Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:09

Je kind niet naar de opvang doen vind ik net zoiets als je veulen niet naar de opfok. Iets met social skills leren enzo. Dat houdt overigens niet in dat ik vind dat kindjes 5 dagen in de week naar de opvang moeten, dat is weer het andere uiterste.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:10

Cer schreef:
Ik denk dat degene die goeie geluidsisolatie voor kinderkamers uitvindt, echt binnenloopt :j
Nooit geweten waarom dat niet verplicht is trouwens :')

En ik maar alle moeite doen met het haantje 's nachts in een kast te zetten zodat die 's ochtends niet voor overlast zorgt....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:11

dat ligt er helemaal aan hoe oud het is..
een baby bij de opvang ? Social skills leren hoe dan?? :')

Imre

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:12

Haha nee, een baby niet. :+

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:13

Nou ja social skills zijn voor een baby of dreumes echt niet iets waar ze op zitten te wachten die hebben toch echt andere dingen waar ze mee bezig zijn. Een goede kinderopvang prima... maar dat is toch echt de keuze van de ouders... en thuis blijven met je kindje zorgt meestal voor zeer eenzame moeders en dat is een groter probleem voor de moeder dan voor het kind.

Maar nu gaat het alweer over de opvoeding van kinderen.... en dat hoeven wij als kindvrije toch niet mee bemoeien (zolang je niet als werk hebt of een goede relatie wilt met je neefjes/nichtjes/buurkinderen)
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 12-04-17 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:14

Dat zal best, het is in ieder geval niet wat ik bedoel dus het zal over iets anders gaan :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:25

bruintje123 schreef:
Ik loop alle rijen af als ik boodschappen doe, ik doe ze namelijk 1 keer per week.
En dan kan ik niet ineens elders zijn in de winkel want dan sla ik alles over.
En met oordoppen gaan lopen voor jengelende kinderen dat is de omgekeerde wereld.

De oordoppen draag ik tegen alle geluiden, niet kinderen per se.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:28

bruintje123 schreef:
Begrip voor ouders krijg ik als ze een schreeuwende peuter thuis laten.
De winkels zijn zo vaak open dat boodschappen doen echt niet meer perse met kind moet.
Mooi als ze braaf zijn maar weet je dat ze in zo'n lastige fase zitten waarom dan er iedereen mee lastig vallen.

Overigens is dat ook zoiets, die koters zitten hun hele leven in de puberteit.
Met andere woorden goedpraten voor dat verwende gedrag. We kunnen er niets aan doen hoor, peuter pubertijd.

En des te meer besef je weer, ik kan gewoon gaan winkelen voor het snoepschap gaan staan zonder gezeur.

Als je ergens loopt waar je ineens allerlei herrie en gezeur opgedrongen krijgt is dat echt niet tof inderdaad -O- Ik heb dat ook wel eens: is die kleine van mij net even lekker bij opa & oma, moet ik nog naar het gezeik van een ander luisteren :roll:

Maar weet je: dat is de maatschappij :)* Er is zoveel om je aan te ergeren in de supermarkt. Van die beppende dames of heren die met 2 karren / rollators / kinderwagens naast elkaar een heel pad blokkeren. Mensen die een chromosoompje missen of teveel hebben of wat dan ook, die tegen je aan gaan lopen zeuren over iets totaal onbelangrijks dat ze even kwijt moeten :P Iemand die in al het fruit knijpt >;) of die maar blijft staan dralen precies bij het koelvak waar jij even snel 1 dingetje uit zou willen pakken -O- Of noem maar op.

Je kan toch moeilijk voor een ander gaan bepalen dat die het kind maar thuis moet of kan laten? Je hebt die mogelijkheid niet altijd en bovendien is het net als met een paard op de openbare weg: als je het niet oefent dan kunnen ze het ook niet leren :)*

Bovendien vindt iedereen overal wel wat van en kan je het als ouder ook nooit voor iedereen goed doen :P Wat de 1 de juiste aanpak vindt, dat vindt de ander weer he-le-maal belachelijk :P

Net als met dat thuisblijven voor je kind, dat is toch belachelijk dat je je hele leven opgeeft? Gaat kind paar dagen naar KDV of oma ofzo: dat is toch belachelijk dat je er niet zelf voor zorgt?

Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts....

Trouwens als je de hele dag met dat kind op sleeptouw moet dan zie je even naar de winkel gaan als een uitje, dat je even met je kind op pad gaat want om er nou de hele dag alleen maar mee thuis te zitten dan is het wereldje van zo'n ukje ook maar heel erg klein toch :(:)

Ik vind even wat boodschapjes doen een mooi taakje waar kleine mee kan helpen en even mee onder de mensen is, want wil dat het een fijn, sociaal ventje blijft / wordt die niet bang is in mensenmassa's ofzo :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 12-04-17 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:28

Amaris schreef:
Cer schreef:
Ik denk dat degene die goeie geluidsisolatie voor kinderkamers uitvindt, echt binnenloopt :j
Nooit geweten waarom dat niet verplicht is trouwens :')

En ik maar alle moeite doen met het haantje 's nachts in een kast te zetten zodat die 's ochtends niet voor overlast zorgt....

En ik heb mijn honden geleerd dat ze 's nachts stil moeten zijn. :)

Ik heb ooit naast een gezin met huilbaby gewoond. Een hel!.

En echt hè, ik snap absoluut dat er geen knop op zit, ik snap echt dat het voor de ouders ook heel vervelend is. Maar het grote verschil is dat ík niet voor dat kind gekozen heb en zij wel.
En vervolgens mij om 18.00 uur vragen niet stof te zuigen want "de baby slaapt eindelijk". -O- Yep, en vanacht gaat hij weer brullen.

Evelijn schreef:
Maar nu gaat het alweer over de opvoeding van kinderen.... en dat hoeven wij als kindvrije toch niet mee bemoeien (zolang je niet als werk hebt of een goede relatie wilt met je neefjes/nichtjes/buurkinderen)

Ik begin dit zo onderhand een dooddoener te vinden. Natuurlijk hoeven wij ons niet met opvoeding te bemoeien. Maar het zijn wel die dingen, slecht opgevoede kinderen, nachtelijk gebrul, gekrijs in openbare ruimtes, luiers verschonen in een restaurant, etc, etc, waar júist de kinderloze zich gruwelijk aan kan ergeren. Dingen die een moeder die verliefd is op haar kind niet ziet of hoort.
Waar mag het dan eigenlijk wél overgaan hier in dit topic? -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:32

Huilbaby's zijn eigenlijk best zielig gezien ze meestal wel degelijk een probleem hebben. Veel huilbaby's zijn geen huilbaby's meer na een bezoekje aan een kinesist/osteopaat bv.

Net als Palmera denk ik ook dat men eens moet gaan zeggen waar het wel over mag gaan. Want als we alleen mogen zeggen dat we geen kinderen willen dan is allesq wel zo'n beetje gezegd denk ik.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:37

Ik zit op dit moment ziek thuis, en sinds een x aantal jaar zit er in de straat een kinderdagverblijf.. net weer een paar loeisirenes.
Helaas zijn deze huizen zeer gehorig dus krijg ik alles fijn mee, de kdv maar ook de huilbaby van 3 hoog etc.
Gelukkig zijn vriend en ik inmiddels op huizenjacht en zal ik ook kiezen voor iets vrijstaands het liefst het spreekwoordelijke hutje op de hei.

Waarom mogen kindervrije geen mening hebben over kindgerelateerde onderwerpen? Als kindvrije wordt ik toch herhaaldelijk geconfronteerd met kinderen of aan kindergerelateerde onderwerpen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:42

Es_ther schreef:
Ik sta op mijn school op de open dagen om wat te vertellen over mijn studie.
Wij hebben 3 ontwerp kanten en 1 onderzoekskant.
Nu zie ik vaak dat de ouders de studie voor hun kind bepalen.. dan zeggen ze: ja zoon/dochter, na je eerste jaar moet je gewoon die kant kiezen.
Wtf, laat je kind zelf kiezen :+.

En wat ik ook zie is dat die blagen tegenwoordig alles mogen en als ze iets fout doen is het:" zou je dat aub niet willen doen?"
Als ik iets fout deed kreeg ik gewoon op m'n kop hoor :').

Jaaaaah je mag kiezen. Alleen wat mamma leuk vind _O- die zie ik zo vaak langs komen. Mijn zus is daar heel sterk in.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:02

Ibbel schreef:
Ja! De labeltjes! Ik ken iemand met 3 kinderen die allemaal een ander labeltje hebben (één ADHD, één PDD-NOS en één nog iets anders). En dan denk ik: wat is hier niet goed gegaan? Dat kán toch niet?

Ik heb altijd zo'n medelijden met normale kinderen. Je weet wel, die zonder labeltje. Dan hoor je toch nergens meer bij tegenwoordig? Overigens geldt het labeltjes geven ook voor volwassenen, althans gebaseerd op wat er op bijv. Bokt en mijn Facebook voorbijkomt: volwassenen geven zichzelf allerhande labeltjes. Ik herken me eigenlijk nergens in, dus ik ben behalve kinderloos ook nog labeltjesloos, dus dat wordt echt helemaal niks met mij :')

Over buurkinderen: die worden écht vanzelf liever. Wij hebben nog steeds dezelfde buurkinderen, maar het de continu trap op en af rennen (hun trap grenst aan onze woonkamer, dus dat hoor je vrij goed) is eigenlijk voorbij nu de kinderen wat ouder zijn en spelen dus ook anders. Tijdens dat traprennen waren echt momenten dat ik ze wel kon wurgen, maar ja dan zit je weer met een lijk. Ook niet handig :n

Er zit bij ons om de hoek ook een aantal scholen en daar is het ook druk en onoverzichtelijk op straat als de schoon begint of eindigt. Daartussen is het prima te doen en die paar weken per jaar dat kinderen geen vakantie hebben is het ook wel te overzien. Eigenlijk hoor ik de scholen nooit als ik wel eens overdag thuis ben.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 11:05

Wat gaan jullie hard !!!!
Van lek tie uhh borsten, tot omeletjes bakken naar kinderen naar de opfok brengen.

De buurvrouw is ook zwanger nu van hun 2e kind, 1e kind eigenlijk amper gehoord, maar heb wel eens gelezen dat de 2e vaak wel lastiger is? -O-

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:10

Nou niet als ik naar mij en mijn zusje kijk :')

Margrietjuh

Ik meld me ook even :)

Ik ben 30 en al langer heel zeker van het feit dat ik geen kinderen wil. Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie, mijn vriend is 43 en wil ook geen kinderen.
Onze omgeving weet het, en vraagt er ook niet meer naar, maar mensen die je minder goed kennen (collega's bijvoorbeeld) komen nog wel eens met de clichés...
Vooral als vrouw vind ik dat je soms raar aan wordt gekeken 'Hoe kun je nou geen kinderen willen?'....

Mijn allerbeste vriendin is ook bewust kindervrij en van mijn andere vriendinnen is er maar 1 met kids.
Met die laatste meid heb ik nog weinig contact, we zijn uit elkaar gegroeid, en zij snapt wel dat ik geen kinderen wil, maar iets in mij zegt dat echt begrip er niet is....

Dat ergeren aan kinderen ken ik ook maar al te goed, ik grap wel eens dat ze speciale uren in de supermarkt in moeten lassen voor mensen met kinderen :+
Ook bij mijn onder buren is wel eens een logeetje wat dan tot laat in de avond rond rent... Sindsdien 'schaam' ik me in ieder geval niet meer als mijn 3 katten het halve huis midden in de nacht afbreken :=

Ibbel

Ik ben mijn samenwooncarriere begonnen in een huurhuis vlakbij een kleuter- en een lagere school (die waren toen nog gescheiden, kan je nagaan...). Als er iets mijn beslissing geen kinderen te willen heeft versterkt, was het wel het gedrag van die kinderen onderling. Mijn hemel, wat kunnen ze wreed zijn tegen elkaar. Vooral ook verbaal. Het bully-en zit er al vroeg in...
Wat maar weer bewijst dat een opfok met alleen kinderen net als met veulens helemaal niet zo ideaal is :+

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:12

Hilli schreef:
Ibbel schreef:
Ja! De labeltjes! Ik ken iemand met 3 kinderen die allemaal een ander labeltje hebben (één ADHD, één PDD-NOS en één nog iets anders). En dan denk ik: wat is hier niet goed gegaan? Dat kán toch niet?

Ik heb altijd zo'n medelijden met normale kinderen. Je weet wel, die zonder labeltje. Dan hoor je toch nergens meer bij tegenwoordig? Overigens geldt het labeltjes geven ook voor volwassenen, althans gebaseerd op wat er op bijv. Bokt en mijn Facebook voorbijkomt: volwassenen geven zichzelf allerhande labeltjes. Ik herken me eigenlijk nergens in, dus ik ben behalve kinderloos ook nog labeltjesloos, dus dat wordt echt helemaal niks met mij :')

Over buurkinderen: die worden écht vanzelf liever. Wij hebben nog steeds dezelfde buurkinderen, maar het de continu trap op en af rennen (hun trap grenst aan onze woonkamer, dus dat hoor je vrij goed) is eigenlijk voorbij nu de kinderen wat ouder zijn en spelen dus ook anders. Tijdens dat traprennen waren echt momenten dat ik ze wel kon wurgen, maar ja dan zit je weer met een lijk. Ook niet handig :n

Er zit bij ons om de hoek ook een aantal scholen en daar is het ook druk en onoverzichtelijk op straat als de schoon begint of eindigt. Daartussen is het prima te doen en die paar weken per jaar dat kinderen geen vakantie hebben is het ook wel te overzien. Eigenlijk hoor ik de scholen nooit als ik wel eens overdag thuis ben.

Bedenk mij net dat kindervrije net zoiets is als vogelvrije .. *duikt weg voor alle verwensingen die dat gaat opwekken*

Achter mijn huis zit een school, daar heb ik ook wel last van maar in mindere mate. Kdv is volgens mij 365 dagen per jaar want ouders hebben natuurlijk lang niet zoveel vrij als kinderen.
Deels wijt ik het ook gewoon aan het huis, heel gehorig, geen isolatie, enkele beglazing van 2mm. Maar ja de huurbaas zal er niks aan doen, die ziet ons liever gaan zodat hij het kan flippen en met dikke winst kan verkopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:12

Sunshine: Ik ben de 2e bij ons en geloof het niet maar ik was een makkelijkere baby dan mijn broer (die wel een huilbaby was).
Dus dat hoeft niet zo te zijn. ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:15

Imre schreef:
Je kind niet naar de opvang doen vind ik net zoiets als je veulen niet naar de opfok. Iets met social skills leren enzo. Dat houdt overigens niet in dat ik vind dat kindjes 5 dagen in de week naar de opvang moeten, dat is weer het andere uiterste.

Ze gaan toch naar school? Is dat niet genoeg social skills? Op m'n derde ging ik af en toe naar de peuterspeelzaal en vanaf vierde zit je op de basisschool.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:21

Jildau schreef:
Imre schreef:

Ze gaan toch naar school? Is dat niet genoeg social skills? Op m'n derde ging ik af en toe naar de peuterspeelzaal en vanaf vierde zit je op de basisschool.

Precies dat wilde ik schrijven.
Ze gaan toch gewoon naar de peuter en de kleuterschool.
Daar is opvang echt niet voor nodig.
Ze worden zo ongeveer meer tijd opgevoed door een ander dan door de ouders. Laat mij dat maar zielig vinden. Als dat moet vraag ik me ook af waarom kinderen? Voor in het weekend dat je ze dan ziet, want door de week komen de ouders thuis eten en kinderen naar bed. Wat is daar nu voor leuks aan?
Ik heb vaker gedacht dat ik meer tijd met de paarden doorbreng dan veel ouders met hun kind.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:22

Jildau schreef:
Imre schreef:

En, ben je een sociaal mens geworden? :D Een kennis van mij werkte niet na de geboorte van haar dochtertje. Kindje was altijd thuis, speelde nooit met andere kindjes. Die had echt een achterstand toen ze voor het eerst naar school moest, daar hebben ze flink moeite mee gehad. Ze wilde alleen maar bij de volwassenen zijn en wist niet wat ze met andere kindjes moest. Kon niet delen, niet spelen. Dat ligt natuurlijk niet alleen aan het feit dat ze nooit naar de opvang is geweest, maar het heeft wel meegespeeld.

Achter mijn huis zit een buurtvereniging die al jaren met moeite voldoende geld binnenhaalt. Ik zou niet blij zijn als dat een kinderopvang wordt als het buurthuis moet stoppen. De inrit van het terrein loopt langs ons huis, het pand zelf zit achter de tuin van onze buren. Nu hebben we ook wel wat kindjes in de straat die op het terrein van de vereniging komen spelen als het hek open staat (staan twee speeltoestellen), maar dat is niet elke dag en dat vind ik ook helemaal niet erg. Bovendien heb je dan ook niet dat de hele straat twee keer per dag vol staat met auto's van de ouders die hun kinderen brengen of ophalen... Mijn vriend en ik zouden verhuizen als ze er een opvang van maken.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 11:24

Ik ben echt heel erg blij dat mijn moeder gewoon fulltime thuis was, kwam ik uit school dan wij zij er.
Dan stond ze klaar met iets drinken en wat lekkers, moet er niet aan denken dat ik dan naar een opvang moest..

Overigens heb ik nog een oudere zus, en ik was echt wel het meest irritante kind, zacht uitgedrukt haha.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:27

@pmarena
Hier in ons dorp zit een tehuis voor minder begaafde mensen, van downies tot mensen die erg veel kunnen maar net niet alleen.
Dus ja die kom je ook regelmatig tegen. hetzij met de (3 wiel) fiets, in de winkel of met wandelen.
En nog geen enkele keer dat ik me er een seconde aan geërgerd heb.

De dralers bij het koelvak is gewoon zeggen, pardon mag ik even de wokgroente pakken.
Dus ook geen ergernis, want die draler maakt geen kabaal een uur lang.

Beppende dames met 2 karren is ook gewoon, pardon. En het is weeropgelost.

Ik merk dat ik me vooral stoor aan het geluidsniveau en dan heb ik het niet over een gilletje, nee dan heb ik het over de sirene een uur lang.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:29

Imre schreef:
En, ben je een sociaal mens geworden? :D Een kennis van mij werkte niet na de geboorte van haar dochtertje. Kindje was altijd thuis, speelde nooit met andere kindjes. Die had echt een achterstand toen ze voor het eerst naar school moest, daar hebben ze flink moeite mee gehad. Ze wilde alleen maar bij de volwassenen zijn en wist niet wat ze met andere kindjes moest. Kon niet delen, niet spelen. Dat ligt natuurlijk niet alleen aan het feit dat ze nooit naar de opvang is geweest, maar het heeft wel meegespeeld.

En dat is natuurlijk het verschil met 'vroegâh'. Toen waren álle kindertjes in de buurt gewoon thuis, en werd er gewoon met de buurkinderen op straat gespeeld. En dat maakt het dus nu zo moeilijk niet mee te doen aan de rat race, thuis te blijven als moeder, kind niet naar de opvang... Want de hele omgeving is uitgestorven, de rest zit daar nl wél.