Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:Tja, en toch blijft het dan jammer dat je als kritische prikker je kind wil beschermen, en het vervolgens doodgaat aan de mazelen...
Citaat:Constantino attributed the increase to the Dengvaxia scare which eroded Filipinos' trust in vaccines.
Resistance schreef:Ja inderdaad. En ook zijn er inmiddels op onder andere reddit kinderen die vragen waar ze zonder toestemming van hun ouders gevaccineerd kunnen worden. Ik vind het echt misselijk dat ouders hun kinderen niet gewoon willen beschermen, bah.
Anoniem schreef:Resistance schreef:Ja inderdaad. En ook zijn er inmiddels op onder andere reddit kinderen die vragen waar ze zonder toestemming van hun ouders gevaccineerd kunnen worden. Ik vind het echt misselijk dat ouders hun kinderen niet gewoon willen beschermen, bah.
Als je je zo druk over ze wilt maken ga dan liever eerst zorgen dat ze überhaupt een dak boven hun hoofd krijgen en fatsoenlijk te eten.
Dat is op dit moment belangrijker daar dan dat ze een spuit in hun lijfje krijgen gedrukt.
https://borgenproject.org/10-facts-abou ... in-manila/
pmarena schreef:Hebben jullie ook even goed het laatste zinnetje gelezen in de door bigone geplaatste link?
Ik zal het even quotenCitaat:Constantino attributed the increase to the Dengvaxia scare which eroded Filipinos' trust in vaccines.
Voor degenen die het nog niet beseften: Kritische prikkers komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Mensen worden kritisch op zaken zoals vaccinaties door de ervaring dat er ellende door veroorzaakt wordt.
Dan kan een hele meute wel gaan gillen dat het probleem ligt bij die kritische mensen, maar voor het gemak wordt even vergeten waardóór die mensen nu eigenlijk precies kritisch worden.
Resistance: Zo'n opmerking geldt de andere kant op ook
Toch blijft het jammer dat je als prikker je kind wilt beschermen, en het vervolgens doodgaat enkele uren of dagen nadat het lijfje helemaal ontregelt is geraakt door de prik.
Welke keuze je ook maakt: risico's houd je altijd. Gaat je kind dood doordat het de prik niet goed kon verwerken, is dat dan minder erg dan wanneer je de pech hebt dat de mazelen zo extreem uit de hand lopen dat er uiteindelijk een complicatie bij komt die helemaal verkeerd afloopt?
Resistance: en toch blijft het jammer dat je als prikker je kind wilt beschermen, en het vervolgens een paar uren of dagen na de prik doodgaat omdat het lijfje het niet goed aankon. Of dat het met allerlei chronische aandoeningen te kampen krijgt zoals zoveel kindjes tegenwoordig.
Over het algemeen vallen de mensen niet bij bosjes dood door de ziektes waar tegen geprikt wordt.
Ook niet door de prikken. Maar die prikken rotzooien dermate met het immuunsysteem dat er allerlei andere problemen kunnen ontstaan.
Wanneer een ouder besluit dat ze de algehele gezondheid niet potentieel willen verzwakken voor de bescherming tegen slechts een paar ziektes van de duizenden die zijn / haar kind aan kunnen vallen, dan hebben ze gewoon een goed punt
Kiezen om niet (anders / deels) te vaccineren, gaat vaak hand in hand met ervoor kiezen om je kind in zijn geheel te ondersteunen om het immuunsysteem zo gezond en sterk mogelijk te maken, zodat het ALLE aanvallen zo goed mogelijk kan weerstaan.
Daar ligt het verschil dan in de keuze. Zet je er vooral op in om die paar RVP ziektes hopelijk tijdelijk wat minder erg te kunnen krijgen (want geen enkele zekerheid dat je die ziektes daarna niet meer kan krijgen, dat kan je alleen maar hopen), of zet je er op in dat je niet (of zo min mogelijk) gaat rotzooien met het immuunsysteem maar het in het geheel via de natuurlijke weg zo sterk mogelijk wilt maken tegen alle bedreigingen.
Het is niet zo dat alle ouders die er voor kiezen om niet het RVP te volgen, niks doen hè om hun kind te beschermen
Anoniem schreef:Resistance schreef:Ja inderdaad. En ook zijn er inmiddels op onder andere reddit kinderen die vragen waar ze zonder toestemming van hun ouders gevaccineerd kunnen worden. Ik vind het echt misselijk dat ouders hun kinderen niet gewoon willen beschermen, bah.
Als je je zo druk over ze wilt maken ga dan liever eerst zorgen dat ze überhaupt een dak boven hun hoofd krijgen en fatsoenlijk te eten.
Dat is op dit moment belangrijker daar dan dat ze een spuit in hun lijfje krijgen gedrukt.
https://borgenproject.org/10-facts-abou ... in-manila/
pmarena schreef:Over het algemeen vallen de mensen niet bij bosjes dood door de ziektes waar tegen geprikt wordt.
Ook niet door de prikken. Maar die prikken rotzooien dermate met het immuunsysteem dat er allerlei andere problemen kunnen ontstaan.
pmarena schreef:Mwoah, of die groepsbescherming werkt...daar zijn de meningen ook over verdeeld. Vooral over welk percentage je het dan hebt waarbij je voldoende groepsbescherming zou hebben
Dan nog is het nogal wat om individuen op te offeren voor de groep. Naar mijn mening zou dat altijd op vrijwillige en goed geïnformeerde basis moeten zijn. Mensen dwingen om op hun kind een handeling te laten verrichten die potentieel (zeer) schadelijk en zelfs dodelijk zou kunnen zijn, hoe klein je die kans ook inschat....dat kàn / mag gewoon niet gebeuren.
IMJ schreef:Toch hoop ik niet dat jou new born straks in aanraking komt met een kindje met bijv mazelen..
Ik begrijp dat je anderen niet kan verplichten te vaccineren maar ik vond die gedachte best eng.
IMJ schreef:https://www.rivm.nl/nieuws/risico-op-ma ... natiegraad
en zo zijn er natuurlijk veel meer cijfers te vinden.
Ken jij daadwerkelijk iemand Pmarena? Waarbij het na vacc mis ging? Persoonlijk kennen hè? En lag dat bewezen aan de vaccinatie?
IMJ schreef:https://www.rivm.nl/nieuws/risico-op-ma ... natiegraad
en zo zijn er natuurlijk veel meer cijfers te vinden.
Ken jij daadwerkelijk iemand Pmarena? Waarbij het na vacc mis ging? Persoonlijk kennen hè? En lag dat bewezen aan de vaccinatie?