Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:37

Ik moet toegeven dat ik het gedrag wel van je moeder herken. Ik heb ook een moeilijke periode achter de rug. Zag het leven totaal niet meer zitten en ik wou geen hulp, wou gewoon helemaal niks meer. En mijn werd er hopeloos van. Ze heeft zitten te dreigen met vanalles. Daardoor ben ik gaan nadenken en heb toch hulp gezocht. Maar het bleef mijn keuze. Ben toch blij dat ik die keuze toch heb gemaakt.

Maar toch blijft het vervelend als je moeder zo doet. En als jij 100% achter je keuze staat, moet je ook bij die keuze blijven. Wat bij mijn moeder ook hielp, was praten. Heel veel praten. En zo snapte ze langzamerhand ook hoe ik er ook over dacht.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:43

Ik snap dat je moeder het ook allemaal heel rot vind en zich waarschijnlijk ook erg schuldig voelt, maar jou de schuld er van geven is het laatste wat ze moet doen. Jullie vertrouwensband was al niet zo sterk, begint nu te groeien en zo verpest ze het en jaagt ze jou alleen maar weg. Trek je er in godsvredesnaam niks van aan meis! Het is NOOIT je eigen schuld om misbruikt te worden!!!

Kijk ik kan als buitenstaander alleen maar zeggen: Doe aangifte! Zorg ervoor dat het stopt, dat hij boet voor zijn daden waar jij al bijna je hele leven voor moet boeten. Maar ik kan het makkelijk zeggen, ik heb het nog nooit mee gemaakt. Als je het niet denkt aan te kunnen, moet je het ook niet doen. En dat hoor je moeder gewoon te respecteren, het draait om jou en niet om haar. (En dit is overigens niet l*llig bedoelt hoor! Het is natuurlijk ook rot voor je moeder! Maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.)

Heel veel sterkte ermee!!!! Je bent al zover gekomen, hang on girl!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:58

Lieve lieve lieve TS...

Ook hier een soortgelijk verhaal en pas 2 maanden geleden voor het eerst aan mijn ouders verteld na 7 jaar...
Ook ik loop bij een psych en bij mij denken ze idd ook aan ptss.

Ook je thuissituatie is ontzettend herkenbaar, gelukkig ben ik nu sinds een paar dagen weer uit huis!

Ik begrijp je helemaa dat je geen aangifte 'kan' doen, ik heb nog steeds precies hetzelfde probleem.
Bij alleen al de gedachte dat ik het allemaal tot in detail moet gaan vertellen wordt ik ontzettend misselijk!
Hier ben ik overigens wel mee aan het werk met mijn psych, misschien ook een aanrader voor jou?

Ik wil even zeggen dat mijn pb-box voor je open staat en als je iets kwijt wil, of wil vragen, ik er voor je ben!

Ook voor totaal andere dingen overigens!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:03

Is het niet wat om je moeder het topic dor te laten lezen?

Misschien kan ze zich dan wat meer in jou plaatsen en je keuze respecteren.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:25

Montreux schreef:
Strafmaat? wat heeft dat nu met aangifte doen te maken. Het is toch de bedoeling dat de buurjongen stopt met zijn gedrag! Kan je moeder geen aangifte doen? Als moeder van een minderjarige dochter lijkt me dat toch ook een optie???

Volgens mij kan dit inderdaad, omdat TS jonger dan 16 jaar is.

Ik heb eens gehoord van een situatie waarin een 14 of 15 jarige een vrijwillige (!) sexuele relatie had met een man van rond de 25. Ondanks dat het totaal vrijwillig was, was de man strafbaar en konden haar ouders aangifte doen. Het lijkt mij dat de ouders van de TS ook aangifte kunnen doen, al is het de vraag of TS dit prettig zou vinden.

Verder hoef je echt niet persé nu te beslissen of je aangifte doet. Je kunt tot 15 jaar nadien aangifte doen. Voel dus echt niet die druk om het nu te 'moeten' doen. Misschien ben je er over een paar maanden aan toe, misschien over een paar jaar en misschien wil je uiteindelijk nooit aangifte doen. Prima, ik kan me in al die keuzes vinden. Het belangrijkste is nu dat hij weet dat hij echt moet stoppen, jou met rust moet laten en geen contact meer met je op moet nemen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:23

Ik vraag mij één ding af...

Waar is nu je buurjongen in het verhaal?
Heeft hij je nu al die tijd met rust gelaten? Zomaar opeens?
Of vermoed hij soms dat jullie er werk van maken. In een van je vorige posten zeg je dat hij van niets weet.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:26

Jolliegirl schreef:

Of vermoed hij soms dat jullie er werk van maken. In een van je vorige posten zeg je dat hij van niets weet.

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar.

En verder, jouw moeder? Zou bijna zeggen, geef me d'r telefoonnummer maar. Wat háált ze zich in haar hoofd???

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 21:35

Jolliegirl schreef:

Ik heb geen idee of hij wat vermoed :?
Heb hem al een poosje helemaal niet gezien.. maar mischien is hij op vakantie, dat zou ook goed kunnen :j

Na de laatste keer heb ik hem bijna niet meer gezien en hij komt zoiezo helemaal niet meer, normaal kwam hij nog wel eens voor mijn zus maar hij blijft weg.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:41

Ik hoop voor je dat hij nooit meer komt !!

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:33

inderdaad niet eerlijk van je moeder om zo heftig te reageren!
ik vind het ook een goed idee om je moeder het topic door te laten lezen zodat ze wat beter weet hoe je je voelt
en praat met haar praten praten praten
daar word de band alleen maar beter van en snapt ze hoe jij over bepaalde dingen denkt

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:17

Wat raar van je moeder.. Dat is een kwetsende reactie.

Alleen zal de politie zoeits echt niet zeggen! :+
Mischien alleen dat ze het jammer vinden dat je geen aangifte doet.
En dat is ook jammer, maar JOU beslissing :(:)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:29

:\ Lekker is dat dan.
Ik kan me goed voorstellen dat je moeder voor jou het beste wil, en dus aangifte. Maar als jij dit PERSE niet wil, gebeurt het dus niet. Of in ieder geval, zo denk ik er over. Het vertrouwen was net weer wat beter, en meteen wordt het weer een hele stap minder. Jammer..

Dat de politie dat gezegd heeft, kan ik me haast niet voorstellen. Maar aan de andere kant wil ik je moeder er ook niet van beschuldigen dat ze het verzint.

Ik weet dat het moeilijk is, maar kun je niet een goed gesprek met je moeder aanknopen? (ik weet niet of je dit misschien al gedaan hebt)

Verder:
Je bent al zó ver! Hou vol :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:19

Ik lees al vanaf het begin mee,En sorry maar ik ga nu toch echt mn twijfels op tafel gooien.
Hoe in hemelsnaam kan het dat TS een topic aanmaakt op bokt en ineens word aan alles gewerkt, Alles gaat ineens in een stroom versnelling.
Als dr dan even "niets" gebeurt of het is even "rustig" dan loopt de moeder van TS weg dan wil ts weer dood en ga zo maar door.

Eerst kwam de buurjongen vaak , En nu ineens komt die niet meer?

Dan krijg je ook nog het verhaal dat je moeder je ineens over de "schuld" van geef, Dus heel bokt valt over die moeder heen en ts is weer zielig, Maar denk allemaal eens fatsoenlijk na , Een moeder zegt zulke dingen niet !
En moeder gaat al helemaal niet zeggen dat je "het stiekem lekker vond" en de politie al helemaal niet!

Uit eindelijk word dr ook geen aangifte gedaan, Terwijl je er toch vanaf wilt, Je wilt toch niet dat je buurjongen dit ook bij andere doet?
Maar toch geen aangifte doen?

Bovendien twijfel IK sterk aan de leefttijden waarop dit begonnen is..

Waarschijnlijk krijg ik nu een hoop boze pb's en noem het maar op maar IMO is dit erg aangedikt..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:20

Daar ben ik het mee eens. :j

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:21

|o :x

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:21

Specials schreef:
Ik lees al vanaf het begin mee,En sorry maar ik ga nu toch echt mn twijfels op tafel gooien.
Hoe in hemelsnaam kan het dat TS een topic aanmaakt op bokt en ineens word aan alles gewerkt, Alles gaat ineens in een stroom versnelling.
Als dr dan even "niets" gebeurt of het is even "rustig" dan loopt de moeder van TS weg dan wil ts weer dood en ga zo maar door.

Eerst kwam de buurjongen vaak , En nu ineens komt die niet meer?

Dan krijg je ook nog het verhaal dat je moeder je ineens over de "schuld" van geef, Dus heel bokt valt over die moeder heen en ts is weer zielig, Maar denk allemaal eens fatsoenlijk na , Een moeder zegt zulke dingen niet !
En moeder gaat al helemaal niet zeggen dat je "het stiekem lekker vond" en de politie al helemaal niet!

Uit eindelijk word dr ook geen aangifte gedaan, Terwijl je er toch vanaf wilt, Je wilt toch niet dat je buurjongen dit ook bij andere doet?
Maar toch geen aangifte doen?

Bovendien twijfel IK sterk aan de leefttijden waarop dit begonnen is..

Waarschijnlijk krijg ik nu een hoop boze pb's en noem het maar op maar IMO is dit erg aangedikt..

zou jij daarover liegen ?
en de zin een moeder zegt zulke dingen niet, uhh ken jij alle moeders??

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:22

Ik niet nee, Maar dr zijn mensen die veel voor aandacht doen..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:24

ik begin het ook een beetje vreemd te vinden. waaorm zou je voor zoiets geen aangifte willen doen?? :? joehoe hij heeft wel ikweet niet hoelang je leven verkloot

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:28

Specials schreef:
Ik niet nee, Maar dr zijn mensen die veel voor aandacht doen..

ik kan enigszins begrijpen dat je aan de echtheid van dit verhaal twijfelt,
maar toch vind ik dat je een beetje voorzichtiger mag zijn, vooral in
deze situatie..

Ik denk niet dat de ts én liegt tegen haar familie én politie én
ggd én reclasseringsambtenaar én tegen bokt, om aandacht te
krijgen.. ik moet het nog tegenkomen dat iemand liegt over dat
die misbruikt is....

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:29

trekpaardluf schreef:
ik begin het ook een beetje vreemd te vinden. waaorm zou je voor zoiets geen aangifte willen doen?? :? joehoe hij heeft wel ikweet niet hoelang je leven verkloot

angst...?

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:29

Ja je kunt er zo je vraagtekens bij plaatsen maar weet dat sommigen mensen nu eenmaal hulp nodig hebben. En het feit dat TS zichzelf snijdt is mijns inziens niet normaal. Ze heeft hulp nodig en het heeft een tijd geduurd voordat ze hulp heeft durven vragen. En dat wat er gebeurd is nogal heftig is, dat kan ik ook begrijpen maar gun TS het voordeel van de twijfel en bedenk dan dat ze op dit soort reacties niet zit te wachten!
Persoonlijk denk ik ook dat aangifte doen beter is maar TS moet dit wel kunnen! Daarbij het is en blijft haar beslissing!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:30

Ik vergeet een stukje waar in ik ook erg twijfel.
Namelijk het stukje waarin je post dat mensen van de hulpverlening zeggen dat je het voor de aandacht e.d. doet, Waarom zullen mensen die er in getraint worden zoiets zeggen?

Waarom willen die instellingen de Ts dan niet meer helpen zoals in 1 van der posten kwam,En die verpleegster(?) die ook ineens dr handen er vanaf haalde?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:31

Waarom zou de moeder zeggen dat de hulpverleners zoiets zeggen?

Dat hoeft toch ook niet persé waar te zijn. Ik kan haar reacties enigzins begrijpen omdat zij nu ook wilt dat haar kind aangifte wil doen! Dus dat ze haar nu uit de tent lokt. Wellicht op een verkeerde wijze maar wel met goede intenties.

Ik denk dat je ook wel voorzichtig mag zijn met zulke uitspraken. Ik geloof het wel, er zijn bokkers meegeweest en ze is bij anderen geweest, denk niet dat ze dat doet voor wat aandacht. Maar ik begrijp je reactie opzich ook wel..

Editje.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 10-08-10 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:31

trekpaardluf schreef:

omdat je ontzettend voor zoiets schaamt miss? Fysiek en mentaal
helemaal kapot bent... ? Vernederd bent ? En wat nog meer?

Zou jij zo makkelijk over je eigen gevoelens praten tegen wild vreemde, en
ook nog eens over seks en wat diegene allemaal gedaan hebt ?!

:x |o

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:33

Specials schreef:
Ik vergeet een stukje waar in ik ook erg twijfel.
Namelijk het stukje waarin je post dat mensen van de hulpverlening zeggen dat je het voor de aandacht e.d. doet, Waarom zullen mensen die er in getraint worden zoiets zeggen?

Waarom willen die instellingen de Ts dan niet meer helpen zoals in 1 van der posten kwam,En die verpleegster(?) die ook ineens dr handen er vanaf haalde?

Ik weet het niet, jij weet het niet...
Door dit soort berichten te plaatsen help je de ts niet mee
en zorgt er miss voor dat ze helemaal niks meer durft te plaatsen,
want de mensen geloven haar toch niet..

Hulpverlening maakt ook fouten, ook al zijn ze nog zo getraind!