"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:05

Anne_mieke88 schreef:
Nou als ik ooit een beeb krijg die krijgt meteen de fles. Dat stomme gekolf :')
En borstontsteking en kind overgeven door te weinig voeding en teveel water in de melk... Nou tis mij allemaal prima... Huppa meteen de fles er in. Mooi makkelijk. Iedereen kan voeren waar en wanneer je maar wilt. Anders zit jij alleen maar te voeren :')

Daar konden jouw hormonen nog weleens heel anders over gaan denken tegen de tijd dat het zo ver is.......

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:11

Moet ook zeggen dat je hele rare verhalen hoort over borstvoeding. De verhalen dat het goed gaat, hoor je minder (imo) maar die zijn dan ook een stuk minder spannend om te vertellen.

Maar je weet pas hoe je erover denkt als je het zelf pas probeert.
Wil voor die tijd er zelf niet over oordelen ;)

Hoe mooi het wel niet is en wat voor band je er met je kind van krijgt, lijkt mij er echt heel speciaal aan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:50

Magrathea schreef:
Zal wel een evolutionair dingetje zijn, dat je niet gelijk weer zwanger wordt/kunt worden.

Nou ken ik in mijn nabije omgeving toch al 3 stellen die i n de veronderstelling waren dat je tijdens de BV periode niet zwanger kon worden, en die toch alle drie binnen het jaar het volgende kind gebaard hebben O:)

Om even te waarschuwen dat het niet een geheel betrouwbare methode is :P

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:30

Kunnen we aub ontopic blijven?
Ik heb getemd voor de berichten over babies en borstvoeding.

TurboTinker

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:53

Waarom? Het gaat over de pil die het sexleven verziekt. Daar hoort de rest ook bij toch?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:33

Babies en borstvoeding horen niet bij de pil slikken. De pil is anticonceptie namelijk en daar gaat het hier over.
Er zijn genoeg andere topics om over babies en borstvoeding te praten.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:42

Kana schreef:
Ik ben 3 weken geleden gestopt met het slikken van de pil en ik voel me werkelijk vreselijk. Herkent iemand dit en enig idee wanneer ik weer een beetje mezelf word?

Ik herken het.. Ben sinds begin mei gestopt en ken mezelf niet meer.

Weet natuurlijk alleen niet of ik mij met pil ook zo zou hebben gevoeld maar ben van vrolijk en optimistisch naar zwaar depressief en hulp nodig gegaan sinds ik gestopt ben met de pil. Slikte hem circa 10 jaar.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:11

Kana schreef:
Doubtless schreef:
Voor diegene die voor een spiraal kiezen; hebben jullie je goed ingelezen in de bijwerkingen en mogelijke risico's? Mijn huisarts heeft me daar toendertijd niets over verteld & ik heb zelf geen vooronderzoek gedaan... ben dus door ervaring wijzer moeten worden :\

Waar heb jij last van als ik vragen mag? Ik zit dit te overwegen omdat de condoom als anticonceptie echt zwaar tegenvalt.

Ik heb welgeteld 5 dagen een spiraal gehad. Het zetten ging goed, maar later op de dag kreeg ik zo'n pijn... Kon niet zitten, liggen, staan of bewegen. Na een paar dagen huilen en me geen houding weten te geven heb ik gesmeekt bij de huisarts of hij m eruit wilde halen. M'n lijf gaf een heel duidelijk signaal af. In eerste instantie weigerde hij en zei hij dat ik er doorheen moest. Maar ik ben niet vertrokken tot dat hij dat kreng eruit heeft gehaald.

Verder veel gelezen over cystes, losraken, innestellen, etc. Daar had ik vooraf niets over gehoord.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:33

Doubtles schreef:
Ik heb welgeteld 5 dagen een spiraal gehad. Het zetten ging goed, maar later op de dag kreeg ik zo'n pijn... Kon niet zitten, liggen, staan of bewegen. Na een paar dagen huilen en me geen houding weten te geven heb ik gesmeekt bij de huisarts of hij m eruit wilde halen. M'n lijf gaf een heel duidelijk signaal af. In eerste instantie weigerde hij en zei hij dat ik er doorheen moest. Maar ik ben niet vertrokken tot dat hij dat kreng eruit heeft gehaald.

Verder veel gelezen over cystes, losraken, innestellen, etc. Daar had ik vooraf niets over gehoord.

Klinkt bekend. Verstandig, vertrouw altijd op je lichaam!
Ik heb 3 jaar een koperspiraal gehad tot mei dit jaar.
Had wel af en toe pijn tijdens de seks maar dat rekende ik toe aan het XL geslachtsdeel van meneer.
Van de een op andere dag was het foute boel.
Liep met een vriendin in de stad en viel uit het niets bijna flauw van de pijn.
Zsm zo ongeveer kruipend naar huis gegaan maar de klachten werden erger en ik begon te bloeden.
Weeën van de pijn volgden. Achteraf bleken dat ook echt weeën te zijn omdat mijn lichaam zelf probeerde het spiraaltje te verstoten.
2 uur en tig pijnstillers later ben ik naar de huisartsenpost gebracht die me met spoed doorverwezen naar de SEH in het ziekenhuis.
Daar op de verloskamer is geprobeerd na onderzoek het spiraaltje te verwijderen.
Poging mislukte en werd een tweede arts bij geroepen.
Ik heb werkelijk nog nooit zoveel pijn gehad en zo hard geschreeuwd.
Degene die mee was zat aan de andere kant van de gang en die zei dat ik harder schreeuwde dan de vrouwen die lagen te bevallen. Ik heb een hoge pijngrens, maar dit was absoluut de hel. Echt horror.
Achteraf bleek dat het spiraaltje verzakt was en ter plaatse was gaan irriteren met baarmoeder ontsteking als gevolg.
Ik heb 3 antibiotica kuren gehad en ik weet niet hoeveel pijnstillers.
Ben een maand niet in staat geweest om normaal te functionerenen heb nog steeds steken af en toe.
Geestelijk heb ik ook een klap opgelopen.
Blijvende schade is niet uitgesloten. Nou scheelt het dat ik toch geen kinderen wil, maar leuk is anders.

Never ever nooit meer.
De kans dat dit een ander gebeurt is klein, maar wel aanwezig.
En je hebt het niet door. Pas als het helemaal mis is.

Het zetten was ook geen pretje overigens, ondanks verdoving, maar wel te doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:51

Moderatoropmerking:
er is reeds verschillende malen aangegeven dat hier ontopic dient gebleven te worden. Indien er opnieuw offtopic gegaanwordt dan wordt dit topic verplaatst naar de Hk

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:32

Jildau schreef:
Kana schreef:
Ik ben 3 weken geleden gestopt met het slikken van de pil en ik voel me werkelijk vreselijk. Herkent iemand dit en enig idee wanneer ik weer een beetje mezelf word?

Ik herken het.. Ben sinds begin mei gestopt en ken mezelf niet meer.

Weet natuurlijk alleen niet of ik mij met pil ook zo zou hebben gevoeld maar ben van vrolijk en optimistisch naar zwaar depressief en hulp nodig gegaan sinds ik gestopt ben met de pil. Slikte hem circa 10 jaar.

Bedankt voor je antwoord. Wat ontzettend vervelend dat het stoppen met de pil (waarsch) zon grote impact had op je leven. Hopelijk gaat het snel beter met je

Zelf ben ik contstant huilerig of boos. Beidde emoties komen uit het niets op zetten en zijn niet rationeel heftig. Tussen de buien door ben ik heel vlak. Ben warrig, chaotisch en voel me gewoon niet mezelf. Klinkt misschien pietlullig maar het is vreselijk vermoeiend om steeds boos te zijn en 10 minuten later te moeten huilen om niks. :o

Ook bedankt voor de reacties over spiraal! Ik twijfel al jaren enorm over het laten zetten van een spiraal en ben 2 jaar geleden ook bij de HA geweest voor informatie.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:37

Dat herken ik ook! Kan gewoon de hele dag het gevoel hebben dat ik elk moment in huilen uit kan barsten en dat gebeurt soms ook. Dan kan ik het ook gewoon niet stoppen terwijl er helemaal geen duidelijke reden voor is. Zeer irritant!

Maar zou nog even doorzetten als ik jou was. Misschien dat je hormonen straks weer allemaal op de rit zijn!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:14

Jezus wat een horrorverhaal BarbaLala :oo :oo Wat een absolute nachtmerrie... Vreselijk :(:) Bij Doubtless ook al zo naar. Dat is ook waar ik bang voor ben, dat mijn lichaam het niet accepteert. Tampons leveren al enorme kramp en een absolute aanval van mijn lichaam op de indringers op. Laat staan zoiets :oo

Zonder pil is geen optie vanwege zeer pijnlijke eisprong, dus ik blijf er maar aan. Tis nait anders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:27

Berdien, de implanon is geen optie? Je krijgt er wel dikke boobies van.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:32

Oeh <<) Nah, ik hoef niet zozeer dikkere boobies. Implanon vind ik wat spannend, je kunt er niet zomaar mee stoppen en heb er ook niet al te fraaie verhalen over gelezen... Was er ook niet iemand hier op Bokt die er tientallen kilo's van aan was gekomen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:33

Eruit halen is zo gedaan. Ik ben wel wat aangekomen, maar niet veel. Ik ben er in ieder geval heel blij mee. Ik ben nooit meer ongesteld, niet meer depressief, gezond libido.

Ik ben misschien ook wel aangekomen van [naam]'s kookkunsten. Het is niet te zeggen eigenlijk :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:36

Hahaha beter, zo'n vriendje wat goed kookt en wat niet doorslaat in die biologische toestanden. Fijn! :) :j

Misschien moet ik me er nog eens in gaan verdiepen. Voordeel van deze pil is dat ik eigenlijk nergens last van heb, behalve dat ik er elke dag aan moet denken :))

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:39

Dat op zich vind ik al een last :o

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:45

Ik poets elke avond m'n tanden en dan nam ik de pil ook. Dat vind ik echt niet te missen! De strip lag bij m'n tandenborstel. Ben hem in die 10 jaar denk hooguit 3 keer vergeten en dan nam ik 'm de ochtend erna nog. Dat was dan als ik ergens anders sliep zoals op vakantie (of teveel gezopen had).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:47

Ik neem hem ook altijd na het tandenpoetsen.

Crap.

Ik had vandaag de nieuwe voorraad moeten halen >;) ^) Morgenochtend maar.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:23

Deed ik ook

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:38

Maar je gaat toch niet elke dag om dezelfde tijd naar bed? Dan heb je toch al een probleem met innemen? :o

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 00:34

Het maakt niet uit of je hem 9 uur neemt of 12 uur bij wijze van. Mag niet meer dan 12 uur verschil in zitten en dat lukt dus makkelijk!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 00:42

Echt? Ik dacht dat het echt stipt moest altijd. Daarom heb ik ook zo'n alarm ingesteld :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:00

Nee dat maakt niks uit idd.