Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mywayzidane

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:01

Whow dat zijn er veel 10. Ik dacht dat normaal gesproken 6 was. Hoe moeilijk het ook is (en echt ik weet er alles van) maar verlies niet de hoop. Mijn dokter zei altijd. Zwanger worden is ook een psychologische spelletje en daad heeft ze gelijk in gehad.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:12

Eerder heb ik Lennox al de tip gegeven maar hebben jullie het boek spuiten en snikken weleens gelezen? Hierbij zit bijv ook een boekenlegger waar op staat: never give up hope.....

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 08:42

Denk ook dat de hoop opgeven de nekslag is, al kan ik me het na 7 jaar best voorstellen. Er zijn toch nog mogelijkheden?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:50

Alleen ivf is er nog, verder niets. Iig zover ze zei want er markeert niks aan mij en m'n vriend is wat ze zei. Ik had een beetje hoop deze maand omdat k normaal op dag 25/26 ongesteld ben en nu pas later dus dacht ja ja ja, moest vandaag dan een test doen Maarja bloed als een rund.

Net zkh gebeld ze hebben deze maand geen plek moet eind volgende maand terug bellen, mocht er iemand uitvallen bellen ze mij.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 10:23

Daarna toch ook nog icsi?

Balen dat er geen plek is zeg :( ik ga duimen voor je dat er iemand uitvalt.
Laatst bijgewerkt door Spullen op 23-11-15 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:24

Wat apart joh dat ze ook gewoon geen plek hebben.
Hier krijg je max 6 IUI pogingen. Ook omdat ze er van uitgaan dat het na 6x toch niet meer lukt.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:46

Ja mijn gyno is z'n ouderwetse zeur. Die vindt mij te jong (25 )
Icsi zei ze dat ik niet in aAnmerking voor kom, ik kan ook niet meer switchen en gyno want de rest zit vol met patiënten. En zkh ben ik al geswitcht.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 11:15

Je kan altijd switchen! En wat een onzin dat je te jong bent. Het lukt toch al zoveel jaren niet... Waarom kom je daarvoor niet in aamerking? Zou dat echt niet accepteren hoor :) opkomen voor jezelf!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:44

No way dat ze tegen mij zeiden dat ze geen plek hadden!! Dat liet ik echt niet over me heen komen.
Wij hebben een keer gehad dat ik aan kwam voor een eicelmeting en toen zeiden ze oja we waren u vergeten te bellen maar we gaan wat anders doen. Ja daag ik heb al 7 dagen hormonen gespoten.
Echt zoals sommige ziekenhuizen ermee omgaan...... Echt geen stijl. Ik zal als ik jullie was rond gaan kijken naar een andere kliniek en op een gegeven moment overstappen. Mocht je een goede willen horen dan stuur maar pb.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:02

Ik zit soieso met de reiskosten ivm werk wat ik in de avond heb wat ik niet kan afzeggen ik rij nu al 30 min met auto en uur met bus maar k kan niet meer switchen naar andere ziekenhuis vertelde m'n zorgverzekering omdat ik al 2 keer ven geswitcht. Zat eerst in Flevo toen amc en nu UMC.
Over dat er geen plek is kan ik verder niks doen tis erg druk. Ze heeft alle gaatjes gekeken. Maar financieel gezien komt t wel goed uit, net dure rekening gehad.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:51

Maar dan zal je in het nieuwe jaar toch weer kunnen switchen?
Houden jullie trouwens wel alle km bij die je aflegt iedere keer, deze kun je opgeven aan de belasting (moet je wel boven een bepaald aantal km komen).

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:12

Dat gevoel heb ik ook hoor, al zijn de eerste zes keer eigenlijk al kansloos geweest. Ik moest vanmorgen naar de endocrinoloog en kreeg te horen dat het probleem met mijn schildklier een auto immune variant is. Ze hadden me daar een paar maanden terug wel op getest maar de uitkomsten niet verteld dus ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ik een niet auto-immuun probleem had. Ik moet hierbij dus denken aan Hashimoto zei ze net. Daarmee zijn dus de eerste pogingen bij het Zaans Medisch Centrum echt kansloos geweest. Rationeel gezien heb ik dus eigenlijk maar drie echte pogingen van de negen gehad. Maar ondertussen zijn we wel bijna twee jaar aan het dokteren. Mijn grootste vijand op dit moment is mijn leeftijd denk ik, mede daarom wil ik niet nog langer doorgaan met IUI. Als ik nog een stuk jonger was geweest had ik het denk ik nog wel de kans willen geven als de artsen het nog als zinvol zouden zien. Het is toch een stuk minder belastend voor je lijf dan IVF/ ICSI. En daarmee krijg je natuurlijk ook maar drie pogingen vergoed dus als je dan uitgedokterd bent dan ben je ook echt klaar...dat lijkt mij ook wel heel lastig.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:17

Lennox wat enorm vervelend, maar echt blijf hoop houden.
Ik wist eerst ook echt niets van ICSI, maar als je uit een punctie meerdere eitjes haalt dan kun je die toch eventueel allemaal gebruiken mits het ontdooien dus goed gaat en is dat dan pas 1 poging toch?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:19

Ik was te snel met posten...een hele pagina gemist. In principe is de procedure ICSI/ IVF hetzelfde Spullen. Na IVF mag je dus inderdaad niet door naar ICSI als het niet succesvol is gebleken. Enige verschil is de manier van bevruchten van de eicel. Bij ICSI doet de laborant dat en bij IVF doen de zaadcellen het zelf. Heeft dus puur te maken met de kwaliteit van het zaad welke methode ze kiezen.

Klopt inderdaad als ze meerdere eicellen hebben kunnen oogsten en meerdere embryo's kunnen maken dan worden die ingevroren. En kunnen dus voor een volgende terugplaatsing worden gebruikt. Cryo's heten het dan. Dat valt dan nog onder 1 poging. Alleen de punctie telt als poging.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:22

Het boek dat mywayzidane is echt een aanrader. Ik heb het ook aan mijn moeder en vader + stiefmoeder gegeven zodat ze kunnen zien waar we in zitten. Heeft veel begrip gekweekt. Als je er niet mee te maken hebt is het toch een ver van je bed show en lastig inleven.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:13

Ze heeft ook een Facebook pagina zag ik (Claudia van Loon).

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:57

Wij hebben zeker 8 a 9 jaar natuurlijk geprobeerd zwanger te worden. Periodes actief en andere periodes het losgelaten. Eigenlijk wilden we geen medische mallemolen in, maar mijn nieuwe gynaeoloog hier in Oostenrijk vorig jaar vond het toch wel zonde dat we niet toch iets anders gingen proberen.
Aangezien ik toen 39 1/2 was en het hier allemaal maar tot je 40e deels vergoed wordt hadden we zoiets van ok we proberen het als niet dan is het allemaal een overzichtelijk periode.

Binnen no time bij mij kijkoperatie gedaan waar alles eigenlijk prima bleek te zijn, maar het zaad van mijn man was erg slecht. Zo slecht dat ze direct icsi wilden doen.
Eerste poging 9 eicellen, waarvan 6 bevrucht en uiteindelijk op dag 2 maar 2 over. Beiden laten terugplaatsen niets in de vriezer en niet zwanger.
Poging 2 weer helemaal opnieuw gestart (zolang je maar start voor je 40e telt ie nog mee binnen de 75% vergoeding hier) Weer 9 eicellen, weer 6 bevrucht en weer helaas maar 2 over en niets in de vriezer.
Maar dit keer wel zwanger en inmiddels ben ik nu bijna 24 zwanger van een zoon op mijn 40e terwijl we ons eigenlijk al hadden neergelegd bij kinderloosheid.
Afijn geef de hoop nooit op.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:25

Het boek ken ik niet.
Zal er eens op googlen.

Gefeliciteerd crazycat hoop dat alles goed verloopt!

Vandaag in amc geweest.
Goed gesprek gehad.
Ze gaan geen onderzoeken meer doen.

Ik moet opener zijn en meer mijn gevoelens uiten nu mijn 2 zusjes zwanger zijn.
Alles kwam eruit daar zal je natuurlijk net zien.
Ik heb het ook erg zwaar nu precies in het jaar dat wij duidelijkheid hebben en hun allebei voor het eerst zwanger zijn.
En nog 3 mensen om ons heen! Maar dat zijn nichtjes is iets verder weg.
Ik moet leren mijn grenzen aan te geven en niet alleen alles voor anderen proberen goed te houden .

Ik moet femoston blijven slikken.
Bijwerkingen zoals borstkanker geldt niet in mijn geval.
Alleen voor 50+ die het gebruiken tegen bijwerkingen van de overgang.
Ik krijg het ivm bot ontkalking.
Verder is alleen eicel donatie nog een optie voor ons.
Wijaten het even bezinken en zullen een verwijzing gaan aanvragen bij het umc.
En op zoek naar een eicel donor.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:30

mensen in mijn omgeving weten dat ik niet naar zwangeren ga enzo, ik kan dat echt niet trekken zit ik erbij als een emotionele k*t. Dan gaan mn hormonen echt van 0 - 100 heeel snel

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 05:19

Jeetje, ladyfee heftig allemaal zeg! Misschien een rare vraag, maar hoe vind je een eiceldonor? Kan dat willekeurig iemand zijn?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:21

Gefeliciteerd met je zwangerschap CrazyCat! Dat geeft de burger weer een beetje moed hihi :D.

Ladyfee ik heb zo met je te doen. Wat een heftig nieuws heb je toch te verwerken gekregen en nu ook bevestigd middels een second opinion. Sterkte met alles plekjes geven en het open zijn over dingen die zo diep in je zitten is niet makkelijk maar het kan wel weer begrip creëren. Kan iedereen een donor voor je zijn of hangt dat ook nog weer van allerlei dingen af?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:26

Spullen schreef:
Jeetje, ladyfee heftig allemaal zeg! Misschien een rare vraag, maar hoe vind je een eiceldonor? Kan dat willekeurig iemand zijn?

Meestal is het een familielid, maar willekeurig kan ook.
https://www.freya.nl/web_folders/folder8.php

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 14:32

Zitten daar verder geen voorwaarden aan? Bloedgroep ofzo? Eiceldonatie heb ik echt geen verstand van :o wel super mooi dat het kan. Er zijn toch ook donorbanken voor eicellen?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:42

Spullen schreef:
Zitten daar verder geen voorwaarden aan? Bloedgroep ofzo? Eiceldonatie heb ik echt geen verstand van :o wel super mooi dat het kan. Er zijn toch ook donorbanken voor eicellen?

Volgens mij kiezen ze bij voorkeur een bloedgroep die past bij de man die de eicellen gaat bevruchten, maar heb er verder ook geen verstand van.
Een vriendin van me heeft 3 kids van eiceldonatie, maar dat was van haar eigen zus.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:56

De kliniek die ik door had gegeven die helpen homo stellen. Als je als twee vrouwen daar dan komt moet je ondertekenen dat jij een eicel afstaat na het ontvangen van zaadcellen en andersom.