Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 03:29

Miiej schreef:
Toen jullie begonnen, waren jullie toen al compleet in outfit? Helm etc.

Helm is zeker aan te raden (eigen veiligheid) en een fietsbroek ook (eigen comfort).

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:21

Mandy92 schreef:
Goed bezig iedereen :)

De Specialized Dolce Elite X3 :D

Ik heb even gegoogled, maar dat is wel een heel mooi fietsje.
Daar kun je zeker wel blij mee zijn *\o/* welke kleurstelling?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:49

Miiej schreef:

Helm zeker.
Kleding niet, maar die heb ik toen vrij snel (en goedkoop) bij de Aldi/Lidl gekocht.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:27

Miiej schreef:

Helm ik meteen bij mijn fiets gekocht, fietsbroek al snel daarna, en in het halfjaar daarna dingen als overschoenen, winterjasje, shirtjes, handschoenen, bril.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:09

Miiej schreef:
Ik wel, toen ik 4 jaar geleden begon heb ik echt alles gekocht. Van helm tot handschoentjes en merk sokken. Ik had alles. Haha.

MuSLi schreef:
Ik heb even gegoogled, maar dat is wel een heel mooi fietsje.
Daar kun je zeker wel blij mee zijn *\o/* welke kleurstelling?

De Elite X3 is er alleen in Blauw/wit bij de winkel. Volgens mij worden ze zelfs niet eens in andere kleuren gemaakt, dan kom je alweer in de Dolce Comp uit. Die is zwart/wit/goud. Maar wel een hele mooie blauw/wit ;D
Moet er alleen even aan wennen dat het stuur lint blauw is, voorheen bij mijn fietsen altijd wit of zwart gehad. Maar kan er vast een wennen en anders laat ik er wit stuur lint aan maken :)

SplashIsLief

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:58

Erg mooie fiets Mandy!

Ik ga misschien dit jaar op fietsvakantie (opeens wijziging van plannen) dus vanavond als het even kan weer de fiets op.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:27

Ik moet nog even een opbouw schema maken/zoeken. Ben zelf niet goed in het maken van een opbouw schema. Iemand tips? :)

Leuk, fiets vakantie, waar heen oa?

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:59

Afbeelding
Mijn fietsie :D

Het is echt heerlijk fietsweer vandaag, jammer dat ik moest werken!

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:33

Mooie fiets! :)

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:47

Miiej schreef:

Eerst aantal keer met fiets kleding van vriendje gefietst.
Maar al snel wel eigen kleding. Had geluk dat vriendje het leuk vond dat ik enthousiast was over fietsen en mij een outfit cadeau heeft gedaan :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:02

Mandy92 schreef:
Leuk, fiets vakantie, waar heen oa?

Met mensen van verschillende studentenwielerverenigingen. Naar Oz (Zuid-Frankrijk bij de Alpe D'Huez). Dus mochten hier nog meer studentenfietsers zitten... ;)

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:32

Wat leuk!!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:26

Ik heb vandaag ook weer een rondje gedaan. Zou eigenlijk niet zo ver gaan, ff snel.
Maar ik nam natuurlijk weer ergens een verkeerde afslag en daarna nog één ;)
Opeens zat ik wel heel ver bij mijn huis vandaan. Ach, weer 31km gefietst, 26,5km gemiddeld.
Toch netjes, zo zonder de "hulp" van vriendlief :D

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:10

Goed bezig!! Zo zonder hulp van vriend lief ;)
Verkeerd fietsen kan z'n voordelen hebben, toch meer km meegepakt 8-)

Ik heb ook ff snel een rondje gedaan. Niet veel tijd over, natuurlijk gewerkt en ook al springles gehad met het paardebeest....
Maar toch nog even 25 km meegepakt (samen met vriend lief) :+ en de hele ronde rond de 30 gereden.
Dus ben wel tevreden.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:21

Ik ben MTB'er, ik zie hier vooral mensen die lange tochten maken over het asfalt. Ik ben toch meer een bagger fietser! ;)

Als ik jullie snelheid ziezit ik ook echt met open mond, ik fiets rond de 20/23 kmph en ong 32 km gemiddeld op een dag en dan ben ik ook wel echt kapot.

Ik en mijn mountainbike +/- maandje geleden, een 'cube attention' met de nodige aanpassingen en accesoires. Ik heb nu ook een nieuwe bijpassende helm, nog niet op de foto.
Afbeelding
Ik heb er vorige week nieuwe bandjes omgegooid en moet nog een nieuw zadel.

Wat betreft het zadel, iemand tips? Ik heb een fietsbroek met zeem maar toch steeds een zere bips.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:47

@nant, gefeliciteerd met je verjaardag! Wat voor zadel heb je nu? Het is een kwestie van uitproberen. Bij sommige fietsenzaken mag je het zadel testen.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:36

Ik heb nu het standaard zadel (scape active 8) en ben al vanaf het begin aan het rondkijken voor iets anders.
Ik heb gewoon echt een week lang zadelpijn, stapte gister op na een week en kon nog niet normaal zitten. Ik hang na een km of 20 ook steeds naar de zijkanten om maar niet op de zitbotjes te hoeven zitten.

Misschien is het gewoon slim inderdaad om te kijken bij welke fietsenwinkel ik zadels kan uit proberen en daar wat te testen! Bedankt voor je tip!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:31

@nant: je hebt ook fietswinkels waar ze opmeten (met een machientje niet met de hand :+ ) hoe breed je zitknobbels uit elkaar zitten en welk zadel dan het best bij je past.Ook de stand van je zadel heeft invloed: de punt teveel omhoog of juist naar beneden of het hele zadel te ver naar voren / achteren. En ook het zeem in je broek kan verschil uit maken.

Lees anders maar eens een topic op een ander forum: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 7&t=101793

Je bent niet de enige. ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:21

Mag ik me hier ook melden? :)
Heb een hele tijd op m'n ouwe mountainbike gewoon veel op de weg gefietst, maar nu dan een poosje geleden toch echt een goeie fiets aangeschaft en de stap naar offroad gemaakt. Helemaal te gek! Ik heb een mountainbike van Cube

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:21

Ik meld mij ook! Kom uit een echt racefiets-familie. Ik heb vorig jaar een racefiets gekocht van Merida een Juliet met een echt dameskleurtje paars! :D Ik heb er welgeteld 300 km op kunnen fietsen, want toen kwam ik erachter (iets eerder dan gedacht) dat ik zwanger was! :D Op 17 april is mijn zoontje geboren en ik hoop morgen weer "goed gekeurd" te worden door de gynaecoloog. Word ik goed gekeurd, dan zit ik morgenmiddag weer op de fiets! :D
Mijn vriend fietst ook, al zal samen op de fiets zitten wel wat minder worden nu mijn kleine man er is.

Ik wil georganiseerde toertjes gaan rijden en de Alp d'Uzes staat ook op mijn lijstje. Vind het erg leuk om ervaringen uit te wisselen.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:25

Mag ik me melden hier !!

ik race fiets veel met mijn vriend ;) mijn doel is om volgend jaar mee te doen aan de 11 steden fiets tocht in friesland

dit is mijn Racer
Afbeelding

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:29

Miiej schreef:

ik heb alles indd
Helm,handschoenen,schoenen, en pakje :j
in het begin moest ik wel heel erg wennen aan de pedalen, ben tot nu toe maar 1 keer gevallen Gelukkig in het gras :') _/-\o_
maar het went

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:51

Yeah! Net gebeld dat mijn fiets binnen is en klaar is! Twee dagen eerder dan verwacht. Morgen ochtend gelijk even ophalen! :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:53

Ik stap binnenkort ook maar weer op de fiets, is alweer een tijdje geleden :P

Vorige keer ben ik wel mooi onderuit gegaan, ik klik altijd rechts alleen los omdat ik met die voet afstap. Maar pedaaltje en schoen dachten er anders over, kreeg hem met geen mogelijkheid los.
Tja, toen was het al te laat :+ Gelukkig alleen een schaafwondje op mn knie en hand. Fiets had geen krasje :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:56

Ik ben gelukkig nog geen één keer gevallen, maar ja, heb ook niet heel veel km's op mijn naam staan. ;)

Dit is mijn fiets :D
Afbeelding

Hebben jullie al een fijn opbouwschema gevonden?

Toen ik mijn fiets kocht, heb ik alleen de broek, schoenen en een helm erbij gekocht. Vind het allemaal schandalig veel geld. Heb ook een broek van de Lidl, maar ik merk wel kwaliteitsverschil in de zeem en het materiaal. Maar ach, dan kun je eerder weer wat nieuws kopen. ;) Mbt overige kleding, gebruik ik mijn hardloopkleding. Heb veel tuniekjes, die zijn lang genoeg.