Maar niks mis mee om met elastiek te oefenen toch? Zorg daarnaast ook dat je je grip traint en wat goed kan helpen is ze 'negatief' doen, dus bijv vanaf een stoel gaan hangen (geen kracht verbruiken om boven te komen) en dan juist heel langzaam zakken.
Met gestrekte armen aan de bar hangen met handpalmen naar je toe (chin up) schijnt overigens niet heel goed te zijn voor je schouders, vraag een willekeurig iemand om handen in de lucht te steken en iedereen zal dat doen met handpalmen naar voren
, omdat dat de minste belasting geeft op je schouders. Als ik het hangen oefen doe ik dat dus altijd vanuit een pull up en zakken vanuit een chin up laat ik me net niet helemaal uitstrekken.En optrekken is gewoon niet simpel, zeker als vrouw niet, daar moeten we gewoon eerlijk in zijn tov mannen
Vandaag veel aan gripverbetering gedaan, handen-polsen-onderarmen flink aan het werk gezet. Bovenarmen, schouders en rug ben ik al een heel eind. En als ik het niet/nooit haal is er geen man overboord hoor. Kan ik heel goed tegen. Ik vind het gewoon leuk om zo’n doel te hebben.
Vandaag voor het eerst mee gespeeld en ik stond meerdere keren al bijna kaarsrechtop (gezicht naar muur). Dat had ik niet verwacht. Andersom (rug naar muur) durf ik (nog?) niet. Ik vind het heel erg moeilijk om mezelf over mijn zwaartepunt te 'gooien'. Dus die zwieper met benen omhoog en dan doorkantelen naar de muur vind ik te eng.

Vannacht maar een oude turtle aandoen.
Heeft hij geen hersenschudding?