Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:47

Ik heb gister 7 km gelopen in 40 minuten, gemiddeld 10,5 km/h. Ik kon niet aan een stuk rennen vanwege de tegenwind.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:59

Ik wil mij graag melden in dit topic! Ben vandaag begonnen met de 0-5km van Evy. Les 1 heb ik weliswaar overleefd vandaag!! Ik voel mij nu ongeveer zo *\%/* :# *\o/*

Twee jaar geleden heb ik namelijk eens een eerste poging gedaan met Evy, de lessen uit 2006. Na les 1 werd het zwart voor mijn ogen en viel ik bijna flauw :x Combinatie van warmte (was een redelijk warme dag, veelste hard lopen en over mijn grenzen heen gaan..) & wellicht omdat de opbouw van de 2006 lessen anders is dan die van de 2011 lessen?

Vandaag dus een beetje vrees voor een herhaling van twee jaar geleden. Maar ik heb heel rustig aan gelopen (sorry Evy, toch slakkentempo denk ik :+ ), om niet over mijn grenzen heen te gaan & ik heb het gedaan!!
*\%/* *\%/* *\%/*

Ditmaal iets beter aangepakt, omdat de Ladiesrun (9 juni) in het vooruitzicht staat (over gehaald door mijn collega's) & ik die 5km dus wel moet opbouwen want ik ben behoorlijk conditieloos O:)

renateeee_

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:03

Goedzo Droomster! Ik doe ook mee aan de Ladies run 9 juni, als stok achter de deur haha.

Ik heb net nieuwe hardloop kleding besteld, en ga morgen les 3 van Evy vol motivatie weer lopen :)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:09

Ja oortjes voor de mp3, ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb er ook een paar die achter mijn oor langs gaan zoals hier al is beschreven, maar echt fijn vind ik die ook niet. Ik heb liever die inears.

Ga eens kijken wat het voor work out is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:19

Die ladies run, waar is die? En kan je je daar ook individueel voor opgeven?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:20

9 juni in Rotterdam, en je kan je gewoon individueel opgeven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:21

Thank you! :D Da's op zich iets dichterbij dan Nijmegen. En bij Rotterdam heb ik slaapplek :D

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:30

renateeee_ schreef:
Goedzo Droomster! Ik doe ook mee aan de Ladies run 9 juni, als stok achter de deur haha.

Haha, precies! Ben nu extreem gemotiveerd om die 5km met Evy op te bouwen. Omdat ik gewoon niet wil falen naast mijn collega's (die allemaal ouder zijn en ik nog in mijn twintiger jaren zou het niet halen, sta je dan voor banketstaaf }:0 ). Dus de ladiesrun als doel hebben om naartoe te werken dat helpt wel heel goed moet ik zeggen :D

Qua oortjes heb ik ook (goedkope) inears! Werkten prima, al houd ik er niet van. Heb zelf liever gewone oordopjes.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:33

Ik wil ook de ladiesrun doen maar twijfel over 5 of 10 kilometer....

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:49

Jahoor ik heb mn eerste rondje gelopen, 3.11 km met ongeveer 6.3 km per uur. Niet slecht voor een eerste keer vind k :D de koude lucht sloeg enorm op mn longen en daar had k behoorlijk last van.. Verder heb k nog geen goede schoenen dus beetjelast van mn knieen. Eerste opdracht voldaan en heb zin in de tweede! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:34

Ik ga morgen weer lopen maar vrees wel voor de longen. Zou daar niet iets aan te doen zijn?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:40

Hallohallo, hier nog een enthousiaste loopster.

Poos geleden al begonnen met hardlopen, vooral 's ochtends voor werk, maar dat betekende dat ik soms om 5 uur al buiten liep en mijn lijf had het daar best moeilijk mee, te moeilijk in combinatie met een lage bloeddruk.

Heb me opgegeven voor de ladiesrun 9 juni en ben nu met iemand anders aan het lopen. Ons tempo en onze conditie liggen mijlenver uit elkaar, maar voor mij is het misschien wel goed, overloop me snel.
We zijn begonnen met Evy en gaan vanavond les lopen.

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:44

ik zou ook graag willen hardlopen maar m`n knieeèn laten me in de steek. zacht kraakbeen dus op dit moment niet echt fijn en ook echt pijnlijk.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:45

Morgen is het als het goed is minder koud Lente. :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:48

Mag ik me ook komen melden? :D
Ik ben Tessa, over 3 weken 21 jaar. Vorig jaar dapper bezig geweest met Start to Run tot de 5 kilometer, toen kreeg ik in juni een blessure doordat mijn schoenen verkeerd aangemeten bleken te zijn. Deze peesblessure zorgde er voor dat ik pas sinds deze maand weer de stoute schoenen aan mag trekken en ik ben nu bezig met de derde week van het loopschema van de Hartstichting :) (in week 2 begonnen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:21

KarinvdM schreef:
Morgen is het als het goed is minder koud Lente. :)

Fijn! Dan kan ik morgen aan les negen. moet tenslotte wel op schema blijven, anders wordt het niks met die dam tot dam.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:46

Ja morgen is de vorst weg. Ik doe vanavond een lesje shred (level 2) en ga morgen dan wel weer lopen :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:50

Wat voor mijn longen altijd fijn is om even een minuutje alleen door mijn neus te ademen en dan niet te diep,
dan 'koelen' ze even af :)

Ik ga ooke ven kijken voor de ladies run :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:02

Ik ga vanavond ook shredden. Dan morgenochtend lopen, morgenmiddag sporten op mijn stage en morgenavond weer shredden :')

Kunnen we niet als bokkers meedoen aan de ladies run? Desnoods voor een goed doel of zo? :)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:20

Hoi allemaal, ik meld me ook even, 42 jaar en wil gaan starten met hardlopen. Nooit gedaan, dus heb geen idee of het me bevalt. Het begin zal wel pittig zijn. Ik ga vrijdag mijn hardloopschoenen halen, en ben nog op zoek voor goedzittendblijvende oortjes. Ondertussen ben ik moed aan het verzamelen en me aan het inlezen. Ik wil geen wedstrijden lopen maar puur conditioneel voor mezelf. Streven is wel 5 km te kunnen lopen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:26

Lente schreef:
Ik ga vanavond ook shredden. Dan morgenochtend lopen, morgenmiddag sporten op mijn stage en morgenavond weer shredden :')

Kunnen we niet als bokkers meedoen aan de ladies run? Desnoods voor een goed doel of zo? :)

Ja super! :) Lijkt me hartstikke leuk, Ik join :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:36

Welkom Issy! Leuk dat je ook gaat beginnen! Ga je ook met Evy lopen? Of een ander programma?

Lies, als er nou meerderen zijn moeten we dat echt doen :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:53

Rotterdam is wel echt heel ver weg voor een wedstrijdje. Dat doe ik in ieder geval niet, maar wel een leuk idee!

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:54

Mag ik met jullie mee doen. Ik liep hard. Ik ga van de zomer weer hard aan slag :P

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:58

Ik meld me hier ook eventjes. Heb vandaag de lessen van Evy op mijn mobiel gezet en hoop deze week nog ergens hardloopschoenen te halen. Ik ben van plan gewoon wat conditie op te bouwen en een iets meer bikiniproof lichaam te kweken voor de zomer. :o
Hoop alleen dat ik genoeg gemotiveerd blijf!