Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:48

Daan, kijk en jij liep gister 4km. Dus een goed tijdstip om ermee te beginnen blijkbaar :+

Benangelique, leuk! Haal jij je bandje bij de kasteelrun of pas donderdag in de winkel?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:18

Florenc, het gaat hier om een knieblessure die vanuit de rug komt. Nu na 7 jaar eindelijk bij een manueel therapeut terecht gekomen en na 4/5 behandelingen gaat het al 100x beter!
Hij heeft mij gezegd dat ik een schema op internet op mocht zoeken/ een hardloop app, als ik maar rustig aan doe!

Zojuist mijn eerste training met Evy voltooid :)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:51

Zijn er toch echt wel veel die een blessure hebben/hadden. Tis ook wel een erg belastende sport. Ik ben ook zo blij dat ik na jaren klungelen met shin splits weer kan lopen. Heb ook Evy gevolg maar liep les 1 bijv 3 keer en dan in de week erop les 2 enz. Bij elk pijntje aan of rond de schenen deed ik een stapje terug. Ben in januari begonnen en loop nu sinds een maand denk ik zelfstandig.

Net even op de loopband een intervaltraining gedaan van 30 min. Pffff nu echt even uitzweten.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:52

Net 4,09km gelopen. Was wel even lekker weer! Had me wel verkeerd gekleed want ik had niet helemaal door hoe warm het vandaag is :') maar lekker gezweet en daar gaat het om.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:53

Daan_O schreef:
Florenc welkom en succes, wat doe je voor opleiding?

Politie :)

benangelique schreef:
florenc, dat is een best tempo! ik ben een stuk trager haha maar daar ligt mijn prioriteit ook niet.

Ik ben ook (nog) een stuk trager hoor :Y). Ik ben meer van de krachtsporten dan van de snelheid, dus ik ga heel hard op mijn tanden moeten bijten om er te geraken...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:46

idinn schreef:
Daan, kijk en jij liep gister 4km. Dus een goed tijdstip om ermee te beginnen blijkbaar :+

Benangelique, leuk! Haal jij je bandje bij de kasteelrun of pas donderdag in de winkel?

in de winkel. Ik kan helaas niet meedoen aan de kasteelrun omdat mijn man er niet is.

Floranc, versnellen is iets wat je echt moet trainen. veel intervallen dus!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:09

Ja dat is wel weer! Ik heb de laatste 100 m 'even' gesprint, maar man man man dan merk ik dat ik echt nog een lange weg te gaan heb. Ik was daarna echt zo moe en bezweet haha. Ik kwam thuis en heb eerst een half uur op de bank gelegen om af te koelen :') (uiteraard heb ik wel nog twee minuten gewandeld zodat ik niet meteen in stilstand zou zijn).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:27

Net 7k interval training gehad. Ik heb daar toch zo'n moeite mee. Laat mij maar traag maar gestaag lopen, gaat veel beter

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:38

Ik ga aankomende zondag beginnen, heb er zin in! :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:56

Vandaag met een vriend hardgelopen. Eerst Met Evy les 19 in 8.8 km/uur naar 4,86 km gelopen en daarna nog bijna 2 km met nóg wat meer aandacht voor techniek en tempo. Weer hoofdzakelijk over harde zandpaden gelopen. Ik voel het nu wel in mijn benen, dus de volgende training gaat een milde worden. Mijn benen moeten wel heel blijven!

Daarna samen wezen shoppen bij de Intersport in Zutphen: eindelijk 2 sportBH's gekocht (wat zijn die dingen duur! :oo) en een broek tot net over mijn knieën van Asics, en zwart met knalroze accenten shirt en een super leuke, mooie broek (model fietsbroek) in het donkergrijs met ook weer knalroze accenten. Me like! <3 Oh en een speciaal hemd van Odlo: soort heeeeeeel dun thermoshirt. Laat het vakantiegeld nu maar snel komen! O:)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:40

Hee iejoorr, jij ook hier en aan het hardlopen...wat grappig :) (oh ja, weet niet of jij weet dat mijn paard elpharo heet, maar ik ben het Stella :) )

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:52

Uhh Zucchero, je weet dat het juni is? 8-) Mijn vakantiegeld is alweer op :Y)

Ik doe het even rustig aan (STOM!), want had na zondag echt last van mijn heup. Die laat ik nu even helemaal goed herstellen en dan ga ik weer. Als ik dan weer last heb even rondje fysio.

Blijdorprun wilde ik ook doen, maar ik heb gewoon nergens tijd (en ok, ook weinig zin) om naar centrum Rotterdam te rijden voor dat bandje. Dus dan houdt het even op, helaas!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:00

Idinn inderdaad haha!

Lillith dat had ik maandagavond ook al, te warm gekleed. Is soms lastig inschatten.

Ik heb gisteren netjes een rustdag gehouden dus zou vandaag wel weer kunnen gaan, maar kijk even aan wat het weer vanavond doet.

Roosvanblue jammer dat je last had van je heup, wel zo verstandig dan even rustig aan te doen.

Zucchero ook "even" 7km gelopen, knap hoor! Lekker geshopt :D :D

Florenc leuk politieopleiding! Intervaltraining idd om je snelheid omhoog te krijgen.

Benangelique wel knap gedaan 7km interval, mijn ding is het ook niet.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:15

Hier ook 1 die een bloedhekel heeft aan intervalwerk. Doe mij ook maar een duurloop. Verstand op nul een gaan!

Heerlijk kleding geshopt Zucchero. Ik heb laatst bij Zalando wat in de uitverkoop gekocht en verder zweer ik (zoals ik al vaker verkondig) bij hardloopkleding van Lidl. Betaalbaar en erg prettig in gebruik.

Ik ga donderdag weer. Ik heb "vaste" dagen dat ik loop.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:20

Ik heb het geluk dat ik vlakbij de stuwwal hier woon, dus ik doe soms interval op snelheid (5x 2min hard, 2 minuut langzaam), maar soms pak ik gewoon de stuwwal. Dan hoef ik nl niet hard omhoog, maar gaat die hartslag wel flink omhoog :+ En je pakt meteen de beenspieren mee :D

Lidl heeft zeker leuk spul, maar toch is de pasvorm ook niet altijd je van het. Heb nu een paar dingen en er is maar 1 shirt dat ik fijn vindt, de rest van de spullen is het toch net niet. Dan vind ik Decathlon toch weer net fijner, maar dat ligt prijstechnisch ook weer net boven Lidl.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:31

Ik heb voornamelijk asics kleding en een fijn kort broekje van adidas, ik heb praktisch alles van mijn zus gekregen :D Omdat zij nu sponsorkleding heeft gebruikte ze dit niet meer.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:44

Heel handig zo'n zus Daan :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:57

Das handig idd zo'n zus Daan!

Hier van alles wat, de spullen van Leontien vind ik ook wel prettig. Heb 1 heel fijn shirt van volgens mij Adidas ofzo, die draag ik wel vaak. Heeft ook fijne voorgevelondersteuning, ondanks dat ik niet zo veel heb zit dat wel prettig.

Interval vind ik wel leuk altijd juist...

Hier net een rondje door het bos gedaan. Zitten stevige heuvels bij, dus was pittig. Dat zie je ook gelijk aan de snelheid, ben zo maar 40 seconden per kilometer langzamer dan op vlak wegparcours. Maar was wel ff lekker, beetje in de schaduw van de bomen enzo.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:57

Daan, lekker naar het bos geweest. Haha en stiekem een beetje verslaafd aan het hardlopen?

Conny, wat leuk die colorrun!

Fabienne, 5km in een half uur is best rap! Netjes hoor!

Zucchero, klinkt als een lekkere training! En een behoorlijke afstand ook! Lekker geshopt ook! Klinkt als mooie aankopen. Volgens mij was je flink wat kwijt of viel het mee?

Dreamy, welkom! Weet je al een leuk schema? Anders kan ik je hardlopen met Evy aanraden!

WenK, wat frustrerend zeg! Ik kan me er soms ook heel erg aan storen.

Lisitano, ik denk dat het leuker is om dan in de ochtend te gaan lopen zoals anderen al even hadden geopperd. En ik ben ook een beginner hoor, zit nu op les 10 van Evy dus volgens mij lopen wij gelijk op ongeveer.

Iejoorr, welkom! Succes met evy! Heb je de app?

Idinn, klinkt als een goed begin. Ik vind zelf een app een fijne motivatie om door te blijven lopen.

Suikermeisje, wat balen! Hoe is dat gebeurd?

Florenc, welkom en succes met opbouwen. Hopelijk geen last van oude blessures.

Egnie, pittig hoor! Hoe interval je op de loopband? Ik vind dat zo'n gedoe om al rennend die knopjes ingedrukt te houden. :+

Lillith, lekker bezig!

Balen roosvanblue, van je heup. Goed dat je het rustig aan doet!

Ik weet even niet meer wie het vroeg maar ik ben stewardess dus ik ben 3 tot 4 nachten per week van huis. Ik heb niet altijd tijd op locatie maar afgelopen week had ik een fijne week met redelijk tijd op bestemming.

Gisteren gelopen in Toulouse. Ik heb 2 uur zitten twijfelen of ik zou gaan want ik was de dag ervoor giga verbrand (ondanks de factor 50) op het strand in Spanje dus alles deed pijn. Uiteindelijk toch gegaan en toen ik naar buiten liep eigenlijk gelijk spijt, het was namelijk al 28 graden in de schaduw. Maar, toch maar gaan lopen met het doel m'n training uit te lopen. Pfff dat was best pittig en waar ik 2 dagen eerder nog lekker boven de 8km p/u liep, nu was 7,7 echt zwaar. Wel alles uitgelopen volgens m'n schema. Nog even een foto van tijdens m'n route:

Afbeelding

Hier trouwens schoenen van asics en kleding van Nike. De factory outlet van Nike zit hier in de buurt. Kleding van decathlon is bij mij echt drama. Ik heb denk ik een raar figuur want ik pas daar niks van het hardloopgedeelte.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:04

Oh een FO van Nike dichtbij lijkt me ook een ramp :') ;)
En mooie omgeving daar in Toulouse Nelleke! Alleen balen van het verbranden in Spanje!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:33

Ja zeker handig zo’n zus! Ook handig om dingen te overleggen wat training betreft. Eigenlijk moet ik ook volgens een schema gaan lopen (die zij ook wel voor me wil maken) en interval gaan doen, maar ik doe gewoon liever duurloopjes en wanneer het mij uitkomt :P

Wenk het lijkt me echt leuk om in het bos te lopen, maar wel zwaarder idd. Dat “bos” hier in de buurt zou ik niet echt als bos willen omschrijven maar het is wel een leuk stukje natuur om te lopen.

Nel mooie omgeving! Lijkt me echt zooo leuk om steeds op verschillende plekken te lopen! Auww balen dat je zo verbrand bent en om daarna in 28 graden te lopen klinkt ook niet echt prettig… Knap dat je het toch hebt uitgelopen.

Mooi weer hier, ik heb zin om te lopen. NU! Moet alleen tot vanavond wachten...

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:14

DAAN Heerlijk zo'n zus, ook fijn voor tips en advies.

NELLEKE Wat een schitterende foto's post jij. Lekker hoor om op zulke plekken even tijd te hebben om een rondje te maken. Wel balen inderdaad van het verbranden en hardlopen met 28C petje af.

Wat betreft de loopband. Die heeft een programma en dan kies ik interval hoef ik niks te doen behalve zorgen dat ik mijn voeten optil.

Heb trouwens afgelopen weekend de app Runtastic op de telefoon gezet. Heb de gratis versie. Weet iemand of je dan ook bijv een schema in kunt voeren zodat je een seintje krijgt om te versnellen/vertragen?

Ik heb helemaal geen problemen met de pasvorm van de Lidl, gelukkig. Heb nu ook een broek van asics en die is ook erg fijn, maar doet voor mijn gevoel niet onder voor de andere broeken. Schoenen bezuinig ik trouwens niet op. Heb er ook zooltjes in en als we zo doorgaan wil ik in het najaar weer een controle-afspraak maken in de winkel. Hoop eigenlijk dat ik straks weer zonder zooltjes kan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:38

Net weer gelopen, dit keer al wat sneller! :)
Alleen heb ik vrij veel last rondom mijn enkel, schenen en kuiten.. Ik weet dus wel bijna zeker dat ik verkeerd afwikkel. :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:27

Nelleke, oh dat verklaard idd al je wisselende loop locaties! Lijkt me erg fijn om, als je tijd hebt, weer telkens een andere omgeving te verkennen! Al hardlopend zie je toch meer dan lopend (sneller vooral :+).

Daan, handig zo'n zus! Of najah eigenlijk de sponsor van je zus haha.

Dreamy, doe je voorzichtig? Zeker als je ook last van je schenen hebt. Misschien eens bij een winkel langs voor een loopanalyse? Dan weet je of het aan je schoenen ligt of idd je manier van lopen is..

Ik ben vanavond voor de tweede keer wezen lopen. Doe eens gek, de hoge fietsbrug over naar het bos toe! Wat heerlijk lopen.. tussendoor liep op het pad voor mij uit een hert. Toen ben ik even gaan wandelen tijdens mn 2 minuten lopen (foto linksonder, maar ze liep net achter de bomen langs haha). Die heb ik daarna braaf afgemaakt en nog x overnieuw gedaan. In totaal 8x2 minuten gelopen. En een heel stuk terug naar huis gewandeld. Want dat rondje is iets te lang nog voor nu.

Afbeelding

Het ging weer erg soepel. Al merk ik wel dat mn schoenen aan vervanging toe zijn. In de tijd dat ik niet liep heb ik er veel op stal mee rondgelopen. Is niet zo goed voor ze. Van de week even zien of ze dezelfde nog hebben bij de decathlon.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 00:15

Iedereen is fanatiek bezig!!

Mooie omgeving nelleke en idin.
Heerlijk het bos in de buurt.

Ik ben vanmiddag ook weer gaan lopen.
Ging voor geen meter.normaal loop ik tussen de 5.10 en 6.30 m/km
Maar vandaag 4 km in 30 min.
Het wou niet.
Benen voelden zwaar en kuit gespannen dus na 4 km terug naar huis gewandeld.
Was ook erg benauwd en ik heb slaap te kort Door de nachtdiensten dus was geen fijn rondje.
volgende keer beter.
Hondjes hebben lekker waterpret gehad tijdens het lopen.
nu weer aan het werk Afbeelding
Afbeelding