Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:18

:)* Mijn ouders hebben trampoline! Denk dat ik eens langs moet gaan.... <<)

Pruimen wordt ook gezegd, maar ik denk dat je dan iets anders uitpoept dan een baby :+

lisch

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:21

maar ik eerst he zaterdag! O:)

_O-

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:23

Als ik zaterdag dan op visite ga, flink springen dan ga ik zondag kindje uitpoepen... CHECK! :D

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:24

haha...

Ik ben lekker wafels aan het bakken...(als ze lukken tenminste) had lekkere trek haha..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 12:27

Lovebonny, wat een heftige dag in het zkh zeg!
Mare, al een andere test gekocht?! Ik zou gewoon een clearblue kopen!
Iorr, ik heb eindelijk een beetje leuke gevonden. Vind de meeste echt stom, haha. En wat leuk dat je de kleine voelt.
Kimbaie, gewoon een stuk zeep in bed leggen. Zonder verpakking. Ik leg 'm bij het voeteneind zodat hij niet in de weg ligt. Verder heb ik geen idee hoe het werkt, maar sinds dat in bed ligt heb ik echt geen kramp meer.
Meloen, ik zie je al helemaal springen, haha,
Lisch, gekke dromen
Teqil, jeej, je echo!
Beccy, oooooooeeeeehhhh wafels!!!!! Lekker!!! :9

Ik heb me vanochtend ziekgemeld op de zaak. Hele nacht zooo slecht geslapen en ziek geweest. En gister hele dag pijn in m'n rug en had ik vanochtend nog steeds.
Nu geslapen tot een uur of 1 en nu voel ik me al een stuk beter. Morgen gewoon weer aan de slag, maar ik trok het vanochtend echt niet. Ze hadden alle begrip. Ik meld me namelijk nooooit ziek :) Werk hier nu 1 jaar en 3 maanden en ben pas 2 dagen ziek geweest ofzo.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:27

Ahhh beccy klinkt lekker! Ik zit nog netjes mijn brood op te peuzelen!

Straks weer een belly paint!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:28

aah das echt zoo lekker he lekker met chocola of slagroom hihi slechhtt
hier helaas nog niets in huis moeten nog boodschapjes doen maar helaas moet ik ff wachten op vervoer dan ga ik ook maar eens lekkerss inhuis halen....

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:29

wel foto;s plaatsen he pubelia.. vind dat altijd zo moooi..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:33

haha, ga ik doen!

Heb overigens gisteren een leuke pret echo gehad! (niet in 3 of 4 d)
Wat is dat mooi! Zagen het mondje open gaan, en weer dicht gaan. De kleine wilde het duimpje in zijn mond steken maar dat lukte niet. Uit eindelijk prikte hij/zij in z'n oog! hihi

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:54

lisch schreef:
hier komt die _O-

1-Drinken bitter Lemon / tonic
2-Lig je hoogzwanger in je bed naar volle maan te kijken, dan beginnen spoedig de eerste weeën. Er wordt beweerd dat er over het algemeen veel kinderen worden geboren met volle maan.
3-Eet scherpe dingen, bijvoorbeeld spaanse pepers
4-Neem wonderolie in (te koop bij de apotheek). Door de buikkrampen die je hiervan krijgt, kan ook je baarmoeder zich gaan samentrekken. Hierdoor kunnen weeën ontstaan.
5-Beweeg veel, in het bijzonder lopen en traplopen worden geadviseerd. Bewegen is sowieso goed voor je doorbloeding en de afvoer van overtollig vocht. Daarnaast zou de zwaartekracht een positief effect hebben op het indalen van je kindje.
6-Een stevige vrijpartij wordt wel beschouwd als hét middel om je bevalling op te wekken. In het sperma van de man zit het hormoon prostaglandine. Dit hormoon zorgt ervoor dat je baarmoederhals zachter en soepeler wordt. Verder trekt je baarmoeder samen door jouw orgasme, waardoor weeën kunnen ontstaan
7-In je voeten en handen zitten bepaalde drukpunten die weeën kunnen opwekken of versterken. Door deze drukpunten te stimuleren door middel van een massage zou je je bevalling kunnen bespoedigen
8- frambozenbladthee(peulenthee scheint ook te helpen) een goed middel om de baarmoeder te verweken

Tip 1 wordt ook afgeraden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In Bitter lemon/ tonic zit kinine en daarvan is ook bewezen dat het slecht is voor de darmen van het kind, en daarbij het risico dat het kind in het vruchtwater poept...

Op Zwangerschapspagina zijn er tig topics over, de een niet even leuk als de ander, dus ik zou het risico niet nemen!!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:56

Hoop dat ze gewoon lekker tijdig komt, maar anders ben ik nu goed voorbereid :+

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:04

Ach ja, wat mijn moeder altijd zegt! ''Het is er ook in gekomen, dan komt het er ook wel weer uit'' :') , alleen bij de een komt het er eerder uit, bij de ander komt het precies bij 40 weken, en bij nog weer een ander komt het er later wel uit :+

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:08

Ja, het komt eruit... one way or the other!

Vind het wel steeds vervelender worden als mensen zeggen: heb geduld. Of volhouden.... Grrr.... ik heb normaal altijd geduld! Maar ben het nu ff Z A T ! Of zijn dat misschien mijn hormonen O:)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:23

Meloen schreef:
Ja, het komt eruit... one way or the other!

Vind het wel steeds vervelender worden als mensen zeggen: heb geduld. Of volhouden.... Grrr.... ik heb normaal altijd geduld! Maar ben het nu ff Z A T ! Of zijn dat misschien mijn hormonen O:)

dat is inderdaad irritant. Ik heb zelfs collegas die tegen andere gaan dreigen "pas op... of ik stuur kim met al haar hormonen op je af" -:(-

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:51

haay dames alles is goed :D zal straks als me telefoon weer meewerkt even de fotos er op zetten ze gingen alles meten en onderzoeken echt heel erg leuk om te zien :d

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:44

trwns nog meer meiden/vrouwen die ''bang'' zijn voor de bevalling ?
ik ben eigelijk nu nog erg nuchter maar nou zit ik wel vaak te denken heb me er sins m`n zwangerschap overheen gezet voor het bloed prikken dat was gewoon dramatisch en was ik dus al bang voor het prikje wat moest komen maar zit nu dus echt te denken van pff altijd zo bang geweest voor een prikje en nu komt er iets wat nog veel meer ''pijn'' doet >?

moet wel zeggen dat ik regelmatig tegen me zelf 'zeg' van goh er zijn zoveel mensen/meiden die het moeten door staan , zal toch echt niet de zwakste van alle zijn? offe ook kijk ik wel is 10ner moeders dat geeft me eigelijk wel een wat ''beter'' gevoel van ochh ben ''22'' hun nog maar 15 als die het kunnen ken ik het ook?!

moet wel zeggen voor m`n zwangerschap had ik echt van die momenenten (bij tv series) van oliebol dit wil ik echt niet mee maken dat ze lopen te bidden tijdens het puffen enzo
maar opzich ben k nu nog vrij rustig/relex maar naar maten het dichterbij komt denk ik daar wel vaker aan :o

ben het trouwens al wel zo beu dat het eigelijk al wel mag komen en dat ik momenten heb dat ik eigelijk wel ''sterk'' sta

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:46

teqil_mikey schreef:
haay dames alles is goed :D zal straks als me telefoon weer meewerkt even de fotos er op zetten ze gingen alles meten en onderzoeken echt heel erg leuk om te zien :d

zooo benieuwdd....
vertel vertel vertelll...??!!!
of word het nog even voor jullie gehouden :+

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:11

[ :9 quote="Meloen"]Ja, het komt eruit... one way or the other!

Vind het wel steeds vervelender worden als mensen zeggen: heb geduld. Of volhouden.... Grrr.... ik heb normaal altijd geduld! Maar ben het nu ff Z A T ! Of zijn dat misschien mijn hormonen O:)[/quote]

Same here! Ben t zo zat. Bleh, het idee dat het in het ongunstigste geval nog ruim 4 weken kan duren, vind ik echt vreselijk......maar ja....afwachten maar.....kunnen toch niet anders...

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:16

BlackZelda schreef:
[ :9 quote="Meloen"]Ja, het komt eruit... one way or the other!

Same here! Ben t zo zat. Bleh, het idee dat het in het ongunstigste geval nog ruim 4 weken kan duren, vind ik echt vreselijk......maar ja....afwachten maar.....kunnen toch niet anders...[/quote]

ja vervelend he , tis overal waar je komt , gaat , of staat nog even volhouden, o nog maar even , pff een dag lijkt een week , 1 week lijkt een maand en een maand zowat een jaar pff soms heb je idd even genoeg gehoord van nog even volhouden /kom op nog even..

maar voor somige hier nog ff volhouden :z :Y) :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:20

eris wel degelijk een topic hoor waar het ook heel gezellig is,, zwanger of net bevalle ( als je bij mijn berichten kijkt zie je hem op de eerste pag al staan :) )

verder wil ik me ook melden zoontje van 8 maanden <3 milan maxim.

iedereen gefeliciteerd,,, wellicht kan ik jullie nog eens een tip geven om het net wat makkelijker te maken :D

ik heb mijn zwangerschap en bevalling echt als iets wat ik zo nog een keer zou doen ervaren..
ook wel lastige periodes,, maar vooral dat het zo lang duurde en ik nogal ongeduldig was en nieuwsgierig naar ons mannetje..
en jullie zullen het niet geloven,, soms zou ik willen weer zwanger te zijn,, ik mis dat gerommel in mn buik zo erg <3

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:25

Hier gaat het nog wel hoor :) ik vind alleen het vocht vasthouden en die dwarse maag echt heel vervelend! Ik ben nu 36 weken en heb een liggingsecho gehad en op de echo heeft ie al een bolle toet dus ik ben nu wel super nieuwsgierig hoe hij er in het eggie uitziet :)
Hij is al ingedaald dus hij is startklaar ;) ben benieuwd welke datum hij kiest als verjaardag *\o/*

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:28

zo wat is er weer een hoop gekletst. Ik heb inmiddels een ander test gekocht. Deze gaf 3weken aan. Wat dus zeker niet klopt. Heb de vk nog niet kunnen bellen omdat ik op het werk was en mijn collega's nog van niks weten.
Vrijdag zou ik wel even kunnen bellen dus toch maar even doen.
@tijn spannend!! wanneer was je ookal weer uitgerekent?

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:36

Ik ben 9 november uitgerekend maar hij komt vast eerder, dat gevoel is trouwens nergens op gebaseerd hoor haha.
@ mare Ik wist mijn menstruatiedatum ook niet zeker omdat ik echt minimaal ongesteld was de laatste keer voor mijn zwangerschap, toen heeft de huisarts me onderzocht maar toen had ik nog geen vk.
Ik weet niet of je huisarts inloop spreekuur heeft morgen? Of dat je wilt wachten tot vrijdag?

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:37

morgen zit ik de hele dag op school dus wordt lastig. mijn huisarts heeft helaas ook geen inloopspreek uur.
en zit in een heel ander dorp heb nog geen goede nieuwe gevonden in het dorp waar ik nu woon

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:43

pff wat eten jullie vandaag?
Denk da ik maar aan de stamppot ga ofzo..