Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:03

Ik geef alleen nog maar plasma (hebben ze meer nood aan dan mijn bloed), maar zelfs daarmee voel ik het bij het sporten de eerste 2 dagen...

Lis_Ol

Berichten: 4472
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:42

Ik ben gister voor de 3e keer bloed wezen doneren. Merk nu ook dat ik wat ‘slap’ ben en vermoeid.

Ze waren nu ook veel aan het vragen voor plasma donoren, dus heb me opgegeven. Eind september de eerste afspraak staan

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:58

petitparis schreef:
Muze schreef:
Ik ben laatst uitgenodigd, alleen was de dag niet praktisch.
Nu bijna maand verder en nog geen nieuwe uitnodiging..


kunnen jullie deze niet verplaatsen?
Voor bloeddonatie krijgen we inderdaad een uitnodiging voor de lokale inzameling, maar als we naar een donorcentra kunnen gaan, dan kunnen we eigenlijk vrij een afspraak maken...


Bij mij komt er een mobiele bloedbank. Dus als ik niet kan, dan is het een maand wachten.

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:21

Ik ben eruit geschopt de laatste keer.

"Officiëel" heb ik een aangeboren hartafwijking, een ASD. Dat is in 2012 ontdekt en was bij de keuring in 2017 geen probleem.

Ik heb toen 3 x bloed gegeven. In november 2019 een katherisatie gehad waarbij het ASD gesloten is. Probleem opgelost zou je zeggen.

In 2019 en 2020 ben ik niet opgeroepen geweest ivm met weinig tijd en dus die "operatie" waarvan ik dacht dat je 6 maanden niet mag geven

Nu wilde ik afgelopen april weer eens gaan doneren, de naald zat al bijna in mn arm, toen ik toch nog extra naar de arts geroepen werd. Ivm het ondergaan van een katherisatie werd ik voorgoed uitgesloten van bloeddonatie....

Nou ja... kon ik onverrichter zaken terug naar huis. En jammer dat ze zo strak aan "protocol" houden en niet verder willen kijken naar deze situatie. Want mét ASD had doneren "gevaarlijker" geweest dan met een gesloten ASD...

Maar goed, bloed doneren zit er niet meer in dus.

Ik blijf wél op de lijst voor beenmerg donaties staan.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:36

Ik mag maandag weer.. gewoon bloed

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:48

@mvdende: wel zuur dat je geweigerd werd. Maar als ik het goed begrijp heeft de beslissing niets met de ASD te maken, maar met het feit dat je een katherisatie gehad hebt... (al moet ik me nu gaan inlezen, waarom dan...)

Bedenk me net dat ik vanaf vandaag ook weer plasma mag gaan geven. Alleen geen tijd en zin. Het donorcentrum waar ik werk is echt een ramp. Nu hebben ze nieuwe toestellen waardoor donatie op 20min klaar is ipv 45min, maar ze slagen er hier nog in om alles zodanig inefficient te laten verlopen dat ik alsnog meer dan een uur kwijt ben 8)7

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:00

petitparis schreef:
@mvdende: wel zuur dat je geweigerd werd. Maar als ik het goed begrijp heeft de beslissing niets met de ASD te maken, maar met het feit dat je een katherisatie gehad hebt... (al moet ik me nu gaan inlezen, waarom dan...)

Bedenk me net dat ik vanaf vandaag ook weer plasma mag gaan geven. Alleen geen tijd en zin. Het donorcentrum waar ik werk is echt een ramp. Nu hebben ze nieuwe toestellen waardoor donatie op 20min klaar is ipv 45min, maar ze slagen er hier nog in om alles zodanig inefficient te laten verlopen dat ik alsnog meer dan een uur kwijt ben 8)7


ASD staat voor Atrium Septum Defect. Dit is bij mij in 2018 verholpen doormiddel van een "paraplutje" die via katherisatie ingebracht is.

Dit is een nieuwere techniek (laatste 20 jaar ofzo) waarbij ze dus via de lies in een slagader naar het hart gaan om het gaatje te dichten.

In plaats van zoals vroeger via een open hart operatie, wat natuurlijk een véél langere revalidatie geeft.

Met de katherisatie ben je binnen 1 a 2 weken "weer de oude"

Sanquin vond alleen dat ik een te groot risico zou lopen bij donatie.. Wat mij raar lijkt, want mét gaatjes in mn hart lijkt doneren gevaarlijker dan zónder gaatjes.

Nou ja, ik laat het maar. Maar het voelt wél wrang als ik weer eens een advertentie tegen kom dat ze donoren zoeken. Ik wil best, maar ivm een stom regeltje mág ik dus niet meer.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:11

Gisteren gegeven. Ene prikker wilde wel dat ik een mondkapje opdeed met afkoppelen, andere met aanbrengen naald weer niet.
Totaal geen eenheid daarin.

Vandaag weer zo slap als een vaatdoek

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:27

Hoe gaat het met de bloed gevers?
Ik mag morgen weer..

Lis_Ol

Berichten: 4472
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:43

Ik ga volgende week weer voor plasma
Laatste keer was begin januari, ga normaal elke 4 weken maar door Corona en bezoekjes aan de tandarts/kaakchirurg duurde het nu wat langer

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:16

Bewust voor plasma gekozen?

Lis_Ol

Berichten: 4472
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:40

Ik deed eerst bloed, maar werd gevraagd voor plasma.
Dus toen ben ik dat gaan doen.. geen bewuste keuze, gewoon waar behoefte aan is

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:14

Ik ben net gebeld of ik toch weer zou willen geven met de excuses :+

Desbetreffende persoon had mij toen voor van alles en nog wat uitgemaakt en hing toen op omdat ik zei dat ik zelf wel beslis of ik wel of niet wou geven ....


Slik zware medicatie als ik ongesteld ben en dan kan ik 10 dgn geen bloed geven en wou alleen mijn afspraak verzetten, kreeg me daar een hele toespraak door de telefoon :?

Maar goed. Deze week maar even digitaal iets inplannen. Ik wil mij knuffels uitbreiden :')

Lis_Ol

Berichten: 4472
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:25

Wauw bijzonder zeg! Ik kan bij mijn locatie niet anders als lof uitspreken. Ze zijn altijd super vriendelijk en dankbaar!

Ben toevallig net thuis van donatie, mijn bloeddruk is de laatste tijd wel wat laag, dus uit voorzorg wordt ik nu steeds al liggend geplaatst :Y) maar dat gaat gelukkig goed op deze manier :)

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 00:51

Locatie lag het ook echt niet aan, zulke lieve mensen.

Heb ook een behoorlijke dossier qua medische mankementen :+

LoLa_108
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-05-20

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:46

Hallo, Hier een nieuwe bloeddoner!
Vorig jaar nadat ik 18 was geworden heb ik me aangemeld als bloeddonor bij Sanquin. Toen 1 afspraak gehad om te kijken of ik geschikt was, en dit was zo. Nu bijna een jaar later roepen ze me pas op voor een bloeddonatie. Morgen zal dus de eerste keer worden voor mij, spannend. Wel vond ik het apart dat ik pas na zo lange tijd pas wordt opgeroepen voor de 1e keer, maar goed ik ben blij dat ik wat kan doen! Ik hoop dat ik er niet al te slecht op ga reageren, toch wel spannend z'n eerste keer, haha.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:57

LoLa_108 schreef:
Hallo, Hier een nieuwe bloeddoner!
Vorig jaar nadat ik 18 was geworden heb ik me aangemeld als bloeddonor bij Sanquin. Toen 1 afspraak gehad om te kijken of ik geschikt was, en dit was zo. Nu bijna een jaar later roepen ze me pas op voor een bloeddonatie. Morgen zal dus de eerste keer worden voor mij, spannend. Wel vond ik het apart dat ik pas na zo lange tijd pas wordt opgeroepen voor de 1e keer, maar goed ik ben blij dat ik wat kan doen! Ik hoop dat ik er niet al te slecht op ga reageren, toch wel spannend z'n eerste keer, haha.


Ligt eraan welke bloedgroep je hebt en hoe hard ze dat type nodig hebben.
Ik word vaak opgeroepen, blijkbaar een gewilde bloedgroep. Alleen ik heb het vanwege privé redenen nu lange tijd op on hold gezet.

senna21

Berichten: 11997
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:46

Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer bloed gedoneerd.
Gelukkig ging het deze keer weer probleemloos. Ik was een aantal jaren geleden gestopt omdat het zo moeizaam ging (aanprikken).
Ik ben blij dat het nu weer kan. Zo belangrijk!

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:56

Ik heb ook weer gegeven, vandaag weer wat slap.

sandorra

Berichten: 4031
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:33

Ik heb afgelopen vrijdag voor de 83e keer plasma gegeven en mag pas in 2023 weer ivm een vakantie naar Suriname en wat onderzoeken in het ziekenhuis…… verder voel ik me na het geven van plasma niet anders alleen ivm de warmte was dat nu heel anders….. voelde me het hele weekend slap.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:09

Oh zelfs na plasma ja? Dacht dat over t algemeen men daar minder last van had.
Ik geef volledig bloed maar heb daar altijd een dag best last van.
De warmte werkt ook niet mee

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:14

Kreeg vandaag een brief dat m’n ferritine gehalte te laag is en dat ik voorlopig niet mag doneren.
Hb was wel ( net) genoeg

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:29

Muze schreef:
Kreeg vandaag een brief dat m’n ferritine gehalte te laag is en dat ik voorlopig niet mag doneren.
Hb was wel ( net) genoeg

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar nooit gereageerd..

3 weken geleden voor het eerst bloed gegeven en helaas ook de week erna een brief dat mijn ferritine gehalte te laag was.. HB was wel 8,7. Nu een half jaar geen bloed doneren, wat ik mij afvraag, zou ik nu wel plasma mogen geven ipv bloed? Ben B positief en las dat ze van positief liever plasma hebben?

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:39

Ik ben plasmadonor af. Mijn bloed stolt te snel waardoor de filters in het apparaat verstopt raken. Dus maar weer gewoon bloed doneren. Hb was 9,5 dus degene die dat zakje krijgt heeft gelijk een goeie boost.

Walkure

Berichten: 1400
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:22

_Marjolein schreef:
Muze schreef:
Kreeg vandaag een brief dat m’n ferritine gehalte te laag is en dat ik voorlopig niet mag doneren.
Hb was wel ( net) genoeg

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar nooit gereageerd..

3 weken geleden voor het eerst bloed gegeven en helaas ook de week erna een brief dat mijn ferritine gehalte te laag was.. HB was wel 8,7. Nu een half jaar geen bloed doneren, wat ik mij afvraag, zou ik nu wel plasma mogen geven ipv bloed? Ben B positief en las dat ze van positief liever plasma hebben?


Klopt, tenminste, ik ben B+ en ze hebben mij gevraagd om plasma te geven.

Aantal jaren niet gedoneerd i.v.m. dat we in Tiel alleen een mobiele locatie hebben en daar kan je alleen bloed geven. We gaan verhuizen richting Utrecht dus heb me weer aangemeld. Ben benieuwd :)