Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 07:59

Sterkte SV, niet leuk zulke dingen!

Maar niks mis mee om met elastiek te oefenen toch? Zorg daarnaast ook dat je je grip traint en wat goed kan helpen is ze 'negatief' doen, dus bijv vanaf een stoel gaan hangen (geen kracht verbruiken om boven te komen) en dan juist heel langzaam zakken.
Met gestrekte armen aan de bar hangen met handpalmen naar je toe (chin up) schijnt overigens niet heel goed te zijn voor je schouders, vraag een willekeurig iemand om handen in de lucht te steken en iedereen zal dat doen met handpalmen naar voren ;) , omdat dat de minste belasting geeft op je schouders. Als ik het hangen oefen doe ik dat dus altijd vanuit een pull up en zakken vanuit een chin up laat ik me net niet helemaal uitstrekken.
En optrekken is gewoon niet simpel, zeker als vrouw niet, daar moeten we gewoon eerlijk in zijn tov mannen >;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:22

Ik doe idd met stiek en negatives. (en gister alleen dus ff geprobeerd of ik er al 1 kon zonder iets)
Ik vind het vooral raar voelen soms bij m'n ellebogen bij chin ups negatives.
Verder heb ik er geen last van. Ondanks mijn schouder al meerdere keren uit de kom geweest is.
Zolang ik de grip niet te wijd pak geen probleem.
Echte dead hang schijnt sowieso niet heel goed te zijn voor schouders. Welke kant je handen ook op staan. Schouders zouden actief moeten blijven.
Soms wel lastig. :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:21

Wat schrikken zeg SV! Hopelijk niks ernstigs.

Optrekken wil ik vanavond weer eens proberen, heb zo'n ding ook thuis dus zou "simpel" moeten zijn. Zonder iets gewoon helemaal zelf..

Gister 'rustdag' maar ben toch nog even 5 km met de mtb op pad geweest :)

Vanavond train ik upper body + core.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:27

Allereerst Supervixen, wat een rotavond hebben jullie gehad zeg. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal met een sisser afloopt, met je vriend.

Needje, ik ben nu een week of vier gericht bezig met de pull-up, denk ik. Maar ik red er dus nog geen één hè. Ik ben ernaartoe aan het werken. En ik merk wel dat het steeds makkelijker wordt; ik kom hoger en hou dead hang en hangen op kracht (iets optrekken) langer en hoger vol.

Remember, elastiek en negatief zijn goede ideeën. En ik ben me ook zeer bewust van het feit dat het voor vrouwen wel even andere koek is dan voor mannen. Bij mij op de sportschool is een (jonge) vrouw die er vorig jaar nog drie achter elkaar kon, maar die is een tijdje uit de running geweest door een blessure en zij komt nu niet eens meer tot eentje. Maar goed, ik weet dus dat het wel mogelijk is, het kan echter zijn dat mijn deadline van 31 december te optimistisch is (ik ben ook niet de jongste meer... :+ Vandaag veel aan gripverbetering gedaan, handen-polsen-onderarmen flink aan het werk gezet. Bovenarmen, schouders en rug ben ik al een heel eind. En als ik het niet/nooit haal is er geen man overboord hoor. Kan ik heel goed tegen. Ik vind het gewoon leuk om zo’n doel te hebben.

Vandaag wel een stomme fout gemaakt met een koprol achterover, ben recht over hoofd/nek/schouders gegaan, dat gaf me een gekraak! En nu is dat gebied erg warm. Ik vrees dat ik morgen flink stijf ben, of fors pijn zal hebben |(
Gelukkig ging de handstand supergoed *\o/* Vandaag voor het eerst mee gespeeld en ik stond meerdere keren al bijna kaarsrechtop (gezicht naar muur). Dat had ik niet verwacht. Andersom (rug naar muur) durf ik (nog?) niet. Ik vind het heel erg moeilijk om mezelf over mijn zwaartepunt te 'gooien'. Dus die zwieper met benen omhoog en dan doorkantelen naar de muur vind ik te eng.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:43

Dorien66, kijk eens voor Australian pull ups. Via negatives raakte ik ook niet zo ver, maar met deze variant kon ik wel vrij snel een goede pull up (en nu al 3 *\o/* )
Verder helpen rows en lat pull-down's ook super als je toch in de gym staat :P

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:18

Ik doe pull ups op zo'n apparaat waar je gewicht in kunt stellen. Die zet je dan steeds lichter, zodat je steeds meer eigen gewicht gebruikt. Ik heb nog echt slappe armen, ik trek me op met 40 kilo. En weeg 65, dus nog een eind te gaan..

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:26

Rebel_Jits Australian pul-ups, rows en lat pull-downs zitten inderdaad in mijn trainingsprogramma, evenals allerlei optrek-oefeningen aan de ringen. Dat gaat me allemaal best goed af, al zeg ik het zelf :o
En zie! Jij kunt het dus gewoon 3x, er is nog hoop voor mij :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:13

Ik ben ooit begonnen met pushups tegen de muur (en serieuze spierpijn erna) zo zwak was ik, dus ik ken je uitdaging :D Er is hoop, niet opgeven!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:17

Australian pull ups ken ik niet. Eens kijken.
Ik heb ooit gehoord dat het voor een vrouw gemiddeld een jaar duurt voor ze een pull up kunnen...

Ik vind handstand met gezicht naar de muur juist eng. Dan durf ik alleen als ik een stuk van de muur af blijf met m'n armen. Gewone handstand tegen de muur gaat dan weer wel.
Al doe ik het niet zo goed op z'n kop. Dus kan niet lang blijven staan zo. :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:18

Oh die Australian is voor mij een inverted row.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:06

Hèhè even mijn stress eruit gesport. Eerst een uur hardgelopen vanmorgen en net een uur krachttraining. Lekker!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:54

Lekker.
Ik zo naar de kapster.
Hopelijk op tijd klaar om te koken want wil om 7 uur yoga doen.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:20

Helaas gisteren en vandaag geen tijd. Mentaal wel sport gehad trouwens :,). Heb een rijcursus op mn werk, en nu terreinrijden net gehad (en gehaald) dus veel opletten, kijken waar je kan rijden etc. Plus dat je veel moet kijken welke versnelling, hulpmiddelen etc. Straks nog wel mn paard rijden, en morgen wel tijd voor de sportschool waarschijnlijk

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:25

Top dat je het gehaald hebt!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:27

Needje schreef:
Top dat je het gehaald hebt!

Eigenlijk was het niet echt moeilijk, dat voertuig is vreselijk sterk. Je moet alleen logisch nadenken, goed sturen en gas geven wanneer nodig, alleen niet teveel als t niet hoeft. Alleen omdat ik veel rijdt, wordt ik mentaal erg moe. Plus dat we vanavond de zadelmaakster over de vloer hebben, dus tijd om te sporten helaas niet

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 21:03

Aaaah meiden, jullie gaan veel te snel. Alleen al het bijlezen van dit topic is topsport. :')
Ik zal proberen op iedereen te reageren.

Irkoontje, geef je een gil zodra je de halve marathon gaat lopen? Dan zorg ik dat ik aan de kant sta met een spandoek en een natte spons.
Wat voor werk doe je?

gribaldi, ik sport inderdaad enkel in de sportschool, naast mijn fulltime baan in het onderwijs vind ik het al knap als ik 4 dagen sportschool red. Vroegah, toen ik nog in Zwolle woonde deed ik wel aan paardrijden maar toen ging ik weer niet naar de sportschool.
Ik krijg vooral na het sporten een flinke dot energie, daarom ben ik blij dat we 's avonds niet zo heel laat naar de sportschool hoeven want ik zou dan echt niet kunnen slapen. Maar ik merk ook dat ik meer rust heb, ik heb nu veel bewuster bezig met mijn beweging en voeding en dit geeft mij rust.

karuna, wat een pummel zeg! Ik had denk ik niet voor mezelf ingestaan als hij dat had gedaan, wel goed dat de sportschool zo reageerde. Laat die vent maar lekker wegblijven. :evaw:
Fijn voor je dat je nu meer energie hebt en een aantal negatieve factoren hebt kunnen uitschakelen.

Bambolina, lukt het haken een beetje? Anders wil ik je wel helpen hoor. :)
Ik ben blij voor je dat het herstel zo goed gaat, alleen die reactie op je huid klinkt heel vervelend. Ik hoop voor je dat er iets aan gedaan kan worden, het zou jammer zijn als je van zoiets stoms last krijgt.

SV, dat is wel flink schrikken geweest voor jullie! Hoe gaat het nu met je vriend en je neefje?
En ook niet onbelangrijk: hoe gaat het met jou?

Oei Dorien, dat moet pijn hebben gedaan. Heb je iets van een pittenzak? Wellicht dat dit je nekspieren iets kalmeert en helpt tegen stijfheid. Ik hoop voor je dat je er morgen niet al teveel last van zult hebben.

Ik had me het avondje wel, achteraf kan ik er wel om lachen maar eerder vanavond kon ik wel door de grond zakken. :') Eerder deed ik altijd op maandagavond 30 minuten Xcore, dit is dezelfde choreografie als die van 45 minuten maar dan 2 tracks minder. Maar met het nieuwe rooster heb ik vandaag dus voor het eerst Xcore op de woensdag gedaan, dit is 45 minuten. Ik ging dus vol goede moed heen want ik kende het programma immers al. Nou, daar kwam ik al snel op terug.
Ik vertelde voor aanvang van de les nog heel zelfvoldaan aan een medesporter in de zaal dat ik in het begin altijd achteraan stond omdat ik de choreografie nog niet kende maar dat ik, nu ik het programma ken, graag vooraan sta, tegenover de spiegel, naast het podium. Dus zodoende ging ik daar nu ook weer staan, helemaal klaar om weer even flink te rammen met de Xco.
Weten jullie nog dat ik een tijdje terug hier een filmpje plaatste van de 50e release van Xcore, om een beetje een idee te geven van wat het nu was? In dat filmpje zit ook een beste spierbundel met tattoos en ondanks dat ik daar normaal niet voor val, had ik het niet erg gevonden als hij mij eens een lesje zou geven.
Dus...wie staat daar op het podium? Meneer spierbundel uit het filmpje! Echt wel een beetje eye candy. Toen hij zijn mond opendeed was al snel duidelijk dat hij hartstikke homo is en uit Amsterdam komt, daar ging dus mijn beeld van hem. Maar wel echt een hilarische vent.
Enfin, hij vroeg of er mensen voor het eerst waren en keek al een beetje mijn kant op, maar ik -uiteraard bekend met alle pasjes- besloot alvast demonstratief klaar te gaan staan in de beginpositie om te laten zien dat ik heel goed wist waar ik mee bezig was. Dus, de muziek werd gestart. HUH?! Dit nummer kende ik niet! Was ik wel bij de goede les? Was ik überhaupt wel in de juiste sportschool?! En het ging me er toch heftig aan toe. Heel even dacht ik nog dat de nieuwe release was vervroegd maar schijnbaar was ik de enige die werkelijk geen idee had wat die stond te doen. Wat er dus in resulteerde dat hij mij 3 kwartier lang in de gaten heeft gehouden en onder de noemer 'schat, kijk eens. Zo!' mij alsmaar aanwijzingen gaf. Ik dacht 'nog één keer schat en ik rag die Xco door je giecheltje'. Wat was ik gefrustreerd en er leek maar geen eind aan te komen.
Wat bleek? Na de les heb ik toch maar even gevraagd of het klopte dat ik het niet kende en toen kwam de aap uit de mouw: deze man was 'mr. Xcore' die alle lessen ontwikkelt en hij loopt met zijn lessen op woensdag altijd een release voor op de anderen. Wat er op de woensdag wordt gedaan, komt 3 maanden later op de andere dagen aan bod. Wat ik vanavond dus heb gedaan wordt op 4 oktober ook op de andere dagen gelanceerd en dan begint op woensdag weer de release voor januari. Ik zal op woensdag dus andere pasjes krijgen dan op zaterdag en ik heb al het choreografische gevoel van een goudvis dus dat belooft wat. :')
Tijdens het sporten vanavond heb ik mezelf meermaals voorgenomen om niet meer op de woensdag te gaan want ik dacht dat ik doodging, man wat kan die vent aanpakken zeg. En tijdens ons praatje naderhand zei hij dat het best lekker ging, alleen dat het allemaal nog wat strakker kon. Maar dat komt wel als ik de release weer onder de knie heb. Ik vrees nu alleen voor mijn schouders voor morgen.

Op 34 seconden is Mr. Xcore duidelijk zichtbaar.

Kennen jullie trouwens het gevoel dat je absoluut geen honger hebt na het sporten?
Even voor het beeld op een rijtje wat ik vandaag heb gegeten:
ontbijt: whey perfection shake met havermout, lijnzaad, chiazaad, hennepzaad, rode biet en cranberries.
lunch: teff pap met halfvolle melk, kaneel en een banaan.
tussendoor: schaaltje naturel chips. dit was rond een uur of 16:00. Om 19:00 zijn we gaan sporten en ik had verwacht dat ik dan wel zou omvallen van de honger, maar niet dus.
Uiteindelijk heb ik net 2 pannenkoeken met geraspte kaas naar binnen weten te werken en die smaakten me best, maar echt trek heb ik niet gehad.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:19

Jolien hahaha wat een verhaal! Geweldig.

Ik heb altijd trek na het sporten. Alleen na de halve marathon niet, toen was ik misselijk erna van de inspanning.

Ik ben net bij mijn neefje en zusje geweest. Hij bewoog zijn hoofd nog niet erg, dus zal ook wel last hebben van zijn nek. Verder beiden erg moe van de gebroken nacht. Met mijn vriend is alles goed, hij kan vrijdag bellen voor de uitslag van het bloed prikken.
Met mij gaat het prima, alleen al een tijdje last van een zeurende heup. Moet eigenlijk een keer naar de fysio. Zondag de bridge to bridge loop 16.1km.. morgen nog even fitness en dan rust.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:23

Ik heb ook nooit honger na het sporten hoor. Je bent niet de enige! Wel een geniaal verhaal dat je daar hebt haha.

Heel veel succes met de pull ups, ik kan er niet eens eentje haha.

Vandaag voor het eerst hardgelopen, dat is toch wel even anders dan normaal lopen.. Dan loop ik zo 10 km zonder moeite, nu kon ik de 2 km net volmaken in 15 minuutjes. Betekent toch dat mijn conditie belabberd is :o
Laatst bijgewerkt door Frost op 06-09-17 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:28

Sneu hoor, voor je neefje SV.

Bambolina, ik had eerder over je opmerking over de blaren heen gelezen, hoe is het daar nu mee?

De basis van mijn nek is erg stijf nu. Ik loop al met een wollen shawl om het zo warm mogelijk te houden :brr: Vannacht maar een oude turtle aandoen.

En Jolien, sorry maarre... ik moest wel heel erg lachen om je xcore-verhaal!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:40

Wat een verhaal jolien, hihi.

Ik heb altijd razende honger juist na sporten, heb gisteravond laat nog twee beschuitjes met tonijnsalade gegeten zelfgemaakt.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:07

Wat een verhaal jolien! :,)

Dorien, dat klinkt niet fijn! Enig idee hoe het komt? En heb je het eerder gehad?

Frost, dat komt vanzelf. Mijn 1e keer in 12 minuten liep ik niet eens 1500m (ik liep ook voor het eerst echt hard geloof ik, jaar of 15 en sprinten kon ik wel een beetje, maar duurwerk nooit gedaan) nu loop ik zo'n 2300, record staat op 2350, maar daar wil ik nu echt overheen gaan. Heb wel weer een hardlooples gepland staan nu, dus dat gaat goedkomen!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 22:13

Het was waarschijnlijk ook hilarisch om te zien, het kon zo uit een film van Bridget Jones komen. Ik heb me zelden zo gegeneerd. :')

SV, arm manneke. :(:) Heeft hij geen hersenschudding?
Hopelijk slapen jullie komende nacht beter.
Enne, heupen moeten niet zeuren. Vind ik.
Is dat net zoiets als de Dam tot dam loop maar dan met bruggen?

Frost, met wandelen belast je, je lijf natuurlijk heel anders dan met hardlopen. Heb je al eens gekeken naar Start to run? Ook wel Lopen met Evy genoemd. Als je wilt heb ik de audiobestanden van alle lessen en het bijbehorende schema wel voor je. Die kan ik je dan via Wetransfer mailen.

Dorien, doe maar kalm aan dan. Desnoods een paracetamolletje voor je gaat slapen.

Ik heb even snel via google gezocht naar de oorzaak van het gebrek aan hongergevoel maar schijnbaar is je bloedstroom zo druk met je spieren dat het hongersignaal zwakker wordt. Ofzo.
Een andere reden, zo heb ik gelezen, is dat het leptineniveau stijgt door de inspanning waardoor je eetlust minder wordt. Leptine is een hormoon dat je eetlust afremt, hoe hoger het niveau, des te kleiner het hongergevoel.

Enfin, het gekke is dat ik in de vakantie wel telkens honger had als ik 's ochtends had gesport.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:20

Doe mij maar een dagelijks shotje leptine :+

Irkoontje, ik doe ook animal flow / gmb en maakte vanmorgen een fout bij een koprol achterover. Ik ging recht over schouders, nek en hoofd. Mamamia wat een gekraak! En nu dus behoorlijk stijf. Ik pak idd twee paracetamols voor ik naar bed ga. Zonder weet ik zeker dat ik slecht slaap.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:24

Als ik in de avond sport heb ik na die tijd ook geen honger.

Door jou jolien heb ik me ingeschreven voor xco morgen. Ik ben nieuwsgierig geworden wat het precies is.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:37

Dorien66 schreef:
Doe mij maar een dagelijks shotje leptine :+

Irkoontje, ik doe ook animal flow / gmb en maakte vanmorgen een fout bij een koprol achterover. Ik ging recht over schouders, nek en hoofd. Mamamia wat een gekraak! En nu dus behoorlijk stijf. Ik pak idd twee paracetamols voor ik naar bed ga. Zonder weet ik zeker dat ik slecht slaap.

Auw! Hopen dat het snel beter wordt! En anders naar de dokter denk ik?

Cabelona, goed bezig! Ik ben niet zo groepslesachtig, maar misschien dat ik toch eens zoiets meepak als ze dat bij ons gaan doen. Sportschool heeft net een nieuwe eigenaar, volgende week is ie dicht, verbouwing. Dus een mooi moment om het hardlopen/fietsen weer op te pakken