[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:35

Allejandro schreef:
Ja dat kan ik nog wel eens proberen. Drink ook graag ijsthee, maarja ook daarin zitten vele suikers.
Kan aan het afvallen (dat het dus minder hard gaat) gewoon merken dat ik weer ranja drink. Suikers!!!

Al eens Slimpie geprobeerd? Dat is ook aanmaaklimonade, maar net zoveel calorien als bijvoorbeeld Christal Clear. :)

saroanda

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:47

Slimpie is vies :') M'n zoontje krijgt het haha, voor mezelf heb ik light limonade van de c1000, die is lekkerder dan slimpie vind ik.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:18

Ja ik heb Slimpie momenteel ook in huis. De sinaasappel was echt vies, heb nu de aardbei om te proberen. Maar staat nog dicht in de kast. Mede door de slechte ervaring met de slimpie Sinaasappel smaak hahaha..

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:28

caj2008 schreef:
Mijn lijstje:

O: 1 kom luchtig toetje
t: niks
M: twee khd arm broodjes met rauwkost en filet american.

op werk:

P1 halve banaan.
P2 ontbijtkoek
p3 appel.
P4 niks.

Thuis heb ik nog kip gehad met noten en saus. Geen rijst.
En nog een schaaltje luchtig toetje

Je ligt misschien wel tot 11uur in bed maar hoelang is jou dag dan? je werkdag begint om 14:00 tot hoelaat?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:34

Gister lekker 20km gefietst en zag vanochtend ook gelijk en daling in me gewicht van bijna een kg. Dus voel me alweer iets beter. Vandaag iets minder gefietst 6km. Maar daarbij ook 4km hardgelopen.
Via caloriechecker.nl kan ik nu mooi zien hoeveel calorieën en vetten,eiwitten,koolhydraten ik altijd binnen krijg. En ben ik er achter gekomen dat ik gemiddeld 1500 a 1600 calorieën per dag binnen krijg.

Op hoeveel calorieën per dag komen jullie de dag door? En even er bij schrijven of je er veel bij beweegt of niet. :D
Ben wel benieuwd namelijk hoe jullie dat hebben....

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:47

Slimpie aarbei is velen malen lekkerder dan de Slimpie sinaasappel :j

Ik drink alleen water/thee als ik mezelf echt een keer wil verwennen koop ik een fles Spa Blauw := Dat vind ik toch het lekkerste water :j

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:49

Als ik zin heb in iets zoets werkt het ook wel eens om zo'n mini cupje appelmoes naar binnen te werken! :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:55

Slimpie smaakt wat chemisch. Maar ik vind alle sapjes, frisjes, limonades etc zwaar zoet danwel chemisch. Doe mij maar water.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:57

Forumster dat heb ik ook,, een paar weken terug heb ik 1 slokje cola zero genomen, heb het nog net niet over mn vriend uitgespuugd :=

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:01

Davina21 schreef:
Gister lekker 20km gefietst en zag vanochtend ook gelijk en daling in me gewicht van bijna een kg. Dus voel me alweer iets beter. Vandaag iets minder gefietst 6km. Maar daarbij ook 4km hardgelopen.
Via caloriechecker.nl kan ik nu mooi zien hoeveel calorieën en vetten,eiwitten,koolhydraten ik altijd binnen krijg. En ben ik er achter gekomen dat ik gemiddeld 1500 a 1600 calorieën per dag binnen krijg.

Op hoeveel calorieën per dag komen jullie de dag door? En even er bij schrijven of je er veel bij beweegt of niet. :D
Ben wel benieuwd namelijk hoe jullie dat hebben....

Ik zat een tijdje rond de 1200/1300 calorieën maar probeer dit te verhogen tot 1400. Op sommige dagen krijg ik ook wat meer binnen, helemaal als ik ga sporten :j merk echt duidelijk het verschil tussen hardlopen mét wat extra calorieën en koolhydraten, en zonder.
Ik vind Caloriechecker echt een fantastisch middel! Zo hou ik mijn innames goed in de gaten. Gisteren zag ik dat ik te weinig vet binnen had gekregen (onverzadigd) dus een cracker pindakaas er in gegooid voor het hardlopen en de waardes waren toen goed. Ik ging als een raket! :D

Normaal gesproken probeer ik met die 1400 calorieën minimaal een half uur intensief te bewegen (dus bijv. fietsen) of anders een uur te wandelen. Sommige dagen beweeg ik extra, andere dagen (zoals vandaag :o ) weer wat minder.

edit: voor de CC.nl gebruikers, hoe doen jullie dat als er iets niet in het lijstje staat? Ik heb bijvoorbeeld lasagnette gegeten maar die staat er niet tussen. Als ik dan kies voor Lasagne hebben ze het over lasagne met saus en gehakt (uit mijn hoofd gezegd) maar ik heb het juist met extra veel groente gemaakt. Hoe voer ik dat dan in..?

Nog een keer edit: Ik heb nu de lasagne met saus en vlees gedaan en dan de italiaanse roerbakgroente die er doorheen zat apart gerekend. Ik kom dan alleen uit op een totaal van 290 kcal terwijl de verpakking zegt dat een portie zo'n 700 kcal bevat. Ik heb er niet zo veel van gegeten dus minder dan 700 kcal is het zeker wel. Maar is 290 dan niet te weinig? Pfff.. Het is een prachtig middel maar soms een beetje lastig :')

Weten jullie trouwens producten die mijn zink, vitamine D, ijzer en selenium waardes omhoog kunnen krikken? Twee daarvan zitten akelig in het rood.. (helemaal bij het overzicht van 30 dagen..)
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 13-07-12 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:07

Negerzoen kan je het niet helemaal apart invullen? Lasagnebladen - groente - saus?

Ik eet tussen de 1300 en 1500 kcal, heb net gewerkt en geklust bij een vriend dus ik mag van mezelf voor het eerst sinds tijden een minipuntje taart :j Daar ga ik straks echt van genieten :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:08

Het lastige is dat het zo'n pak is van (ik dacht) Knorr. Dus het is geen pot saus maar van die poeder die met water en melk gemixt wordt..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:09

Als ik er echt niet uit komt dan is het jammer maar dan vul ik het niet in. Je kan er een mailtje op wagen dat ze zoiets in de lijst gooien, maar ik heb op een paar sites al gelezen dat er niks mee gedaan word :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:14

Heb al eerder besloten mijn hele dag weg te halen omdat ik er niet uit kwam := At eergisteren ook lasagnette, had net tussen de middag een kliekje gegeten. Moet vanavond werken dus dan eet ik vroeg en dan heb ik nooit trek in warm eten. Nu ging het er 's middags prima in :) Ik eet dan straks wat lichts. Denk dat het kwark met een banaan wordt o.i.d.
Denk dat ik mijn dag vandaag ook weer weg haal. Heb wel een indicatie van de calorieën die ik heb gegeten vandaag maar zo heb ik geen reëel beeld van mijn verdere innames..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:18

Maar op die pakken staat toch ook wat de voedingswaarden zijn per bereid product?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:20

:r
LynnDenise schreef:
Forumster dat heb ik ook,, een paar weken terug heb ik 1 slokje cola zero genomen, heb het nog net niet over mn vriend uitgespuugd :=

maar coca cola zero is ook gewoon om te kotsen

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:31

Ik heb het ook een tijdje ingevuld op CC, maar had ook vaak dat de producten die ik eet er niet tussen staan, dus ben er toen mee gestopt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:42

Ik heb vaak problemen met de algemene namen. Zo staat er 'Cracker' in en dan kan je klein, stuks en groot selecteren geloof ik. Maar dat zegt weinig over de voedingswaarde van de cracker :p ik vind het vooral handig voor de calorieën. Door middel van hele en halfjes in te vullen (bijv. 1.5e kleine cracker) kom ik op de calorieën van een cracker uit die ik eet. De overige dingen vind ik mooi meegenomen :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:31

Bedankt voor jullie reactie Negerzoen en LynnDenise. Ik denk dat als ik sport ik ook wel makkelijk 1500cal kan hebben maar als ik een dagje wat minder doe dat 1200 ook genoeg is....

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:37

Davina21 schreef:
caj2008 schreef:
Mijn lijstje:

O: 1 kom luchtig toetje
t: niks
M: twee khd arm broodjes met rauwkost en filet american.

op werk:

P1 halve banaan.
P2 ontbijtkoek
p3 appel.
P4 niks.

Thuis heb ik nog kip gehad met noten en saus. Geen rijst.
En nog een schaaltje luchtig toetje

Je ligt misschien wel tot 11uur in bed maar hoelang is jou dag dan? je werkdag begint om 14:00 tot hoelaat?

Tot 22:00 dan nog naar huis rijden.
Ik heb gister avond laat nog een khd arm broodje gehad.

Mijn lijstje voor vandaag.

O: ontbijtkoek twee beschuitjes 1 met kaas en 1 met hagelslag.
T niks
M: 2 bruinbroodjes met rauwkost ham, kaas en ei.
T: appel
A: bbq

wat er nog bij komt weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:56

Ik eet altijd soep met groenten (tomatensoep met groente er in) en dan zit ik na een bescheiden kopje + 2 droge boterhammen (doop ze altijd in de soep) echt zooooo vol dat ik de hele avond geen honger meer heb. En ja, soep = veelal water maar een glas cola is ook veelal water.. vindt dat nergens over gaan. Soep is best vullend, of jij moet bouillon bedoelen.. dat is indd helemaal niks maar dat eet ik ook echt nooit bij het avondeten. Overigens vind ik drinken met kcal hoe dan ook zonde want ik eet liever daarvoor in de plaats dan iets lekkers. :D (hou nou eenmaal meer van eten dan dat ik van drinken houd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:58

En over dat je daarna nog 1.5 uur sport: ik eet na het sporten vaak iets als kwark of yoghurt maar wel maar een klein beetje want ik krijg persoonlijk na het sporten echt niks meer weg!

Ik ben trouwens de dag na het sporten (of nouja als ik écht actief gesport heb) altijd iets zwaarder.. is dat gek?

En ik drink water en thee en soms chrystal clear en heel af en toe een cola light (terrasjes/uit eten)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:54

Cola light kun je beter niet nemen, dan gewoon cola. :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:32

Om mijn frustratie te delen kom ik meedelen dat ik ontzeeeeeeeeeeettende lekkere trek heb en daar al meer aan toe heb gegeven dan de bedoeling was. :(

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:32

Ik ben gestopt met weegschalen! Ik eet gezond en normaal. Wat ik wel ben gaan doen is meer sporten. Momenteel ben ik begonnen met 5 weken fulltime werken en daarnaast heb ik de eerste week 3x een volledige sportschool workout gedaan. Het koste me de eerste 2 dagen veel moeite maar daarna voelde ik mij veel lekkerder en vandaag ging het heel goed! Ik wil straks maandag paardrijden, dinsdag sportschool, woensdag paard. donderdag sportschool vrijdag paard zaterdag en zondag zowel paard als sportschool :)