coldsummers schreef:Als ik het voorlees dan word ik gewoon naar, dan krijg ik een raar gevoel in mijn buik en ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Ik voel me niet op mijn gemak. Naar mijn eigen stem luisteren op een bandje, never. Dat is nog erger dan voorlezen.
Klinkt mij als rauwe angst in de oren...
Citaat:
Het is echt een fijne psycholoog, ze heeft me wel door want ik hoef het niet meer voor te lezen. Ik lach minder, normaal was het altijd alles weglachen, maar dat begint langzaam te verdwijnen. Mijn muren moeizaam stuk, om het zo maar te noemen.
Die muren kunnen erg goed een functie hebben : jou beschermen tegen te veel veranderingen ineens, te veel emotie, etc.
Langzaam is dus geen tekort, maar een deugd!!
Citaat:
Het probleem waar ik ook mee zit is dat mijn ouders denken dat alles goed gaat en mij ook nog eens de grond in boren.
....ik krijg de associatie - ik kan er mijlenver naast zitten - dat jouw ouders ook eisen dat het goed gaat.
En dat ieder woord tegen de psycholoog voor jou toch voelt als een soort van verraad.
Citaat:
Ik ben ook wel blij dat alles niet zo snel gaat en alles op zijn tijd en ik ben zeker ook blij dat ze me dit verteld heeft. Maar ik ga gleijk uit van het negatieve. Ik slaap slecht daardoor en ben er alleen maar mee bezig. Ik ga vanmiddag naar mijn paard, althans dat is het plan.
En mijn manier van verwerken is schrijven. En ik laat haar dan vaak wat lezen en dan komt het er allemaal wel uit. Maar het zo tegen iemand vertellen is gewoon moeilijk. Ik hou echt alle emoties binnen. Ik wil niet niet mensen mij zien huilen ofzo. Ik weet niet wat dat is, misschien een soort van trots.
Houd maar lekker vast aan jou manier van verwerken en neem gewoon je tijd!!
En ga lekker naar je paard vanmiddag, dieren beoordelen een mens heel anders dan veel andere mensen.