Amlodipine staat niet bekend om bijwerking vermoeidheid. Gewoon weer even met huisarts overleggen of misschien kan je de oncoloog nog bericht sturen? Of zij nog ideeën daar over heeft. Vragen kan altijd
Denk je niet dat de vermoeidheid komt van alle stress de laatste jaren, dat je lichaam even "op" is ? Je hebt zo ontzettend veel te verduren gehad en toch moest je klaar staan voor je kinderen en dieren op een gegeven moment zegt je lichaam ook ho even nu is het klaar. Is het niets iets om eens met een psycholoog te gaan praten? Gewoon om even je hart te luchten en eventueel advies te krijgen . (Ik denk zo maar even mee )
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 12:56
Ik heb de huisarts gebeld vanmorgen,is met vakantie, 2 weken gesloten.Dan wacht ik wel ff met bloedprikken,het is geen spoed.
De vermoeidheid begon 10 jaar geleden al,nadat ik een teek (Nymf) in mijn rug vond.Werkelijk álles is vanaf toen begonnen.Werd niet serieus genomen,geen kring was geen besmetting zei huisarts, ondanks grote rode plek.
Naja iedereen weet hoe regulier omgaat met Lyme en Co.
De moeheid is wisselend, nu ben ik niet moe en ga daar uiteraard gebruik van maken! Ik ga vanmiddag paardrijden op mijn Max Verstappen.
Ik heb vaak gedacht om te praten met een psycholoog,maar dan ben ik weer is zó moe en schuif het steeds vooruit.Ik wil zoveel en Steeds komt er niks van vanwege geen energie hebben.
Mijn oncologe zei laatst dat zij er tijdelijk is,ze valt in zei ze.Ik hoop dat ze blijft,heb ik eindelijk iemand die goed is,zou die weer weg gaan!
Ik heb trainingsbroeken gekocht omdat de spijkerbroeken niet meer dicht gaan,zonder me buik af te snoeren.
Ik noem mijn Hafje Max Verstappen omdat hij alleen maar hard wil,net als in de F1. Wij houden van crossen, het kan niet hard genoeg voor ons.Hij heeft ook een kick down erop, aansporen met de stem en hij schiet vooruit.Geweldig!
Mijn oog begint best pijnlijk te worden,er groeit iets wist vanuit het ooglid op de oogbol.Jammer genoeg kan ik niet zien hoe groot het is.Ik zie wel dat het langzaam verder de oogbol op groeit naar boven toe.Zal wel litteken weefsel zijn want dat is wit. Buik is niks gekrompen.
Ik heb half uurtje geleden de huisarts gebeld voor een formulier voor bloedprikken vanwege die vreselijke moeheid, ik wil de B12, B6, B3, EBV en op Oestrogenen geprikt worden,ik wil weten of ik nu onderhand in de overgang zit [Volgend jaar 60].En verteld over de bult onder me knie die er nu ruim 2 weken zit. Ze willen geen risico en ik kan er zometeen heen om te laten checken.
Gohya waarschijnlijk is die overgang wel klaar onderhand. Althans ik ben er allang uit 61 jaar. Bloedprikken is altijd goed.
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-20 17:50
De bult is een opgezette slijmbeurs,als die groeit moest ik gelijk bellen, dat wist ik al. Formulier bloedprikken word gemaild, EBV was niet nodig zei ze,omdat ik eerder erop had geprikt.Ik zei Ja dat klopt maar toen was het dubieus,negatief en ook weer positief.
Nou ik had 2 jaar geleden ook al laten prikken op oestrogenen en toen was er nog geen sprake van de overgang,had ook totaal geen overgangs klachten en die heb ik nu wel.Heb last van warmte en koude aanvallen.Weet niet of het opvliegers zijn? het is niet dat ik dan zweet,krijg het gewoon warm en soms weer koud. Mijn buik word geen cm minder,mijn gewocht blijft schommelen tussen de 56 en 57 kilo.
Volgende maand op controle in Utrecht,wacht nog op een datum. In December de Echo voor de cyste in mijn buik en de MRI van de Lever.
Zou zo graag van die vermoeidheid af willen komen,nu alweer 2 weken niet bij de paarden geweest.
De pillen voor de bloeddruk blijven zo.
Pandora2
Geplaatst: 17-08-20 18:28
Nam jij niet tot voor kort nog de pil of mis ik mij met iemand anders ? Dat zou ook wel kunnen verklaren waarom er 2 jaar geleden van de overgang nog geen sprake was in het bloed. Volgens mij vertraagd / maskeert de pil voor een groot deel de overgang. Dus als je stopt, kan je alsnog de klos zijn Warm / koud en vermoeidheid kunnen ook heel goed bij de overgang horen.
Klopt dat was ik,ik ben nu sinds 3 weken gestopt met de pil. Omdat de gynaecoloog toen tegen mij zei dat de pil geen verschil maakte voor de overgang,hij zei die komt toch wel als die er is.Die laat zich niet tegenhouden door de pil. Maar volgens mij maakt het zeker wel verschil. De vermoeidheid is er al zeker een jaar,maar kan ook komen door Lyme hoor.Het zijn periode's van vermoeidheid.
Pandora2
Geplaatst: 17-08-20 19:02
Dat denk ik ook dat de pil wel degelijk verschil maakt Die bevat ook oestrogenen toch ? En de daling in oestrogeen is vaak datgene wat veel van die overgangsklachten veroorzaakt. Dus als je ze kunstmatig bijneemt, is die daling lang niet zo sterk en zou je dus veel minder last kunnen hebben. Aldus mijn beperkte kennis over die dingen
Anyway, hopelijk weet je meer na het bloedprikken. Of kan je in elk geval al dingen gaan uitsluiten.
In de pil zitten idd. Oestrogenen en die onderdrukken nou juist de klachten van de overgang,maar bij mij veroorzaken ze helaas Adenomen.
Ow wat zijn die opvliegers ellendig zeg!meerdere keren per dag opeens keiwarm. Hoe kom je daar vanaf? Nou bloedprikken gaat ook weer lekker hoor.Maandag aangevraagd bij de assistente,die zegt dat de huisarts [invalster] het formulier gaat maken,omdat ik er die middag toch ben. Ik zeg heb je dat bloedprik formulier? zegt ze: nee die is al verzonden naar je emaildres door assistente. Ik kijk thuis op me email,niks binnen,nou zal nog wel komen dan. Dinsdag nog niks binnen, assistente gebeld,gaat kijken,nee is niet verstuurd.Ze gaat hem verzenden,pff. Wil volgende dag inloggen voor een afspraak, site ligt eruit,probeer andere tijd nog een keer zegt die.Ik s'avonds geprobeerd,zelfde probleem,nou dan morgen maar,maar ook vandaag ligt de site eruit. Heb mail gestuurd naar Zorgdomein dat de site eruit ligt.Nou dat word volgende week tuurlijk pas bloedprikken.
Geen idee hoe lang ik dit nog volhoud, vind er echt niks meer aan. Ik ben aanwezig maar daar is ook alles mee gezegd. s'Morgens voel ik me goed! maak plannen maar naarmate de dag vordert slaat de moeheid toe en weg zijn mijn plannen. Zucht.