Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:46

Tineke _/-\o_

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:30

Danseresje schreef:
Janine1990 schreef:
Hmmm, die update heb ik gisteren gedaan, dus dat zal 'm wel niet helpen Danseresje! Beetje balen zeg... Kan je het niet achteraf op de website invullen? Net als met afstandmeten?

Vind wel dat ze vreemde trips around the world hebben... De wereld van Endomondo is slechts 20.000km in omtrek?

Ik kan het achteraf wel invullen, maar het is een gok. Ik ga niet mijn route natekenen, teveel kleine paadjes met bochtjes enzo. Heb de afstand nu geschat en zal vrijdag noodgedwongen dezelfde route maar gaan lopen (ben wel benieuwd) en dan zondag weer een andere route gaan kiezen, haha! Heb gemerkt dat ik niet zo van elke keer hetzelfde rondje ben, er moet afwisseling in zitten voor mij!

diam0nd schreef:
Ik zie nu dat er meer meiden hier zijn die gebruik maken van endomondo. Gebruik de gratis versie overigens.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik gebruik ook de gratis versie diamond. Op zich ben ik er tevreden over, op een enkele keer na. Heb tot nu toe, met 18 geregistreerde trainingen bij endomondo, al 2 keer gehad dat de route niet geregistreerd is. Of dat dan aan endomondo ligt of aan mij telefoon, dat weet ik niet. Maar ik bedenk me net wel dat ik per ongeluk op die vakjes kwam waarin je kan selecteren wat hij moet meten (wat dan in het hoodschermpje komt te staan op je telefoon) en dat was vorige keer ook het geval. Misschien dat het daar aan ligt? Ik weet het niet!
'

Ik gebruik dus ook sinds kort endomondo, ik ben er ook redelijk tevreden over.
Alleen zoals vandaag gaf endomondo aan dat ik een half uur deed over 5 km en volgens mijn eigen telefoon maar 20 minuten.
Is toch wel een aanzienlijk groot verschil.
Een aantal minuten zou nog wel kunnen, maar zoveel. Ik heb zelf dan ook wel een idee dat het nooit helemaal correct is ongeacht of je nu gebruik maakt van een app of van je telefoon o.i.d

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:03

Das wel heeeeel erg vreemd inderdaad :+

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:51

Morgen les 3, ik kijk telkens echt naar de volgende les uit :). Hopen dat er morgen even een droog moment voor me is want het zou behoorlijk kunnen gaan regenen :/

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:53

Haha is verslavend he muntdrop?
Ik heb ook echt weer zin om te lopen maar heb gister al gelopen en ga morgen met mn vriendin dus helaas...
morgen alweer les 7 :)) dus weer stapje hoger :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:59

vanavond les 2 ! heb er zin in! :D

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:10

Ik heb al een week niet meer gelopen.... Zo slecht... Ben op het moment op stage in Belgie bij eventingamazone K. Donckers... Dus het is niet zo dat ik niks meer doe, maar baal er wel van.. Heb na een hele dag lopen op stal best al wat last van mn schenen (hoewel het na een week wel weer iets beter gaat) en ben bang dat het alleen maar erger wordt als ik daarna ook nog ga rennen).. Iemand nog tips daarvoor? Misschien dat ik vanavond weer een poging ga doen..

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:02

Ik ga vanavond ook voor les 2! Gister toch een paar hardloop schoenen gekocht bij Decathlon. Op het moment kan ik echt geen dure schoenen betalen (deze waren echt heel erg goedkoop) en de schoenen waar ik nu elke keer mee liep, waren gewoon sneakers eigenlijk. Als ik straks een baan heb en een regelmatig inkomen, wil ik in ieder geval gaan kijken voor een paar fatsoendelijke schoenen :) Nu laat de beurs het gewoon niet toe, helaas.

Anvisa, heb je koelen al geprobeerd?

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:15

ik moet mij dadelijk ook bij elkaar gaan rapen voor les 2 haha

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:17

Ik wil ook lopen! -O-

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:39

me88 schreef:
ik moet mij dadelijk ook bij elkaar gaan rapen voor les 2 haha
Lijkt me lastig met zo'n instelling..

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:14

Net terug en het ging lekker :D in het begin even opstart moeilijkheden.. Na 30 seconden kiepte ik bijna om van de zijsteken -O- nog niet gehad in de afgelopen twee weken, dus ben even rustig gaan ademen, jasje uit, even wachten en door. Daarna ging 't wel beter, gelukkig. Ik denk dat ik te snel begonnen ben en te oppervlakkig ademde ofzo.

Heb tot nu toe ook nog geen last gehad van benauwdheid! Echt super fijn! Sinds ik regelmatig ga, voel ik me veel en veel beter. Alle negatieve energie verdwijnt...

Ben nu trouwens wel echt dood, had vanmiddag al flink gereden :+

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:32

Zo lesje 2 zit erop goed volgehouden ik heb nu ook een versie 2011 gekregen is toch wat leukere muziek

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:41

_MG en me88, goed zo!
Ik ben nu de laatste update van endomondo aan het downloaden en dan stap ik in mijn autootje om lekker te gaan lopen :D! Lesje 20 vandaag al weer. Ben alweer halverwege week 7 en het gaat nu echt opschieten!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:36

Morgen lesjee drieeee heb er zin in :). Ik eet trouwens altijd al heel vroeg mijn avondeten (rond 5 uur soms half 5 al) dus ik loop meestal daarna. Hoelang kan ik het beste wachten na het eten?

En ik loop trouwens met kauwgom in mijn mond. Heb dat ooit als tip van iemand gekregen omdat je dan beter gaat ademen ofzo. Ik weet niet of het werkt maar ik heb in ieder geval wel een frisse adem :D.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:01

Ik zou echt zo lang mogelijk wachten.
Heb nu paar keer na t eten gelopen en t ging echt niet.
Zo'n last van mn buik.

Nu ook weer, was zo chagrijnig en nukkig dat ik toch maar even ben gaan lopen (even les 1 weer)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:04

Vaak met kauwgom in je mond houd je je mond langer dicht en ga je door je neus ademen. (Dat is mij tenminste verteld toen ik de tip kreeg)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:43

Zo, net terug en het ging weer heerlijk. Afstand viel me alleen een beetje tegen. 3,78km. dit ligt dus ong. gelijk aan de afstand van vorige week.....helaas-helaas. wil eigenlijk toch ook wel nog de verbetering in afstand zien net als in de eerste weken!
Maar ok, het ging dus wel redelijk gemakkelijk. Toch te vroeg op het avondeten gaan lopen, maar anders werd het helemaal zo laat en toen ik wegging van de parkeerplaats na het rennen waren de lantaarns al aan....kortom, heel veel later moet ik echt niet meer gaan lopen! Het was wel heerlijk rustig, bijna niemand tegen gekomen, echt heerlijk!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:55

Wanted2003 schreef:
Vaak met kauwgom in je mond houd je je mond langer dicht en ga je door je neus ademen. (Dat is mij tenminste verteld toen ik de tip kreeg)

Oh haha ik liep heel ordinair met open mond de kauwen :Y)

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 08:35

Ik ga zo les 6 lopen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:28

Ik ben even gestopt. heb nogal last van spataderen en die vonden het hardlopen niet leuk, ik kreeg er ineens veel meer. Krijg nu andere zwaardere steunkousjes en dan maar kijken of dat gaat.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:01

Ik wilde vanmorgen vroeg gaan, maar heb helaas slecht geslapen, waardoor ik te laat wakker was (slaap al n maand slecht, dus de wekker wilde ik er niet voor zetten deze keer). Misschien dat ik het straks tussendoor nog red om snel n rondje te gaan, anders ga ik helaas tot morgen wachten.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:53

Net les 3 gelopen, ging wel goed. Alleen raken mijn veters telkens op hetzelfde stukje los :'). Dinsdag moet ik weer en dan zal ik ze super goed vastmaken. Verder bleef het gelukkig ook droog.

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik hardloopschoenen ga halen als ik week 3 heb uitgelopen :)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:02

Giga bui op mijn hoofd gehad, was door en door nat.. En pijnlijk die harde druppels! Maar les 14 uitgelopen!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:11

Ik ga ook effe mijn rondje doen. Is pas de 1e keer deze week dat ik tijd heb helaas. Heb er in ieder geval weer zin in! Het waait hier wel echt onwijs, dus zit even te bedenken of ik wel over de zeedijk wil rennen. Zometeen word ik weggewaaid. :=