Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:39

Winferno schreef:
Hallo Kim
Heb je al eens geprobeerd om je warm eten met vleessaus uit een pakje te eten? Mij is dit pro operatief door de dietiste aangeraden voor de “schuif”
Ik heb maandem maggi kalfsfond op mijn vlees en aardappels gedaan. Ik kon de gepureerde aardappels met magere melk ook niet binnen houden, maar een gewone gekookte aardappel met maggisaus ging super. Snij je vlees ook in baby hapjes, dip het even in de saus, op deze manier kun je redelijk normaal kauwen en blijft je eten wat smaak hebben ipv een afgekauwde maaltijd. Met de gevogelte fond kun je een lekkere “kipperagout” maken.
Ik vermoed dat je op je slaatjes ook wat dressing doet, waardoor die waarschijnlijk wel goed gaan.
Ik ben nu een jaar geopereerd en het potje maggi wordt nog steeds gebruikt.
Niet opgeven, het komt wel goed en soms moet je gewoon ff een stapje terug doen, naar je lichaam luisteren en enkel eten wat wel lukt. Je eigen lichaam is de beste raadgever. Een GBP is een heel individueel traject. We ondergingen of ondergaan allemaal dezelfde operatie, maar hoe het lichaam hierop reageert is voor iedereen anders.
Veel succes !

Bedankt voor je tip! Ga ik deze week eens proberen...hopelijk dan ook inderdaad meer smaak aan het eten...over de sla doe ik inderdaad een dressing van milde olijfolie, balsamico olie en honing...
Super bedankt voor de tip! +:)+

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:31

Helaas hier al 10 dagen diarree. Heb het ziekenhuis gebeld en omdat ik toch weinig drink straks even een bezoekje aan de huisarts brengen.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:28

Romeo2007 schreef:
Helaas hier al 10 dagen diarree. Heb het ziekenhuis gebeld en omdat ik toch weinig drink straks even een bezoekje aan de huisarts brengen.

Vervelend zeg! Met het hele warme weer merkte ik dat ik wel meer dronk dan normaal...maar valt me nu op met het huidige weer dat ik wederom te weinig drink ook :') moet mezelf echt nodig op mn flikker geven ~~}>

djuulsie

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:24

Er heerst een buikgriep/diarree virus. Hoor er heel veel mensen over.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:23

djuulsie schreef:
Er heerst een buikgriep/diarree virus. Hoor er heel veel mensen over.

O ja? Mijn huisarts was niks bekend op het moment. Mag meer loperamide nemen per dag en als het eind van de week niet weg is weer terugkomen

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:05

Hier in de buurt lopen er heel veel mensen mee. Loperamide heb ik ook veel gebruikt ja.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:16

Vervelend Romeo! Hopelijk snel over.... Hier in de omgeving inderdaad veel mensen met buikgriepachtige klachten.

Dames: hebben jullie nog tips voor mij? Ik ben me aan het voorbereiden op de ingreep (vitamines zijn binnen en calciumtabletten ook, heb al wat verse soep in de vriezer staan voor de vloeibare periode...).

Zijn er dingen waarvan jullie achteraf zeggen: had ik dat maar eerder geweten? Ik wil me graag zo goed mogelijk voorbereiden ivm drukte op werk van manlief en twee kleine jongens die hier rondhuppelen...

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:16

Ik heb net me info ochtend gehad en afspraak gemaakt voor de screening . Ben echt benieuwd en enthousiast over

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:07

Goed nieuws biggirl! Ik meld me trouwens voor het eerst in dit topic, ik lees wel al een poos mee..

Ik ben al jaren te zwaar, heel mijn leven al eigenlijk en denk al zeker 2 jaar na over een GBP, maar ik durf de eerste stap niet te zetten. Ik weet ergens wel dat dat nergens op slaat, maar die stap om naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing.. Pff..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:30

@Ista: ik denk toch dat het beste is om het te laten gebeuren. Iedereen reageert anders. Qua eten had ik nergens trek in. Zou het per dag bekijken.

Welkom biggirl!

Kimendana, doe het. Je krijgt je leven terug! Echt... het is het zo waard

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:37

Ik zou het ook zeker doen! Ik krijg van alle kanten te horen dat ik sinds de operatie zoveel leuker ben geworden _O- voor die tijd bleek ik (onbewust) een "stoere" botte trut te zijn geweest die mijn "onzekerheid" niet wilde tonen etc etc...veel mensen vinden me nu een stuk vrolijker haha...en ik voel mezelf ook echt goed...ondanks moeilijk eten, weinig eten, weinig energie en alle "nare" bijkomstigheden voel ik me echt goed en eindelijk "bevreid" uit mijn eigen lichaam...het is het voor mij meer dan waard geweest _/-\o_

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:25

kim_1990 schreef:
Ik zou het ook zeker doen! Ik krijg van alle kanten te horen dat ik sinds de operatie zoveel leuker ben geworden _O- voor die tijd bleek ik (onbewust) een "stoere" botte trut te zijn geweest die mijn "onzekerheid" niet wilde tonen etc etc...veel mensen vinden me nu een stuk vrolijker haha...en ik voel mezelf ook echt goed...ondanks moeilijk eten, weinig eten, weinig energie en alle "nare" bijkomstigheden voel ik me echt goed en eindelijk "bevreid" uit mijn eigen lichaam...het is het voor mij meer dan waard geweest _/-\o_

+1 hier ook, laatst een dagje duinrel met vrienden van mijn ouders en hun kinderen en kon gewoon gek doen en die kinderen vonden het allemaal echt super leuk dat ik mee was :D

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 07:29

Ik ben blij voor jullie dat het achteraf zo'n fijn is Djuulsie, Kim_1990 en Maatje987! Jullie brengen me toch nog wat meer aan het twijfelen haha..

Het is niet eens dat ik me echt schaam ofzo, maar ik heb gewoon niet zo'n fijne huisarts en hij oordeeld altijd al zo hard.. Misschien moet ik mezelf er toch eens overheen gaan zetten..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:20

Je huisarts heeft er helemaal geen mening over te hebben... Jij geeft aan dat je het wil! En anders naar een andere gaan. Zou je daardoor echt niet tegen laten houden! het gaat om je gezondheid!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:20

Welkom Kimendana!

Die eerste stap is gewoon de moeilijkste om te zetten. Ik ook met veel moeite naar de huisarts die me afpoeierde.... :roll: Hierna een afspraak gemaakt bij een andere huisarts in de praktijk en niets meer dan steun en direct een doorverwijzing. Het is even doorbijten, maar als je die stap hebt gezet, dan ben je op weg naar verandering...

Over een week is mijn D-day *\%/* *\%/*

Eerste van mijn groep is deze week geopereerd, dat is nog een hele rel geweest. Zij zou voor de operatie geïnterviewd worden voor een TVprogramma, hier was ze voor benaderd via de kliniek. Het zouden een paar vragen zijn van: Hoe kijk je er tegen aan? Wat zijn je verwachtingen? Etc. Nou, zij zich nuchter gemeld en wachten, wachten.... geen TVploeg te zien. Op de afdeling wist ook niemand er iets vanaf.... vaag dus! Uiteindelijk is ze klaargemaakt voor de OK, wordt ze de OK ingereden, staat er daar een hele TVploeg te wachten. Dat was helemaal niet met haar afgesproken, dus ze raakte in paniek dat ze dit niet wilde. Hebben ze haar snel onder narcose gebracht en de operatie alsnog uitgevoerd.... Niet te geloven toch??? :n Dit gaat nog wel een staartje krijgen....

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:48

14 september is mijn operatie datum, vanmorgen gekregen.
Hoe kwamen jullie de tijd voor de operatie door qua spanning?
Ik moet volgende week dinsdag beginnen met het pre dieet.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:50

kimendana schreef:
Ik ben blij voor jullie dat het achteraf zo'n fijn is Djuulsie, Kim_1990 en Maatje987! Jullie brengen me toch nog wat meer aan het twijfelen haha..

Het is niet eens dat ik me echt schaam ofzo, maar ik heb gewoon niet zo'n fijne huisarts en hij oordeeld altijd al zo hard.. Misschien moet ik mezelf er toch eens overheen gaan zetten..

Ik heb er 2 jaar over gedaan voordat ik naar de huisarts durfde, toen in overleg met diëtiste toch gedaan en de huisarts was heel positief en heeft me gelijk doorgestuurd.

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:44

Spannend MyKayleigh! Ik kan je natuurlijk helemaal niks nuttigs aan tips geven over deze operatie maar ik wil je wel heel veel succes wensen, ik hoop dat je er goed doorheen komt..

Ik ga binnenkort een afspraak maken, ik ga het gewoon doen.. Als het goed is ben jij vandaag aan de beurt Ista, heel veel succes!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:28

Succes Ista!

ik heb afgelopen maandag mijn jaarcontrole gehad. 75% van mijn overgewicht kwijt en de chirurg was super tevreden :):)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:35

djuulsie schreef:
Succes Ista!

ik heb afgelopen maandag mijn jaarcontrole gehad. 75% van mijn overgewicht kwijt en de chirurg was super tevreden :):)

Wat goed gefeliciteerd! Ik ben nu na 1 jaar 77% kwijt van Mn overgewicht en heb het liefst nog dat er 10kg afgaat

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:44

Ja, dat heb ik ook, maar de chirurg vroeg waarom ik dat wilde. dat ik het vanwege de cijfers niet moest doen, als ik me goed voelde, vooral lekker zo laten. Maar goed, er is nu een ander klein 'complicatietje' waardoor ik even niet met afvallen bezig ben, dat komt daarna wel weer.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:57

Ik heb vandaag de screening gehad. En ik bleek al 6kg minder te zijn dan met de aanmelding! Dat was wel al leuk om te horen!
De diëtiste vond dat ik goed bezig was en de bewegings consulente was ook positief. Dus dat is wel fijn.

Nu ongeveer 6 weken wachten tot ik hoor of ik door mag, hopelijk gaan die lekker snel :)

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:45

Stippie schreef:
Ik heb vandaag de screening gehad. En ik bleek al 6kg minder te zijn dan met de aanmelding! Dat was wel al leuk om te horen!
De diëtiste vond dat ik goed bezig was en de bewegings consulente was ook positief. Dus dat is wel fijn.

Nu ongeveer 6 weken wachten tot ik hoor of ik door mag, hopelijk gaan die lekker snel :)

6 weken wachten tot je uitslag van de screening hebt tot je door mag?
Wat belachelijk lang ja...ik had de dag na de screening al telefoon dat ik door mocht en een week later had ik al gesprek met chirurg...6 weken later werd ik al geopereerd...ik heofde echt geen 6 weken te wachten op uitslag of ik verder mocht in het traject... >;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:51

Het verschilt heel erg per ziekenhuis hoe lang alles duurt. Toen ik in het traject zat was het van start tot operatie 12 weken. Nu is dat 9 maanden.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:17

Oohw...nou ging bij mij vrij snel dan eigenlijk...
Ik had letterlijk een dag na de screening al positief advies voor de operatie, week later gesprek met chirurg en vanaf dat gesprek zou het 6 weken duren tot het pre dieet...6 weken later werd ik ongeveer al geopereerd en dan had ik 3 weken pre dieet al gehad...gek dat er zoveel verschil in zit dan per ziekenhuis...had begrepen dat de meeste die met mij bij de bijeenskomst waren dat die allemaal relatief snel geopereerd werden in dezelfde periode als ik...