heel weinig. Ik heb een kantoorbaan en zit de hele dag thuis op mijn gat. Probeer wel te wandelen maar dat is ook niet voldoende nu. Dus kan het wel missen haha.

@Castilja: Hoe zijn die kha verlaagde boterhammen? Ik vind atkins zo duur, maar heb überhaupt nog nooit kha arm brood gekocht. Is dat lekker?

@Maanlicht: Wat bijzonder dat je mee gaat doen met de ramadan! Wat is daar de reden voor? Doe even de aanname dat je Nederlandse bent. Succes daar mee!

@_mjwb: Klinkt alsof het wel goed komt met je essay. Niet jouw schuld! Rustig aan. :(:)

Mijn lijstje:
O: Kwark met bosbessen, mijn nieuwe mix met allemaal lekkere dingen zoals chiazaad, zonnebloempitten, hennepzaad en zweverige meuk *\o/*, bosbessen en kokosrasp
L: 3 rijstwafels met zelfgemaakte tonijnsalade en ik denk ongeveer 100 gram Melkunie kwark kokos (want ja, hij viel dus een beetje tegen ;()
T: 5 Hollandse gehaktballetjes met een beetje mayo
A: Kipfilet uit de oven met groenten, tomatensaus en kaas
T: ?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:32

@Kimmie, fijn dat je de eetbuien weer wat meer onder controle hebt! Ondertussen eigenlijk al wat meer duidelijkheid over je paard?

@Castilja, Oeh cheesecake klinkt heeel goed! Door jouw post heb ik opeens heel erg de behoefte ook het bakken met Beukers boek te kopen :+ Ik ben super benieuwd hoe de cheesecake bevalt!

@Maanlicht, Oh wat bijzonder, meedoen aan de ramadan! Ik ben ook wel benieuwd naar je motivatie?

@_mjwb, Hahaha ik zou ook super erg schrikken van de weegschaal :') Gelukkig viel de schade mee! En wat enorm rot van je essay zeg, en ook echt slordig van je docent vind ik.. Heb je enig idee wanneer je wat te horen krijgt van de examencommissie?

@Peuk, hmm niet overtuigend dus. Ik moet zeggen dat ik vrijwel altijd de aardbei eet en die vind ik tot nu toe het lekkerst! Het is niet zo dat Melkunie protein mijn ultieme favoriet is qua smaak (kcal rijkere alternatieven zijn toch lekkerder), maar het past qua kcal/eiwitten wel heel goed in mijn eetpatroon en is vrijwel vrij van lactose waardoor het vriendelijk is voor mijn darmen (die nogal snel enorm opzwellen). Alles bij elkaar maakt dus dat ik er vaak voor kies :j
Ik had dit recept als basis voor de brownies gebruikt, ik moet zeggen dat ze vers uit de oven wel het lekkerst waren: https://healthywanderlust.nl/recepten/b ... en-recept/

Ik heb gisteren uiteindelijk 's avonds nog een mueslireep en een stukje banaan op. Toen ik in de middag bij mijn ouders thuis was om paard te rijden bood mijn zusje heel enthousiast een zelfgebakken banaan-pindakaas muffin aan, dus daar ook een halve van op (was lekker zeg!). Omdat ik laag zat in kcal uiteindelijk alsnog netjes op 1724 kcal uitgekomen.

Normaal weeg ik altijd op vrijdag, maar omdat ik dit weekend eens niet zo extreem had gegeten ben ik vanochtend ook op de weegschaal gaan staan, om te kijken of dit echt een verschil maakt. Mijn doel is gelijk blijven in gewicht. Normaal gesproken ben ik op vrijdagochtend weer ongeveer gelijk met wat ik het weekend ervoor woog. Mezelf in het weekend niet teveel laten gaan maakt inderdaad een verschil, want vanochtend was ik al weer op hetzelfde gewicht als afgelopen vrijdag!
Nu dus mijn kcal wat ophogen en kijken hoe ik er dan einde van de week voor sta! Door dit buffertje kan ik met een gerust hart uitvinden wat iets meer kcal per dag met me doet.

Vandaag dus lekker van de grill eten :D
O: Gebakken havermout uit de oven met kersen
T: Smart bar crunchy + 100gr meloen
L: Bananenpannenkoeken van 1 banaan, 1 ei en 10gr whey + 200gr magere kwark
T: mueslireep
D: Grillen: 1/2 biefstukje, 1 tartaar, 1 kipfilet, wat brood met zeezoutboter en kastanjechampignons
Totaal 1916 kcal

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:59

@_mjwb: Ja, verslavend zijn die Humble&Crumble koeken he :Y), daarom bestel ik ze bijna nooit. Wat een schrik met je essay, ik zou ook helemaal gestrest zijn... Maar het komt wel goed toch, ze zullen hem wel helemaal nakijken lijkt me?

@Peuk: Lekker lijstje gister! Ik ben inderdaad gewoon Nederlands. De ramadan interesseert me al jaren en ik wil het ook al jaren een keer proberen. Ik heb ook een aantal vrienden die het doen, en nu ik toch thuis zit lijkt me dit een goed moment om mee te doen. Ik vind het best wel spannend maar ben ook benieuwd. Het gaat natuurlijk om beheersing en weten hoe het is om arm te zijn en geen eten en drinken te hebben, waardoor je meer dankbaarheid krijgt voor voedsel. Dit vind ik een mooie gedachte.

@m9ara: Ook al zo'n lekker lijstje!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Cruesli multifruit met halfvolle melk
L: salade van geroosterde broccoli, feta, druiven en ongebrande noten, klein kommetje zelfgemaakte tomatensoep
T: grapefruit, Snickers Crisp
A: stoofpot van aubergine, courgette en paprika met couscous

B: 30 minuten krachttraining, misschien een uur wandelen (of morgen)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:15

Wil je ook meedoen aan het suikerfeest dan Maanlicht? Zou het wel knap vinden als het lukt, vooral het niet drinken lijkt me killing op gegeven moment.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:21

Yonker schreef:
Wil je ook meedoen aan het suikerfeest dan Maanlicht? Zou het wel knap vinden als het lukt, vooral het niet drinken lijkt me killing op gegeven moment.

Nee, ik ga niet meedoen met het suikerfeest. Is nu natuurlijk sowieso lastig omdat je niet bijeen mag komen. Ook doe ik hoogst waarschijnlijk niet de hele maand mee. Het niet mogen drinken lijkt me ook het lastigste, daarom durf ik ook niet zo goed te zeggen hoe lang ik het vol kan houden. Ik richt me in ieder geval eerst op 3 dagen, daarna kijk ik even verder.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:02

Maanlicht schreef:
Yonker schreef:

Nee, ik ga niet meedoen met het suikerfeest. Is nu natuurlijk sowieso lastig omdat je niet bijeen mag komen. Ook doe ik hoogst waarschijnlijk niet de hele maand mee. Het niet mogen drinken lijkt me ook het lastigste, daarom durf ik ook niet zo goed te zeggen hoe lang ik het vol kan houden. Ik richt me in ieder geval eerst op 3 dagen, daarna kijk ik even verder.

Maar je kan toch ook zelf een soort van suikerfeest houden? Lekkere dingen maken en lekker eten :D Snap dat, dat anders is. Maar lijkt me dat je jezelf dan wel mag verwennen met wat lekkers :j

Ik dacht vroeger altijd dat je wel mocht drinken tijdens de ramadan tot ik erachter kwam dat, dat ook niet mocht. Vind dat best wel ver gaan eigenlijk, het lijkt me ook niet altijd even gezond om niet te drinken. Eten is minder erg voor je lichaam denk ik mits je het natuurlijk inhaalt als de zon onder is :)

Benieuwd hoe lang je het volhoudt en hoe t bevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:19

Hoi lieve allemaal!
Ik zal morgen weer even een update post! Jullie zijn allemaal kei goed bezig!

Hier gaat het iig vrij goed maar ik houd jullie morgen op de hoogte!

Liefs

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:57

Hoi allemaal! Gezellig druk hier weer zeg!

Castilja, goede tip! Meteen gekeken om hem te halen! Ik ben ook wel benieuwd naar de smaak van de kha-arme boterhammen! Oeh, cheesecake klinkt heel lekker!

Maanlicht, wat bijzonder dat je mee gaat doen met de ramadan! Ik zou daarna wel lekker een suikerfeest houden hoor :9

Mjwb, wat irritant! Ik zou me ook helemaal kapot stressen. Maar het klinkt alsof het wel goed komt met je essay hoor! Ik zou ook schrikken van die weegschaal :=

Mara, ja! De dierenarts is net weg en ze heeft een peesverrekking en een ontsteking van een gewricht in de ondervoet. Het valt best mee, maar we zijn er nog wel even zoet mee. Beginnen met vier weken stappen en dan nog een controle. Als het goed is, mogen we dan weer gaan opbouwen. Lekker lijstje!

Peuk, jammer dat die kokosversie niet zo lekker was. Hoef ik hem iig ook niet te proberen! Lekker lijstje verder!

Gisteren geprobeerd de ontbijtkoek te vervangen door iets voedzamers.
O: twee boterhammen met smeerkaas en een appel. (292)
L: twee tosti's met kaas en ketchup. (746)
T: een boterham met kip kerrie. (128)
A: gebakken aardappel, blinde vink, wortels, peultjes en mayonaise. (581)
T: smoothie van banaan en yoghurt. (172)
T: zwart witjes. (78)
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1996.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:06

Het is hier bijna elke dag suikerfeest :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:45

Suikerfeest lijkt me erg leuk. Ramadan trekt me niet hahahaha.
Heb twee een beetje gekke dagen gehad haha. Gisteren eten besteld en dat vandaag wat gecompenseerd! Kon niet

O/L: meergranen hard broodje met verse groene pesto en wat oude kaas (uit de oven, gok 450 kcal)
T: 2 mini fruitella’s en 400 gram aardbeien en wat blauwe bessen (180 kcal)
A: aardappelpuree met witlof en kaas (veeeel gegeten) gok 800 kcal
T: mini magnum (141) en misschien zo nog wat?
Zou rond de 1591 uitkomen en dat is prima haha.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:10

@Maanlicht, Mooie gedachte zit er inderdaad achter. Ik kan er wel inkomen dat je het eens wil proberen. Het lijkt me super moeilijk. Heel veel succes! :D Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

@Fading, Fijn om van je te horen en dat het beter gaat! :)

@Kimmie, Fijn zeg dat je eindelijk wat meer duidelijkheid hebt! Het klinkt wel als een blessure om mee op te letten. Goed dat je richtlijnen mee hebt gekregen en nu maar duimen dat je over 4 weken kan gaan opbouwen!
Zo te zien heb je weer geen eetbui gehad, top! :j Het is altijd even zoeken hoe je het best bepaalde voedingsmiddelen kan vervangen die je vaak at, maar goed dat je ermee aan de slag bent!

@Marlinderooz, wat een lekker lijstje :9 Ik krijg er spontaan honger van.

Pff het eten van de grill lag gisteren echt als een blok op mijn maag haha. Maar het was wel lekker!
Vandaag en morgen probeer ik als test rond de 1800 kcal te zitten, vandaag:
O: 150gr Isey skyr met 10gr whey crispy, 5gr lijnzaad en een flesje yakult
T: kikkerwtenbrownie met 100gr magere kwark en 200gr meloen
L: 2 volkorenboterhammen met ham en oude kaas en 100gr cottage cheese
T: mueslireep
D: 'stoof' van tomaten, cannelini bonen en chipolata met wat brood
T: womens best bar
Totaal 1815 kcal

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:58

Vandaag mag ik weer ontbijten, jeej. _O-
Woog ook precies 83 kilo net dus in 2 weken 2,7 kilo. Beetje veel maar dat gaat nu ook weer langzamer worden omdat ik meer ga eten haha.

O: brinta met amandelmelk en agave siroop (229)
L: spelt pistoletje (afbak)belegd met hummus met tomatensoep (moet nog wegen enzo)
A: Gok pasta met aubergine en honingtomaatjes, met wat parmazaanse kaas en rucola.
T: denk een mini magnum, wat fruit en nog geen idee haha.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 23-04-20 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:58

Maanlicht: knap hoor, denk niet dat ik het zou kunnen, daarvoor zou mn motivatie niet hoog genoeg liggen

Fading: fijn dat het wat beter gaat

M9ara: wat moet ik me voorstellen bij een kikkererwtenbrownie?

Hier gaat het wel redelijk, zelf kiezen wat ik eet helpt wel!
O: magere kwark met aardbeien en muesli
L: groenten met tomatensaus (over van pizza gisteren :+) en wat volkorenmacaroni
T: 20 gram gemengde noten, flink stuk komkommer
A: Asperges <3 met 2 gekookte eieren, beenham, beetje saus en gekookte aardappelen
T: Kvarg peer-vanille

Hiermee kom ik rond de 1400 kcal uit, dus nog 200 over om evt nog wat lekkers te nemen oid

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:00

Weeg je dan alles af? Want met noten, macaroni en nog je avondeten zou ik denken dat het wel meer is dan 1400 kcal. En asperges. :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:11

Uiteraard weeg ik alles af, anders kon ik geen kcal tellen :')
Maar de macaroni is maar 25 gram ongekookt, en de noten dus 20 gram. Avondeten is totaal 495 kcal dus ook echt niet schokkend

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:51

Goed zo Marlinde! Lekker lijstje

Ik vind het wel spannend, de ramadan. Natuurlijk vast ik vaker, alleen drink ik dan best veel water, thee en zwarte koffie. Dat mag nu allemaal niet. Ik ben heel benieuwd hoe het me zal vergaan. Vandaag mag ik nog normaal eten, dus ik heb ook maar ontbijt gemaakt.

Gister een goede dag gehad. Uiteindelijk toch wat andere dingen gegeten dan mijn lijstje maar ik zat qua calorieen volgens mij vrij netjes. Ook ruim 12 km gewandeld in het bos en een vrij pittige workout gedaan met mijn broertje. Was ook wel kapot gisteravond, haha. Ik ga zometeen weer wandelen, ik denk 6/7 km en verder rustig aan vandaag.

O: grote kom Cruesli multifruit met halfvolle melk
L: klein kommetje zelfgemaakte tomatensoep en een salade van geroosterde broccoli, feta en druiven
T: 200 gram Skyr met 150 gram blauwe bessen
A: Thais gehakt met paprika, spinazie en rijst
T: grapefruit, stukje Milka Daim

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:13

Een heel net lijstje Jip, heel haalbaar ook qua vol zijn! Ben erg benieuwd hoe je ramadan ervaren gaat.
En ik heb dus ontbeten en heb nu super erge honger. :+ Maar heb niet echt makkelijk fruit in huis en zit nu in een college dus kan niet uitgebreid fruit snijden haha.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:18

MarlindeRooz schreef:
Een heel net lijstje Jip, heel haalbaar ook qua vol zijn! Ben erg benieuwd hoe je ramadan ervaren gaat.
En ik heb dus ontbeten en heb nu super erge honger. :+ Maar heb niet echt makkelijk fruit in huis en zit nu in een college dus kan niet uitgebreid fruit snijden haha.

Heel herkenbaar. Vandaar dat ik ook een groot ontbijt heb gehad. Als ik "normaal" ontbijt houd ik honger.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:19

Ja echt irritant, dus zit nu maar koppen thee weg te drinken voor het leven. En ga denk ik maar eerst boodschappen doen en dan lunchen. Zodat ik "groot" kan lunchen met weinig kcal. :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:54

Ik durf niet meer met honger boodschappen te doen, dat gaat hier altijd fout B-)