[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:33

Goed, ik meld me ook even hier. Ben hier redelijk nieuw in! :o Maar goed.. In januari is het 4 jaar geleden sinds mijn eerste keer menstruatie (weet niet of dit uitmaakt) en ben sinds toen elke 3 maanden ongeveer 4 dagen ongesteld. Dus zit elke keer ongeveer 3 maanden tussen. Soms maar 2, soms zelfs 4 of 5. In ieder geval, nu wil ik graag aan de pil. Lijkt me toch wel fijn(er) en omdat ik wel veel sport e.d. en werk en druk ben is het sowieso fijner om te weten dat je niet opeens begint door te lekken :=
Nu ben ik vandaag "opeens" ongesteld geworden (had ik nog niet helemaal verwacht, ook niets gevoeld als in tekens) en dus naar huisarts voor pil, maar daar kan ik pas volgende week terecht. Nu zit het zo, als ik dan dus de pil heb, en moet wachten tot mijn volgende keer dat ik menstrueer, moet ik wachten tot ongeveer eind januari (ook al zit er zoveel tijd tussen, weet wel wanneer het moet komen, is wel heel gelijk, januari, april, juli, november). Maar kan ik dan ook gewoon al volgende week beginnen of is het echt beter om te wachten tot de volgende keer. Er zit namelijk zoveel tijd tussen bij mij, dat ik mij afvroeg of dat nog uitmaakt?! (weet namelijk dat zo'n zelfde soort vraag is gesteld hierboven).
Alvast bedankt! :)

Jolienn

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:00

Je kunt gewoon beginnen hoor. Beginnen op de eerste dag van je menstruatie is eigenlijk alleen maar om gelijk veilig te zijn als anti conceptie ;)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:07

Jolienn schreef:
Je kunt gewoon beginnen hoor. Beginnen op de eerste dag van je menstruatie is eigenlijk alleen maar om gelijk veilig te zijn als anti conceptie ;)

dus ik kan ook gewoon volgende week beginnen als ik de pil heb? Dan ben ik daarna ook gewoon veilig? (als anti conceptie)? Hij hoeft niet gelijk te werken als anti conceptie (zeker het komende jaar nog niet := ) maar hij werkt dan verder gewoon net zo goed? En kan het zijn dat mijn lichaam dan nogmaals ongesteld wordt oid? Kan ik nog iets verwachten dan?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:13

Als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint, is je pil na 7 dagen veilig als anticonceptie. Je hebt kans dat je een doorbraakbloeding krijgt tussendoor, maar de eerste 3 maanden pilgebruik heb je altijd meer kans op gekke dingen (zoals tussentijdse bloedingen of stopweken zonder bloeding) dan als je al langer aan de pil bent.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:17

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik slik nu de dianepil, in het begin voor mijn huid. Dus toen ben ik niet op eerste dag van menstruatie begonnen.

TOen een ruime tijd tussenpauze gehouden en nu weer begonnen. Ik ben begin van deze maand (zit al bijna tegen einde aan) weer begonnen met slikken(na ongeveer 2 maanden pauze), meteen aan begin van menstruatie. Maar sindsdien blijk ik licht bloedverlies houden, elke dag.

Maar vandaag werd ik, tenminste gezien de hoeveelheid en een vliesje :+ ) gewoon dwars door de pil ongesteld? Ik slik hem keurig iedere avond op zelfde tijdstip, de vorige maanden dat ik hem gebruikte had ik nergens last van.

Iemand een idee? Of toch langs de huisarts?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:40

Het zou kunnen dat de pil te licht is voor je, ik ken de diane zelf niet heel goed. Ik zou zeker even contact opnemen met de huisarts om dit te bespreken. Wat bloedverlies door de pil heen kan altijd wel eens gebeuren (spotting) maar een echte menstruatie hoort daar zeker niet bij.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:47

Oh top! Dankje! Dan ga ik er vandaag voor bellen!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:52

hee Mars.. hoe is het met jou bloedverlies? Ik heb mijn Mirena nu een weekje en heb helemaal geen bloedingen :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:01

De diane is toch één van de meest zware pillen die er is? Maar idd even de huisarts bellen kan geen kwaad :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:01

bedankt allemaal :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:11

wiebke schreef:
hee Mars.. hoe is het met jou bloedverlies? Ik heb mijn Mirena nu een weekje en heb helemaal geen bloedingen :)

Heb ik ook niet gehad idd!
Alleen mijn normale menstruatie die ik sowieso al had en daarna niks meer :)

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:08

Ook ik meld me hier even.

Ik ben nu binnen een half jaar 3 verschillende soorten pillen gehad. Ik heb bijna 6 jaar dezelfde gehad maar op 1 of andere wijze werkte deze niet meer, ik had last van bloedverlies tijdens de inneemperiode. Ik de huisarts heeft me daarna nog een andere pil gegeven weer hetzelfde probleem. Nu heb ik een 3 fase pil ook deze geeft hetzelfde probleem. de huisarts had het over het aanbrengen van een staafje!?

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand me vertellen hoe dit werkt. Een spiraal rade ze me niet aan ivm leeftijd

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:53

Binnen een half jaar 3 verschillende pillen? Dat is dus gemiddeld 2 maanden per pil. Wat als je een keer probeerd om je lichaam aan 1 pil te laten wennen ipv meteen weer iets anders erin te stoppen? :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:54

Heb je al eens laten onderzoeken waarom je ineens die bloedingen hebt?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:54

Lijkt mij ook verstandig om eerst te onderzoeken waar die bloedingen vandaan komen ipv steeds een andere pil slikken. Blijkt er niks aan de hand dan kun je altijd nog een staafje overwegen. Overigens ben ik 24 en heb ik ook een spiraal, en ik ken meer mensen die rond de 20 zijn en er al een hebben.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:17

Ik heb er ook een laten zetten. :') Was toen nog 19...
Vriendin van mij had 'm op dr 17e.. andere op 19 of 20.. valt volgens mij wel mee.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:53

Ik heb 'm vandaag laten zetten en ik ben 18. Het viel me reuze mee, ook omdat ze zeiden dat het moeilijker is bij een jong, kinderloos, persoon. Maar het ging in 1x goed. Ik had ook vaak doorbraak bloedingen. Met dat staafje bedoeld hij waarschijnlijk een staafje in je bovenarm, die hielp bij mijn zus niet tegen doorbraak en ze heeft er nog een lelijk litteken aan overgehouden ook...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:09

Denk het niet. Dat heet gewoon een implanon toch.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:28

Barbabientje schreef:
chaanttaall schreef:
ik had even een paar vraagjes:

- Als ik bijvoorbeeld nu de pil krijg voor het eerst, moet ik dan wachten tot mijn menstruatie of kan ik nu al beginnen?
Het makkelijkste is om te beginnen op de eerste dag van je menstruatie.
- kan ik gelijk de eerste maand al doorslikken of is het beter als ik dan eerst een stopweek neem?
Zou kunnen volgens mij :j
- als je met de pil begint, ben je dan gelijk de eerste dag al veilig?
Jups..
- als je bijvoorbeeld een pil neemt omdat je zo hevig ongesteld bent, is die pil dan ook gelijk ter voorkoming van een zwangerschap?
Ligt eraan welke pil je krijgt, maar de meeste wel

alvast bedankt!

oke bedankt!
nu ben ik vanavond weer ongesteld geworden, en heb het er net met mn moeder overgehad dat ik toch wel graag aan de pil wil.
Telt vanavond dan als de 1e dag? of kan ik morgen naar de dokter en dan morgen met de pil beginnen? of wordt het dan allemaal ingewikkelder? :+

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:10

als ik jou was zou ik morgen naar je dokter gaan, al je vragen op tafel leggen en kijken wat de dokter ervan brouwt!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:09

ik las dat iemand een staafje was aangeraden ivm doorbraakbloedingen? dat staafje is implanon wat in je arm wordt geplaatst en ik heb het bijna anderhalf jaar gehad maar kreeg er juist enorme doorbraakbloedingen van...wat ik had zelfs maanden dat het bloeden niet stopte en dit kwam pas na een jaar opzetten, het eerste jaar helemaal niet ongesteld geweest en dat was echt geweldig...
maar daarna dus een hel...

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:00

Mars schreef:
Lijkt mij ook verstandig om eerst te onderzoeken waar die bloedingen vandaan komen ipv steeds een andere pil slikken. Blijkt er niks aan de hand dan kun je altijd nog een staafje overwegen. Overigens ben ik 24 en heb ik ook een spiraal, en ik ken meer mensen die rond de 20 zijn en er al een hebben.

De huisarts wil me niet laten onderzoeken. Heb het er met haar al een keer over gehad maar ze wil er niet aan beginnen. Zei gaf ook aan dat een spiraal geen optie is op mijn leeftijd. En dan lees ik nu dat er mensen onder de 23 wel een spiraal hebben. Dat vind ik dan heel erg vreemd. Ga haar denk ik dan nog maar een keer aan dr haren trekken waarom het allemaal zo moeilijk moet

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:07

Zeker doen hoor :j
Meid het gaat om jouw gezondheid, en constant bloedingen is gewoon heel vervelend. Dat los je niet op met steeds een andere pil. Ik zou er zeker op aandringen dat je verder onderzocht wordt. En dat van die spiraal vind ik zeker vreemd, mijn HA zet die al bij meiden van 17/18 jaar.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:41

Mijn gyno is anti spiraal bij meiden die nog geen kinderen hebben gehad :j als je al een kind hebt gehad is een spiraal ideaal zei hij..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:01

Tja, ik heb ook geen kinderen, maar spiraal zetten ging prima bij mij :j
Mijn HA zei wel dat sommige meiden echt nog te nauw waren en een spiraal zetten dan niet altijd mogelijk is.