Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ayo

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 23:31

Dip Dye of ombre hair.. zo wordt het genoemd :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:15

iemand hier ervaring met het 2x op een dag verven van je haar?

ik heb het vanmiddag(12 uur) 'licht bruin' geverfd met van die mousse van john frieda.
mn haar was hiervoor rood geverfd(in januari echt behoorlijk rood maar inmiddels was het nogal uitgegroeid en vervaagd), maar inmiddels dus heel erg vervaagd tot een meer warm-bruin.
heb vorig jaar precies t zelfde gehad (alleen toen in t begin minder rood-rood maar meer rood-bruin geverfd), toen heb ik er ook een lichtbruine verf overheen gegooid toen het zo vervaagd was. was toen helemaal top gegaan, had een beetje een lichtbruin/donkerblonde kleur na het verven (wat ook de bedoeling was). Over die lichtbruine/donker blonde kleur heb ik toen 1.5 maand later highlights laten zetten bij de kapper, helemaal top/mooi/leuk enz.

nu was ik dus precies t zelfde van plan. in de winter rood haar gehad, uit laten groeien/vervagen, lichtbruine verf er over heen en daar dan over een maand of 2 highlights er over heen.
(die lichtbruine verf gaat er over heen omdat t volgens mij geen succes wordt als je highlights over een rood-achtige kleur doet :P ).
vanmiddag dus geverfd maar het is nu droog en het lijkt wel alsof de verf bijna niet gepakt heeft.
ik heb nog steeds een uitgroei, je ziet nog steeds precies waar het 'rode' begint, rode zit er ook nog duidelijk in en verder heeft het een soort van muisbruine vale kleur.
ben niet echt tevreden dus.

nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen..
nog een keer verven straks? kan dat? en met welke kleur dan..
donker bruin zal denk ik sowieso het rood dekken maar dan is het veel te donker om er straks highlights over te doen (nja dat kan wel, maar dan wordt het niet blonder door de highlights, hoogstens wat lichter bruin en dan moet ik weer 2x highlights doen enz..).

iemand tips?

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:48

ik heb hetzelfde alleen dan met uitgroei ontkleuren en dan lichte kleur erover :o volgens de kapper krijg ik t anders niet die kleur..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:02

WAAAAH Horsii_mine waarom lukt blauw jou wel en mij niet :))
welke verf heb je gebruikt? :))

Ik heb nu dark cherry mix van syoss er in zitten, ben benieuwd wat het resultaat gaat worden :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:09

Ik heb een vraag..

Ik heb geverfd haar, van Garniet Nutrisse, nummer ultra color 5.60 (kersenzwart)
Deze: http://www.staticdod.nl/images/res/_gar ... 09_180.jpg
En nu wil ik graag terug naar mijn eigen kleur, donker blond :+

Hoe kun je dit doen??
Durf er geen verf over heen te doen, bang dat het met vlekken eruit komt :=
Hoe kom ik snel terug op mijn oude kleur??

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:26

Verf eroverheen heeft ook weinig zin, daar is het nu te donker voor. Is het permanente verf? Ik denk dat je alleen kunt ontkleuren, dat is wel een aanslag op je haar en het is afwachten hoe het eruit komt (iig als je het zelf doet, kapper dus!) waarschijnlijk moet je het daarna dus alsnog donkerblond verven. Een andere optie is om te gaan wassen met aggressieve shampoos (Head & Shoulders) en olie in je haar te doen waardoor de verf er sneller uitgaat, maarja hoe mooi en snel je daarmee resultaat krijgt is ook niet te zeggen.

Van de Garnier site:

Citaat:
Mijn nieuwe kleur bevalt me niet, kan ik weer terug naar mijn oorspronkelijke kleur?
Als je een hele lichte of donkere kleur hebt gebruikt, raden we je aan om naar de kapper te gaan om de kleur te laten veranderen. Als je nieuwe kleur dicht bij eigen kleur ligt, maar uitgesproken schakeringen heeft of als je een iets donkerdere haarkleuring had gekozen, dan zul je de huidige kleuring moeten verwijderen met een ontkleuringsmiddel en vervolgens weer een kleur aanbrengen die iets lichter is dan je natuurlijke haarkleur.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:45

VisibreTeam schreef:
WAAAAH Horsii_mine waarom lukt blauw jou wel en mij niet :))
welke verf heb je gebruikt? :))

Ik heb nu dark cherry mix van syoss er in zitten, ben benieuwd wat het resultaat gaat worden :)

Eh geen idee haha :P Het is in ieder geval permanente verf en over wit geblondeerd haar heen :)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:50

Een dip dye is toch meer een felle kleur en geen natuurlijke overgang? Dat dacht ik tenminste. Als ik ombre hair zoek krijg ik wel goede plaatjes op google. Thanks :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:51

Ahh wit geblondeerd, ik was te lui en zat nog in blond :') Vandaar dat blauw waarschijnlijk niet lukte :))

Syoss Dark Cherry is trouwens een HELE gave kleur _O_
Voel me er mezelf weer door := Was niet happy met het bruin :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:29

ayo schreef:
Verf eroverheen heeft ook weinig zin, daar is het nu te donker voor. Is het permanente verf? Ik denk dat je alleen kunt ontkleuren, dat is wel een aanslag op je haar en het is afwachten hoe het eruit komt (iig als je het zelf doet, kapper dus!) waarschijnlijk moet je het daarna dus alsnog donkerblond verven. Een andere optie is om te gaan wassen met aggressieve shampoos (Head & Shoulders) en olie in je haar te doen waardoor de verf er sneller uitgaat, maarja hoe mooi en snel je daarmee resultaat krijgt is ook niet te zeggen.

Van de Garnier site:

Citaat:
Mijn nieuwe kleur bevalt me niet, kan ik weer terug naar mijn oorspronkelijke kleur?
Als je een hele lichte of donkere kleur hebt gebruikt, raden we je aan om naar de kapper te gaan om de kleur te laten veranderen. Als je nieuwe kleur dicht bij eigen kleur ligt, maar uitgesproken schakeringen heeft of als je een iets donkerdere haarkleuring had gekozen, dan zul je de huidige kleuring moeten verwijderen met een ontkleuringsmiddel en vervolgens weer een kleur aanbrengen die iets lichter is dan je natuurlijke haarkleur.

Thanks!
En ja, het is permanente verf :j

Ik ga inderdaad aan de head&shoulders.
Het laten ontkleuren wil ik niet, ik heb krullen en dat pluist al meer dan genoeg.. :+
Zo'n aanslag op mijn haar kan het echt niet verdragen..

Ik heb het meestal in een vlecht, dus je ziet er gelukkig niet al te veel van..
Alleen de uitgroei :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:36

zo, ik heb net verfsessie 2 van dit weekend ondergaan..
maar kanonne wat is die rode kleur hardnekkig haha.
net een pakje chocolade bruin in gedaan.. en t is nu een hele mooie warme kleur bruin.. jammer dat ik geen warme kleur wilde haha.

had vorig jaar toch een stuk minder problemen met het eruit krijgen van mn rode kleur :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:58

Rood is hardnekkig ja :')
In mijn haar zit afentoe ook een rode gloed in het zonlicht, maar blijkbaar staat het me (dat zeggen ze althans. Anders loop ik al een jaar voor schut :j ) Was van blond naar bruin gegaan, maar was iets te rood, nu chocoladebruin en je ziet het dus nog steeds dat dat rode erin gezeten heeft :')

Maar op den duur zal het wel weggaan hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 00:01

ik heb mijn lange lokken weg laten knippen :P

Afbeelding

voor :P

Afbeelding

en nu na :D bye bye lange haren , achter is het korter en steeds langer naar voren :)

heb alleen geen goede voor foto , hing ongeveer tot mijn schouderbladen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 00:19

takkie_muis: je voor-foto is echt super donker :( zie wel je gezicht maar geen haren..
maar hoe bevalt het? volgens mij staat het je wel leuk :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:49

Zwitsal schreef:
zo, ik heb net verfsessie 2 van dit weekend ondergaan..
maar kanonne wat is die rode kleur hardnekkig haha.
net een pakje chocolade bruin in gedaan.. en t is nu een hele mooie warme kleur bruin.. jammer dat ik geen warme kleur wilde haha.

had vorig jaar toch een stuk minder problemen met het eruit krijgen van mn rode kleur :P

Dus je kunt er best iets van bruin overheen doen?? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:56

Haar verven: voor of na bezoekje aan de kapper?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:16

Nueve: als ik t zou doen: na.. Bij mij wordt het altijd zo erg uitgedund bij de kapper.. Dat scheelt een hoop verf!

Nancy: tja het moet dekken.. Sowieso lichte kleuren dekken niet genoeg, blonderen is helemaal geen slim idee.. Want gebleekt rood haar wordt 99% zeker fel oranje als je dat zelf gaat doen (en de kapper is ook niet blij met je als je daar naar toe gaat)..
En lichtbruin dekte bij mij dus nog lang niet genoeg.
Zelfs chocobruin (best donker) dekt nog niet genoeg.
Om die rode gloed er uit te krijgen heb ik sowieso wel voor een koele verfkleur gekozen (om het warme rood te compenseren).. Chocobruin was denk ik net te warm nog mja die had ik nog in de kast staan..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:57

En kan ik dan van bruin naar steeds lichter dan? :D

Duurt natuurlijk wel een aantal maanden, maar dat is niet erg..

Stel ik doe er nu ook choco bruin over heen (dan is het meeste rode wel weg zo ongeveer)
En de keer daarna weer choco bruin..
En dán steeds een tintje lichter..
Kan dat zo??

Het is niet zo dat ik mijn haar elke 3 weken verf :+
Maar iedere 5/6 weken :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:01

hm ja dat weet k dus niet, hoe het daarna weer lichter te krijgen is..
weet niet of lichte bruine verf dan wel pakt, ja vast wel een beetje maar niet heel erg goed volgens mij..

maar bij mij verbleekt die verf altijd heel erg, dus ik laat het gewoon zo totdat ik een uitgroei van een paar cm heb en dan is de kleur ook nooit meer echt donker. en dan kan ik het weer met een lichtere kleur verven
ik hoop alleen dat als het bruin gaat vervagen dat niet dat rood er dan weer nog meer onder vandaan komt haha

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:04

Ik heb dat nou ook..
Een 2 cm uitgroei en mijn rode kleur is steeds lichter aan het worden..

Ik ga het gewoon proberen..
2 pakken bruine verf halen :+
En als dat goed uitpakt, ga ik van daaruit verder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:27

betere voor foto :P

Afbeelding

het was echt lang :=

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:27

Okai ik heb een probleem en ik heb geen idee hoe ik het op moet lossen.

Mijn haar krult sinds een tijdje, en niet normaal krullen, maar alleen de punten en het ziet er niet uit. Ik kan pas weer naar de kapper over ong. 3 weken, en zelfs dat helpt maar 1 dag. De punten 'krullen' als het ware naar boven en ik vind dat enorm lelijk, omdat de rest helemaal stijl is. Het valt niet te stijlen, het krult net zo hard weer gewoon omhoog. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Helemaal afknippen zou ik wel willen, maar helaas groeit het enorm langzaam dus doe dat maar niet. plus het feit dat ik lang haar beter vind staan.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:45

Is je haar niet gewoon harstikke dood van onder? Anders zit er niks anders op dan je haar te stijlen, als je het niet mooi vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:01

Weet ikniet, heb het laatst nog bij laten punten, maar de dag erna 'wipte' het weer om hoog. En stijlen werkt niet, heb het een half uur geprobeerd, maar het blijft zo. :C