Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:30

Er werd regelmatig aangehaald dat kinderen die niet gevaccineerd zijn geen gevaar vormen voor anderen, echter, kijkende naar bvb de filipijnen, daar knalt het mazelenvirus door de bevolking heen juist omdat er zoveel mensen niet meer laten vaccineren. Daar is geen vaccinatieplicht maar als je zit dat alleen in dat district het aantal besmettingen met duizenden toeneemt in vergelijking met voorgaande jaren dan kunnen mensen toch echt niet meer de ogen sluiten dat dit ook hier kan gebeuren of op elke plaats ter wereld waar steeds minder of niet geent word.

IMJ

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:36

Och wat heftig weer...!
Hopelijk kunnen ze het snel de kop indrukken!

Wijsheid is juist met de jaren gekomen, de vaccinatieschema's werden opgesteld! Ziekten verdwenen, er kwamen andere ziektes en ook die verdwenen door vaccinatie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:40

Resistance schreef:
Tja, en toch blijft het dan jammer dat je als kritische prikker je kind wil beschermen, en het vervolgens doodgaat aan de mazelen... :7

Vooral beetje ironisch ook :\

Ik ben een fanatieke prikker en ga binnenkort die voor kinkhoest halen want ik ben zwanger en dan is m’n baby de eerste maanden ook beschermd tot ie z’n eigen prikjes krijgt.

Moet er niet aan denken dat hier zo’n mazelenuitbraak komt zeg :\

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:45

Ik ga ook voor de kinkhoest straks!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:55

waarom zijn de meest kritische prikkers ex-prikkers? Vind het nogal arrogant om dat zo te stellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:57

Hebben jullie ook even goed het laatste zinnetje gelezen in de door bigone geplaatste link?

Ik zal het even quoten ;)

Citaat:
Constantino attributed the increase to the Dengvaxia scare which eroded Filipinos' trust in vaccines.

Voor degenen die het nog niet beseften: Kritische prikkers komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Mensen worden kritisch op zaken zoals vaccinaties door de ervaring dat er ellende door veroorzaakt wordt.

Dan kan een hele meute wel gaan gillen dat het probleem ligt bij die kritische mensen, maar voor het gemak wordt even vergeten waardóór die mensen nu eigenlijk precies kritisch worden.

Resistance: Zo'n opmerking geldt de andere kant op ook :)
Toch blijft het jammer dat je als prikker je kind wilt beschermen, en het vervolgens doodgaat enkele uren of dagen nadat het lijfje helemaal ontregelt is geraakt door de prik.

Welke keuze je ook maakt: risico's houd je altijd. Gaat je kind dood doordat het de prik niet goed kon verwerken, is dat dan minder erg dan wanneer je de pech hebt dat de mazelen zo extreem uit de hand lopen dat er uiteindelijk een complicatie bij komt die helemaal verkeerd afloopt?

Resistance: en toch blijft het jammer dat je als prikker je kind wilt beschermen, en het vervolgens een paar uren of dagen na de prik doodgaat omdat het lijfje het niet goed aankon. Of dat het met allerlei chronische aandoeningen te kampen krijgt zoals zoveel kindjes tegenwoordig.

Over het algemeen vallen de mensen niet bij bosjes dood door de ziektes waar tegen geprikt wordt.
Ook niet door de prikken. Maar die prikken rotzooien dermate met het immuunsysteem dat er allerlei andere problemen kunnen ontstaan.

Wanneer een ouder besluit dat ze de algehele gezondheid niet potentieel willen verzwakken voor de bescherming tegen slechts een paar ziektes van de duizenden die zijn / haar kind aan kunnen vallen, dan hebben ze gewoon een goed punt :j

Kiezen om niet (anders / deels) te vaccineren, gaat vaak hand in hand met ervoor kiezen om je kind in zijn geheel te ondersteunen om het immuunsysteem zo gezond en sterk mogelijk te maken, zodat het ALLE aanvallen zo goed mogelijk kan weerstaan.

Daar ligt het verschil dan in de keuze. Zet je er vooral op in om die paar RVP ziektes hopelijk tijdelijk wat minder erg te kunnen krijgen (want geen enkele zekerheid dat je die ziektes daarna niet meer kan krijgen, dat kan je alleen maar hopen), of zet je er op in dat je niet (of zo min mogelijk) gaat rotzooien met het immuunsysteem maar het in het geheel via de natuurlijke weg zo sterk mogelijk wilt maken tegen alle bedreigingen.

Het is niet zo dat alle ouders die er voor kiezen om niet het RVP te volgen, niks doen hè om hun kind te beschermen :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:59

MarcoBorsato schreef:
Oh ja dat is een mooi genuanceerd bericht waarbij je echt ruimte overlaat om ieders mening te respecteren.

Echt he :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:03

Resistance schreef:
Ja inderdaad. En ook zijn er inmiddels op onder andere reddit kinderen die vragen waar ze zonder toestemming van hun ouders gevaccineerd kunnen worden. Ik vind het echt misselijk dat ouders hun kinderen niet gewoon willen beschermen, bah.

Als je je zo druk over ze wilt maken ga dan liever eerst zorgen dat ze überhaupt een dak boven hun hoofd krijgen en fatsoenlijk te eten.
Dat is op dit moment belangrijker daar dan dat ze een spuit in hun lijfje krijgen gedrukt.

https://borgenproject.org/10-facts-abou ... in-manila/

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:05

Anoniem schreef:
Resistance schreef:
Ja inderdaad. En ook zijn er inmiddels op onder andere reddit kinderen die vragen waar ze zonder toestemming van hun ouders gevaccineerd kunnen worden. Ik vind het echt misselijk dat ouders hun kinderen niet gewoon willen beschermen, bah.

Als je je zo druk over ze wilt maken ga dan liever eerst zorgen dat ze überhaupt een dak boven hun hoofd krijgen en fatsoenlijk te eten.
Dat is op dit moment belangrijker daar dan dat ze een spuit in hun lijfje krijgen gedrukt.

Waarom verander je nu van onderwerp?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:05

pmarena schreef:
Hebben jullie ook even goed het laatste zinnetje gelezen in de door bigone geplaatste link?

Ik zal het even quoten ;)

Citaat:
Constantino attributed the increase to the Dengvaxia scare which eroded Filipinos' trust in vaccines.

Voor degenen die het nog niet beseften: Kritische prikkers komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Mensen worden kritisch op zaken zoals vaccinaties door de ervaring dat er ellende door veroorzaakt wordt.

Dan kan een hele meute wel gaan gillen dat het probleem ligt bij die kritische mensen, maar voor het gemak wordt even vergeten waardóór die mensen nu eigenlijk precies kritisch worden.

Resistance: Zo'n opmerking geldt de andere kant op ook :)
Toch blijft het jammer dat je als prikker je kind wilt beschermen, en het vervolgens doodgaat enkele uren of dagen nadat het lijfje helemaal ontregelt is geraakt door de prik.

Welke keuze je ook maakt: risico's houd je altijd. Gaat je kind dood doordat het de prik niet goed kon verwerken, is dat dan minder erg dan wanneer je de pech hebt dat de mazelen zo extreem uit de hand lopen dat er uiteindelijk een complicatie bij komt die helemaal verkeerd afloopt?

Resistance: en toch blijft het jammer dat je als prikker je kind wilt beschermen, en het vervolgens een paar uren of dagen na de prik doodgaat omdat het lijfje het niet goed aankon. Of dat het met allerlei chronische aandoeningen te kampen krijgt zoals zoveel kindjes tegenwoordig.

Over het algemeen vallen de mensen niet bij bosjes dood door de ziektes waar tegen geprikt wordt.
Ook niet door de prikken. Maar die prikken rotzooien dermate met het immuunsysteem dat er allerlei andere problemen kunnen ontstaan.

Wanneer een ouder besluit dat ze de algehele gezondheid niet potentieel willen verzwakken voor de bescherming tegen slechts een paar ziektes van de duizenden die zijn / haar kind aan kunnen vallen, dan hebben ze gewoon een goed punt :j

Kiezen om niet (anders / deels) te vaccineren, gaat vaak hand in hand met ervoor kiezen om je kind in zijn geheel te ondersteunen om het immuunsysteem zo gezond en sterk mogelijk te maken, zodat het ALLE aanvallen zo goed mogelijk kan weerstaan.

Daar ligt het verschil dan in de keuze. Zet je er vooral op in om die paar RVP ziektes hopelijk tijdelijk wat minder erg te kunnen krijgen (want geen enkele zekerheid dat je die ziektes daarna niet meer kan krijgen, dat kan je alleen maar hopen), of zet je er op in dat je niet (of zo min mogelijk) gaat rotzooien met het immuunsysteem maar het in het geheel via de natuurlijke weg zo sterk mogelijk wilt maken tegen alle bedreigingen.

Het is niet zo dat alle ouders die er voor kiezen om niet het RVP te volgen, niks doen hè om hun kind te beschermen :)

Maar je begrijpt toch zelf wel dat dat slechts bij 1/weetikwelniethoeveel kinderen voorkomt, en een mazelenuitbraak of wat voor uitbraak dan ook een regelrechte ramp is voor de hele volksgezondheid? Lijkt me geen heel onbelangrijk punt in deze discussie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:06

Anoniem schreef:
Resistance schreef:

Dankje voor de link, maar echt totaal niet relevant voor het onderwerp. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:00

Helaas ben ik bang dat je je er gruwelijk op verkijkt bij hoeveel kinderen de vaccinaties voor grote en kleine ellende zorgen. Er wordt natuurlijk heel veel niet gemeld omdat ouders wordt gezegd dat het "normaal" is dat kinderen allerlei klachten krijgen.

En door de goed geïnstrueerde dokters wordt heel veel afgewimpeld "want het kan echt niet van de vaccinatie komen hoor" en de ouders die direct een melding bij Lareb doen horen er vaak niks meer van... Het is aannemelijk dat de de cijfers die zij publiceren slechts een topje van de ijsberg zijn....

Hier zie je zo'n overzichtje van de DKTP+ prik Infanrix Hexa meldingen bij Lareb:
https://www.lareb.nl/nl/databank/Result ... +VACCIN%29

Niet dat je er heel veel aan hebt, want redelijk stilzwijgend is deze vaccinatie nu net vervangen door Vaxelis van Merck, waarvan we maar af moeten wachten wat dat nu weer gaat doen... overigens staat er nog volop op de RIVM / RVP website dat ze nog de Infanrix Hexa gebruiken dus àls mensen al de moeite nemen om een bijsluiter te bekijken van de prik die hun piepjonge baby gaat krijgen, dan bekijken ze waarschijnlijk de verkeerde -O-

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vac ... p-hib-hepb

(Let op! Op DIT moment verwijst deze pagina over de DKTP+ prik echt nog naar de Infanrix Hexa. Het zal vast op een gegeven moment een keer aangepast worden in de toekomst)

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/pro ... es/vaxelis

Bovendien zie ik de professionele bijsluiter ook niet beschikbaar staan. Lekker voorbereid weer door het RIVM. Maar hun hoogste doel is helaas ook niet het informeren van mensen, maar vooral het overhalen om toch vooral maar te prikken. Het "ga nou toch prikken mensen" sausje is overal overheen gegoten en de potentiële nadelen zijn veel dieper in de website weggestopt in de hoop dat niet al teveel mensen daar meer naar gaan zoeken als ze voldoende overtuigd zijn geraakt van het belang van het halen van de prikken.

Ik lees af en toe mee in de VaccinVrij Facebookgroep en wat je daar voorbij ziet komen aan ervaringen van mensen is echt schrijnend. Ze denken hun kind te beschermen door het "de prikjes" te laten geven, en als hun kind dan een hele nare reactie laat zien, horen ze pas dat zo'n "zeldzame" bijwerking inderdaad mogelijk is. En kunnen ze zich de haren uit het hoofd trekken over waarom ze dat niet eerder geweten hebben. Waarom ze zelf niet gezocht hebben naar meer informatie en waarom degene die de prik zette, ze niet gewaarschuwd heeft dat dit zou kunnen gebeuren. Sterker nog, toen de vader / moeder vroeg of het toch echt wel veilig was, werd er tegen hen gezegd dat dat uiteraard zo was, anders zouden ze het niet doen en je moest die rare praatjes op internet maar niet geloven.

Maar nadat ze zelf door een hel gegaan zijn, weten ze wel beter.... en hun familie, vrienden en buren die hebben gezien wat er is gebeurd, staan er ook niet meer zo goedgelovig in vanaf dat moment :(:)

Als je niet zomaar wat wilt roepen maar er echt in wilt duiken, kan ik iedereen aanraden om op zoek te gaan naar het bewijs dat de veiligheid goed getest is en goed gemonitord wordt. Helaas blijkt dan dat iedereen maar van elkaar aanneemt dat een ander het wel goed uitgezocht zal hebben.

De dokter zal het wel weten, die heeft er voor geleerd. Ja die heeft dmv door de producent ter beschikking gesteld studiemateriaal geleerd dat vaccinaties super belangrijk zijn, heel effectief en veilig en dat problemen nooit herleidbaar zijn naar de vaccins.... en dat geloven ze, tot ze niet meer kunnen ontkennen dat ze toch wel problemen zien en als ze dat uitspreken, dan worden ze afgeschreven als aluhoedjes.

Maargoed dan kan je altijd nog discussiëren over wat veilig is natuurlijk. Als een paar honderd kinderen ernstige klachten krijgen, en er elk jaar een paar doodgaan dan vindt menig ouder het toch nog het risico waard want die vreselijke mazelen daar moet je toch niet aan denken. Elke kans om die misschien niet te krijgen moet dan toch aangegrepen worden.

En nog wat kleine tipjes:

De Kinkhoestprik voor zwangeren bestaat niet. Je krijgt gewoon die gecombineerde prik.
Waarvan men aanneemt dat het ook wel veilig (genoeg) zal zijn in de zwangerschap.
Maar gelukkig krijg je geen plakje leverworst aangeboden in de wachtkamer ;)

En de lekkende injectienaalden bij het RIVM daar heeft waarschijnlijk ook niemand iets over gehoord.
Men doet de aanbeveling om dan gewoon nog maar een keer een 2e shot in te spuiten. Dat een piepkleine baby van soms maar 6 weken oud (of niet gecorrigeerd na vroeggeboorte, soms ook nog een stuk jonger...) dan soms bijna het dubbele krijgt daar kraait verder geen haan naar.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/sit ... 7pPtr89SIY

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:07

pmarena schreef:

Ik begrijp ook echt dat iedereen het beste voor zijn of haar kind wil.
Maar ik vind groepsbescherming heel belangrijk en het is bewezen dta het werkt.

Ik ken persoonlijk echt geen mensen die hebben laten vaccineren en waarbij er problemen zijn ontstaan, kindjes zijn allemaal goed functionerend groot geworden.. en ik werk voor huisartsen, dat zijn heel veel kindjes, maar ook in mijn persoonlijke omgeving ken ik niemand

Is er iemand die een kind daadwerkelijk kent dat er wat aan overgehouden heeft? Dus niet van horen zeggen maar echt kennen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:12

Mwoah, of die groepsbescherming werkt...daar zijn de meningen ook over verdeeld. Vooral over welk percentage je het dan hebt waarbij je voldoende groepsbescherming zou hebben :)

Dan nog is het nogal wat om individuen op te offeren voor de groep. Naar mijn mening zou dat altijd op vrijwillige en goed geïnformeerde basis moeten zijn. Mensen dwingen om op hun kind een handeling te laten verrichten die potentieel (zeer) schadelijk en zelfs dodelijk zou kunnen zijn, hoe klein je die kans ook inschat....dat kàn / mag gewoon niet gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:14

pmarena schreef:
Mwoah, of die groepsbescherming werkt...daar zijn de meningen ook over verdeeld. Vooral over welk percentage je het dan hebt waarbij je voldoende groepsbescherming zou hebben :)

Dan nog is het nogal wat om individuen op te offeren voor de groep. Naar mijn mening zou dat altijd op vrijwillige en goed geïnformeerde basis moeten zijn. Mensen dwingen om op hun kind een handeling te laten verrichten die potentieel (zeer) schadelijk en zelfs dodelijk zou kunnen zijn, hoe klein je die kans ook inschat....dat kàn / mag gewoon niet gebeuren.

Het gaat in dit geval niet over meningen maar over feiten. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:16

Oh, wat zijn de feiten dan precies? :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:21

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:22

Weet je, je moet lekker doen waar je je als moeder goed bij voelt. Of dat nou lezen op internet is, of daadwerkelijk aan een virologe vragen hoe het nou precies ziet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:24

Toch hoop ik niet dat jou new born straks in aanraking komt met een kindje met bijv mazelen..

Ik begrijp dat je anderen niet kan verplichten te vaccineren maar ik vond die gedachte best eng.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:30

IMJ schreef:
Toch hoop ik niet dat jou new born straks in aanraking komt met een kindje met bijv mazelen..

Ik begrijp dat je anderen niet kan verplichten te vaccineren maar ik vond die gedachte best eng.

Ik ken geen antivaxxers in mijn dagelijks leven, uit de moedergroep worden ze geweerd. Helemaal je kind er voor afschermen kan helaas niet maar ja, dat hoort ook bij het leven.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:35

IMJ schreef:
https://www.rivm.nl/nieuws/risico-op-ma ... natiegraad

en zo zijn er natuurlijk veel meer cijfers te vinden.

Ken jij daadwerkelijk iemand Pmarena? Waarbij het na vacc mis ging? Persoonlijk kennen hè? En lag dat bewezen aan de vaccinatie?

Toevallig wel: zowel in mijn eigen gezin als bij buurtgenoten. Beide officieel erkend als bijwerking, daardoor na eerst voorstander van vaccineren geweest te zijn nu niet meer zo positief. Gelukkig geen overlijden maar igv buurkind wel ernstige handicap.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 06-02-19 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:36

IMJ schreef:
https://www.rivm.nl/nieuws/risico-op-ma ... natiegraad

en zo zijn er natuurlijk veel meer cijfers te vinden.

Ken jij daadwerkelijk iemand Pmarena? Waarbij het na vacc mis ging? Persoonlijk kennen hè? En lag dat bewezen aan de vaccinatie?

Eh hierin zie ik alleen staan dat het RIVM streeft naar een vaccinatiegraad van 95%.
Op basis van welke feiten dan precies? :)

"Omdat het RIVM het zegt" dat is nogal lekker onderbouwd....

IMJ: dat vind ik privé maar laten we het er op houden dat ik mijn redenen heb om te gaan van "je bent toch niet goed wijs als je niet vaccineert, waarom zou je je kind onnodig gevaar laten lopen :? " naar "vaccineren heeft toch wel een hele grote schaduwzijde en de potentiële voordelen weggen wellicht niet op tegen de potentiële nadelen".

Je beseft dat dat kindje met mazelen dat de zuigeling besmet, ook een volledig gevaccineerd kindje kan zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:39

Deze discussie is zoveel interessanter zonder ongefundeerde uitspraken van pmarena.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:44

Die kans is heel klein Pmarena!
Uiteraard mag jij het privè houden.. maar ik ken dus serieus niemand. Vandaar dat ik het vraag. Waarom wil je het privé houden?

Heel erg naar Sharani, mag ik vragen wat bij jou de bijwerking was? Ik ben oprecht benieuwd hoor!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:45

Afbeelding

Dit beschrijft hoe ik het zie...