[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M3lisss

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:23

De belangrijkste vraag inderdaad Jannepauli: is ie lekker? :P
Hoop dat je er toch van genoten hebt meid ;)

Ik ben nu voor de vierde dag aan de Atkins en ben al 1,2 kilo kwijt! :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:28

Oh.. superlekker.. dit hadden ze echt niet moeten uitvinden. Ook de andere (puur met bitterkoekjes is heerlijk)... maar echt.. het zweet brak me uit toen ik dat ding op had.
Ik denk dat die vreetaanval komt omdat ik zoooo gefrustreerd bendat mijn weegschaal maar op 79.2 blijft staan, ondanks alle moeite. En dan heb ik ook nog overal pijn van de circuit training.. grrrr -:(-

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:45

Jeeeej, er is een kilo af :). Dat motiveert enorm merk ik :).

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:48

Waar moet een gezond ontbijt eigenlijk uit bestaan, en hoeveel kcal? Want heb nu 2 crackers met ham op, maar dat is maar 75 kcal.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:49

Balen Jannepauli... Maar goed zulke dingen kunnen gebeuren helaas.

Goed zo rubyred! Iedereen is hier goed bezig merk ik wel.

ik ga straks voor de bijl kan ik je zeggen. Collega heeft belgische worstebroodjes mee genomen. Die zijn ZO lekker! Maar goed, dat compenseer ik wel ergens.

Hebben jullie trouwens allemaal zo een precieze weegschaal? ik heb een globale (zo een oude met een wijzer) en ga 1 x in de 2 weken bij mijn moeder op een staan die alles aangeeft (vetgehalte, spiergehalte ed).

Btw een goed tussendoortje voor de koude dagen: Opkikkertjes van Magi. 9 kcal in een boullion en er zitten er 7 in een pakje van €0.69. Ideaal en lekker. Voor de extra vulling evt crackertje erin verkruimelen.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 08-11-12 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:51

Leonie: wij hebben ook zo'n oude met een wijzer. Wil wel zo'n precieze, maar geen zin om daar geld aan uit te geven.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:55

Ik heb zelfs twee precieze :')

Eerst zo'n oude van de hema met een wijzer, maar die deed het ZO slecht (was ook al jaaaaaaren oud).

Toen ik met WW begon heb ik een goedkope digitale bij de blokker gekocht, maar die deed het naar mijn mening ook niet goed. En toen kon je bij jan linders sparen voor grundig producten en heb ik dus -jawel- een weegschaal bij elkaar gespaard :D

Die grundig geeft ook vocht, vet ed aan maar daar kijk ik nooit op. Vind ik totaal niet interessant.
Het grappige is wel dat hij standaard een paar ons minder aangeeft dan die van de blokker. Ze staan namelijk naast elkaar en ik ga elke ochtend op allebei staan :=

Ja ik hang de theorie aan 'meten is weten'
nou, ik weet! haha!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:04

Jannepauli, ik kan me echt heel goed voorstellen hoe je je voelde na die reep. Aan de andere kant weet ik ook hoe het voelt om stil te staan terwijl je zo je best doet :(:)

Nu weer met volle moed aan de gang!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:06

RubyRed schreef:
Waar moet een gezond ontbijt eigenlijk uit bestaan, en hoeveel kcal? Want heb nu 2 crackers met ham op, maar dat is maar 75 kcal.

Een goed ontbijt bestaat naar mijn weten uit vezels, koolhydraten en eiwitten. Je lichaam moet natuurlijk alles opstarten dus wat meer koolhydraten kan hier niet echt kwaad! Ik ontbijt altijd met Brinta of Havermout en dat wordt over het algemeen beschreven als de beste manieren om de dag mee te beginnen :)

En wat kauwgum betreft, minder honger krijg je er inderdaad niet van. Maar ik kan wel mijn snaai trek de baas worden :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:09

Oké bedankt. Brinta of havermout gaat m niet worden, kan niet tegen gluten en melk. Maar heb nu nog een extra cracker gegeten met hagelslag (heerlijk :))).

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:10

bedankt voor de tips :)
rubyred, wat goed al een kilo!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:13

wat kan je het beste nemen als je in de avond b.v na het sporten rond uurtje of 9 nog trek heb?

ik neem nu vaak dan 2 creakertjes met smeer kaas maar wat zou iets anders zijn waar minder in zou zitten want 2 volkoren creakers is al 100 calorie 50 ps namelijk

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:14

Ik neem niets. Ik lijd een uurtje honger en ga dan slapen.

En ik moet zeggen.... dat werkt heel goed.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:16

ja ik ga vaak pas tegen 11 na bed nog te veel energie na het sporten vaak

me maag rammelt dan ook echt gewoon dus tja wat is goed om te nemen helemaal niks lijkt me ook niet goed

ik ben deze ochtend gestart met 105 banen zwemen zo me eigen klaar maken voor sportschool ff flink sporten en dan mischien nog 45 min xco thuis

vanavond eten wij andijvie stampot met magere spekjes

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:20

monique1983 schreef:
wat kan je het beste nemen als je in de avond b.v na het sporten rond uurtje of 9 nog trek heb?

ik neem nu vaak dan 2 creakertjes met smeer kaas maar wat zou iets anders zijn waar minder in zou zitten want 2 volkoren creakers is al 100 calorie 50 ps namelijk

Ik zou een klein schaaltje magere kwark eten als je dat lust. Daar zitten veel eiwitten in die je spieren nodig hebben om te herstellen en op te bouwen :) Het kleine beetje koolhydraten die er in zitten vullen je reserves weer aan. Eten na het sporten is sowieso belangrijk. Zodra je je lichaam na het sporten niks geeft zal het in de loop van tijd denken nouuu ik ga maar niet zo veel verbranden want ik weet niet wanneer ik straks weer wat krijg.

Ik eet zelf nu voornamelijk Alpro Soya producten (brinta met Alpro Soya Natural Fresh Light en zo nu en dan Mild & Creamy) op aanraden van mijn fysiotherapeut die zelf topsporter is geweest. Doe ik het erg goed op! :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:21

Ik pak na 8-en als ik honger heb komkommer of augurkjes. Maar denk niet dat een cracker erg veel kwaad kan hoor.

Hoeveel ckal eten jullie eigenlijk op een dag? En wat verbranden jullie?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:22

kan dat wel eens proberen of ik dat lust heb dat nog nooit op heb altijd yoghurt en vla

vanmiddag maar eens ff zien of er kleine bakjes van zijn om te proberen

na 1 creaker is toch al 50 cal en dan heb ik volkoren creackers
Laatst bijgewerkt door monique1983 op 08-11-12 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:22

leonie87 schreef:
Ik pak na 8-en als ik honger heb komkommer of augurkjes. Maar denk niet dat een cracker erg veel kwaad kan hoor.

Hoeveel ckal eten jullie eigenlijk op een dag? En wat verbranden jullie?

Ik rond 1500 en doe om de dag hardlopen en wat workouts

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:33

Ik tussen de 1300 en 1500 :) Ik beweeg elke dag minstens 30 min, meestal een uur tot 1.5 uur. Ik had ooit uitgezocht dat ik als ik echt helemaal niks doe ik zo'n 1800 calorieën verbrand. Nu weeg ik wat minder dus zal de calorie hoeveelheid ook minder zijn. :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:44

Ik heb een hele precieze weegschaal.. Voor bepaalde dingen moest ik het tot op de gram af kunnen wegen :') Ik heb er nu nog veel gemak van met het bakken etc :j

Ik weet eigenlijk niet hoeveel caloriën ik inneem per dag. Ik zal het eens precies moeten uitzoeken.

Amaris, balen dat je over je punten heen bent gegaan gisteren, maar gaan slapen met honger is ook niks en door regelmatig kleine beetjes te eten houd je je verbranding op peil :) Om er een positieve draai aan te geven ;)

Rubyred, super dat je weer een kilo kwijt bent. En je ontbijt is niet veel, heb je geen enorme honger om 10 uur?

Jannepauli, vandaag een flink stuk wandelen of lekker bewegen en je schuldgevoel ebt weg. Als je dan toch eens buiten je boekje gaat, geniet er dan van! Ik ben ook benieuwd of 'ie lekker was :j

Van kauwgom krijg ik nog meer honger. Ik pak gewoon iets voedzaams als ik trek heb :)

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:47

monique1983 schreef:

Dit heb ik dus ook altijd! Gisteravond na het zwemmen heb ik dan ook maar een kopje thee en 2 rijstwafels gepakt. Was geen goed plan, want na 2 had ik de smaak te pakken dus het werden er nog eens 2. Gelukkig zit hier, naar mijn weten, niet zo veel in?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:49

@Dais_: hebben we het nou over een keukenweegschaal of over een lichaamsgewichtweegschaal? Iksnaputniemeer :P.

En normaal ontbijt ik met meer, maar voel me nu echt niet lekker, beetje verkouden/grieperig... Als ik dit normaal zou eten zou ik echt na een uur al weer honger hebben :P.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:50

Haha Ruby, ik dacht dat het ging over een keukenweegschaal :')

Als je niet lekker bent heb je sowieso minder trek, begrijpelijk :j

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:51

Een keukenweegschaal hebben wij ook zo'n precieze. :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:52

ik ook, ooit eens aangeschaft omdat ik zelf brood deed bakken in de broodbakmasjien. En dan moet je de gist ed op de gram nauwkeurig kunnen wegen.

Ik ben zo blij met dat ding!