[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:38

Ik vind dat met het lettertype ook zoooo moeilijk. Ik ben al heeel langer zeker over de tekst en ook over de plaats, maar lettertype daarentegen... :=
Hoe hebben jullie dat gekozen? :)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:40

Ja sommige mensen mogen het dan kinderachtig vinden om een naam of portret van je dier te zetten. Ik heb ook de letter A verwerkt in een paardenhoofd op mijn pols. Dat is overigens mijn 3e paard, mijn eerste tattoo met een letter erin. Dat paard is het eerste paard waar ik lang voor gespaard heb om aan te schaffen ( andere 2 van mijn ouders gekregen) en hij is mijn trots, vooral zijn humor en zijn sterke karakter. Ik hoef ook niet al mijn beesten getattoeerd hebben want dan sta ik ook vol.

Maar Joanne, wat voor tattoo zou je dan wel zetten? Alleen maar bloemetjes en vlinders waar je geen waarde aanhecht?
Ik vind het prachtig als mensen een tattoo hebben waar een heel verhaal achter zit, of die wel een naam hebben staan van een dierbare. Dan heb je ten eerste niet iets wat een ander heeft en niet iets uit een plakboek. Maar goed dit is wat ik er van vindt

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:49

Ik wil ook ergens dit jaar de naam van mijn paard in Tengwar script laten zetten, omdat hij is vernoemd naar een karakter uit LOTR.
Moet alleen eens uitvissen hoe het dan zit met eerst vertalen naar Elvish enzo, want het moet wel kloppen natuurlijk. :')

En ik had nog zo gezegd geen tattoo's meer dit jaar.. :+
Laatst bijgewerkt door Gimli_ op 26-01-12 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:50

Ymke schreef:
Ik vind dat met het lettertype ook zoooo moeilijk. Ik ben al heeel langer zeker over de tekst en ook over de plaats, maar lettertype daarentegen... :=

Ik wou iets sierlijk, krullerig maar niet te overdreven. Ik heb serieus àlle fonts op dafont.com bekeken, wat ik mooi vond gedownload, in Word het woord dat ik wou in dat lettertype omgezet en dan gekeken hoe het er uitzag. En bij een van de laatste dacht ik: yes, dat is hem! Maar hier en daar wel wat dingetjes laten aanpassen, waren een paar letters die niet perfect waren zoals ik het wou dus dat heeft mijn artist aangepast voor mij.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:01

deflin schreef:
Ja sommige mensen mogen het dan kinderachtig vinden om een naam of portret van je dier te zetten. Ik heb ook de letter A verwerkt in een paardenhoofd op mijn pols. Dat is overigens mijn 3e paard, mijn eerste tattoo met een letter erin. Dat paard is het eerste paard waar ik lang voor gespaard heb om aan te schaffen ( andere 2 van mijn ouders gekregen) en hij is mijn trots, vooral zijn humor en zijn sterke karakter. Ik hoef ook niet al mijn beesten getattoeerd hebben want dan sta ik ook vol.

Maar Joanne, wat voor tattoo zou je dan wel zetten? Alleen maar bloemetjes en vlinders waar je geen waarde aanhecht?
Ik vind het prachtig als mensen een tattoo hebben waar een heel verhaal achter zit, of die wel een naam hebben staan van een dierbare. Dan heb je ten eerste niet iets wat een ander heeft en niet iets uit een plakboek. Maar goed dit is wat ik er van vindt

Waarom kunnen mijn bloemen en vlinders geen betekenis hebben? Ik heb 2 vlinders omdat ik nu met iemand ben waar ik ziels gelukkig mee ben en een vlinder staat symbool voor vrijheid. M'n rugstuk met bloemen heb ik zelf ontworpen en hoop-geloof-liefde heb ik samen met m'n zusje laten zetten. Ik zeg ook niet dat een naam of plaatje van een dier geen betekenis kan hebben. En mijne komen geen van allen uit een boekje dn hebben wel degelijk een verhaal erachter. Dus ik vind jouw reactie kant nog wal raken aangezien jouw beweringen niet mijn standpunt ondersteunen. Verder is het puur mijn mening die ik niet nogmaals ga verdedigen

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:56

Kijk dat zou ik dus nooit doen ook al ben ik nog zo gek met mijn vriend. Die betekenis hou je er voor altijd bij en mocht dan de relatie over zijn is het altijd een reminder.
Ik bedoelde het overigens niet verkeerd maar ik vindt jou opmerking tegenover Miracle ook niet geheel terecht en slaat eigenlijk nergens op, want je zegt zelf in onderstaande quote dat jij niets nodig bent om dingen te herinneren, maar waarschijnlijk toch wel want anders zou je die vlinders niet laten zetten.
Citaat:
`Tuurlijk moet iedereen doen wat ie zelf vind, ik vind het gewoon ronduit stom om te laten doen. Maar dat is mijn mening, ik het niet nodig om dingen te herinneren.`

Ik heb het ook een beetje verkeerd geformuleerd dat bloemen en vlinders geen betekenis kunnen hebben, maar iedereen heeft al vaak bloemen en vlinders, dat zou ik dus nooit doen. Alhoewel ik ze wel prachtig vindt om te zien.

Was overigens gewoon een vraag richting jou, niet boos bedoeld.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:04

Ymke schreef:

Ik heb Word geopend en ben aan de slag gegaan. Ik wilde geen krullen maar strakke letters, vanwege de betekenis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:07

Ik ga met joanne mee, voor Mijn gevoel is het ook kinderachtig. Ik heb er een penny-idee bij. Waarom? Omdat ik paardenplaatjes iets voor kinderen vind. Zelf ben ik ook minder gebonden met dieren en mensen, ik ben een zelfstandig individu die tegen niemand aanleunt maar alles zelf oplost( ook niet altijd goed ben ik nu achter gekomen). Daarom hecht ik geen waarde aan een band tussen mens en dier. Wel op het moment zelf. De enige waar ik echt een band mee heb is mijn partner en mijn vader maar nog zal ik voor geen van beide een tattoo zetten.
Mijn schaakstuk refereert wel naar mijn opa, maar ook dat is anders, ik vind een schaakstuk gewoon iets moois, bij toeval is opa schaker.

Conclusie, ik ben teveel op mezelf om een band te creëren, daarom zal ik nooit iets of iemand eren dmv een tat.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:14

mayniac_val schreef:
Ymke schreef:

Ik heb Word geopend en ben aan de slag gegaan. Ik wilde geen krullen maar strakke letters, vanwege de betekenis.

Hier staan veel strakke lettertypen: http://www.dafont.com/theme.php?cat=501 Serif is wat minder strak, Sans Serif is rond en strak. Voor tattoo's kan je het beste bij de kolom Basic kijken denk ik.

Heerlijke website, DaFont 8-)

Paardenmeis1

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:15

Ik zit al te snuffelen, heb 1 leuke gevonden.. maar ben bang dat hij niet goed uit de verf komt omdat de tattoo zo klein wordt :P

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:18

Welke Miseria? :D

Wauw Yasmine, mooie letters! Nu is het wel bevestigd dat ik die ook wil :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:20

@Warbling, ik heb mijn zinnen al een jaar geleden laten zetten :D Reageerde alleen op de vraag hoe ik aan het lettertype was gekomen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:20

Quincaille

Maar stiekem vind ik MTF Cupcake het allerleukste :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:25

Hier staat er een koninginnepage (vlinder) op mijn voet omdat deze vlinders enkel te zien zijn op de mooiste dagen van het jaar. Ze doen me herinneren aan de leukste, meest zorgeloze dagen van het leven waarin ik ontzettend gelukkig ben. Op momenten dat ik het moeilijk heb, roep ik een jeugdherinnering op waarin deze vlinder te zien was. Je moet niet genoegen nemen voor minder, leef zodat elke dag een koninginnepage-waardige dag is. Ik ga er dus waarschijnlijk nog een laten zetten verwerkt in een groter geheel dat refereert naar de liefde en warmte in mijn leven, want ik ben een echt gevoelensmens dat zonder sommige sterke individuen rond mij (mens en dier) niet zou staan waar ze nu staat in haar leven, maar in een erg diepe put zou zitten (nu is het maar een klein putje waar zeker nog uit te kruipen valt).

Ik laat ook ieders tattoo in waarde, je lichaam is helemaal van jezelf en je doet ermee wat je zelf wil, al wil je het vol sterretjes laten zetten :j .

Yasmine, ik vind jouw tattoo echt prachtig en zou ook zelf zoiets overwegen (niet met een HP referentie, maar wel een andere serie), al weet ik nog steeds niet precies wat.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:27

Joolien schreef:
Ik ga met joanne mee, voor Mijn gevoel is het ook kinderachtig. Ik heb er een penny-idee bij. Waarom? Omdat ik paardenplaatjes iets voor kinderen vind. Zelf ben ik ook minder gebonden met dieren en mensen, ik ben een zelfstandig individu die tegen niemand aanleunt maar alles zelf oplost( ook niet altijd goed ben ik nu achter gekomen). Daarom hecht ik geen waarde aan een band tussen mens en dier. Wel op het moment zelf. De enige waar ik echt een band mee heb is mijn partner en mijn vader maar nog zal ik voor geen van beide een tattoo zetten.
Mijn schaakstuk refereert wel naar mijn opa, maar ook dat is anders, ik vind een schaakstuk gewoon iets moois, bij toeval is opa schaker.

Conclusie, ik ben teveel op mezelf om een band te creëren, daarom zal ik nooit iets of iemand eren dmv een tat.

Maar hoezo dan kinderachtig? Kinderachtig, als in, niet volwassen.. Het gaat toch niet om paardenplaatjes van Rakker :+ Het gaat gewoon om het woord met een betekenis. Hoe zie jij het dan precies voor je? Ik denk dat je juist volwassen bent als je een verhaal mee draagt.
Met alle respect hoor, maar vind jij het positief dat je je niet hecht aan mensen/dieren? Het is toch mooi als je zo'n band met iemand kan hebben..

Edit: Dit is trouwens geen aanval hoor! Gewoon nieuwsgierigheid! :D
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 26-01-12 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:28

mayniac_val schreef:
@Warbling, ik heb mijn zinnen al een jaar geleden laten zetten :D Reageerde alleen op de vraag hoe ik aan het lettertype was gekomen.

Ohh haha :o? Beetje blond :D
Ach, misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:29

Ik zeg niet dat het positief is ;) maar ik hecht gewoon geen waarde aan een paardennaam of plaatje. Ik vind het daarbij kinderachtig omdat ik paardenplaatjes of namen asocieer met iets kinderlijks, kan er niets meer van maken. Herinneringen zitten in mijn hoofd, die hoeven niet op mijn lijf.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:37

Ik vind het juist dat je helemaal volwassen bent als je van ideëen af kan stappen zoals 'kinderachtig'. Kan best zijn dat ik mij in het dagelijkse leven soms ook kan vermaken met bvb in het algemeen gezien 'kinderachtige' dingen, maar dat zet ik dan gewoon van me af. Je moet doen wat je gelukkig maakt, toch? Daar is het leven voor :D

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:52

Ine23 schreef:
Je moet doen wat je gelukkig maakt, toch? Daar is het leven voor :D

_/-\o_

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:02

Gimli_ schreef:
Ine23 schreef:
Je moet doen wat je gelukkig maakt, toch? Daar is het leven voor :D

_/-\o_

_/-\o_ _/-\o_

ik vind trouwens de bewoording/betekenis van Ine23 ook prachtig!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:09

:o Dankje, ben er ook zeker van dat ik altijd gelukkig zal blijven met mijn tattoos, ook al ben ik 80 jaar en helemaal rimpelig :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:19

deflin schreef:
Kijk dat zou ik dus nooit doen ook al ben ik nog zo gek met mijn vriend. Die betekenis hou je er voor altijd bij en mocht dan de relatie over zijn is het altijd een reminder.
Ik bedoelde het overigens niet verkeerd maar ik vindt jou opmerking tegenover Miracle ook niet geheel terecht en slaat eigenlijk nergens op, want je zegt zelf in onderstaande quote dat jij niets nodig bent om dingen te herinneren, maar waarschijnlijk toch wel want anders zou je die vlinders niet laten zetten.
Citaat:
`Tuurlijk moet iedereen doen wat ie zelf vind, ik vind het gewoon ronduit stom om te laten doen. Maar dat is mijn mening, ik het niet nodig om dingen te herinneren.`

Ik heb het ook een beetje verkeerd geformuleerd dat bloemen en vlinders geen betekenis kunnen hebben, maar iedereen heeft al vaak bloemen en vlinders, dat zou ik dus nooit doen. Alhoewel ik ze wel prachtig vindt om te zien.

Was overigens gewoon een vraag richting jou, niet boos bedoeld.

Dat is ter herinnering aan een periode uit m'n leven, niet aan iets of iemand. Misschien heb ik dat ook niet helemaal goed verwoord, het is heel lastig om PRECIES aan te geven waarom ik het kinderachtig vind, ik vind zoiets niet passen bij een volwassen persoon denk ik. Maar ik snap je hoor, gelukkig mag iedereen zelf kiezen !

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:40

Ach, of we een tattoo nou zetten voor een herinnering of niet, we hebben allemaal één ding gemeen: We houden er wel van :) Sommige dingen zijn altijd mooi, of vooral mooi omdat er een betekenis aan zit. Maar het blijft altijd interessant :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:44

Daar heb je helemaal gelijk in!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:47

Ik blijf het jammer vinden dat het kinderachtig wordt genoemd. Ook al wordt er ook gezegd dat het niet persoonlijk
is bedoeld, toch kunnen mensen dit persoonlijk op vatten. En nogmaals, ik zal me er verder weinig van aan trekken,
maar ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij wat er kinderachtig is aan het laten tatoeëren van een naam.
De naam van mijn vriend zal never nooit op mijn lijf komen te staan, want dat kan altijd over gaan. Dat is in mijn
ogen dus ook heel wat anders. Maar penny, en aan iets leunen zonder het zelf op te kunnen lossen? Gaat me
allemaal erg ver. Ik blijf bij dat het mijn eigen lijf is waar ik over beslis, en ik blijf ook ontzettend trots op mijn
naam-tattoo :D.