Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:09

Hoppa... Dag 7 ook weer achter de rug. Heb het wel weer erg warm :)) maar verder gaat het best oké.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:11

@ Cooper: Je kunt de oefeningen gewoon op je eigen niveau doen he. En dan kun je als je merkt dat het makkelijker gaat, altijd weer een tandje erbij doen!

@ _Noor: Gefeliciteerd! Wel tijd om te shredden ondanks je verjaardag? :D

@ Loesss: Met meten is inderdaad wel lastig om op dezelfde hoogte te meten. Maar de weegschaal is in dit geval ook lastig omdat je ook veel spieren kweekt en die zwaarder zijn dan vet. Dus het kan best zijn dat je gewicht niet/weinig is afgenomen maar dat er dan gewoon vet vervangen is door spiermassa.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:12

Loesss schreef:
Meet je wel op hetzelfde punt steeds dan?

Ik vind meten ook niet altijd even betrouwbaar hoor, want als ik 2 mm naar beneden of bovendoet kan het ineens een cm schelen ofzo. Alleen als je een meetpaal hebt (waarbij je opschrijft op welke hoogte je meet) is het eigenlijk echt betrouwbaar...

Ik merk sowieso dat ik meer waarde aan de weegschaal hecht dan aan meten, slecht he!?

Ja, maar op de 5e dag was mijn taille ook ineens 3 cm dikker dan de eerste dag dus ik snap er niks van :')
Weegschaal heb ik niet.

Oyeru

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:16

Kan ook erg verschillend per dagdeel zijn :j
Mijn gewicht varieert ook 3 kilo tussen ochtend en avond. Misschien komt het daardoor?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:17

Fiffill schreef:
Loesss schreef:

Ik vind meten ook niet altijd even betrouwbaar hoor, want als ik 2 mm naar beneden of bovendoet kan het ineens een cm schelen ofzo. Alleen als je een meetpaal hebt (waarbij je opschrijft op welke hoogte je meet) is het eigenlijk echt betrouwbaar...

Ik merk sowieso dat ik meer waarde aan de weegschaal hecht dan aan meten, slecht he!?

Ja, maar op de 5e dag was mijn taille ook ineens 3 cm dikker dan de eerste dag dus ik snap er niks van :')
Weegschaal heb ik niet.

Klinkt als een vochtprobleem. Of waar meet je je taille?!

Ik heb door medicijngebruik grote vochtproblemen soms. Weeg soms weleens opeens 3 kg zwaarder haha. En blaas op als een ballon. Maargoed als je echt zoveel vocht vasthoud is het wel goed eens te checken hoe dat komt.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:17

Heleen_B schreef:
@ Cooper: Je kunt de oefeningen gewoon op je eigen niveau doen he. En dan kun je als je merkt dat het makkelijker gaat, altijd weer een tandje erbij doen!

@ Loesss: Met meten is inderdaad wel lastig om op dezelfde hoogte te meten. Maar de weegschaal is in dit geval ook lastig omdat je ook veel spieren kweekt en die zwaarder zijn dan vet. Dus het kan best zijn dat je gewicht niet/weinig is afgenomen maar dat er dan gewoon vet vervangen is door spiermassa.

Ik zeg ook niet dat het het beste is hoor, maar merk gewoon dat het voor mij belangrijker is :)!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:19

Nou ik denk zelf dat ik mijn taille op de eerste dag verkeerd gemeten heb, want de dagen erna is hij hetzelfde gebleven. Maar ga morgen even alles meten (dan is het mijn 10e dag) om te kijken of en hoeveel cm's eraf zijn sinds de eerste dag. Heb nu af en toe gemeten tussendoor, maar nog niet echt wat eraf helaas.

Geloof niet dat ik vocht vasthoud hoor, dat zou ik denk ik wel moeten merken :+

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:20

Ik heb darmproblemen... Dus zodra ik wat heb gegeten waar ik op reageer heb ik een zwemband. Haha... Ik moet er dus echt wel even rekening mee houden wanneer ik meet ;)

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:23

Crisis, dag 13 was een zware dag. Ik leef nog, maar het zweet gutst er van af.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:26

Hahah ik begin bijna op te zien tegen dag 13. Steeds meer die die dag moeite hebben :+

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:27

Oh echt? Was me nog niet opgevallen, maar dan kan ik morgen weer vol frisse moed verder :D

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:29

Net dag 2, stuk zwaarder dan dag 1!! Mijn kuiten schreeuwen om verlossing :Y) Vandaag ook voor 't eerst dat ik mijn bovenste buikspieren voel. Ik ben benieuwd hoe mijn spieren zich vanavond voelen.

Vergeet ook niet dat je taille ook de onderkant van je maag bevat hè, als je dus niet lang geleden gegeten hebt zal je taille breder zijn dan wanneer je 's ochtends meet net nadat je opstaat.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:30

Fiffill, dat had ik ook. Overal meer centimeters en 1,5 kg erbij. Maar de volgende dag had ik weer hetzelfde gewicht als voor de shred. Denk dat ik op dag 20 nieteens ga meten, maar pas op dag 31. Anders krijg ik nog een inzinking :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:30

Ik had gister ook moeite met dag 13, en nog een aantal anderen! Vanavond dag 14!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:38

Fiffill schreef:
Loesss schreef:

Weegschaal heb ik niet.

Ineens of net na het shredden? Je spieren zijn dan goed doorbloed en daardoor groter. Daardoor kan 't ook komen he. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:41

Heleen_B schreef:

Spiermassa kweek je toch amper in 30 dagen?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:42

Fiffill, op de foto's van jou was wel duidelijk verschil te zien :) Misschien dan maar via dat vergelijken?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:43

Joepie net dag 9 afgerond *\o/* donderdag laatste x level 1 en dan zaterdag beginnen met level 2 :)

Oh ik denk dat je redelijk wat spiermassa kunt kweken hoor binnen 30 dagen, alleen niet zo dat je opeens bodybuilder armen hebt :p

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:45

Het is mij gelukt vanmorgen uit bed te komen, wat een spierpijn. Van sommige spieren wist ik niet dat ze het nog deden :')

Wat een ellende, maar het zal wel ergens goed voor zijn. Ik ga rustig door, want ik wil aankomende zomer meer spiermassa hebben als vorig jaar. :+
Weet wel dat ik vanavond ga janken, stond gisteren al bijna op knappen.

Ik zal morgen of vanavond eens een duidelijke foto van mijzelf maken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:45

Destino schreef:
Fiffill, op de foto's van jou was wel duidelijk verschil te zien :) Misschien dan maar via dat vergelijken?

Klopt, daarom vind ik het ook apart :)) gaat niet alleen om m'n taille trouwens maar ook benen ed. Maar morgen maar eens goed alles meten, heb nu telkens even losse dingen gemeten want op de 10e dag wil ik alles even nakijken.
@Julia dat is wel een goeie, heb nu een paar keer even vlug na de shred gemeten, morgen er maar voor doen. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:48

Het is meer conditietraining dan krachttraining, vandaar dat het met spiermassa kweken wel mee valt. Spieren maken niet zoveel uit in gewicht, wanneer je in een korte tijd deze conditietraining volgt. Je verliest misschien vocht en verbrand vet. Maar veel spiermassa niet hoor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:54

Rebel_Jits schreef:
Fiffill, dat had ik ook. Overal meer centimeters en 1,5 kg erbij. Maar de volgende dag had ik weer hetzelfde gewicht als voor de shred. Denk dat ik op dag 20 nieteens ga meten, maar pas op dag 31. Anders krijg ik nog een inzinking :')

Ik meet ook pas de laatste dag, zelfde met wegen. Heb dag 1 wel gewogen, maar niet gemeten. Ik merk wel dat ik wat strakker ben. De enige die het waarschijnlijk simpelweg kan voelen/zien is vriendje, die zie ik namelijk 5 weken niet.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:00

Mindim schreef:
Het is meer conditietraining dan krachttraining, vandaar dat het met spiermassa kweken wel mee valt. Spieren maken niet zoveel uit in gewicht, wanneer je in een korte tijd deze conditietraining volgt. Je verliest misschien vocht en verbrand vet. Maar veel spiermassa niet hoor.

Uhm, volgens mij zijn er hier genoeg die niet/weinig afvallen, maar wel cm's verliezen..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:01

Wegen en meten is het tweede dat ik s ochtends doe als ik mijn bed uit kom. Dat schijnt het meest neutrale moment op de dag te zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:02

Dorus schreef:
Wegen en meten is het tweede dat ik s ochtends doe als ik mijn bed uit kom. Dat schijnt het meest neutrale moment op de dag te zijn.

Doe jij dat dan elke dag? Dat zou voor mij écht niet werken.