Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:59

Hier op de sportschool volgen wij ook het Les Mills programma, is dat overal hetzelfde?

Hoe weten jullie dit allemaal van de waardes? En hoeveel je nodig hebt? IS dit ergens te berekenen op internet of is dit in overleg met personal trainer of diëtiste?

Ik mis een beetje tijd om me hier echt goed in te verdiepen. Ga liever sporten of paardrijden over het algemeen :D

manzano

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:29

Bodypump etc (ze hebben verschillende dingen) zijn lessen die ontwikkeld zijn door Les Mills. Is volgens mij wel heel veel voorkomend. Als je niet volgens hun regels/certificering ed werkt mag je de namen van de lessen ook niet gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:10

manzano schreef:
_lauraaa_ schreef:
Hier eerst shape gedaan en daarna pump! Lekker 2 uurtjes gesport.
Met pump staat er altijd zo'n leuk liedje op. vergeet steeds te vragen welke het is. kan het ook via youtube niet vinden als ik intyp wat ik versta 8)7

Op de site van Les Mills staat volgens mij de tracklist.

Thx! in een keer raak :D vind het zulke lekkere nummertjes.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:21

Top!!! Welke was het nou?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:14

renee16 schreef:
Hier op de sportschool volgen wij ook het Les Mills programma, is dat overal hetzelfde?

Hoe weten jullie dit allemaal van de waardes? En hoeveel je nodig hebt? IS dit ergens te berekenen op internet of is dit in overleg met personal trainer of diëtiste?

Ik mis een beetje tijd om me hier echt goed in te verdiepen. Ga liever sporten of paardrijden over het algemeen :D

Kun je iets specifieker zijn? Welke waardes?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:17

Hoeveel eiwitten/koolhydraten je nodig hebt, magnesium, calcium, etc. Hoe weet je deze waardes en hoeveel je hier eigenlijk van nodig hebt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:24

al je calcium en magnesium e.d zijn gewoon op internet te vinden: ADH vitamines en mineralen en je hebt je antwoord.
Voor je eiwitten en koolhydraten zijn er diverse methodes om te rekenen en alles is ook erg afhankelijk van je doelstellingen en je sportgedrag. Het is wel handig om je hier in te verdiepen als je dit wilt weten.
Ik gebruik zelf de methode: BMR berekenen, daarna 1,5gr/kg lichaamsgewicht aan eiwitten en 25en% vetten, de rest koolhydraten. Afhankelijk van je doelen kan je eiwitten varieren tussen de 0.8 en de 2.0gr/kg lichaamsgewicht. Meestal is koolhydraten de sluitpost (dus alles wat je over hebt na je vetten en je eiwitten berekend te hebben).
Als je je er niet zelf in wilt verdiepen en het wel wilt weten zou je idd naar een dietist toe moeten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:38

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:36

Yesss MN rug schoot goed tijdens trainen gisteren :):) woensdag hele dag plat gelegen en donderdag bewust MN rug en buik getraind en voelde gewoon een *Pats* en de druk verdween... Thank godds

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:29

Fijn Gianti! Je zal wel blij zijn :)

Vanavond lekker sporten weer... :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:04

Hier een flinke dip gehad, motivatie ergens laten liggen denk ik.

Morgen motivatie oprapen en schop onder mijn kont!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:09

Komt goed Renee, mischien te fanatiek gestart. Ik hoop dat ik zondag weer iets kan doen. Vanaf dinsdag koorts, keelpijn, oorpijn en voorhoofdholte.. Behalve op de bank/bed/bad weinig gedaan verder. Vandaag iets beter 3xpd 1000 mg paracetamol werkt goed icm neusspray en thijmsiroop. Klink alleen nog als een zeehond met loopneus. Maar beter zo klinken dan eruit zien:-)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:10

Fijn dat je rug is teruggeschoten en alles weer op zn plek zit.. Rustig aan hoor!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:35

mama3, beterschap en wel goed uitzieken he?;)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:14

Fijn Gianti:) en nu hopen dat het zo blijft.

Inderdaad beterschap Mama3, de griep heerst weer.. :(:)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:56

Hier nu maar 3x geweest, voelt raar. Nu wel een nieuw schema, split schema, en gelijk wat zwaarder. Heerlijk!

Nu vooral spierpijn in benen en billen, goed werk geleverd :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:59

Ik ben ook weinig geweest afgelopen week, wel twee keer hoor maar half gas en dat is toch niet zo leuk.
Maargoed voel me nu weer goed en hoop volgende week weer gewoon te kunnen.
Heb helaas wel last van mijn schouder en arm, afgelopen week met rijles overbelast waarschijnlijk. -O-
Waarom overbelast, I donut know maar het zal wel weer met die interne knaagdieren te maken hebben die ontstekingen veroorzaken in dat lijf van mij. -O-
Gisteren APS erop gehad en vandaag maar niet gaan sporten, en hoop dat het morgen beter gaat zodat ik in het zwembad oefeningen kan gaan doen die ik uitgevogeld heb.
Het is nl een hele specifieke beweging die ik met aquafitness net niet gedaan heb al die tijd.. ^)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:03

Ik heb net even kort insanity gedaan, maar alleen de eerste ronde. Tweede ronden is veel hurken en springen en dat durf ik echt even niet. Heb zoveel verwachtingen van die tape, hoop dat het niet tegen valt...
En ik heb vandaag sportkleding geshopt! Een mooie zwarte thight van nike met "just do it" in neonletters er op met een bijpassend shirtje. Wilde dinsdag niet naar de sportschool met al die tape zichbaar op mijn knie, dus wilde per se een langere broek..

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:23

Sporten stond bij mij vandaag ook op de planning maar bij het wegbrengen van onze oude bank ben ik door de sneeuw weggegleden en met mijn kaak op de poot van de bank gevallen :( pijnlijke, dikke en blauwe kaak op het moment dus heb het sporten maar even achterwege gelaten.

Hopelijk is de pijn maandag weg en kan ik dan weer naar de sportschool.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:54

Auwa, iedereen geblesseerd hier? Iniedergeval beterschap ermee allemaal!

Ik ga ook maar 3 keer per week naar de sportschool. Groepslessen zijn hier alleen 's morgens en 's avonds. 's morgens zit ik altijd op school en 's avonds kan ik maar 3 avonden. Maar die 3 avonden geef ik wel flink gas!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:18

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:31

Ik vind het er wel indrukwekkend uit zien, haha :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:49

thanksss :D ik ben er trots op, kom van een instabiele rug doordat mijn spieren zooo zwak waren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:53

Wauw ziet er goed uit! ik durf nog niks te laten zien :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:54

Ik ga dinsdag even moed verzamelen om mijn nieuwe sportoutfit te laten zien, haha. Ik vond de top al erg strak, maar volgens mijn man kon het prima