ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:10

Ik heb het idee dat m'n lijf een beetje begint te wennen aan de Concerta, kijken hoe het morgen op het werk gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:23

Melatonine wil ik ook gaan proberen... Als 's avonds de Ritalin uitgewerkt is, komt ineens de gedachtengang weer op gang en kom ik vervolgens niet in slaap.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:26

Ja je doet er ook verstandig aan om je rebound eerder op de avond in te gaan. Dat je die rond een uur of 18.00 krijgt zodat je ff kan acclimatiseren. Als het losbarst op het moment dat je wil gaan slapen wordt je gek. Dus eerder stoppen, of in het geval van concerta, eerder beginnen.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:32

Ik heb dus te horen gekregen dat ik mijn paardje waarschijnlijk ga kwijt raken (niet mijn paard maar de eigenaresse heb ik nog nooit gezien of gesproken, gaat allemaal via haar nichtje) ze hebben besloten dat ik 110 per maand moet neer leggen of dat hij verkocht gaat worden.

Naast dat ik het enorm k*t vind omdat ik gek op hem ben, ben ik nu ook mijn enige echte uitlaatklep kwijt. De enige uitlaatklep waarbij ik alles even vergeet, waarbij alle 30980934809 gedachten in mijn hoofd even tot rust komen.. Ik heb een periode een half jaar ruim zonder paard gezeten, en ik trok dat toen echt niet.

Ben er echt even stuk van ;(.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:35

:(:)

Als ik aan het rijden ben, lijkt het ook net of alle gedachten weg zijn, ik ben echt alleen met het paard bezig.
Ik zou er niet aan moeten denken dat te missen.

Ik hoop dat je snel een ander bijrijdpaard kunt vinden.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:41

Ik zit te twijfelen of ik morgen zonder concerta naar school ga... Wil eigenlijk wel weer eens testen hoe groot t verschil is. Alleen ben ik super benieuwd hoe productief ik ga zijn.

Jeetje DarkDreamer, dat is ook niet niks om zo even te horen te krijgen. Hopen dat er iets anders op je pad komt..

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:43

LBLGypsyCobs schreef:
:(:)

Als ik aan het rijden ben, lijkt het ook net of alle gedachten weg zijn, ik ben echt alleen met het paard bezig.
Ik zou er niet aan moeten denken dat te missen.

Ik hoop dat je snel een ander bijrijdpaard kunt vinden.

Ik wil geen bijrijdpaard meer. Mijn probleem is dat ik me vaak vol overgave op zo'n paard stort, en dat ik er dan ook heel hard aan werk om hem beter in z'n vel te krijgen (ik heb vrijwel altijd probleem paarden gehad die verwaarloosd werden en soms mishandelt zijn, slechts een paard had een normale eigenaar die wel naar hem omkeek en hem wel goed behandelde, met die eigenaar ga ik ook nog steeds om). Het maakte mij niet uit dat ik niet mocht buiten rijden, jammer wel, maar oke. Het maakte mij niet uit dat ik niet mocht springen, geen wedstrijden kon starten en dat hij niet moeders mooiste was.. En ook niet de makkelijkste. Toen ik met hem begon was het een nerveuze bange zenuwenpees die verstoten werd in de wei, en nu kan je bijna alles met hem doen. Hij zit zelfs zo goed in z'n vel dat hij in de wei niet meer verstoten word en zelfs hoger in rang staat... Ik ga er elke keer opnieuw helemaal voor en elke keer loopt het op zo'n rot manier af en ben ik maanden van streek.. Ik wil dat gewoon niet meer.

Dit zei ik overigens ook voor ik aan hem begon. Maar kennelijk trek ik zonder ook niet. Misschien zijn manege lessen tegen die tijd nog een optie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:36

rensiepensie schreef:
Ja je doet er ook verstandig aan om je rebound eerder op de avond in te gaan. Dat je die rond een uur of 18.00 krijgt zodat je ff kan acclimatiseren. Als het losbarst op het moment dat je wil gaan slapen wordt je gek. Dus eerder stoppen, of in het geval van concerta, eerder beginnen.

Ware het niet dat ik juist bewust tot ca 2 uur voor het slapen de Ritalin werkzaam houd, omdat ik vaak juist 's avonds moet presteren ;)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:44

Ah hmm. Dan wordt het lastig. Tenzij je sochtends niets hoeft te doen? Ik had het gezeur ook met avond diensten. Maar dan ging ik later naar bed, en hoefde ik ook later op. Dus dan verschoof ik mijn slaaptijd. Dan kwam ik alsnog uit.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:46

Ik heb avond en vroeg achter elkaar... Vond medicijnvrouwtje ook niet echt geschikt. Zit nog geen 9 uur tussen de diensten.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:46

DarkDreamer schreef:
Ik heb dus te horen gekregen dat ik mijn paardje waarschijnlijk ga kwijt raken (niet mijn paard maar de eigenaresse heb ik nog nooit gezien of gesproken, gaat allemaal via haar nichtje) ze hebben besloten dat ik 110 per maand moet neer leggen of dat hij verkocht gaat worden.

Naast dat ik het enorm k*t vind omdat ik gek op hem ben, ben ik nu ook mijn enige echte uitlaatklep kwijt. De enige uitlaatklep waarbij ik alles even vergeet, waarbij alle 30980934809 gedachten in mijn hoofd even tot rust komen.. Ik heb een periode een half jaar ruim zonder paard gezeten, en ik trok dat toen echt niet.

Als hij je zoveel waard is waarom overweeg je dan niet om die €110 te gaan betalen? Lijkt mij redelijk, als je een paard leased zit je ook rond dat bedrag. Een eigen paard kost bijna het dubbele.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:49

rensiepensie schreef:
Ah hmm. Dan wordt het lastig. Tenzij je sochtends niets hoeft te doen? Ik had het gezeur ook met avond diensten. Maar dan ging ik later naar bed, en hoefde ik ook later op. Dus dan verschoof ik mijn slaaptijd. Dan kwam ik alsnog uit.

Mijn dag/nachtritme is al aardig verneukt, ben juist bezig om eerder m'n nest uit te komen :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:52

Hè wat naar! Zorg je al lang voor dit paardje? Bizar dat ze nu ineens met zo'n bedrag aankomen.. En ik vind 110 nog best veel ook! Bij ons kun je daar je eigen paard notabene voor stallen. Kan me voorstellen dat dat je uitlepklaad. (huh, mijn hersenen laten me in de steek... Ohja. Uitlaadklep) is. Ik vind er vaak ook een beetje steun en rust.. Wie weet komt er vanzelf weer wat op je pad..

Ik haat mijn rebounds... Ga echt huilen enzo dan... En slapen doe ik sowieso niet. Zeker nu niet, sinds paar weken vrihgezel en heeel veel verdriet van, en woensdag m'n ene paardje in laten slapen.. Nee, ik heb weinig rust om te slapen. Ben overigens ook het type dat nooit weet wat ze wil.. Of nouja.. Ik weet best wat ik wil maar dat is allemaal een beetje onrealistisch... Maar kan daardoor wel uren piekeren in bed. En buiten bed ook haha. Zo denk ik uren na over mijn toekomst, dagen zelfs, maar daardoor schiet m'n studie erbij in, en verpest ik straks mn toekomst nog.. Stomme adhd :p en melatonine maakt bij mij niks uit. Kan er 3 innemen en nog kom ik niet in slaap. Maarja, vroeger werd mijn speen met plakband vast geplakt omdat ik anders niet sliep en alleen maar lag te krijsen, dus het is ook gewoon een kwaaltje van mij haha.

Ik heb in januari een cursus gedaan bij de ggz, omgaan met adhd, en heb daar wel veel aan gehad. Meer mensen hier? Ik zag echt kenmerken bij anderen enzo, maar ben het ook gaan accepteren. Ben echt heel boos geweest dar ik adhd heb, en heel verdrietig, maar heb het ook leren accepteren. Heel soms is die ggz nog ergens goed voor..

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:54

Nouks, Haha ja dat snap ik. Maar ik moest echt een paar uur voor bedtijd mijn rebound in. Anders lag ik stuiterend in mijn bed. Maar als je een uur nadat je klaar bent met je werk je bed in wil, dan wordt het lastig.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:56

@ Martinique : Ik heb de psycho educatie en de cognitieve gedrags therapie gedaan bij Ggz. Heel veel aan gehad. Echt super.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 01:36

rensiepensie schreef:
DarkDreamer schreef:

Als hij je zoveel waard is waarom overweeg je dan niet om die €110 te gaan betalen? Lijkt mij redelijk, als je een paard leased zit je ook rond dat bedrag. Een eigen paard kost bijna het dubbele.

Ik heb momenteel geen werk en het wil maar niet lukken om iets te vinden, dus nee ik kan dit bedrag niet ophoesten. Bovendien heb ik pas geleden tickets geboekt voor Australië, die ik alleen kan annuleren als er bv iets met mijn moeder gebeurt. Dit omdat mijn moeder erg ziek is, al ruim een jaar, en dus blijf ik deze reis nu ook al heel lang uitstellen, maar nu heeft m'n moeder mij gepusht om toch te gaan want. Nouja, moeilijke situatie, beetje lastig uitleggen.. Weet niet of jullie zelf zo'n situatie hebben namelijk, maar niet iedereen snapt het.

Het geld wat ik nu dus heb, heb ik nodig om te kunnen overleven in Australië.

Als ik had geweten dat dit er aan zat te komen was ik nooit naar Australië gegaan, dan had ik zat geld om hem het komende jaar nog te houden, en hem eventueel zelfs over te kopen, maar zelfs dan, ik moet ergens een baan vinden, een vaste, waardoor ik hem kan onderhouden.

Ik ga nog met mijn ouders overleggen, maar ik haat geld lenen, zeker nu het thuis al zo k*t gaat. (Momenteel dus wel beter, maar er is super veel gaande, dus voor mij was Australië ook een reis om echt even alles van me af te zetten en als 'nieuw' aan een studie te beginnen). Ik denk ook niet dat ze me zullen helpen, hebben ze voorheen ook nooit gedaan qua paarden.

110 is enorm veel voor iemand die nog gaat studeren he. (Dat is iig wat ik wil gaan doen vanaf september 2013). Daar komen ook nog extra kosten bij zoals lessen en zijn eten, want die betaal ik nu al zelf. + de kosten van erheen rijden want het is 3 kwartier van mijn huis vandaan (ben met hem begonnen toen ik nog in de buurt woonde). Hij mag niet van stal verhuisd worden, ik krijg geen extra rechten. Ik moet alleen ineens volle bak betalen. En dat gaat nu dus niet, en dat is dus het k*tte. Als ik het alleen maar eerder had geweten.. ;( Dit was namelijk al langer gaande.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 01:47

Zo nou dat is wel een verhaal. oliebol zeg.

Dan wordt het een ander verhaal. Wel lastig. Maar mag jij hem blijven verzorgen zolang hij nog niet verkocht is? Best kans dat dat nog even duurt gezien de huidige markt. Maar dat is alleen uitstel op het onvermijdelijke.

Ja paarden zijn heel duur. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij wordt verkocht. Je moet er echt 100% je lol uithalen wil je de stalkosten nog met goed gevoel betalen op het moment. Maar wel vervelend voor jou. Mijn vorige bijrijdster was ook ineens haar maatje kwijt toen ik mijn paard verkocht. Voelde me best wel banketstaaf naar haar toe. Maar zij kon/wilde het paard ook niet overnemen.

Concentreer je dan maar op je reis. Lekker eruit. Wel vervelend dat je dan vlak daarvoor nog dit nieuws krijgt. Maar daar kun je dan ook niets aan doen. Dus loslaten ( heel makkelijk voor een ad(H)Der )

lisenpip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 02:09

rensiepensie schreef:

Dan wordt het een ander verhaal. Wel lastig. Maar mag jij hem blijven verzorgen zolang hij nog niet verkocht is? Best kans dat dat nog even duurt gezien de huidige markt. Maar dat is alleen uitstel op het onvermijdelijke.

Ja paarden zijn heel duur. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij wordt verkocht. Je moet er echt 100% je lol uithalen wil je de stalkosten nog met goed gevoel betalen op het moment. Maar wel vervelend voor jou. Mijn vorige bijrijdster was ook ineens haar maatje kwijt toen ik mijn paard verkocht. Voelde me best wel banketstaaf naar haar toe. Maar zij kon/wilde het paard ook niet overnemen.

Concentreer je dan maar op je reis. Lekker eruit. Wel vervelend dat je dan vlak daarvoor nog dit nieuws krijgt. Maar daar kun je dan ook niets aan doen. Dus loslaten ( heel makkelijk voor een ad(H)Der )

ik heb adhd en dingen los laten is helemaal niet makkelijk voor ons, of bedoelde je dat juist?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 03:07

rensiepensie schreef:

Ik hoor eigenlijk al te slapen maar zit de hele avond series te kijken om mijn gedachten eraf te houden. Anyway, de eigenaresse doet al jaren niets met hem. Dat is wat mij verteld is. Ik heb haar iig nog nooit gezien of gesproken. Heb geen idee hoe ze eruit ziet, ik weet sinds een half jaar haar naam. Dat bedoel ik met 'pech paarden'. Hij heeft zelf ook een heel verhaal qua geschiedenis dus. Hij is zegmaar een 'erfstuk'. De eigenaresse is de dochter van de eigenaar, die overleden is. Ze kan hem door emotionele redenen niet weg doen. Dus daarom komt ze nu met de optie 110 euro per maand betalen, als mij het niet lukt zoeken ze gewoon een ander. De contacten met de eigenaresse gaan dus via haar nicht, die zelf 2 paarden op die stal heeft staan.

Hem verkopen gaat lastig worden omdat hij al ouder is, en dus een geschiedenis heeft waardoor hij niet geschikt is voor een aantal dingen. Hij heeft een soort dierenartsen trauma (moest bv een keer gehecht worden en heeft toen iemands arm gebroken en ze hebben hem uiteindelijk onder narcose moeten hechten). Hij flipt gewoon uit als er een dierenarts komt, dat is wat mij verteld word. Beetje apart paard dus. Hij heeft een gigantische bult op zijn borst, littekenweefsel. En verder is hij gewoon niet goed bereden geweest, nou hebben we dit al flink kunnen 'herstellen', maar hij blijft met rijden gewoon moeilijk en snel nerveus.

Voor hem is het dus ook gewoon k*t want hij heeft gewoon een vaste basis nodig, een vast persoon. Dat heeft hij voor mij heel lang niet gehad.

Dingen loslaten vind ik overigens enorm moeilijk. Heeft me jaren geduurd om mijn oude verzorgpony's 'los' te kunnen laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:54

Ooh jeet wat een nare situatie zeg. Snap wel dat je niet zomaar, als (aankomend, thuiswonend) student 110 euro kan ophoesten. Zou ik ook niet kunnen... pffff.... Wou dat ik er iets zinnigs over te zeggen had maar dit is gewoon het hele nare van verzorgpaarden :\ .

Wel heeeeeel vet dat je naar Aus gaat. Ik ben er toen ook heen gegaan met dezelfde insteek als jou :P
't is een supermooi land :P
Ik kan je ADD'er wel aanraden om goed op je portomonee, paspoort en mobiele telefoon te letten en ook de data dat je met de bus reist nog effe een keer nacheckt voor je bij de bushalte staat *proest*

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:59

Bzoem en DD :(:) .

Heb een vaardigheidstraining gehad via het GGZ. Wel wat aan gehad, gebruik nu nog steeds handvatten die ik toen heb gekregen. Wil nog wel meer trainingen volgen eigenlijk. Weet alleen niet zo goed wat. Zat eraan te denken om iets met NLP te gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:59

Overigens nu ik gisteren weer met meds geleerd heb, kan ik me er niet toezetten om het vandaag zonder te doen -O- Slechte instelling, natuurlijk. Maar ik weet dat ik toch niet superproductief kan zijn, en ik heb vanmiddag autorijles dus meds zijn geen optie (heb alleen concerta, geen ritalin) ... En ik heb mijn tijd zo hard nodig ;( ... *baal* .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:15

Zooo hé.
Ik heb hier de LTO3 wel horen vallen.
Vanmorgen heb ik de pot binnen gekregen en meteen er 3 ingenomen.
Binnen een half uur zeg! Wat een rust in mijn lijf en hoofd!
Voel me compleet relaxt, echt een ritalin gevoel zoals ze zeggen.

Echt wel een aanrader tot nu toe, jammie jammie.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:17

Wat heb je horen vallen :? ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:18

De naam LTO3, of in een ander ADD topic.
LTO3 is een supplement wat volgens de website de natuurlijke Ritalin is.
Ik kan dus niet tegen de Ritalin, dus probeer dit.