Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:16

ja daar zit wel wat in natuurlijk, hmmm <<) nog maar even over nadenken he

borstverkleining heb ik ook al gehad, ik ging van ( toen) 75G naar 75C , heerlijk was dat, heel jammer dat het weer allemaal aangegroeid is , ik zit nu( ben ook wel zwaarder geworden :o ) op 90F , maar tegenwoordig kun je prima BH's kopen in de grote maten, toen( 24 jaar geleden) was er niks in te koop

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:20

Het probleem met nieuwe heupen is meer dat ze het niet vaak kunnen doen , dus als je jong bent en je beschadigd de prothese ... Dan kan het zijn dat je ze niet nogmaals kunt krijgen .
Daar zou ik meer naar kijken .

En indien mogelijk idd. Alle ''onnodige'' pijn uitsluiten , alle beetjes helpen .

Sterkte met de operatie van je man en de gevolgen voor jou .

Sterkte met het gesprek , wij staan achter je .

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:45

cherell, ik ben 55 jaar, dus tja vrij jong nog, maar juist nu ik nog jong ben wil ik nog zoveel doen, met mijn paardjes bezig zijn en de hond wandelen, fietsen , het gaat allemaal moeizaam, een nieuwe heup schijnt gemiddeld 15 jaar mee te gaan en vaak kunnen ze dan nóg een keer, en hopelijk komen er in de toekomst nog betere, dan denk ik ook, ik heb eigenlijk liever nú het gemak ervan dan op mijn 80e, als het tegen die tijd niet meer kan, ga ik dan wel in een karretje zitten .... toch?

cherell0

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:04

Mijn vader had het met z'n knie dus vandaar dat ik er aan dacht ( hij was toen 53 ong.) daar deden ze het echt niet .
Uiteindelijk heeft hij een corrigerende ingreep gehad ( waar overigens fouten zijn gemaakt , maar dat is verder niet van toepassing) .

Het is wel lastig , zeker zoals de maatschappij nu is .... Dan hoop ik dat ik op m'n 80e nog zo fit mogelijk mag zijn ...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:58

inderdaad tegenwoordig maken ze toch wel uitzonderingen hoor.
en ja borstverkleining. moet 1 april voor gesprek maar ben zenuwachtiger dan de vorige keer. mijn zwangerschappen zijn de reden dat het weer gegroeid is. helaas duidelijk pijn nu ervan.

mijn mening is. hoe minder pijn nu hoe beter tegen die tijd weer andere uitvindingen. heel banketstaaf maar zo denk ik. als je oud ben kunnen er veel meer redenen zijn dat je niet meer kan genieten. mijn moeder zou die leeftijd niet gehaald hebben voor een nieuwe heup. raar voorbeeld misschien maar helaas wel de keiharde waarheid. vecht ervoor hoor. je leef nu een leven van een oud iemand terwijl dat niet hoeft.

dank je de operatie is goed gegaan gelukkig en hij word heerlijk verwent. dat vind hij helemaal niet erg.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:00

sweetsox daar heb je wel gelijk in, ik moet toch maar weer een keer heen denk ik :=

fijn dat de operatie van je man goed gegaan is, hoelang moet hij nou rustig aan doen?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:23

tuurlijk heb ik gelijk :o naja in dit geval dan. hahaha vind het zo dom van die artsen om zo krom te denken.
vecht voor je zelf een ander doet het niet.

hij moet vooral de eerste week rustig doen en daarna mag hij afbouwen met krukken en zo als het lukt.

zie nu dat ik in je dorp ben geweest zondag hahaha wat is de wereld toch soms klein.
heb daar mijn nieuwe merrie gekocht.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:58

Als het mogelijk is zou ik toch kijken voor die nieuwe heupen. Wat je zelf al aangeeft liever nu er nog van genieten dan wanneer je 80 bent en de rest niet meer kan.

Fijn dat het goed gaat met je man. Nu maar lekker vertroetelen.

Een borstverkleining zit ik ook aan te denken. Heb ook last van het gewicht en zeker met sporten/paardrijden. Maar wil dan eerst nog een paar kg afvallen.

Vandaag had ik een redelijke dag. Dus gelijk maar gebruik van gemaakt en even lekker 20 minuutjes met mn paard gereden. Is echt zo'n schat dat dier, alsof ze weet dat ik nu gewoon even wil genieten en dan is ze extra lief voor me met alles. Top peerd haha.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:10

sweetsox schreef:
tuurlijk heb ik gelijk :o naja in dit geval dan. hahaha vind het zo dom van die artsen om zo krom te denken.
vecht voor je zelf een ander doet het niet.

hij moet vooral de eerste week rustig doen en daarna mag hij afbouwen met krukken en zo als het lukt.

zie nu dat ik in je dorp ben geweest zondag hahaha wat is de wereld toch soms klein.
heb daar mijn nieuwe merrie gekocht.

he ja? waar dan?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 08:14

ik heb misty gekocht bij marjolein. a zie het al paardje staat in zuidwolde zij zelf woont in jou woonplaats.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:31

Hé hé Jolanda gaat wakker worden......achter uit je strot spreken meis, jij laat je veel te snel afschepen. Afspraak maken en afdwingen wat moet gebeuren, nogal makkelijk om vanuit je stoel als arts te zeggen dat je te jong bent. Een oude vriend van mij was 21 toen hij nieuwe heupen kreeg dus weet werkelijk waar niet waarom ze bij jou zo moeilijk doen.

Go for it!!! Pijn elimineren die te elimineren valt!!

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:48

Hoe gaat het met jullie?
Hier een beetje dubbel. Ik probeer te genieten van het mooie weer door te wandelen en buiten bezig te zijn, maar mijn lijf wil niet zo mee. Geestelijk gaat het ook niet echt lekker, ik vermoed dan ook dat dat best een beetje samenhangt. Ik kan er weer even heel slecht tegen dat mensen om mij heen zo makkelijk hun zegje klaar hebben. Soms vergeten mensen dat ik een ziekte heb waardoor niet alles zo makkelijk is als voor hen, waardoor ik regelmatig opmerkingen naar mijn hoofd krijg geslingerd die mij op mijn ziel trappen...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:49

JonneN schreef:
Hoe gaat het met jullie?
Hier een beetje dubbel. Ik probeer te genieten van het mooie weer door te wandelen en buiten bezig te zijn, maar mijn lijf wil niet zo mee. Geestelijk gaat het ook niet echt lekker, ik vermoed dan ook dat dat best een beetje samenhangt. Ik kan er weer even heel slecht tegen dat mensen om mij heen zo makkelijk hun zegje klaar hebben. Soms vergeten mensen dat ik een ziekte heb waardoor niet alles zo makkelijk is als voor hen, waardoor ik regelmatig opmerkingen naar mijn hoofd krijg geslingerd die mij op mijn ziel trappen...

heel herkenbaar meis :(:)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:22

Idd. Wij begrijpen je :(:)
Mensen kijken niet verder dan hun uitkomt ... Het is zwaar triest .

Gelukkig hebben wij met ons dagelijks zwoegen al 100x vaker bewezen dat wij een plekje in de hemel verdient hebben .
En dat wij 1000 x sterker zijn dan menig ander .

Dus gooi lekker je neus naar de zon en lach om de de bekropen geesten en heb medelijden met de sneuie zielen ;)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:16

Ik heb vandaag gepraat op mn werk. Moet zeggen, een hele opluchting. Er werd heel goed gereageerd dat ik zelf met mn uren mag schuiven en later beginnen enzo wat goed voelt voor mij. Echt zo blij ermee!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:27

Zo dat is prettig , dat heb je niet vaak :wow: wel heel fijn voor jou , nu zal alleen de opluchting het werk al makkelijker maken denk ik :(:)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:42

Ja echt super top. Mag het gewoon onderling met mn directe collega's regelen en die vinden alles best. Die weten ook precies hoe en wat. En die zijn ook blij voor mij dat we het zo kunnen proberen. :-) ja ben blij met mn baas haha

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:10

Ik zit zelf in een dubio en merk het ook ( vooral de hoofdpijn :+ )
Dus een oplossing geeft een hoop :P

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:12

Oh jee hopen dat je er dan snel uit bent ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:34

Het is even de tijd zal het leren .... Maar een heel moeilijke situatie .

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:37

Misschien interessant:

"Onderzoekers aan de Universiteit van Sevilla hebben een gerandomiseerd, dubbelblind, placebogecontroleerd onderzoek opgezet rondom het effect van co-enzym Q10 op fibromyalgie. Hierbij werden twintig fibromyalgiepatiënten veertig dagen lang gevolgd terwijl ze 300 mg co-enzym Q10 per dag tot zich namen. Vervolgens werd gekeken naar de klinische effecten en het effect op de genexpressie.
Hierbij werd onder andere gebruikgemaakt van de FIQ-vragenlijst. (Fybromyalgia impact questionaire.)

“Na de behandeling met co-enzym Q10 waren er belangrijke klinische verbeteringen waarneembaar ten opzichte van placebo. We hebben een afname van klachten op de gehele FIQ geconstateerd, alsmede een zeer duidelijke afname in de subschalen ‘pijn’, ‘vermoeidheid’ en ‘ochtendvermoeidheid’”, aldus de onderzoekers.

De totale FIQ-score bij de co-enzym Q10-groep daalde met 52 procent, terwijl die in de placebogroep zelfs met 21,3 procent toenam.
Vermoeidheid nam respectievelijk af met maar liefst 47 en maar 14,5 procent bij de controlegroep. Ook ochtendvermoeidheid nam af, met een stevige 44 procent, terwijl dit bij placebo juist licht toenam. Daarnaast werd er bij de co-enzym Q10-groep een
afname vastgesteld op de visuele pijnschaal, alsmede in de gevoeligheid van tender points.

Ontrafeling van fibromyalgie
Na behandeling met co-enzym Q10 hebben de onderzoekers tevens herstel vastgesteld van de ontstekingsreactie, antioxidantenzymen, mitochondriale biogenese en AMPK-genexpressieniveaus.
Mitochondriën zijn de ‘energiecentrales’ van de cel en AMPK is een stof die het energieniveau in de spieren bewaakt. AMPK is volgens de onderzoekers mogelijk het moleculaire doelwit waarop co-enzym Q10 werkt.
Deze ontdekking is daarmee een belangrijke stap in de ontrafeling van het werkingsmechanisme van fybromyalgie."

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:49

Janneke dat is zeker interessant :j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:56

:D Slik altijd Q10 en merk ook duidelijk verschil met dat ik het niet neem. Aanrader.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:13

Wist ik niet...ga dat natuurlijk ook direct aanschaffen!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:30

Q10 is behoorlijk prijzig maar als je de aanbiedingen van De Tuinen in de gaten houdt dan heb je vaak actie's van 2 halen 1 betalen of 3 halen 1 betalen en dan is het prima te doen.