Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Ik loop alle rijen af als ik boodschappen doe, ik doe ze namelijk 1 keer per week.
En dan kan ik niet ineens elders zijn in de winkel want dan sla ik alles over.
En met oordoppen gaan lopen voor jengelende kinderen dat is de omgekeerde wereld.
bruintje123 schreef:Begrip voor ouders krijg ik als ze een schreeuwende peuter thuis laten.
De winkels zijn zo vaak open dat boodschappen doen echt niet meer perse met kind moet.
Mooi als ze braaf zijn maar weet je dat ze in zo'n lastige fase zitten waarom dan er iedereen mee lastig vallen.
Overigens is dat ook zoiets, die koters zitten hun hele leven in de puberteit.
Met andere woorden goedpraten voor dat verwende gedrag. We kunnen er niets aan doen hoor, peuter pubertijd.
En des te meer besef je weer, ik kan gewoon gaan winkelen voor het snoepschap gaan staan zonder gezeur.
Amaris schreef:Cer schreef:Ik denk dat degene die goeie geluidsisolatie voor kinderkamers uitvindt, echt binnenloopt
Nooit geweten waarom dat niet verplicht is trouwens
En ik maar alle moeite doen met het haantje 's nachts in een kast te zetten zodat die 's ochtends niet voor overlast zorgt....
Evelijn schreef:Maar nu gaat het alweer over de opvoeding van kinderen.... en dat hoeven wij als kindvrije toch niet mee bemoeien (zolang je niet als werk hebt of een goede relatie wilt met je neefjes/nichtjes/buurkinderen)
Es_ther schreef:Ik sta op mijn school op de open dagen om wat te vertellen over mijn studie.
Wij hebben 3 ontwerp kanten en 1 onderzoekskant.
Nu zie ik vaak dat de ouders de studie voor hun kind bepalen.. dan zeggen ze: ja zoon/dochter, na je eerste jaar moet je gewoon die kant kiezen.
Wtf, laat je kind zelf kiezen.
En wat ik ook zie is dat die blagen tegenwoordig alles mogen en als ze iets fout doen is het:" zou je dat aub niet willen doen?"
Als ik iets fout deed kreeg ik gewoon op m'n kop hoor.
Ibbel schreef:Ja! De labeltjes! Ik ken iemand met 3 kinderen die allemaal een ander labeltje hebben (één ADHD, één PDD-NOS en één nog iets anders). En dan denk ik: wat is hier niet goed gegaan? Dat kán toch niet?
Hilli schreef:Ibbel schreef:Ja! De labeltjes! Ik ken iemand met 3 kinderen die allemaal een ander labeltje hebben (één ADHD, één PDD-NOS en één nog iets anders). En dan denk ik: wat is hier niet goed gegaan? Dat kán toch niet?
Ik heb altijd zo'n medelijden met normale kinderen. Je weet wel, die zonder labeltje. Dan hoor je toch nergens meer bij tegenwoordig? Overigens geldt het labeltjes geven ook voor volwassenen, althans gebaseerd op wat er op bijv. Bokt en mijn Facebook voorbijkomt: volwassenen geven zichzelf allerhande labeltjes. Ik herken me eigenlijk nergens in, dus ik ben behalve kinderloos ook nog labeltjesloos, dus dat wordt echt helemaal niks met mij
Over buurkinderen: die worden écht vanzelf liever. Wij hebben nog steeds dezelfde buurkinderen, maar het de continu trap op en af rennen (hun trap grenst aan onze woonkamer, dus dat hoor je vrij goed) is eigenlijk voorbij nu de kinderen wat ouder zijn en spelen dus ook anders. Tijdens dat traprennen waren echt momenten dat ik ze wel kon wurgen, maar ja dan zit je weer met een lijk. Ook niet handig
Er zit bij ons om de hoek ook een aantal scholen en daar is het ook druk en onoverzichtelijk op straat als de schoon begint of eindigt. Daartussen is het prima te doen en die paar weken per jaar dat kinderen geen vakantie hebben is het ook wel te overzien. Eigenlijk hoor ik de scholen nooit als ik wel eens overdag thuis ben.
Imre schreef:Je kind niet naar de opvang doen vind ik net zoiets als je veulen niet naar de opfok. Iets met social skills leren enzo. Dat houdt overigens niet in dat ik vind dat kindjes 5 dagen in de week naar de opvang moeten, dat is weer het andere uiterste.
Jildau schreef:Imre schreef:Je kind niet naar de opvang doen vind ik net zoiets als je veulen niet naar de opfok. Iets met social skills leren enzo. Dat houdt overigens niet in dat ik vind dat kindjes 5 dagen in de week naar de opvang moeten, dat is weer het andere uiterste.
Ze gaan toch naar school? Is dat niet genoeg social skills? Op m'n derde ging ik af en toe naar de peuterspeelzaal en vanaf vierde zit je op de basisschool.
Jildau schreef:Imre schreef:Je kind niet naar de opvang doen vind ik net zoiets als je veulen niet naar de opfok. Iets met social skills leren enzo. Dat houdt overigens niet in dat ik vind dat kindjes 5 dagen in de week naar de opvang moeten, dat is weer het andere uiterste.
Ze gaan toch naar school? Is dat niet genoeg social skills? Op m'n derde ging ik af en toe naar de peuterspeelzaal en vanaf vierde zit je op de basisschool.
Imre schreef:En, ben je een sociaal mens geworden?Een kennis van mij werkte niet na de geboorte van haar dochtertje. Kindje was altijd thuis, speelde nooit met andere kindjes. Die had echt een achterstand toen ze voor het eerst naar school moest, daar hebben ze flink moeite mee gehad. Ze wilde alleen maar bij de volwassenen zijn en wist niet wat ze met andere kindjes moest. Kon niet delen, niet spelen. Dat ligt natuurlijk niet alleen aan het feit dat ze nooit naar de opvang is geweest, maar het heeft wel meegespeeld.