gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:42

Precies, zij zien het niet en geven op. Zij laten je niet vallen maar geven gewoon op omdat ze geen vechters zijn.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 11:43

en dan? Ik vertrouw die mensen en ineens zijn ze er niet meer voor je.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:48

Vertrouwen in hulpverlening is voor mij heel anders van vertrouwen in je vrienden/ouders etc.
Ik heb aantal jaartjes bij verschillende psychologen gelopen, verschillende manieren van hulpverlening gehad. Ik vertrouwde hun gewoon in zin dat ze mij kunnen HELPEN. Heb veel mensen zien stoppen, mensen die tegen mij zeiden: je hoeft niet meer te komen. Dat is vaak echt ontzettend l.ullig op zo'n moment. Maar dan bedacht ik, ik moet het gewoon zelf doen, met een beetje hulp van anderen. Vertrouwen in jezelf, dat is wat je moet hebben. En dat is wat je mogelijk nu niet hebt ivm suïcide en/of automutilatie en dat moet je terugvinden/winnen en dat krijg je niet als je eerst volledig de hulpverlening moet vertrouwen en zo jezelf terug kan vinden.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 11:50

Dat doe ik dus wel, dat hangen. áls ik iemand vertrouw gaat dat ook heel ver, als ze dan wegvallen is dat een enorme klap.

Maar ik weet niet hoe ik dat anders moet doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:02

Broem, dat is denk nu net een van de schoenen die wringt bij je. Het leren niet totaal aan iemand te gaan hangen is een moeilijke weg met heel veel kuilen en hobbels. Maar jij bent een vechter en zeker niet dom dus ergens moet er een manier zijn die wel bij jou past het is alleen zaak die manier te vinden.

Ergens moet toch iemand zijn die door het stuurse van Naath heen kan kijken. Ik ga er van uit dat je dit zelf al weleens aangeven wat je nu zegt? Dat je voor je gevoel keihard aan het vechten bent maar dat zij dat alleen maar als stuurs kunnen betitelen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:08

Dat heb ik idd aangegeven, ik heb ook aangedrongen op een test om uit te zoeken of ik een dissociatieve stoornis heb. Maar dan zeggen ze gewoon, dat heb je niet, krijg je niet.... Weg vertrouwen...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:21

Waarom dan weg vertrouwen? 'Ze' weten heus wel wat en vragen zo'n onderzoek echt aan als daar aanleiding voor is. Klinkt heel raar, maar soms weet de hulp verlening echt wel wat goed voor je is. Ook ik vermoed heel zachtjes dat je wel heel zwaar tilt aan het vertrouwen.
Om even mezelf als voorbeeld te geven: ik heb deeltijd ggz behandeling gehad en vond sommige onderdelen flinke uhhh oliebol. Pas een aantal jaar later denk ik: okee, onderdeel voor onderdeel heb ik er echt niet altijd achter gestaan, maar het hele pakket heeft me wel vooruit geholpen. Soms moet je er maar gewoon in meegaan, of je er in geloofd of niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:22

bromfiets schreef:
Dat heb ik idd aangegeven, ik heb ook aangedrongen op een test om uit te zoeken of ik een dissociatieve stoornis heb. Maar dan zeggen ze gewoon, dat heb je niet, krijg je niet.... Weg vertrouwen...

Waarom dan direct weg vertrouwen?
Dat vind ik wel erg radicaal hoor.
Als je op die manier gaat denken, dan kan ik me eerlijk gezegd best voorstellen dat je niet open staat voor hulpverlening. Je zult je manier van denken echt moeten aanpassen om jezelf te kunnen helpen.
Op deze manier krijg je juist het tegenovergestelde. Ze kunnen jou niet goed bereiken, dus dan zul je er eerst zelf nog meer moeite voor moeten doen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-09-10 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:23

dat is borderline, o.a. zwart-wit denken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:24

bromfiets schreef:
dat is borderline, o.a. zwart-wit denken.

Maar dan ligt het dus niet aan de hulpverlening, maar eerder aan jouw manier van denken dat je zult moeten veranderen. Op deze manier ben ik bang dat geen enkele soort therapie gaat werken voor je.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:25

dat weet ik niet....

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:26

Probeer het dan! Ga er eens van uit dat ze weten wat ze doen (je hoeft ze niet eens te vertrouwen) en kijk over een tijdje eens hoe dat uit pakt. Niet meteen morgen, maar echt over een tijd.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:27

zal ik doen...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:29

Echt waar meid, ik het pmt gehad waarvan ik niet wist waar het op sloeg, ik heb over mijn familie staan vertellen, waarvan ik me het nut afvroeg, ik het zitten schilderen op nummer maar vraag me af waarom. Ik heb forse kritiek geuit omdat echt alles in de groep was en ik het belachelijk vond dat er niks individueel was. Ik heb braaf gedaan wat ze wilden. En ben ik er achteraf gezien van opgeknapt. Het is wel vreselijk moeilijk en echt niet leuk om te doen, omdat je voor je gevoel je leven in hun handen legt. Maarja, ik was de patient, zij hadden er voor geleerd dacht ik dan maar.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:33

Maar dat heb ik ook allemaal gedaan... En ik dacht echt dat ik er wat mee opschoot, totdat ze tegen me zeiden dat ik maar moest stoppen... Ik zelf wilde dat helemaal niet, maar ik had weinig te willen. Dat wil niet zeggen dat ik er niet voor open stond/sta, want dat doe ik wel.

Maar als ze tegen me zeggen dat ik er niks mee opschiet... wat moet ik dan nog?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:36

Vragen wat men dan van je verwacht en je daar mee bezig houden. Stort je je niet meteen voor de volle 10000000% op iets? Beetje minder is ook goed hoor :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:38

wat ze van me verwachten --> niet meer dissocieren, maar ze vertellen er niet bij hoe ik dat dan moet doen en dan sta je in een patstelling want ik weet het ook niet...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:40

Lol, ik zou dan vragen hoe. Hoe kan ik dat aan voelen komen? Wat moet ik dan doen? En er dan hard mee gaan oefenen. Blijkbaar voel je het niet aankomen en merk je ineens dat je er in zit. Heeeej, gatver, daar komt dat signaleringsplan weer!
Ik ben jou niet. Ik zou vragen wat ze van me willen, uitleg vragen, vragen hoe ik iets aan kan voelen komen en dan gaan oefenen. Maarja, conclusie van mijn behandeling toen was ook dat ik het meest had aan de inzichten :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:40

Vraag je dan: 'Kun je me misschien uitleggen hoe ik niet in dissociatie raak?' of/en ' kan ik er therapie voor krijgen?'

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:46

Dat heb ik gedaan... Maar dan zeggen ze dat therapie te zwaar voor me is. Daarom werd ik ook doorgestuurd naar het RIB, daar krijg je begeleiding ipv behandeling en leer je om wat stabieler te worden. Helaas hebben ze me daar na 3,5 week ook buitengezet omdat ik dissocieer.

Ze kunnen me niet vertellen hoe ik minder kan dissocieren,anders hadden ze dat wel gedaan denk ik (hoop ik toch) maar zelf weet ik het ook niet. Dat signaleringsplan zou wel kunnen werken om te signaleren, maar wat moet er dan gedaan worden? Ik herken de "symptomen" namelijk wel. Ik eet minder, slaap meer, heb heel veel moeite om iets uit mijn handen te laten komen en ik voel me leeg. Tips zijn welkom...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:50

Waarom ben je dan bij het RIB toegelaten? Ze weten toch dat je dissocieert?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:51

dat weet ik ook niet marlies...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:09

bromfiets schreef:
Dat heb ik gedaan... Maar dan zeggen ze dat therapie te zwaar voor me is. Daarom werd ik ook doorgestuurd naar het RIB, daar krijg je begeleiding ipv behandeling en leer je om wat stabieler te worden. Helaas hebben ze me daar na 3,5 week ook buitengezet omdat ik dissocieer.

Ze kunnen me niet vertellen hoe ik minder kan dissocieren,anders hadden ze dat wel gedaan denk ik (hoop ik toch) maar zelf weet ik het ook niet. Dat signaleringsplan zou wel kunnen werken om te signaleren, maar wat moet er dan gedaan worden? Ik herken de "symptomen" namelijk wel. Ik eet minder, slaap meer, heb heel veel moeite om iets uit mijn handen te laten komen en ik voel me leeg. Tips zijn welkom...

1 ding heb ik wel geleerd bij het ggz. Ga er nooit van uit dat een ander iets uit zichzelf doet. Wil je iets weten? Vraag het zelf. Ga er nooit van uit dat iemand het je wel zal vertellen uit zichzelf. Jouw vraag zou kunnen zijn: als ik aanvoel dat er dissociatie aan komt, wat kan ik dan doen?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:11

Broem, ik weet dat je alles zoveel mogelijk zelf wilt doen omdat je een ander niet wil lastig vallen. Maar..........als er iets is wat ik kan doen, waar ik bij kan helpen. Zeg het dan he. Ik bied het niet voor niets aan. Je valt me er niet mee lastig, ik doe het graag.

Verder ben ik blij te lezen dat de vechter diep in jou weer langzaamaan naar boven komt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:23

Ilja: Dat heb ik meerdere malen zo gevraagd, daar krijg ik geen antwoord op, behalve mezelf wakker houden.

Mist: Heel lief van je, ik zou even niks weten wat je voor me kunt doen.

Net een gesprekje gehad met mijn begeleidster van het RIB, ik moet nadenken over een manier om toch afspraken te kunnen maken en dat moet ik morgen laten weten.