Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 05:25

soesje321

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:41

Gefeliciteerd!!!! Wat een prachtige stap!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:30

Whoehoeee gefeliciteerd!!!

Wanneer gaan we die fotoshoot doen!?
Die verdien je dik!!je bent zo'n knappe vent!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 00:35

xTiffani schreef:
https://youtu.be/u3eMLB1TMfE

Voor de mensen die nieuwsgierig waren, hij geeft antwoord op de vragen over "down under".

^ Voor de mensen die alleen via mijn berichten dit topic doorspitten. Ik vind hem altijd een chille gast en z'n manier van vertellen zowel informatief als gewoonweg leuk. :j

Jolliegirl schreef:
Whoehoeee gefeliciteerd!!!

Wanneer gaan we die fotoshoot doen!?
Die verdien je dik!!je bent zo'n knappe vent!

Och jeetje, ik was het bijna vergeten. Zo fotogeniek ben ik niet. _O-

Ik ben nu trouwens dus ook mijn haar aan het laten groeien. Veel van m'n favoriete acteurs hebben dus van dat halflange haar en nu heb ik zoiets van: "Hmmm... Dat lijkt me wel wat." Wat een werk zeg, je haar laten groeien. _O- Maar ergens ook wel een leuke stap, want blijkbaar voel ik me toch 'klaar' voor een kapsel dat vaker geassocieerd wordt met vrouwen. Elk stapje dat ik van dat "oh help nee ik moet zo mannelijk mogelijk zijn!1!" idee afkom is er weer één. :o Onbewust heb ik toch heel wat 'ideeën' opgebouwd waaraan ik me moet voldoen om mezelf goed en comfortabel te voelen. Ik ben dus heel blij dat ik die eindelijk los durf te laten en op onderzoek ga naar wat ik zelf leuk en mooi vind. Er is echt een ijdeltuit ontpopt hier. :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:36

Neem de tijd. Mn aanbod blijft staan.

En wil je het niet, even goede vrienden hoor!

Je bent een topper!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:03

Ik had vandaag de intake bij de kliniek van dit berichtje
Citaat:
Ik had trouwens laatst een telefoontje, maar dat was een onbekend nummer en daar hou ik niet zo van. Daarnaast had ik niet bepaald m'n dag en ik was op stal. Dus ik nam redelijk boos m'n telefoon op, was het een lieve mevrouw van het Vu :') dat ze een met nog een kliniek gingen samenwerken en of ik ook op de lijst wou om daar geopereerd te worden. Ik heb ja gezegd, dus daar krijg ik binnen 6 week bericht van

Ik verwachtte niet heel veel, gewoon een intake. Wensen, wat te verwachten en hoe het zal gaan. Maar ik kreeg dus vandaag ook te horen wanneer ik geopereerd zou worden. Mijn moeder zei dat als er een uitvaller was dat wij wel flexibel zijn, waarop de chirurg zei dat dat waarschijnlijk niet nodig was omdat ik binnen 2 tot 3 weken geopereerd zou worden. Wacht.. Wat :o? :wow:
Dus ja, de 26de deze maand word ik geopereerd *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Ik had dit echt tòtaal niet verwacht, maar ik ben wel héul blij :))

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:04

Wat gaaf!! Hartelijk gefeliciteerd Vikawiek! Super tof :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:08

Ik wil niet gelijk een domper daarop zetten, maar... veel ziekenhuizen zijn juist hun electieve (= niet spoed) operaties aan het afschalen om ruimte te hebben en houden (incl personeel) voor Corona-patiënten.

*slowly backs out of the room*

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:16

Hilary schreef:
Ik wil niet gelijk een domper daarop zetten, maar... veel ziekenhuizen zijn juist hun electieve (= niet spoed) operaties aan het afschalen om ruimte te hebben en houden (incl personeel) voor Corona-patiënten.

*slowly backs out of the room*

Haha daar hebben we het ook over gehad, maar dit is een kleinschalige plastische chirurgie kliniek. Het kan zijn dat als er over een paar weken word geïnstrueerd door de regering dat ze die kamers nodig hebben. We gaan het zien

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:20

Yaay wat een goed nieuws. Laten we er gewoon van uit gaan dat alles goed komt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:24

Of de verpleegkundigen / artsen zijn ergens anders nodig. Maar ik denk dat je een grotere kans maakt op je OK in zo’n kliniek dan in een regulier ziekenhuis :D

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 01:16

Wat een geweldig goed nieuws Vikawiek *\o/*

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:39

Dank voor de felicitaties ! :D

Het moet nog steeds een beetje inzinken dat ik écht deze maand nog geopereerd word. Het Vumc zei dat ik waarschijnlijk een jaar moest wachten. Dus ik dacht met een beetje geluk net na de zomer, staat m'n paard nog op de 24/7 wei dus dan is het niet erg als ze een tijdje niks doet. Maar dat plan is geschrapt en ik heb de dochter van de stalbaas gevraagd of ze mijn paard wil bijrijden totdat ik zelf weer kan rijden. En mijn moeder zal me met alles moeten helpen. Ik mag niets tillen en al helemaal niet boven m'n hoofd, dat word even doorbijten maar het is voor een goed doel :j

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 17:52

Nice vikawiek! *\o/*

Ik heb uitgenodigd door een bokker om in een soort van collegetour-achtige setting vragen te beantwoorden van jonge artsen. Mochten jullie dus misschien nog punten hebben die interessant zijn om te bespreken mogen jullie die altijd doorgeven. Dit is trouwens geen verkapte huiswerkvraag, want de bokker heeft me niet gevraagd om dit hier te vragen en als ik zo het worddocumentje zie is ze zelf ook al hard genoeg bezig. :P

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:01

Wat gaaf Hiraeth!
Gaat het specifiek over het transgender-zijn of over jou als persoon?

M'n operatie is afgelast. Dat was ook wel te verwachten met het nieuws van de afgelopen dagen. Ze gaan het per week bekijken, dus nu word het wachten. Ik laat het maar over me heen komen, maar 't was wel even balen

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:53

Hee, het is rustig geworden hier! Heeft het corona virus veel invloed op jullie transitie Gilles en Vikawiek?
Ben je moeten overstappen naar een ander soort testosteron bijvoorbeeld? Ik denk ook dat er nog geen andere datum voor je operatie staat, Vikawiek?

Stay safe iedereen :)

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:00

Franciee schreef:
Hee, het is rustig geworden hier! Heeft het corona virus veel invloed op jullie transitie Gilles en Vikawiek?
Ben je moeten overstappen naar een ander soort testosteron bijvoorbeeld? Ik denk ook dat er nog geen andere datum voor je operatie staat, Vikawiek?

Stay safe iedereen :)

Er staat hier geen andere datum nee. Ze kijken per week maar momenteel werken de chirurgen fulltime in hun ziekenhuis, de kliniek is een bijbaan.
Als er meer maatregelen komen dan moet ik (of m'n moeder)thuis prikken. Ik heb een hele set met benodigdheden meegekregen mocht dat nodig zijn.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 20:11

Voor mij is er niks veranderd, behalve dat mijn afspraken in het UMCG nu een beetje op losse schroeven staan. Bij verkoudsheids- en/of hoestklachten mag je namelijk niet langskomen, maar ik nies vaker wél dan niet. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:24

Hoe gaat het nu met iedereen hier? Alles staat nog steeds stil zeker?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:24

Set_Elkol schreef:
Hoe gaat het nu met iedereen hier? Alles staat nog steeds stil zeker?

Het gaat met mij wel goed gelukkig. De dipweek voor een nieuwe prik heb ik niet meer, dus ik blijf op dezelfde soort testosteron.
De operatie staat nog steeds stil en de afspraken in het Vu gaan nu via de telefoon

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:04

De kliniek belde net, als er geen gekke dingen gebeuren word ik volgende week vrijdag geopereerd!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:31

Spannend! Succes Vika!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:34

War superspannend! En gaaf! Alvast heel veel succes gewenst :-)

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:42

Spannend, maar wat fijn dat je nu de volgende stap kan zetten +:)+ succes!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:44

Wat een goed nieuws Vikawiek! +:)+