wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:00

Ik heb maandag weer laten prikken. TSH is 0.17 en T4 20.9.
Ik heb alleen de laatste tijd erge haaruitval maar of dat nu van mijn schildklier komt of omdat ik in de overgang ben is de vraag maar ik baal hier wel erg van.
Maandag word ik gebeld door mijn HA.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 00:01

chanicha schreef:
Ik heb maandag weer laten prikken. TSH is 0.17 en T4 20.9.
Ik heb alleen de laatste tijd erge haaruitval maar of dat nu van mijn schildklier komt of omdat ik in de overgang ben is de vraag maar ik baal hier wel erg van.
Maandag word ik gebeld door mijn HA.

Je schildklierwaarden zijn nu niet verkeerd, dus daar zou het niet door moeten komen. Die 0.17 is laag, maar niet ernstig laag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:44

Ik lees hier ook graag even mee. Misschien onnodig, dat weet ik nog niet.
Van de week bij de ha geweest met vage klachten. Ik zat zelf richting depressie te denken (hoewel ik niet zou weten hoe ik aan een depressie zou moeten komen). Hartslag structureel tussen de 85/98 in rust. Met regelmaat dus danig hard dat je m in je borst voelt bonzen (alsof je net een stuk gerend hebt), dat je echt angst krijgt van nou, krijg ik straks een hartaanval of wat? Daarnaast emotioneel neerslachtig en instabiel. Ook veel angsten. Ik zie overal spreekwoordelijke spoken... In zo'n "aanval" krijg ik het bloedheet, echt als een opvlieger, om het vervolgens steenkoud te krijgen, alsof ik koorts heb. (Wat ik niet heb).
Heb het altijd snel koud... Weinig energie/puf ergens voor...
Ik zit m'n verhaal te doen als ze ineens zegt, maar even zien hoe je schildklier functioneerd, kom morgen ochtend maar even bloed prikken.
Dus dat heb ik vrijdag gedaan, en donderdag moet ik terug voor de uitslag.
Heb eerst maar eens gegoogled wat je schildklier is en wat ie doet :o?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:05

Welkom LadyMadonna!
Je klachten zijn wel klassiek voor je schildklier, vooral dat bonzen van je hart is heel erg vervelend maar ook de moeheid maakt je erg onzeker. Ben benieuwd naar de uitslag!

Ik ben naar de 150 gegaan en nu even kijken wat dat doet.
De dokter had het over de ruiperiode :o nooit geweten dat dat ook voor mensen geldt!
Ook heb ik weer een stootkuur vitamine D, ik vind dat zo goor hè die ampulletje met die anijssmaak :x

LadyMadonna

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:08

Je komt in zo'n cirkel he.... Je voelt je hart, waardoor je angst krijgt dat er iets mis is, waardoor je dus stress krijgt, waardoor je hart weer alleen maar harder/sneller gaat slaan..... Heel vervelend.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:17

Herkenbaar hoor!
Kon de afspraak niet eerder? Meestal is het al na twee werkdagen bekend en hoe eerder hoe beter zou ik zeggen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:29

Geen idee eigenlijk.
Stiekum hoop ik maar dat het idd m'n schildklier s, aangezien dat volgens mij met medicatie redelijk te controleren is...

Kan je die ampullen niet in bijv yoghurt doen zodat je het minder proeft?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:39

LadyMadonna jou klachten klinken mij goed bekend, soms van die momenten hebben dat je ontzettend neerslachtig bent en het zelf eigenlijk niet snapt hoe dat kan. Heel frustrerend. Wist niet dat dit ook echt zo bij eventuele schildklierproblemen hoorde maar ik ben dus niet de enige :). Hopelijk heb je snel je uitslag binnen, ik zal komende week ook even de HA bellen of de mijne al binnen is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:42

Idd hilly. Ik heb ontzettend leuk werk (ben nagelstyliste), en van de week had ik voor het eerst echt geen zin in m'n klanten.... Maarja, kan ze moeilijk afzeggen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:00

Ben benieuwd hoe je uitslag is. Klachten komen me erg bekend voor. Anijssmsak is zo smerig. Waarom duwen ze er eigenlijk altijd nepsmaak in. De vieze bittere medicatie smaak is vaak minder dan de langdurende kunstmatige nepsmaak. Brr

Ik moet voor de 9 e schildklier prikken. Samen met wat andere waardes nog. Moet voor preoperatief voor mijn knie. En vreemd genoeg zijn hart, suikerziekte en schildklier alarm dingen waar ze extra allert op moeten zijn. Werkelijk nooit geweten trouwens. Ben wel benieuwd.

Ben nu vrij constant met medicatie zit steeds tussen de 62,5 en 75 microgram. De ene keer 4 de andere keer 6 dagen laag en dan een keer hoog. Ben nu redelijk stabiel in humeur (los van de andere dingen die spelen) gewicht sukkelt traag naar beneden en mijn darmen doen wat ze moeten doen. Dat is wel fijn. Heb het alleen vooral continiue warm {:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:06

Zijn darmproblemen ook een ding? Heb nl ook een lichte vorm van PDS

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:09

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:19

Ik heb de D-Cura 25000IE om een keer in de week, zeven weken lang in te nemen.
Heb het idee dat ik het de hele dag proef.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:29

Wie heeft er ervaring met schildklierziekten tijdens de zwangerschap?

Ik ben nu ruim 7 maanden zwanger en ruim 7 maanden geklier qua bloedwaarden. Sta uiteraard onder strenge controle bij de internist, maar ben benieuwd hoe anderen het ervaren.
Heb al een aantal jaar schildklierfalen en ik slik nu 225 microgram levothyroxine bij per dag.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:32

Niet zwanger en er dus geen ervaring mee sorry.

Mijn darmen en hoe ze werken hangen er samen met mijn schildklier waardes. Als die te traag is doen mijn darmen niet wat ik wil, werken traag. Wisselende overloop diarree en meer van dat soort narigheid. Is schildklier op orde werken ze een stuk beter en heb ik minder kramp en buikpijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:32

Ik kan je ook niet helpen Imaginaerum, het is bij mij allemaal begonnen toen ik mijn kinderen al had.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:07

Imaginaerum schreef:
Wie heeft er ervaring met schildklierziekten tijdens de zwangerschap?

Ik ben nu ruim 7 maanden zwanger en ruim 7 maanden geklier qua bloedwaarden. Sta uiteraard onder strenge controle bij de internist, maar ben benieuwd hoe anderen het ervaren.
Heb al een aantal jaar schildklierfalen en ik slik nu 225 microgram levothyroxine bij per dag.

Ik ben 6 weken geleden bevallen. Tijdens de zwangerschap was het goed te controleren, maar ben wel van 150 voor de zwangerschap naar 300 tijdens de zwangerschap gegaan.
Had keurig een waarde tussen de 1 en de 2 gedurende mijn zwangerschap. Alleen in de laatste paar weken ging het weer omhoog.
Ben toen naar 325 gegaan.
Nu na de bevalling direct weer terug naar 150 en zit goed.
Ik moest tijdens de zwangerschap iiedere 3/4 weken prikken en 3 weken na de bevalling ook weer.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:11

Ik had woensdag even een schrikmoment. Vanuit het niets voelde ik mij slecht. Zweten, koud, kon niets zien of horen. Was gelukkig op school en die hebben mijn moeder en het ziekenhuis gebeld. Afspraak met de professor is vervroegd en sta onder extra controle bij mijn cardioloog ivm hele lage bloeddruk.

Benieuwd of mijn medicatie verhoogd mag worden over 2 weken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:17

Jeetje, das heftig!

Er zit ook niet echt een leeftijd aan als ik het zo lees

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:20

In principe niet. Al komt het wel vaak pas vanaf de puberteit naar voren door verandering in de hormonen en dergelijke.
Maar moet zeggen dat een groot deel van de narigheid, die ik hier lees, ik zelf nog nooit ervaren heb.
Ik wordt enkel dik/val niet af/blijf niet op gewicht als bij mij de waarden te hoog zijn.
Verder merk ik er niets van en vraag ik me ook af of alle symptomen echt wel bij de schildklier horen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:26

Ik lees idd ook veel over gewichts toename.
Ik heb altijd rond de 55 gewogen. Rond m'n 25ste ging dat baar 60, en tegenwoordig zit ik rond de 70/72. Van de zomer ben ik beginnen met sportief fietsen (ca 50km per week), maar qua gewicht gebeurt er niks.

Nouja, ik moet het gewoon afwachten. Ergens zit er ook wel angst dat ze iets anders vinden...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:26

Tendance, niet al mijn symptomen horen bij de trage schildklier, daar ben ik het mee eens. Echter worden alle organen wel beïnvloed daardoor en heeft mijn lichaam nogal heftige reacties. Bloeddruk gaat bv nog wel eens omlaag door de medicatie, iemand van bv een onderdruk van 80 kan dat hebben. Ik heb eentje van achter in de 40.

Lichaam kan je niet als een los iets zien. In mijn ogen is het een puzzel die elkaar beïnvloed.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:31

Oh ik doel dat ook niet specifiek op een bepaald persoon mee hoor, maar ik lees soms dingen waarvan ik denk dat het vast iets of ook iets anders moet wezen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:32

Tendance schreef:
Ik ben 6 weken geleden bevallen. Tijdens de zwangerschap was het goed te controleren, maar ben wel van 150 voor de zwangerschap naar 300 tijdens de zwangerschap gegaan.
Had keurig een waarde tussen de 1 en de 2 gedurende mijn zwangerschap. Alleen in de laatste paar weken ging het weer omhoog.
Ben toen naar 325 gegaan.
Nu na de bevalling direct weer terug naar 150 en zit goed.
Ik moest tijdens de zwangerschap iiedere 3/4 weken prikken en 3 weken na de bevalling ook weer.

Thanks voor je antwoord!
Ik prik ook om de 3/4 weken en heb met dezelfde dosis (225 microgram sinds 16 weken) alsnog bloedwaarden die omspringen van het ene naar het andere uiterste. :')
Laatste keer TSH 0.16 en fT4 14.7. Woensdag weer prikken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 06:56

De laatste keer was dus in ieder geval goed.
Ach als je uiteindelijk net zo'n makkelijke bevalling als mij.
Om half 8 door hebben dat je aan het bevallen bent en om kwart over 8 een kind zonder enige pijn.