[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DjobliLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:05

Emmaa_ schreef:
DjobliLover schreef:
Pffff.... Hebben mensen hier ook tips tegen eten uit verveling ? :=

Het ging vandaag zo goed, tot ik na het voeren van de paarden achter mijn laptop kroop en ik me ontzettend verveelde. Toen heb ik weer van alles naar binnen gewerkt. En nu heb ik dus alweer ontzettende spijt dat ik 't heb gedaan ....

Als ik het toch eens wist.. Heb om 6 uur netjes een bord pasta gegeten, niet super gezond maar ook lang niet slecht. Zit ik nu, een uur later, met een blikje red bull en een zak kroepoek omdat ik een serie aan het kijken ben en me verveel :=

Komt me zó bekend voor, en dan later spijt hebben ... :=

liefsmarleen

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:07

ik herken het allemaal haha

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:13

Ik meld me hier ook *\o/*

Ben al zo'n 3 maandjes bezig met afvallen (goed voornemen wat ik tot mijn grote verbazing tot nu toe heb volgehouden). Moet/moest wel echt wat meer kwijt dan de meeste meiden hier vermoed ik :o Nog een halve kilo kwijt en dan heb ik volgens mijn BMI geen overgewicht meer *\o/*

En eten uit verveling ja, zo herkenbaar... bij mij was het zo'n gewoonte geworden en die moest ik echt doorbreken. Heel erg lastig, maar heb er nu nauwelijks meer last van. Zijn natuurlijk allerlei mooie tips voor: gezond snacken als je dan toch honger hebt, eerst water drinken, eerst een half uur wachten en kijken of je dan nog honger hebt, afleiding zoeken/verveling vermijden, verder op de dag voldoende eten, geen (geld voor) slechte snacks in huis halen/bij je hebben etc etc... Maar het belangrijkste en gelijk ook het moeilijkste is die wilskracht te kweken om het te doen en vol te houden. :\

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:21

Ik zal me maar even voorstellen :+
Ik ben Maxime, 16 jaar en sinds een tijdje beetje aan het opletten op mijn eten. Dat lukt niet altijd erg goed :o
Ook ga ik sinds 1,5 maand 3x per week naar de sportschool met een vriendin, en dat vind ik ook echt leuk! Ik moet wel zeggen dat het heel erg scheelt om met een vriendin te gaan, anders was ik niet braaf elke keer gegaan :D
Ik wil nu het weer mooier wordt, eigenlijk 1 dag naar de sportschool vervangen door 1x hardlopen. Ik weet alleen niet met wie, mijn vriendin gaat liever naar de sportschool.
Woont hier iemand van jullie toevallig in Amstelveen/Aalsmeer die ook wil hardlopen? :D

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:38

Als ik me verveel pak ik tegenwoordig juist een kan water en ga ik uit verveling drinken. = win win situatie, want ik drink/dronk veel te weinig!

Op school kun je aan je huiswerk/projecten werken. Hoe meer je op school af hebt, hoe minder je thuis hoeft te doen, hoe meer tijd je hebt voor sport/paarden etc! :)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:38

maximexfleur schreef:
Ik zal me maar even voorstellen :+
Ik ben Maxime, 16 jaar en sinds een tijdje beetje aan het opletten op mijn eten. Dat lukt niet altijd erg goed :o
Ook ga ik sinds 1,5 maand 3x per week naar de sportschool met een vriendin, en dat vind ik ook echt leuk! Ik moet wel zeggen dat het heel erg scheelt om met een vriendin te gaan, anders was ik niet braaf elke keer gegaan :D
Ik wil nu het weer mooier wordt, eigenlijk 1 dag naar de sportschool vervangen door 1x hardlopen. Ik weet alleen niet met wie, mijn vriendin gaat liever naar de sportschool.
Woont hier iemand van jullie toevallig in Amstelveen/Aalsmeer die ook wil hardlopen? :D

Ik woon in Aalsmeer, en best dicht bij je. Wat ik van je zusje heb gehoord! :D

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:43

Ik probeer mezelf inderdaad ook vol te proppen met water als ik zin heb om te snacken. Bedenk me nu dat ik nog maar op de helft van mn 2,2 liter ben voor vandaag, dus moet zo nog even een plens achterover gooien.

Mocht ik nu echt ergens op willen kauwen pak ik een handje ongezouten noten ofzo. Lekker en gezond :)

Tot nu toe verbaas ik mezelf echt over hoe soepeltjes het nu gaat. Nu scheelt het denk ik ook wel dat ik nu zelf kook in plaats van bij mijn ouders ben, maar dan nog. Alleen mijn portemonnee is niet blij met me, moet even bedenken hoe ik nog tot de volgende stufi dit ga doen :')

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:58

Ik ging kapot in de sportschool vanavond..
15 min volle kracht kettlebell les, dacht dat ik aan het einde bijna van mn stokkie ging :')
Buikspier kwartier kwam daarna ook niet zo heel veel meer van terecht, maar iig wel meegedaan en gedaan wat ik vol kon houden :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:12

Suzanne1408 schreef:
Tips tegen eten uit verveling kan ik ook gebruiken!

De grote augurkenpot vol met geklaard varkensvet op de keukentafel werkt _/-\o_

Morgenochtend weer vroeg op de fiets en ... sapdag!!! Magere sapjes en niets, NIETS anders.

Heb het nu wel f@kking kkkkoud. Vriest weer buiten en ik zit vast wat laag in het bloedsuiker. Onder een kleedje maar; bloedsuiker komt overnacht wel weer goed.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:31

Dat is het nadeel van je vetlaagje eraf hongeren/trainen. Dan krijg je het koud.... _O- :brr:

Mijn eigen excuus waarom ik de afgelopen dagen dus weer eens niets zinnigs voor mijn gezondheid heb gedaan is dan ook onduidelijk. Hier is het tenslotte niet koud...

Ik vrees dat ik gewoon ruggengraatloos voor het leven ben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:50

Palmera schreef:
Hier is het tenslotte niet koud...

Als ik met zoonlief niet op de fiets zou gaan, maar met auto is het rondom alle ruiten vet krabben.
We fietsen hard door. Komen bij school gelijk aan met de schoolbus die 15 minuten eerder dan wij vertrekken hier bij ons langs komt.
Terug de berg weer op ga ik er dan lekker opgewarmd ECHT tegenaan.
Kan niet echt met plezier uitkijken naar een mager sapdagje daarna :roll:
Maar goed, ik heb wel GEWELDIGE lol en voelgoed met mijn unieke fiets* 8-)

* zie profiel

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:03

Die fiets is idd héél apart! Fietsen begin ik hier niet aan. Ik wil nog niet dood. :) Ik loop die bergen hier wel op met de honden.

Morgen ga ook ik echt mijn best doen! Ik zal de vorderingen (of drama's) hier melden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:14

Ik ga zo nog even squatten en dan naar bed!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:26

Danique schreef:
Ik ga zo nog even squatten en dan naar bed!

Wellicht een zeer domme vraag, maar wat is squatten?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:31

* hijg hijg *
53 bridges gedaan, 27 leg raises en 83 sumosquats.
I'm dead. :')

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:43

Wow wat gaan jullie snel!!!

Iemand vroeg een recept voor bananenbrood:

5 eieren
Half blikje kokosmelk
100 gram roomboter
2 goed rijpe bananen
50 gram amandelmeel (of boekwij, spelt, whatever you like)

Dat is de basis! Ik die er ook rauwe cacao poeder door (wordt je vrolijk van!) en soms ook nootjes, dadels, gedroogd fruit, rozijnen, appel, stukjes kokos of wat verder op moet :+

Alles in de blender zodat het goed gemixt is een 45 min op 170 graden in de oven! Easy toch?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:13

Yasmine, misschien dat je 't ooit vanzelf lekker gaat vinden? :P Een smoothie is ook wel een goed idee, om dat er van te maken.

Jolmer, klinkt helemaal niet als echt veel eten ofzo, en dan aan al je calorieën zitten...

Emma, kom op! Je kan 't!

Romy, thnx voor 't recept! Ga ik dit weekend eens maken.

Eten uit verveling is lastig... Dat heb ik hier op werk ook wel eens. Maar dan denk ik van: ik ben op m'n werk, hoe kan ik me hier nou vervelen! Dus dan concentreer ik me op werk.
Thuis is 't wel lastiger... Dan is 't vooral een kwestie van niks ongezonds in huis hebben denk ik. Of ga iets doen wat je al een tijdje op je to-do lijstje hebt staan.

Ik ben jaloers op jullie allemaal met honden wandelen! Ik woon op kamers in Utrecht dus heb de mogelijkheid niet om een hond te houden helaas.

Gistermiddag ging ik hardlopen maar ik heb meer gewandeld dan hardgelopen -O- Iets van 2 weken geleden liep ik nog 43 minuten in 1 keer door, gister hield ik nog geen 3 minuten vol of m'n scheen ging al protesteren. Zwaar balen maar goed.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:21

Ik heb alweer 2 km gewandeld :D

Voor de rest weet ik niet wat ik nog voor beweging ga krijgen haha

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:26

Vandaag heb ik weer dezelfde wrap mee, weer hummus & komkommer. Verder een appel, speltbroodje met pindakaas en water. Vanochtend ontbeten met havervlokken, honing en magere kwark. Best oké,toch?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:32

wahooooo gisteren weer hardgelopen.. en die drie km had ik zo kunnen rennen zonder te wandelen, maar aangezien het pas de derde keer was dat ik ging hardlopen heb ik toch even gewandeld zodat ik vandaag ook nog kon lopen.
Het gaat zo lekker dat ik me misschien wil inschrijven voor de ladiesrun.. Maar Mudmasters lijkt mij ook zo vet om te doen, nog meer mensen die dat willen doen?
Helaas is de volgende Mudmasters in Duitsland, dat vind ik toch wel een eindje rijden..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:38

Lieke, klinkt netjes hoor :j

Nanno, ik kan je maar 1 tip geven en dat is om echt rustig aan te doen. Anders loop je later net zo te kloten als mij :P Klinkt misschien zeurderig maar ik bedoel 't goed!

Mudmasters is niks voor mij. Helemaal vies :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:56

Phew ik ben weer wat menselijker aan het worden.
Viel niet mee, de berg weer op, op een glas sinasappelsap.

Nanno_123 schreef:
Mudmasters lijkt mij ook zo vet om te doen, nog meer mensen die dat willen doen?
Helaas is de volgende Mudmasters in Duitsland, dat vind ik toch wel een eindje rijden..

Heb hier de hele winter modder.
Mijn laarzen staan regelmatig vast en ik met een sok in de kkkkoude zuigzomp. Bezweringsformules in zeven talen helpen niet.
Wekenlang is het te diep om een kruiwagen door te trekken, dus dat is balen sjouwen. Zak je NOG verder weg. Paarden stro/hooi brengen is regelrechte cardio!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:01

Ontbijt knäckebröd met boter en een broodje met Gelderse worst.
Tussendoor ook een broodje met Gelderse worst.
Lunch 2 broodjes met ham.
Tussendoor weet ik nog niet, fruit denk ik.
Avondeten weet ik ook nog niet.

Zoiets wordt t vandaag :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:15

Wellicht dat ik nu weer flauw ga doen.. Maar gelderse worst is niet bepaald mager, sowieso alle worst varianten niet. Ik zou eerder voor kipfilet of rosbief gaan.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:27

Ach, je mag flauw doen, maar 2 broodjes Gelderse worst kan heus wel toch? :)
Laat ik t zo zeggen, ik weet dat ik t kan hebben en ga er niet op besparen.

Normaal gesproken heb ik mager beleg op m'n brood, maar deze week komt t niet zo goed uit. Ik heb t al gecompenseerd met een wandeling vanmorgen.

Aangezien de weegschaal iedere week verlies aan geeft, maak ik me niet zo druk. Ik heb geen schrikbarend hoog gewicht namelijk. Ik weeg 67 kg bij een lengte van 1.71 m.

Ik drink ook een hoop water en voel me hier goed bij! :j