Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alwiene schreef:Ik vind het vreemd, een rebound is het gevolg van het uitwerken van de medicatie. Dit duurt normaal echt niet langer dan hooguit een paar uurtjes. Een rebound die tot zelfs de volgende middag duurt... vraag me af of je dat nog een rebound kan noemen...
Heb je al een ander middel geprobeerd zoals dexamfetamine? Wellicht dat je daar beter/minder heftig op reageert
Ben nog niet zo lang in dit traject, maar ben begonnen met methylfenidaat en nu ritalin, maar dus mee gestopt.Lady_M schreef:Puissance, wat vervelend! Neem aan dat je al bij huisarts/psychiater langs bent geweest voor tips etc.?
).
Rusten tijdens de rebound, actief zijn, meer eten (ik eet haast niets als ik onder invloed ben), nog minder eten, meer drinken (ik drink nogal weinig van mezelf), minder drinken, kleinere doses nemen en vaker, of juist langer wachten tussen doses, meer nemen, minder nemen. Geen idee.

Dus wat dat betreft ben ik heel tevreden. Ook hoef ik het in het weekend niet te slikken van de psych en daar ben ik wel heel blij mee.
Heeft hetzelfde effect als wat jij beschrijft... Ben een stuk rustiger in m'n hoofd omdat niet alle gedachten met z'n vijven tegelijk met 168 km per uur door m'n hoofd scheuren, en daardoor ben ik ook in de omgang een stuk rustiger... Ook meer 'zin' om dingen te doen, er langer bezig mee te zijn en ze af te maken, dus ben er heel blij mee! Ik maak me een uren achter m'n pianootje, niet normaal!
hoe gaat het met school? Omdat je ook bij de studieadviseur bent geweest etc... Loop je er heel erg tegenaan?
heb je geen slaapproblemen? Ik mag van de psych niet aan de concerta omdat dan het slechte slapen nog erger kan worden...
Gewoon negeren en lekker doen wat voor jezelf goed voelt. Je leeft voor jezelf, niet voor anderen.