3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:54

@Kimmie, mijn echte naam is Melani

Dapper hoor Laura! Maar ik snap het ook wel, op een gegeven moment heb je gewoon genoeg van het binnen zitten.

Ik voelde me afgelopen 2 wkn heel onrustig, ik heb gewoon mjn 3x sportschool pwk nodig denk ik

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:08

Thanks voor alle lieve complimentjes, dat doet me goed <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:20

Ik geloof dat mn fitbit op hol is geslagen, hij vindt mn hartslag 107 terwijl ik m niet om heb, hij zit in mn zak :+ verbrand wel lekker veel zo :')

Vanavond lekker bij de snackbar eten halen, ga ervan genieten :P verder redelijk gezond dagje.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:20

Mama3 schreef:
Ik voelde me afgelopen 2 wkn heel onrustig, ik heb gewoon mjn 3x sportschool pwk nodig denk ik

Dat herken ik, ik sport veel minder met de warmte en dan zit ik echt te draaikonten de hele dag. Vanmorgen wel weer gaan kickboxen, de temperatuur liet het toe *\o/*

Ik ben er nu eindelijk achter waarom ik bijna elke keer flauwval tijdens de training. Enorm frustrerend, ik heb gedacht dat ik gewoon een slechte conditie heb en mezelf teveel push, maar dan zou het na zoveel tijd toch beter moeten zijn. Wellicht elke keer een suikerdip... maar ik kom na even zitten gewoon weer bij.

Ik heb dus medicijnen die niet alleen mijn bloeddruk verlagen, maar blijkbaar houden ze ook de hartslag kunstmatig laag. Als ik heel fanatiek bezig ben, en dat wil wel met kickboxen, dan wil mijn hartslag omhoog maar dat lukt dus niet en krijg ik een soort van kortsluiting. En dan ga ik dus uit. Zucht. ^)

Eens kijken of daar een oplossing voor is, want ik ben er onderhand behoorlijk klaar mee.

Vanavond uit eten! Indisch *\%/*

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:03

@ Annikoe, ziet er goed uit hoor!

Ik moet zeggen ik post hier niet zoveel, omdat ik niet meer veel bezig ben ermee. Ik overeet op dit moment niet en dus gaat het voor mijn gevoel hardstikke goed. Afvallen is alleen nog niet echt gebeurd. Hopelijk zodra ik was meer ga sporten wel weer. Deze week maar 3 keer gesport, terwijl ik eigenlijk wel elke dag minimaal een half uur beweging probeer te krijgen. Helaas donderdag veel moeten doen wat allemaal zittend was.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:14

Annikoe ziet er mooi uit hoor!

Whaha Laura fitbit op hol :') Altijd leuk, kcal verbranden met niks doen.

Black, oei dat klinkt vervelend. Maar wel fijn dat je nu weet waar het vandaan komt. Dan kan ervoor een oplossing gekeken worden.

Lovelys fijn dat je er zo nuchter in staat. Als je gezond eet en niet te veel, zal het afvallen wel komen.

Heb net een paar heerlijke dagen met mn paard gehad. Ook wel beetje verdrietig dat ik hem straks vier maanden achterlaat. :( Wel aardig goed gegeten maar 2kg zwaarder!! Kan je vocht vasthouden met warm weer? Ik drink veel, maar moest maar 2 keer per dag plassen, heel raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:17

Ja, ik hou ook vocht vast als een tierelier met de hitte van de afgelopen dagen. Was op een gegeven moment gewoon anderhalve kilo zwaarder dan de dag ervoor (en erna). Nou pas ik m'n voeding e.d ook wel echt aan op de hitte, ik raak snel hittebevangen dus eet wat meer zout en ik heb van de week zelfs een O.R.S genomen (oral rehydration salts, dat is voor als je eigenlijk uitgedroogd bent door bv ziekte, maar werkt ook goed tegen bijvoorbeeld katers of hitte omdat je er gigantisch vocht van gaat vasthouden).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:23

finnens schreef:
Annikoe ziet er mooi uit hoor!

Whaha Laura fitbit op hol :') Altijd leuk, kcal verbranden met niks doen.

Black, oei dat klinkt vervelend. Maar wel fijn dat je nu weet waar het vandaan komt. Dan kan ervoor een oplossing gekeken worden.

Lovelys fijn dat je er zo nuchter in staat. Als je gezond eet en niet te veel, zal het afvallen wel komen.

Heb net een paar heerlijke dagen met mn paard gehad. Ook wel beetje verdrietig dat ik hem straks vier maanden achterlaat. :( Wel aardig goed gegeten maar 2kg zwaarder!! Kan je vocht vasthouden met warm weer? Ik drink veel, maar moest maar 2 keer per dag plassen, heel raar.

Vanwege zweten wellicht en vocht vast houden met warmte is niet gek idd.

Zag mooie fotos voorbij komen!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:04

Vandaag niet een al te geweldig dagje, morgen maar even een balansdagje.

O: Wit pistoletje met kruidenkaas en kipfilet
T: frambozen tartelette (soort iniminie gebakje) :9
L: Worstenbroodje
A: Kip Siam met sperzieboontjes
T: Nog een tartelette en een klein bakje B&J chocolade fudge brownie <3

Toch maar 1500 kcal, dus wat dat betreft valt het mee. :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 23:51

Zal inderdaad wel vocht geweest zijn, want het is er weer af gelukkig.

Wat is het rustig hier!

Zit een beetje te puzzelen hoeveel kcal ik meer ga eten vanaf volgende week. Want krijg een stuk zwaarder werk. Doe nu niks, en straks 6 dagen per week 10u per dag werken, waarvan ik 6 tot 8u op een paard zit.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 03:11

Ik ga vanaf vandaag weer beginnen in MFP. :)

Ook weer terug naar de sportschool. :j

Ga eventjes bijlezen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:06

Wat goed dat je het zo snel weer oppakt!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:27

Wil mn proces niet kwijt raken!
Heb dit weekend echt slecht gegeten (all u can eat indian.. alcohol.. chocola.. snoepjes!)

Dus wil niet dalijk mn kg er weer aan hebben.

Vandaag;
O: yoghurt
T: appel
L: sausage hot pot met aardappelpuree
D: 2 kip burritos met tomaat rode ui paprika sla en sour cream. Yummmm.

Verder thee, water en 1 glas orange juice.

Beweging: 30 min circuit training. Heb nu spaghetti armen lol.

Edit: finnens zou je bij mfp miss in voeren dat je actief bezig bent? Klinkt mij iig actief in de oren!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:00

Pfff ik vind het op een of andere manier nog steeds zo lastig om aan mijn eiwitten te komen..
Mijn doel staat op 128 gram per dag in mfp.
Maar met mijn lijstje voor vandaag (excl avondeten) kom ik pas op de helft, 64 gram. En dan heb ik nog wel geprobeerd om echt eiwitrijk voedsel te pakken. Iemand nog tips adhv mijn lijstjes?
Al heb ik de laatste tijd niet heel veel gezonde lijstjes geplaatst geloof ik :')

Van vandaag:
O: Breaker High Protein
L: Omelet van 2 eieren met nog wat huttenkase er doorheen, wat champignons en prei en wat spekjes
T: Eiwitreep
A: Nog niet bekend

Ik zit met dit lijstje ook pas op 700 kcal. Misschien na het avondeten nog wat extra kwark eten oid?

B: Ruim 3 kwartier gefietst, halfuurtje krachttraining en misschien vanavond nog even paardrijden.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:39

Nagini, dat zou zonde zijn inderdaad. Lekker lijstje!! Ik vertouw MFP niet echt met het aantal kcal, hij geeft nu aan iets minder dan 1400 kcal, terwijl ik ongeveer 2 kg per maand afval wanneer ik 1700kcal eet. 1400 is zelfs beneden mijn BMR. Maar er zijn wel meer betrouwbare bereken sites dus zal die eens op zoeken en een actievere levensstijl invullen! Nog niet eens aan gedacht.

Annikoe, ik vind eiwitten ook echt lastig.. vlees zit wel veel eiwit in. Maar eet dat liever niet elke dag. Vis werkt ook goed, salade met (gerookte) zalm bijvoorbeeld! Eet zelf liever vis dan vlees. Verder eet ik tussendoor soms Skyr maar met alleen dat kom je er ook niet aan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:01

Hmm spinazie, boerenkool, champignon, brocolli zijn ook hoog in proteine. En sommige noten. Almonds (zijn dat amandelen?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:30

Als je echt standaard moeite hebt met genoeg eiwitten binnen krijgen is het misschien de moeite om dat gewoon eens aan te gaan vullen met een shake. Smart protein van B&F heeft maar 110 kcal dus kan prima als tussendoortje maar is wel een hele goede boost.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:53

Ik vul mijn eiwitten inderdaad ook regelmatig aan met een shake omdat ik het lastig vind om uit mijn gewone eten voldoende eiwitten te halen. :j Werkt voor mij heel fijn.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:22

Ik heb er zelf ook wat moeite mee, dus ga me er even voor zitten qua wat er hier te verkrijgen is. De meeste shakes/poeders die ik gezien heb zijn allemaal Whey.

Ik heb gisteren meegelopen in de Pride Parade in Toronto en heb ~35.000 stappen gelopen 8)7 :#
Door de hitte wel genoeg gedronken maar eigenlijk niet meer dan 1800 kcal gegeten terwijl ik er >4000 verbrand heb (volgens fitbit).
Zaterdag ook een drukke dag gehad, dus ik denk dat ik vandaag even een bijtank dagje neem en ervoor zorg dat ik genoeg eet en mijn spieren even rust geef.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:54

Ik gooi 25-30 gram whey door m'n Griekse yoghurt bij m'n ontbijt, dan zit ik heel makkelijk al meteen rond de 50 gram eiwit :) Anders inderdaad shakes van amandelmelk en whey. Eet verder ook wel veel eiwitrijke producten maar zo kom ik rond de 130 gram per dag in totaal :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:35

Eindelijk weer een netjes lijstje *\o/*
O: een boterham met hagelslag en een wit vloerkadetje met aardbeienjam en hagelslag en een beker melk.
T: appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, aardbeienjam en hagelslag en een beker thee.
T: twee koppen thee.
A: vier scheppen chili con carne.
T: kop thee of glas water.
B: 110 minuten fietsen, met paard cirkelen en zo nog even 15 minuten oefeningen doen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:53

Hmm ja die shakes probeerde ik eerst ook, ik kreeg dan altijd zo'n proefzakje bij mijn b&f bestelling.
Maar op een of andere manier vind ik die echt heel lastig door mijn keel te krijgen :') Echt neus dicht knijpen en naar binnen gieten.
Of misschien had ik juist hele vieze smaken.. Ik heb volgens mij nog een proefzakje liggen, misschien binnenkort dan toch nog eens een keertje proberen.. :Y)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:57

Annikoe schreef:
Hmm ja die shakes probeerde ik eerst ook, ik kreeg dan altijd zo'n proefzakje bij mijn b&f bestelling.
Maar op een of andere manier vind ik die echt heel lastig door mijn keel te krijgen :') Echt neus dicht knijpen en naar binnen gieten.
Of misschien had ik juist hele vieze smaken.. Ik heb volgens mij nog een proefzakje liggen, misschien binnenkort dan toch nog eens een keertje proberen.. :Y)

Ik vind ze ook niet te drinken.. Ik neem nu de wat duurdere heb die van Johnny Fernand enige die ik echt super lekker vind, totaal niet chemisch echt milkshake smaak :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:39

Ik vind qua shakes maar een paar smaken lekker om zo te drinken, maar een schepje door de yoghurt of kwark vind ik al een stuk beter te doen.

Ik ben op het moment even niet zo erg bezig met eten, eet redelijk netjes maar houd niets bij. Volgende week op vakantie, daarna wil ik weer even strak in het gareel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:45

Ik vind ze vaak ook chemisch, maar Impact Whey Protein van My Protein echt totaal niet :j Zeker de Chocolate Brownie met amandelmelk is echt net een milkshake!