CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DromenLies

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:48

Ok, klinkt ongemakkelijk. Eens kijken of ik mezelf nog kan motiveren, ben pas net thuis van werk en stal.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:03

Heb mezelf ingeschreven voor men eerste echte wedstrijd. Wel een wedstrijd voor 'beginners'. Je moet gelukkig nog geen echte complexe oefeningen kunnen, en de versie waarvoor ik ingeschreven ben moet je ook geeneens pull ups of push ups kunnen :) Ik ben al lekker zenuwachtig als ik er aan denk ^^ Word hopelijk leuk leuk! Straks men eerste qualifier eens proberen te filmen :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:21

wat leuk The_Cat! Welke wedstrijd is het?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:28

Gent Throwdown :)!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:30

Gaaf!! Veel succes!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:16

leuk! Heel veel succes! Wedstrijden vond ik altijd echt de ultieme motivatie!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:27

The_Cat schreef:
Gent Throwdown :)!

Succes!! Komt vast goed en een beetje zenuwen zorgen juist voor een extra goede prestatie +:)+

Ik ben afgelopen week en deze week thuis aan het crossfitten. We zijn aan het verbouwen :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:01

Gisteren de eerste qualifier gedaan, was geen leuke :')

Amrap 9min,

15cal row
10 burpees over rower
5 thrusters (+5 elke ronde)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:35

even wat minder online geweest..

murph meegedaan.. met heavy ringrow ipv pull up.. en de push ups toch maar op de knieen (wel zo horizontaal mogelijk daarbij)..

48.38h.. hardlopen is en blijft een zwak punt hier.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:28

Netjes hoor Elena! Heb je hem nog ietsje sneller gedaan als ik, we hebben hem geloof ik hetzelfde gedaan :D

Ik merk sowieso dat ik eigenlijk te weinig kan doen de laatste tijd. 60 uur werken, blessures... werkt allemaal niet mee

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:11

Santigo_ schreef:
Netjes hoor Elena! Heb je hem nog ietsje sneller gedaan als ik, we hebben hem geloof ik hetzelfde gedaan :D

Ik merk sowieso dat ik eigenlijk te weinig kan doen de laatste tijd. 60 uur werken, blessures... werkt allemaal niet mee

ja mijn setjes gingen wonderbaarlijk lekker.. kon mijn push ups op de knieen er redelijk goed uitpompen.. had gekozen voor 20x 5 10 15.

en had een headset mee voor tijdens het hardlopen (anders blijf ik moeilijk in beweging) mijn eerste 1600m was in 9.30 wat voor mij echt snel is, want ik heb nog steeds 15 min voor 2k nodig normaal.. En tweede rond de 11 min.. wat tamelijk snel is, als je bedenkt wat er tussen zat..

En wat hielp.. ik had een zeiknatte badhandoek mee.. dus na ieder rondje van 5 10 15, even gezicht goed nat, nek en armen.. Na 12 rondjes korte break gehouden naar de kraan gedribbeld, hoofd nek en armen even teruggekoeld

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:00

Gisteren weer een lesje gedaan. Back Squat geoefend en van 42,5 naar 50 kg gegaan!! Super blij! :) Had nog steeds het idee dat ik niet helemaal aan m'n max zat.

Wod was 6 min AMRAP, thrusters. Had er 52. Was erg warm haha. Maar wel tevreden :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:02

Jullie gaan lekker!

Hier even een weekje minder trainen ivm vakantie. Maar als verrassing geregeld dat we een drop-in zouden gaan doen.
Dus een WOD meegedaan in Thun, Zwitserland!
Afbeelding

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:57

Gaaf! In oktober gaat mijn man een drop in doen in Israel . Zo fijn dat op vakantie de training niet stil hoeft te liggen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:34

Oh gaaf! Ben erg benieuwd hoe hij het daar gaat ervaren!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:30

Leuk!
Wij gaan over 2 weken op vakantie naar Italië. Ik heb gelijk even gekeken of er een box in de buurt is en die is er! Op 1km afstand haha. Daar gaan we ook even binnen droppen voor een wodje..en natuurlijk een t-shirtje mee om te ruilen :D

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:56

Lekker dat je mee kon doen op vakantie :D

Gisteren weer aan het deadliften geweest........... van 75kg naar 82,5 :D :D :D :D

Wod was 12 min amrap met buddy

1 6 burpee en 6 kb swing en de andere ondertussen zo veel mogelijk pull ups

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:24

Nice hoe je je deadlift naar boven hebt kunnen halen.

Ik had gisteren een leuke met die temperatuur.

10x20m farmer carry (2kettlebells, 12kg)
80x kettlebell swings (12kg)
80x ring rows
elke 2 minuten 100m lopen; starten met lopen ook. Het was er te warm voor haha :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:52

Ja super blij mee! ik wilde voor de 80 gaan, maar ineens zaten we er al boven :') (gewichten tellen blijft lastig _O- )

Zo das een pittige idd! Ik mag morgen weer

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:20

Lekker bezig allemaal.
Het lijk mij idd ook erg leuk om in het buitenland gewoon een keer een wod mee te doen.
Ik mag vandaag voor het eerst sinds 2,5 maand weer kijken of het sporten weer een beetje lukt, wel nog geen wod maar een circuitje, maar ik ben als een kind zo blij *\%/*

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:35

Gisteren wedstrijd in de box voor het goede doel.
Buddywedstrijd man-vrouw teams

WOD 1
15 min Amrap
Eentje beginnen met roeien met doel max aantal calorieën
Andere
15 box-overs
15 hang cleans
15 knee raises
40 single unders

Daarna wisselen

WOD 2
10 min EMOM
2x 20 liter jerrycan op en neer
Resterende tijd van de minuut thrusters
Doel 100 thrusters. Alle rondes die je over had omdat je al aa de 100 was 5 punten per ronde extra

WOD 3
Vrouw begint met front Squad
3 minuten de tijd om Rm te bepalen en dan 2 squads

Daarna 6 min duo deadlift 100kg
2-4-6-8-10 etc
Tussendoor burpees 2-4-6-8-10 etc over de stang.

Daarna front Squad door de man

Superleuke dag, maar oooo wat voel ik me ellendig vandaag! Alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden.. spierpijn!!! -O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:58

weer terug van vakantie, helaas niet heel veel kunnen doen behalve wandelen, want in week drie kreeg ik een fikse darm infectie in combinatie met een zware verstopping.. ik leek wel zwanger O.o en had er al een week last van..

wel de vakantie afgesloten met een berg in zwitserland opwandelen... was druk, dus parkeren moest in de berm ruim 3 km voor de echte parkeerplaats en vanaf de echte parkeerplaats bleek de wandelroute gesloten door steenlawines, dus de autoroute omhoog moeten volgen, over gravel met een stijgingspercentage van 10-15 procent, met uitschieters boven de 20 procent

de beloning was een mooi uurtje aan het prachtige lac de taney
Afbeelding

terug over t gravelpad was behoorlijk eng, met samengeknepen kont, gebogen knieen en terugleuenend tegen de berg dezelfde weg terug.. raar dat je op de heen weg niet dreigt onderuit te gaan.. terug zag je de helft van de mensen op een geveven moment over hun voeten heen rollen of zelfs zichzelf niet tegen kunnen houdend hollend de weg af komen.

om een indruk te krijgen hoe steil t is.. en echt, t is nog stijler als t lijkt lol.. vond ik een filmpje (versneld) waarbij iemand t stuk per auto doet vanaf de laatste parkeerplaatst, zo'n 3 km... wij parkeerden daar dus nog ruim drie km voor :')

dit filmpje geeft wel mooi aan hoe steil t is naar beneden, blijkbaar wordt de weg geskied in de winter

daarna de laatste 7 uur terug naar nederland gereden, s ochtends om 7.00h aangekomen en denken dat het dan een goed idee is om s avonds gelijk naar de box te gaan omdat je nog geen echte spierpijn voelt van de zondag.. uch, squats, frontsquat 1 rm en een wod vol met overhead lunges...

laten we zeggen, ik ben na maandag niet meer geweest want ik kan niet eens meer behoorlijk lopen lol.

wat is jullie 1rm frontsquat eigenlijk? kwam erachter dat ik die eigenlijk helemaal niet vaak deed.. en weet niet echt wat de gemiddelde recreant ongeveer squat? kwam hier uiteindelijk op 57.5, 60 geprobeerd, ging prachtig naar beneden, 3 cm omhoog en toen heb ik t gewicht maar afgeworpen, mijn bovenbenen gingen nergens meer heen rofl.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:14

Oooooh lekkere wandeling idd := ik heb vorig jaar de trolltunga in Noorwegen beklommen. Ook super gaaf!
Maar 2 dagen amper kunnen lopen erna :')

Mijn front squat ligt volgens mij rond de 40kg. Maar mijn squats zijn eigenlijk nog niet diep genoeg en vind t een rot oefening.

Afgelopen maandag gingen we bench pressen. En er na een wod van 4 rounds for time. 30 air aquats, 20 platen thrusters en 10 push press/jerk.

Man man, ik heb 2 dagen flinke spierpijn gehad. Kon amper lopen.

Woensdag was ietsje milder gelukkig haha. Snatch geoefend. En de wod was 14 min emotm, American kettlebell swing. Ik had er 225 *\o/* *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:02

Elena wat een heerlijke plaatjes zo zeg. Wil ook weer op bergvakantie, zo mooi!
Mijn 1RM frontsquat zat op 60kg en 3x 55kg. Moet zeggen dat ik ook eerder backsquat train als frontsquat inderdaad!

Ik begin langzaam wel het einde te naderen merk ik. Met pijn in mijn hart, wil eigenlijk niet stoppen.
Afgelopen week was 2RM backsquat. Squatten is tof als je zwanger bent, je wordt veel mobieler :D
Uiteindelijk een 4x5 gedaan om het niet te zwaar te maken, met 40kg dus niet te gek (1RM was voorheen 80).

Afbeelding

Wodjes ook nog leuk, liefst een beetje lange wods, kan niet meer zo goed explosief knallen dus liever een dieselwod van 20minuten ofzo :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:11

Skessa_ schreef:
Oooooh lekkere wandeling idd := ik heb vorig jaar de trolltunga in Noorwegen beklommen. Ook super gaaf!
Maar 2 dagen amper kunnen lopen erna :')

Mijn front squat ligt volgens mij rond de 40kg. Maar mijn squats zijn eigenlijk nog niet diep genoeg en vind t een rot oefening.

Afgelopen maandag gingen we bench pressen. En er na een wod van 4 rounds for time. 30 air aquats, 20 platen thrusters en 10 push press/jerk.

Man man, ik heb 2 dagen flinke spierpijn gehad. Kon amper lopen.

Woensdag was ietsje milder gelukkig haha. Snatch geoefend. En de wod was 14 min emotm, American kettlebell swing. Ik had er 225 *\o/* *\o/*

wij moeten eerst de juiste diepte bereiken voor we echt zwaarder mogen..
wat bij mij hielp was een medicin bal neerleggen achter mij, kont tegen de bal tikken en je bent voorbij 90 graden en dus diep genoeg.. bij mij ging dat in het begin ook niet zo lekker, vooral denk ik een onbewuste angst dat wanneer je voorbij de 90 graden komt je niet meer in staat bent om te strekken en dan zit je daar met t gewicht :P... die bal was voor mij t perfecte hulpmiddel.. hoefde niet meer na te denken over de diepte, echt gewoon voor t gevoel gaan 'zitten' (zonder natuurlijk echt je kont erop te planten) en weer te gaan staan.. ging daarmee ineens van 40 naar boven de 50

ik zou eigenlijk vanavond weer gaan, maar mijn benen vertellen mij dat een dagje extra rust geen kwaad kan.. spieren zijn weer op orde, maar ze knetteren nog dus dan maar even niet.

secricible schreef:
Elena wat een heerlijke plaatjes zo zeg. Wil ook weer op bergvakantie, zo mooi!
Mijn 1RM frontsquat zat op 60kg en 3x 55kg. Moet zeggen dat ik ook eerder backsquat train als frontsquat inderdaad!

Ik begin langzaam wel het einde te naderen merk ik. Met pijn in mijn hart, wil eigenlijk niet stoppen.
Afgelopen week was 2RM backsquat. Squatten is tof als je zwanger bent, je wordt veel mobieler :D
Uiteindelijk een 4x5 gedaan om het niet te zwaar te maken, met 40kg dus niet te gek (1RM was voorheen 80).

[ [url=m/CwBR36.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wodjes ook nog leuk, liefst een beetje lange wods, kan niet meer zo goed explosief knallen dus liever een dieselwod van 20minuten ofzo :+

wanneer ben je uitgerekend? bij ons op de box gaan ze ook zo lang mogelijk door alleen dan aangepast daar waar nodig..