Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:50

Nah, die bruin is wel mooi bij Tyra, maar niet zo bij jou, denk ik. Mss is kastanjebruin/mahonie wel iets?

Geen blond meer doen hoor, dit staat erg ehh...... nep :+ Pony schuin houden, geen permanent (ivm erg slecht voor je haar).

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:52

Volgens mij is dat Beyonce, niet Tyra ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:59

Kan hoor :j

Zo goed ken ik ze nu ook weer niet :+

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:59

@ Bitje; ik zou ook voor bruin gaan.
Je kan de eerste keer best iets donkerder dan je daadwerkelijk wilt.
Omdat heel je onderlaag blond is, loopt de kleur weer heel snel terug (het wordt dus lichter)

Verder zou ik ook absoluut geen permanent doen!
Dat is zoooooooooooooo slecht voor je haar !
Sowieso vind ik krullen van een Krultang mooier :o

Mede door de donkere kleur van je wenkbrauwen zou ik voor een schuine pony gaan, een rechte pony zal je erg streng staan :+

Ben benieuwd wat je keuze wordt !

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:03

Bitje, ik zou juist niet iets donkerder doen. Blond haar pakt de kleur vaak beter waardoor het vanzelf al wat donkerder uitvalt. Ook zou ik zelf eerder donkerblond doen dan bruin.

Permanent is inderdaad slecht voor je haar. Plus het is of kleuren of permanenten, het kan niet tegelijk. Daar moet namelijk minimaal 6 weken tussenzitten.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:55

kan ik jullie om hulp vragen?

ik ga morgen naar kapper,
spontaan knoop doorgehakt.
heb nu stijl lang, recht haar ( vooraan/bovenop iets kortere plukjes groeien niet aan :P)
maar er zitten echt rapzalig veel gespleten haarpunten in.
daarom besloten naar kapper tegaan.

heb all heel lang dit.
wat zou ook leuk zijn?
wil eigenlijk lengte behouden, maar moet wat af voor die haarpunten.
iedeen?

owjaa het is trouwens donkerblond, met natuurlijke highligts

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:11

Ik heb lekker roze haar :)
Ben alleen aan het twijfelen welke kleur ik volgende keer doe... Paars heb ik al gehad. Rood vind ik niet zo bij me passen. Groen kan nogal verkeerd uitvallen :+
Wat denken jullie?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:21

Dat is inderdaad Beyonce,
en blond staat niet altijd nep hoor. :))

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:42

Carlijnnn schreef:
kan ik jullie om hulp vragen?

ik ga morgen naar kapper,
spontaan knoop doorgehakt.
heb nu stijl lang, recht haar ( vooraan/bovenop iets kortere plukjes groeien niet aan :P)
maar er zitten echt rapzalig veel gespleten haarpunten in.
daarom besloten naar kapper tegaan.

heb all heel lang dit.
wat zou ook leuk zijn?
wil eigenlijk lengte behouden, maar moet wat af voor die haarpunten.
iedeen?

owjaa het is trouwens donkerblond, met natuurlijke highligts

heb je geen foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:03

xSOULSISTER schreef:
Dat is inderdaad Beyonce,
en blond staat niet altijd nep hoor. :))

Nee, niet altijd, maar ik vind het bij Bitje wel nep, omdat ze donkere wenkbrauwen heeft. Dan zou je nog wel kunnen denken aan donkerblond, maar zeker geen platina.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:08

Dag dames (tenminste, ik denk dat hier geen heren tussen zitten :p)
Heeft een van jullie ervaring met die mousse van John Frieda of een andere mousse? Wil graag mijn haar verven, maar kan het niet met dat vloeibare spul, dat komt overal te zitten, behalve op mijn haar :=
Heb het wel eerder met mousse gedaan maar toen had ik daarvoor bij de kapper bruinachtig laten kleuren en dan zelf bijwerken met verschillende tinten bruin, maar nu wil ik van blond naar bruin, pakken die mousse's dat? of zeggen jullie, nah, is meer voor bijwerken.

Ik weet dat het haar afhankelijk is, maar wanneer meerdere mensen goede resultaten hebben wil ik het wel proberen. Mijn kapper zit namelijk altijd 1 a 2 dagen van te voren vol, en wil niet met mislukt haar op t werk verschijnen :p

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:12

Ik heb ook donkere wenkbrauwen en ben toch wel natuurlijk blond (maar niet platina natuurlijk ;)) :Y)

Ik wil ook iets anders met mn haar, ben het aan het laten groeien maar dacht van misschien een klein beetje laagjes te laten knippen, maar dat de kortste laagjes nog steeds niet heel kort zijn..
Dit is de recentste foto, let maar niet op de rode ogen en mn hoofd, 't was nogal onverwacht ;)

http://img.photobucket.com/albums/v207/ ... 5594_n.jpg

Als ik nu te veel in laagjes laat knippen zullen de korste laagjes wel erg springerig zijn vrees ik.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:13

Juud: ik heb er geen ervaring mee maar er was hier onlangs in het topic iemand die mousse had gebruikt :j Ik weet niet meer precies wie maar misschien kun je een paar pagina's terug lezen en dan pm'en?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:17

Juud87, ik heb het een maandje geleden geverfd met John Frieda mousse, werkte echt fijn! (Normaal zit bij mij ook echt alles onder, nu niet :) ) Het is alleen iets te donker geworden, had toch een tint lichter moeten kiezen.. volgende keer.

Ben gisteren naar de kapper geweest, heb er een flink stuk af laten knippen het is nu tot mijn schouders met flink wat lagen. Daardoor heb ik nu ook meer slag. Nu zoek ik iets voor in m'n haar waardoor ik meer slag krijg/blijft zitten en mijn haar niet gaat pluizen. Iemand goede ervaring met een product?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:30

Oke bedankt! ik ben er ook over uit dat ik mijn haar bruin ga verfen. Maar welke bruin zal het beste bij me passen?
Ik houd niet zo van bruin haar met koper/rode gloed :)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:09

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:39

Tja, als je de lengte wilt houden kun je niet echt een spectaculair ander kapsel nemen denk ik.
Je zou het iets meer in lagen kunnen knippen en dan rond aan de voorkant?
Ook kun je zelf wat plaatjes zoeken van hoe je het wilt en natuurlijk je eigen kapper om advies vragen. Die ziet je haar IRL, dus kan ook beter zien hoe het valt.
Succes!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:47

Juud87 schreef:
Heeft een van jullie ervaring met die mousse van John Frieda of een andere mousse? Wil graag mijn haar verven, maar kan het niet met dat vloeibare spul, dat komt overal te zitten, behalve op mijn haar :=
Heb het wel eerder met mousse gedaan maar toen had ik daarvoor bij de kapper bruinachtig laten kleuren en dan zelf bijwerken met verschillende tinten bruin, maar nu wil ik van blond naar bruin, pakken die mousse's dat? of zeggen jullie, nah, is meer voor bijwerken.

Ik weet dat het haar afhankelijk is, maar wanneer meerdere mensen goede resultaten hebben wil ik het wel proberen. Mijn kapper zit namelijk altijd 1 a 2 dagen van te voren vol, en wil niet met mislukt haar op t werk verschijnen :p

heb het nu 2 x bij mijn moeder gebruikt en ik vond het zeer makkelijk te gebruiken, wel de gebruiksaanwijzing goed lezen...
kleurresultaat was ook goed

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:19

De kapper vond laagjes minder plan, aangezien ik super stijl haar heb, dan zou t onder heel dun lijken
Dus 3 cm van puntjes af. En van opzij, wat korter.
Weet niet zo goed uit telegen, maar soort van schuin naar beneden.
Dankje voor t advies nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:30

Klinkt leuk, foto? :P

Ik ga woensdag denk tussen de colleges door (van half 11 tot 4 uur 'tussenuur').
Ga bij de academie voor 7 euro wil ik het best uitproberen! En dan kleur ik het dat weekend erna wel weer zelf. Ging vorige keer best goed (alleen zo'n gedoe).

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:42

I have a question :o

Ik heb echt veeeeel haar.. Echt veel.
Het krult en het is dik... En ik moet naar de kapper :')
Maar what to do?

Ik wil wel iets leuks, maar ook dat mijn haar in een staart kan.
Pony is geen optie, dat ziet er echt niet uit ;)
Heeft misschien iemand leuke tips voor een leuk, sportief hair-do? :+

Foto;s
Afbeelding

Afbeelding

http://tinypic.com/r/11lhq8y/7

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:14

Kiwipitje schreef:
Volgens mij is dat Beyonce, niet Tyra ;).

Klopt :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:26

Juud87 schreef:

ik had altijd rood/bruin haar vre-se-lijk! ik wilde die rode tint eruit maar niets kreeg het voor elkaar, nu heb ik john frieda 5n gehaald en het is ff wennen, maar echt super goed spul, ik ben méér dan tevreden want ik heb nu echt bruin bruin! eindelijk die stomme rode gloed eruit :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:33

_Nancy schreef:
I have a question :o

Ik heb echt veeeeel haar.. Echt veel.
Het krult en het is dik... En ik moet naar de kapper :')
Maar what to do?

Ik wil wel iets leuks, maar ook dat mijn haar in een staart kan.
Pony is geen optie, dat ziet er echt niet uit ;)
Heeft misschien iemand leuke tips voor een leuk, sportief hair-do? :+

Meer gelaagd maken en van de voorkant in lagen knippen (dus schuin)
dan valt je haar ook minder als een 'waaier'
Ik heb ook krullend, weerbarstig, fijn maar heeeeeeeeeeel veel haar (pluizenbol)
En sinds ik het zo knip is het veel beter te handelen\

en misschien een fris kleurtje erin?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:36

Hoeveel betalen jullie bij de kapper voor een kleurspoeling? Ik deed altijd zelf mn haar verven, maar ik heb het zo vaak geverfd dat het redelijk droog werd :D Nu verf ik al bijna een jaar niet meer, en gebruik ook geen spoeling meer. Nu is mn haar redelijk opgeknapt en wil ik toch weer een spoeling erdoor. Maar de spoelingen van de drogist was je er binnen mum van tijd uit....Is dat bij de kapper ook zo? Of kan ik het dan beter laten verven? Maar ben weer zo bang dat dat slecht voor mn haar is :(

Heb vanavond een knip en verf afspraak staan, heb nog nooit mn haar geverfd bij de kapper

(ja 1 keer blond met het gevolg dat ik brandwonden op m'n hoofdhuid had)