Citaat:
Maxima, Ben je zelf ongevaccineerd? En ga je met een gerust hart op reis naar India en Bangladesh enzo? Ook met je kinderen? Ik ben daar altijd zo verbaasd over, dat mensen hun kinderen niet inenten maar tegelijkertijd wel elk gevaar (voor hunzelf) vermijden. Je kinderen hebben pas wat aan het omgevaccineerd zijn als ze de ziekte natuurlijk doormaken. Zoek je de ziektes dan op? Zo nee, waarom niet?
ik ben zelf, naar wat mij is verteld, uitgesteld en deels gevaccineerd. De dktp uitgesteld en gespreid (dus enkele vaccins en geen cocktail) en ik denk (weet ik niet zeker) geen bmr. Ik en mijn broer hebben in elk geval kinkhoest en rodehond gehad. Kinkhoest niet als baby, ik was 2, mijn boer 4. Rode hond weet ik niet meer en ik denk niet dat wij mazelen hebben gehad, daar heb ik mijn ouders nooit over gehoord in elk geval.
Buiten dat ik in geen geval op vakantie wil naar Azie (persoonlijke voorkeur) gaan we wel "gewoon" op reis. Ik hoop inderdaad dat mijn kind de kinderziektes (ja, inclusief mazelen....omdat nog altijd bij het overgrote deel van de gevallen kinderziektes zonder complicaties verlopen....ja ook polio) doormaakt. Of ik het zou opzoeken hangt helemaal van de situatie af, ik zou het in elk geval niet "ontlopen", voor zover dat kan want als je erachter komt is het vaak toch al te laat.
Of dat ook gebeurd zullen we zien, ik ben er in elk geval niet bang voor en zie meer heil in natuurlijke immuniteit dan in vaccinatie. Zowel nu als op lange termijn nog los van het feit dat de veiligheid, met 5 tot 10 vaccinatie doden per jaar, niet gegarandeerd kan worden.
En als mijn dochter op haar 18e zegt dat ik heel dom was en dat zij graag alle vaccinaties wil inhalen dan zal ik haar steunen. Ik ben geen lid van mijn eigen opgerichte sekte waarbij je bij overtreding uitgestoten wordt
Zodra zij haar keuzes kan maken mag ze die van mij maken.