Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Neem voornamelijk alleen wat als ik 's avonds ga slapen en voor de rest alleen als de pijn ondragelijk is. Voor nu weinig last.
Slik ook nog magnesium vanwege het feit dat ik schijnbaar in mijn slaap verkramp.
Gianti schreef:Zijn hier meiden met EDS die last hebben dat hun zicht wel eens verdwijnt of helemaal wazig wordt en draait?
Mendel schreef:Gianti schreef:Zijn hier meiden met EDS die last hebben dat hun zicht wel eens verdwijnt of helemaal wazig wordt en draait?
Geen EDS maar marfan. Maar ik heb dezelfde klachten.
Inmiddels ben ik er achter dat het komt door mijn accomodatie spier. Ik ben constant aan het scherp stellen. De ogen worden moe en dan ga je wazig zien.
Ik heb zoveel oogartsen gezien en alle testen gehad maar er kwam steeds niets uit. Want als ze mijn ogen testen kan ik prima zien. Als ik me ergens op focus kan ik alles goed zien. Maar daarna niet meer. Dan zijn de spieren moe en kan ik niet meer scherp stellen.
Inmiddels weet ik wel dat het vaker voorkomt bij bindweefselaandoeningen. En het accomodatie probleem komt ook vaker voor bij jongeren.
Je zou je ogen eens kunnen laten testen. Grote kans dat je geen bril nodig hebt. Maar bij de oogarts moet je dan even de accomodatie spier noemen. Dan krijg je druppels en testen ze het nog eens. Wie weet heb je daar ook last van.
Ik heb nu anderhalf jaar een bril en kan echt niet meer zonder. Of het beter is geworden weet ik niet want ik moet nog steeds iedere zes maanden nieuwe glazen (Omdat de ogen eraan wennen en dan weer beginnen te klieren). Maar als ik geen bril op heb wordt ik binnen nog time duizelig.
Mendel schreef:Ik draag bijna altijd een zonnebril en neem straks ook een bril die mee kleurt met het licht. Soort zonnebril in de bril.
Heb je blauwe ogen? Die zijn sowieso gevoeliger voor licht dan andere kleuren.
Gianti schreef:Moet even mijn frustratie kwijt.. het is weer zo'n nacht... lig al bijna 3 wakker van zo veel pijn.. weet echt niet waar ik het moet zoeken