30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:55

Ik heb hele korte (rug)spieren terwijl ik wel een relatief lange rug heb. Met andere woorden, ik kom bij lange na niet bij de grond als ik voorover buig. Daarom is dit ook wel goed, om de boel goed op te rekken.

Net gedoucht en geen centje pijn. Energie genoeg, zou hem zo nog een keer kunnen doen. Ik sta versteld van mezelf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:56

Ik kan ook plat met m'n handen op de grond maar zo voorover lukt me ook niet :n, ben wel heel stijf in mn onderrug en extreem korte kuitspieren. Maar op de een of andere manier kan ik staand er wel heel makkelijk bij.

Fenrir

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:56

Ik heb sowieso vrij korte spieren, ik maak (helaas) ook snel spier aan. Hoop dan ook niet dat ik erg veel breder ga worden van dit :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:57

Bodybuilder Bente :') :') Hier hetzelfde, ik ben al zo breed. En lang. Net een kerel :') Hoop ook niet heel veel breder of gespierder te worden op sommige plekken.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:59

Mag ik meedoen? Ben door jullie enthousiaste verhalen gisteren ook begonnen. Vond het best meevallen terwijl ik een conditie van 0,0 heb en zo stijf als een plank ben. Net voordat je op het punt staat op te geven mag je weer wat anders doen. Toen ik klaar was voelden mn benen aan als drilpudding en zelfs vanmorgen voelde dat nog zo. Van middag rond een uur of 3 begon de spierpijn. Heb net dag 2 erop zitten, maar heb bij sommige oefeningen maar rustig aan gedaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:01

Berdien schreef:
Bodybuilder Bente :') :') Hier hetzelfde, ik ben al zo breed. En lang. Net een kerel :') Hoop ook niet heel veel breder of gespierder te worden op sommige plekken.

Ik doe mijn sterrenbeeld stier gewoon goed eer aan :')

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:04

sillyhorse schreef:
Mag ik meedoen? Ben door jullie enthousiaste verhalen gisteren ook begonnen. Vond het best meevallen terwijl ik een conditie van 0,0 heb en zo stijf als een plank ben. Net voordat je op het punt staat op te geven mag je weer wat anders doen. Toen ik klaar was voelden mn benen aan als drilpudding en zelfs vanmorgen voelde dat nog zo. Van middag rond een uur of 3 begon de spierpijn. Heb net dag 2 erop zitten, maar heb bij sommige oefeningen maar rustig aan gedaan.

Welkom!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:04

Mijn lijstje

nek: 36.5
borsten: 116
bovenarm links (ontspannen) 33
bovenarm rechts ontspannen 34
taille: 93
navel: 112
heupen: 127
billen: 130
bovenbeen links 75
bovenbeen rechts 74
kuit links 46
kuit rechts 46

Ik ben 1.69 en momenteel 100.9 kilo's.

Moet er wel even bijzeggen dat ik een gastric bypass heb gehad, dus qua eten kom ik sowieso nooit aan de adh.

Mijn startpunt is afgelopen 1 oktober. Toen woog ik 122 kilo.
Mijn streven is om op 1 oktober dit jaar op de 72 kilo zijn. Dat moet haalbaar zijn volgens het schema van het ziekenhuis. Je verliest 35 tot 40% van je gewicht in 1 jaar.

Doel is pogen het hangende vel tegen te gaan. Boobs zijn een onbegonnen werk, dus worden gefixt, ik wil vooral focussen op de rest met nadruk op buik en benen.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:05

Ik ben op zoek naar goede shakes als tussendoor en voor na de workout die ik zelf kan maken lekker met fruit en wat lekkere dingen.
Weten jullie nog lekkere recepten?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:05

Ah. Is dat het. Nou ja, leeuwen zijn ook wel gespierd toch? :')

Wat ik wel mis is dat ze alleen over de oefeningen praat, en niet over daarna. Dat je goed moet drinken bijvoorbeeld om de afvalstoffen uit je spieren af te kunnen voeren, wil je niet gruwelijk verzuren de dagen erna.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:07

Moet dat Berdien? := Dat wist ik niet..
Echt gelijk na het sporten?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:10

Uhu. Zeker als je er ook bij zweet. Je wilt niet dat je lijf uitdroogt en je wilt de afvalstoffen goed af kunnen voeren. Je moet ook niet direct liters ijskoud water naar binnen gooien, da's niet goed. Maar goed drinken is zeker wel belangrijk :j Heb ik geleerd toen ik nog sportte bij de sportschool.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:10

Hai,

Is er hier iemand in dit topic die toevallig misschien al is begonnen, met de 'yoga meltdown' of deze toevallig al een keer heeft gedaan? Hoe bevalt het, en kijk je hem online, of heb je hem gekocht. Wanneer je hem hebt gekocht, zo ja, waar heb je hem dan gekocht? :)

Allemaal vragen, haha. :) Maar ik ben er wel benieuwd naar, ik zoek wel wat voor mijn gespannen spieren en dit lijkt me wel een fijne manier om daar nog meer bewust van te worden dan dat ik al ben. En hoop dat het ook in mijn rugpijn gaat schelen.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:11

Raponsje schreef:
Twist1991 schreef:
Wat ik me afvraag is of het kwaad kan om het twee keer op een dag te doen?
Ik heb momenteel echt heel veel tijd over en ik denk, als het meer resultaat oplevert, waarom niet!
Maar misschien dat je spieren rust nodig hebben of misschien dat het helemaal geen extra resultaat oplevert?

2 x per dag kan geen kwaad.
Persoonlijk zou ik het dan 2 verschillende programmas van jillian doen.

30 day shred met 6 weeks 6 pack of
30 day shred met no more trouble zones bijvoorbeeld.

Sim: probeer eens verder te strekken dan door plat te gaan terwijl je je enkels vast pakt.
Ik ben van nature heel lenig en kan vanuit de split ook plat op de grond zonder enige moeite. :')

Even een vraag over vetverbranding en spieropbouw in het algemeen: heeft het zin om zo'n abs programma te doen als je nog vetjes op je buik hebt? Want ik heb altijd gedacht dat je niet plaatselijk vet kan verbranden en dat het dus geen zin heeft om buikspieroefeningen te doen als je je buikje weg wilt werken. Dat je dus gewoon over het algemeen moet afvallen, anders zijn je buikspieren uberhaubt niet zichtbaar door het vet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:14

Denk het wel. Een actieve spier vraagt en verbrand namelijk meer energie dan een 'luie' spier. Dus ook als je nog vetjes hebt kun je zeker zo'n programma doen, dat zal namelijk het verstrakken van je buik alleen maar helpen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:18

Oh Berdien, meestal drink ik erna gewoon een of 2 grote glazen water, maar daarna heb ik geen dorst meer :=

Maar wat ik niet snap he, als je die voor en nafotos kijk op google dan zie je wel mensen die echt wel vet hebben en dat vermindert wel drastisch in 30 dagen. Zou dat dan wel echt zijn?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:20

Geen idee? Zou goed kunnen, je traint je spieren maar zoals ik al zei, verbrandt een actieve spier ook gewoon veel meer dan een niet actieve spier waardoor je, zeker als je daarnaast op je eten let, goed kunt afvallen :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:21

Ik denk dat veel van die mensen ook andere dingen ernaast doen en niet alleen dit programma, en ook nog eens diëten :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:21

Heee Sim! Ook aan het shredden!!

Ik hoop maar dat die filmpjes echt zijn! Morgen ga ik op de weegschaal!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:22

Bijna Noor. Morgenochtend start ik met de eerste work out.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:22

Maar als afvallen je doel niet is en je wil gewoon strakker worden, dan zou het dus in theorie niet of minder goed haalbaar moeten zijn?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:23

Berdien schreef:
Uhu. Zeker als je er ook bij zweet. Je wilt niet dat je lijf uitdroogt en je wilt de afvalstoffen goed af kunnen voeren. Je moet ook niet direct liters ijskoud water naar binnen gooien, da's niet goed. Maar goed drinken is zeker wel belangrijk :j Heb ik geleerd toen ik nog sportte bij de sportschool.
Goede tips! Ook tegen de krampen die sommigen hebben in de kuiten denk ik :j

Ik ben ziek :7 :r Dus heb niet geshred vandaag. Als ik morgen beter ben doe ik het dan! Sla vandaag dus over. Bij het opstaan van de bank moest ik al bijna overgeven.. dus jumping jacks no way :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:24

Destino schreef:
Maar als afvallen je doel niet is en je wil gewoon strakker worden, dan zou het dus in theorie niet of minder goed haalbaar moeten zijn?

Waarom niet? Ik denk dat deze oefeningen doen zeker wel helpt met strakker worden hoor :j

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:26

Fiffill schreef:
Destino schreef:

Waarom niet? Ik denk dat deze oefeningen doen zeker wel helpt met strakker worden hoor :j
100% ! Als je niet zoveel vet hebt, bouw je dus vooral spiermassa op met deze oefeningen. Als je al redelijk veel spiermassa hebt én weinig vet, onderhoud je je lichaam met deze oefeningen. = strak worden / blijven.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:26

Maak je borst maar nat dan :P
Ik denk dat de mensen op de filmpjes juist ook (best wat).zijn afgevallen, dat red je niet alleen met dit programma. Maar als je een normaal gewicht hebt, zul je wel strakker worden (denk ik, hoop ik). Maar altijd in combi met goede voeding anders heeft het gewoon geen zin.