Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:45

ik rook niet maar wilde even iedereen succes wensen. :D

UMayDream

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:02

dankje, haffie83 :D !

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:04

Heb vandaag de verklaring gekregen dat ik meedoe aan het stoppen met roken programma dus ik kan aankomende week langs de HA voor een recept voor de pillen, dan heb ik die in huis als ik gebeld word de 22e!
Ben zeer benieuwd!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:05

Wat fijn chanicha *\o/*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:36

Super Chanicha.

Nou ik heb vandaag 2 peuken op het boeide me even niet.
Had wedstrijd en die knol van mij liet zich weer van zijn beste kant zien.. maw ik heb een haflinger die wedstijden dus niet leuk vind ... hij wil alles voor me doen buiten die ring maar niet presteren ten overstaan van andere of beoordeeld worden. Dit vermoedde had ik had een tijdje maar het is dus gewoon zo,
Dus na weer een gevecht vandaag was ik er zo klaar mee.

Ik heb een peuk opgestoken bij de auto en toen ik halverweg was dacht ik.. pffffffffff waar ben ik mee bezig.
Toen Doos eenmaal weer op stal stond en ik stond te kletsen dacht ik,.. what the hell ik steek er nog een op. Dat is het gevaar dat je dus nog sigaretten in je auto heb liggen.

Nu is het weer klaar.. maar zie nu hoe makkelijk je kan terugvallen.... ondanks de pillen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:38

gohya schreef:
Ik heb gefaald! ik rook weer,niet veel maar toch.
Ik geef niet op,ik blijf proberen.Zodra ik die Champix pillen heb lukt het miss. wel?

Niet als falen zien... ja je bent ff de mist in gegaan, ik ook vandaag, maar nu is het gewoon weer klaar....

Kom op... je kan het

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:16

Kan ik me zó voorstellen Mando dat als je gefrustreerd bent je makkelijker naar grijpt!
Ik ga, als het zover is, mijn huis maar doorlopen of er nergens meer een peukie ligt hihih!!!
Het enge is dat toen ik gestopt was na een ziekenhuisopname en negen dagen op bed moest blijven, ik nergens last van heb gehad, nog nieteens trék in een sigaret maar nu ik de hele dag thuis ben denk ikdat het moeilijker wordt.
Ben lid geworden van de fitness en ga me daar maar uitleven denk ik!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:39

Goedzo... ik heb verder ook niet meer gerookt hoor, heb geen peuken meer dan houd het op he.
Die ik had opgerookt waren mijn laatste in het pakje.

vandaag gesprek gehad vwb begeleiding van het stoppen met roken, ach wat een aanfluiting, daar ga ik echt niet meer naartoe...
alles wat je zelf kan bedenken kwam voorbij.
Nouja... t zal wel

Voel me best goed eigenlijk.

Iedereen volhouden hoor....

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:40

Ik fitness ook sinds 2 weken en man ik merk echt dat ik veel meer kan. Heb gewoon meer lucht en een betere ademhaling.. Het is zo heerlijk! Ik kan iedereen hier aanraden om lekker te gaan sporten :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:20

Zou graag willen, dat zei die begeleidster ook al maar daar heb ik de energie niet voor helaas.
Ik merk wel dat ik niet meer lig te piepen in bed.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:24

Ik breek ff in, heb nu vanaf zaterdagnacht tot nu niet meer gerookt. Maar ben er volgens mij nog helemaal niet klaar voor om te stoppen. Was ook door omstandigheden dat ik niet rookte zondag en dacht ff kijken of ik het vol kan houden en hoelang. Wil gewoon roken. Kan iemand mij even vertellen dat stoppen echt beter is en dat als je 'al' 60uur niet gerookt hebt het alleen maar makkelijker wordt?? :=

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:27

Toen ik pas geleden uit eten ging zei ik tegen mijn vriend "ik merk nu pas hoe lekker eend smaakt, vroeger kon ik het niet van andere lekkere biefstuk onderscheiden"

Maar als je echt wilt weten wat roken kost en waarom je het niet moet doen, dan moet je nu 15,- in de fik steken. Dat zou jij waarschijnlijk nu toch in rook hebben laten opgaan als je niet was gestopt.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:32

Voor de (s)toppers die het moelijk hebben om te stoppen...misschien zien sommige door dit filmpje het licht!
LET OP!! kan als schokkend worden ervaren.
http://youtu.be/u_8BerrJg0M

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:41

Nou Mando ik moet me er ook heenslepen hoor maar ik weet gewoon dat ik MOET! Ik ga dichtgroeien als ik niks doe en alles gaat me zeer doen maar ik ga samen met mn zusje, die heeft in maart een Gastric Bypass gehad, maar ik kan haar niet bijhouden!
Ik ben ook zéér benieuwd naar de telefonische coaching, ben er hélemaal geen type voor maar mijn HA deed het niet, wilde wel maar moest eerst een papiertje halen om mensen een peptalk te geven, dus moet via Stivoro.
ls ze maar niet zo zoetsappig doen want daar krijg ik agressieve neigingen van hihihi!!!

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:43

guccio schreef:
Ik breek ff in, heb nu vanaf zaterdagnacht tot nu niet meer gerookt. Maar ben er volgens mij nog helemaal niet klaar voor om te stoppen. Was ook door omstandigheden dat ik niet rookte zondag en dacht ff kijken of ik het vol kan houden en hoelang. Wil gewoon roken. Kan iemand mij even vertellen dat stoppen echt beter is en dat als je 'al' 60uur niet gerookt hebt het alleen maar makkelijker wordt?? :=

Idd mijn verstand weet wel dat ik moet stoppen, maar ergens wil ik het het helemaal niet. Alleen het idee al dat ik nooit meer mag roken, nooit meer voor gezeligheid een peukje o.i.d. op stap zonder peuken, dan wordt ik al panisch :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:33

Welnee veel gezonder voor je jumpie.

Chanicha, ik heb in de avond geen energie meer met een 40 urige werkweek en een pown erbij en huishouden enz enz... ben schildklierpatient dus chronisch moe.
Dan ben ik blij dat ik de dag erop heb zitten..... Voordat ik dat werd was ik ook heel actief, in de avond om 22.00 uur nog op mijn paard zitten. net zo makkelijk... energie genoeg maar nu niet meer helaas.
Nu ben ik blij dat ik rond 21.00 uur mijn bedje in mag duiken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:44

Ik begrijp je wel Mando, ik ben zelf ook schildklierpatient, heb er de ene dag meer last van dan de andere maar ik wil wel wat doen :O
Ik loop momenteel thuis en merk gewoon dat ik zwaarder word en aangezien ik aanneem dat, als ik stop met roken, ik ook aan ga komen wil ik er probéren iets aan te doen :evaw:

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:20

Ik ben nog geen kilo aangekomen hoor.
Ik heb wel mijn 3 witte pistoletjes vervangen door 2 bruine harde broodjes, drink veel en probeer echt niet te snoepen hoor.

Ja kan me voorstellen als je thuis zit dat je snelelr iets pak .. ik heb het juist niet, als ik thuis ben vergeet ik de hele dag te eten _O-
Ik heb nog steeds het gevoel dat ik 72 uur in een dag moet hebben ik kom altijd tijd te kort

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:12

Ik ben nog steeds rookvrij ..... inmiddels alweer 10 weken ... dus 2,5 maand hopsa

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:19

Hier gaat het ook goed, nog steeds rookvrij :D

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:16

Ik heb gisteren op stap 3 halven gerookt en ik vond het echt smerig. Deed t meer om gewoonte en om wat in m'n handen te hebben en vervolgens vond ik mezelf echt zo stom erbij staan, en t was ook nog eens ranzig. Dus ik geloof dat ik nu echt voorgoed genezen ben :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:07

Zijn er hier bokkers die Champix gebruiken??

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:15

Hier ook rookvrij. Woensdag was het trouwens precies een half jaar geleden dat ik m'n allerlaatste sigaret gerookt heb! M'n man was 10 dagen daarvoor al gestopt met roken....
@Chanida: nee, wij hebben niets gebruikt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:16

Ohh knap hoor countrygirl!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:03

Ik ben nu sinds begin september gestopt en ben zó blij dat ik gestopt ben. :) Ik merk het vooral in de portemonnee (ben student :P ). Aan mijn huid, conditie, gewicht etc merk ik verder weinig behalve dat ik wat minder hoest maar ik vind het nu vooral vreselijk stinken. Vooral als het regenachtig weer en mensen staan bij de tram/bushalte te roken dan vind ik het gewoon echt goor. :r 's Ochtends al helemaal.
Ik rook trouwens nog wel als ik uitga, maar wel minder dan voorheen en ook niet meer altijd. Ik ben dus eigenlijk niet echt gestopt maar gelegenheisroker geworden, roken lukt echt alleen nog met drank op. Maar af en toe roken moet kunnen vind ik zo lang ik nog jong ben. :D Ben iig niet meer verslaafd en daar gaat het me om. Ik kan het trouwens nu zelfs aan om een pakje in huis te hebben en daar niks van te roken. :D