[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anseltje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:36

Hmmm dat elke dag afspoelen weet ik ook niet of dat wel juist is.. kijk dat je m om de tijd even een keer onder de kraan houdt, maakt niet zoveel uit. Bel anders even naar je dokter.
En dat je een lichtere/geen bloeding krijgt, kan ook komen, omdat je lichaam nog erg moet wennen. Maar voor de zekerheid een zwangerschapstest uitvoeren, kan nooit kwaad. :)

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:11

Een onduidelijkheid van mijn kant. Misschien zijn er anderen die het ook hebben gehad of het kennen.

Toen ik op vakantie ging, heb ik de pil een maand doorgeslikt. Dit was geen probleem en alles ging gewoon goed, ik werd niet ongesteld. Toen kwam ik terug in Nederland. Tijdens mijn stopweek was ik echt minimaal ongesteld. Het was echt heel weinig. De maand daarop was ik weer zo raar ongesteld. De maand daarop was ik echter best heftig (voor mijn doen) ongesteld. Nu zit ik weer in mijn stopweek (sinds donderdag) en ben ik nog steeds niet ongesteld geweest. Ik was wel voordat ik stopte met de pil een beetje ongesteld.. Dus door mijn pil heen. Nu heb ik helemaal niks. ik heb een test gedaan en die liet blijken dat ik niet zwanger ben.

Ik slik de microgynon 20. Wie weet wat dit kan zijn?

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:20

Misschien is je lichaam een beetje van slag af, of heb je stress ofzo??

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:14

Hallo dames,

Sorry dat ik hier zo binnenkom vallen maar zit best wel in de stress nu..
Ik heb 2 weken geleden seks gehad, het was niet de bedoeling , en zodra ik weer helder kon nadenken zijn we ook gestopt omdat ik die week 2x me pil was vergeten, gebeurd me nooit en zal je precies zien natuurlijk.Hij is niet in me klaargekomen,dit gebeurde zondagochtend en ik heb maandag ochtend een MAP gehaald.
Nu heb ik vrijdag avond me laatste pil ingenomen(ik ben iets eerder gestopt ivm overstappen op een implantaatje onder de huid en deze week had ik veel tijd om die in te laten brengen) en ik ben nog steeds niet ongesteld ;( ..
Hebben jullie ervaring met de MAP?. en of je inderdaad daar later door ongesteld kan worden?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:20

Ik heb twee keer de MAP ingenomen, maar deze had geen invloed op mijn menstruatie. Maar ik begrijp dat je nu de inplanon heb laten plaatsen? Kan natuurlijk ook zijn dat je lichaam daardoor van slag is, pillen vergeten, stoppen met de pil, MAP en dan de inplanon. Je zou natuurlijk een test kunnen doen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:21

Wat ik weet van de MAP dat je bij een lichte menstruatie of een menstruatie die uitblijft contact op moeten nemen met je huisarts.
Omdat het kan zijn dat de MAP bij een eventuele zwangerschap niet goed zijn werk heeft gedaan...

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:23

Emytje schreef:
Ik heb twee keer de MAP ingenomen, maar deze had geen invloed op mijn menstruatie. Maar ik begrijp dat je nu de inplanon heb laten plaatsen? Kan natuurlijk ook zijn dat je lichaam daardoor van slag is, pillen vergeten, stoppen met de pil, MAP en dan de inplanon. Je zou natuurlijk een test kunnen doen.

Nee deze moet ik dus tijdens mijn menstruatie laten plaatsen alleen die laat nu dus op zich wachten..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:40

Vandaag eindelijk weer de pil gekregen. Ben een half jaar gestopt geweest i.v.m. omstandigheden. daarvoor 15 jaar de pil geslikt, dus weet niet meer hoe te beginnen.

In de bijsluiter staat dat je moet beginnen op de 1e dag van menstruatie. Maar die duurt nog een week of 2.

Als ik nu begin met slikken, voorkom ik dan dat ik ongesteld word of zal het niet helpen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:35

ik zou gewoon beginnen wanneer je ongesteld bent, aangezien je er toch 6maanden uit bent geweest...
En dan 2 weken je benen bij elkaar houden of een kappotje...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:49

Ik vroeg me af of je als je de pil slikt (al jaar of 3) nog een vruchtbare periode hebt na je menstruatieweek?
En is er alsnog een kans op bevruchting wanneer pil + condoom worden gebruikt?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:14

@Loiz: bedoel je als je na de stopweek niet weer begint met een nieuwe strip?

Vraag van mij:
Ik heb jarenlang de Mercilonpil gebruikt, maar had regelmatig last van migraine. Na mijn laatste zwangerschap ben ik nu begonnen met de Cerazette; een lichtere pil, die je slikt zonder stopweek.
Voordeel: ik heb geen hoofdpijn meer.
Nadeel: verminderde zin in s*x en ik word -ondanks het continue doorslikken- wél ongesteld en dan nog meer dan een week lang ook ^)
Wie kan er nog een andere pil aanbevelen?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:17

Ik slik trouw de pil, een stopweek, en begin 7 dagen na de laatste gewoon weer.
Maar zonder pil heb je dan ongeveer een week later een vruchtbare periode, ik vroeg me af of je die met de pil ook nog hebt?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:23

Als het goed is niet ;)
Maar als je bijvoorbeeld in de eerste 14 dagen ziek bent (overgeven of diarree), dan kan het zijn dat je alsnog zwanger wordt.
De pil zorgt ervoor dat de baarmoeder zich niet voorbereid op het laten nestelen van een bevrucht eitje, maar een ovulatie vindt wel plaats :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:25

Als je de pil slikt vindt er als het goed is ook geen ovulatie plaats, dat is een van de werkingsmechanismen van de pil :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:08

Oh ik dacht dat alleen het slijmvlies van de baarmoederwand niet opgebouwd werd en er dús geen mogelijkheid was tot nestelen :D Nouja, ik heb twee kinders; ik ben klaar _O-

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:12

Even een vraagje,
Heeft er iemand hier ervaring met de Yas 24 + 4 doorslikken? Moet volgende week mijn regels krijgen maar eigenlijk komt dat super onhandig uit dus zou ik gewoon kunnen beginnen met de volgende strip als de roze pilletjes van deze strip op zijn?
Groetjes

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:15

Ik heb op opzich van de Yasmine geen verstand, maar waarom dan niet gewoon meteen de hele strip doorslikken?
Ik begrijp dat het een fase pil is, gezien de verschillende kleurtjes? Dan zit je straks met een deels opgemaakte strip, dat is ook zonde.
Gewoon alles een maandje uitstellen kan toch ook?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:22

Inderdaad gewoon de tussenpil niet nemen en meteen doorslikken met de ander lijkt me.
Mag ik vragen waarom je zo'n pil slikt? Heb zelf namelijk niet zn tussenpil erin, kan dus gewoon makkelijk doorslikken als ik
dat wil, lijkt me met zn 'volle maand' pil moeilijker. Enige probleem is dat ik nog wel eens vergeet of ik mn nou die dag of de volgende voor t laatst geslikt had :+

Haha ik heb nog geen kinderen maar hoef het nu ook nog niet, vandaar :Y)
Dus in principe hoef je geen rekening te houden met de in theorie vruchtbare week als je gewoon de pil netjes slikt?

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:45

Hallo,
Ik had ook een vraag over de pil ik slik nu ong. 2 jaar de Minerva.
Maar omdat apothekers overstappen op goedkopere middellen, hebben ze mij een andere pil gedaan. Nou ben ik hier niet blij mee, en vind het eng om dit gaan te gebruiken. Ook ivm. andere soort hormonen en het ws. aankomen etc. wat ik dan waarschijnlijk krijg van een andere pil. Ik moest in het begin speciaal de minerva hebben omdat deze puistjes zou tegen gaan. Nu hebben ze mij de Sandoz meegegeven, heeft iemand hier informatie over of iemand die mij gerust kan stellen of juist niet? Want ik ben dus bang dat er wat gaat veranderen door een andere pil.
ik hoop dat iemand mij kan helpen :D

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:53

nieky1993 schreef:
Even een vraagje,
Heeft er iemand hier ervaring met de Yas 24 + 4 doorslikken? Moet volgende week mijn regels krijgen maar eigenlijk komt dat super onhandig uit dus zou ik gewoon kunnen beginnen met de volgende strip als de roze pilletjes van deze strip op zijn?
Groetjes

Ik heb het deze zomer nog gedaan. Ging op vakantie en had ook geen zin om ongesteld te worden. De 4 witte pillen gewoon weglaten en onmiddelijk verdergaan met de roze pillen op een volgende strip. Geen problemen mee gehad ;-)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:11

MamaMiesje schreef:
Ik heb op opzich van de Yasmine geen verstand, maar waarom dan niet gewoon meteen de hele strip doorslikken?
Ik begrijp dat het een fase pil is, gezien de verschillende kleurtjes? Dan zit je straks met een deels opgemaakte strip, dat is ook zonde.
Gewoon alles een maandje uitstellen kan toch ook?

Het is de Yaz, niet Yasmine.
Lijkt heel fel op elkaar alleen heeft de Yaz dus 24 roze pillen en 4 witte pillen, en in die witte pillen zone krijg je dus je regels.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:15

Loiz schreef:
Inderdaad gewoon de tussenpil niet nemen en meteen doorslikken met de ander lijkt me.
Mag ik vragen waarom je zo'n pil slikt? Heb zelf namelijk niet zn tussenpil erin, kan dus gewoon makkelijk doorslikken als ik
dat wil, lijkt me met zn 'volle maand' pil moeilijker. Enige probleem is dat ik nog wel eens vergeet of ik mn nou die dag of de volgende voor t laatst geslikt had :+

Haha ik heb nog geen kinderen maar hoef het nu ook nog niet, vandaar :Y)
Dus in principe hoef je geen rekening te houden met de in theorie vruchtbare week als je gewoon de pil netjes slikt?

Ik slik deze pil omdat ik geen andere tot nu toe verdraag. Ik heb 3 verschillende pillen geprobeerd en de nuvaring en tot nu toe is dit de enige die ik goed verdraag. Ben wel blij dat deze nu wel werkt. Bij de andere pillen had ik altijd last van misselijkheid, veel moodswings en heel veel hoofdpijn en bij deze heb ik dat niet. Heb ook bijna geen last meer van klachten tijdens de menstruatie. En als ik geen pil pak kan ik tijdens mijn regels gewoon niet functioneren. Heb ze dan gewoon zo fel en doen zo een pijn dat het gewoon echt niet prettig is. En hoef idd ook nog geen kinderen :+ :+
Het handige bij deze pil is dat je gewoon elke dag een pil moet innemen, dus je vergeet minder snel een pil etc.
Hoe bedoel je precies rekening houden met de in theorie vruchtbare week?

Evih: Thanks, gelukkig kan het dus gewoon :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:13

_Maggy_ schreef:
Hallo,
Ik had ook een vraag over de pil ik slik nu ong. 2 jaar de Minerva.
Maar omdat apothekers overstappen op goedkopere middellen, hebben ze mij een andere pil gedaan. Nou ben ik hier niet blij mee, en vind het eng om dit gaan te gebruiken. Ook ivm. andere soort hormonen en het ws. aankomen etc. wat ik dan waarschijnlijk krijg van een andere pil. Ik moest in het begin speciaal de minerva hebben omdat deze puistjes zou tegen gaan. Nu hebben ze mij de Sandoz meegegeven, heeft iemand hier informatie over of iemand die mij gerust kan stellen of juist niet? Want ik ben dus bang dat er wat gaat veranderen door een andere pil.
ik hoop dat iemand mij kan helpen :D

Ik heb ruim 2 jaar de Sandoz geslikt, maar ben hier 2 weken geleden mee gestopt. Zit al een jaar te sukkelen met mijn gezondheid en ik ga nu 3 maanden zonder pil proberen, om te kijken of dit helpt. Volgens mijn huisarts kon de pil geen reden zijn voor al mijn klachten, maar ik ben al ruim een jaar heel vaak misselijk, duizelig, hoofdpijn etc.

Ik had het gevoel dat ik meer puistjes kreeg van deze pil, maar ik heb nog geen andere pil geslikt (omdat mijn huisarts mijn geen andere pil wil geven???). Dus veel meer kan ik er niet over vertellen, alleen dat ik misschien al die klachten dus van deze pil heb gekregen.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:55

Oke een hele stap dat ik dit op internet zet.. :')

Maargoed ik probeer het duidelijk uitteleggen :)

Vorige week is het uitgegaan met me vriend (we hebben maar een maand een relatie gehad, de afstand was te groot) maargoed, we hebben dus seks gehad, zonder condoom. Ik ben aan de pil!
2 weken geleden was me pil afgelopen, we hadden dat weekend nog seks gehad en had die zondag de laatste pil geslikt in de ochtend, daarna nog seks gehad.
Normaal werd ik altijd 2 dagen na de laatste pil ongesteld, nou ik werd het niet. Die donderdag werd ik "ongesteld". Het was echt niks! Had 1 druppel zegmaar :') je kon er geen theelepel mee vullen zo weinig. Nou ik ben die zondag daarna weer netjes met de pil begonnen. Maar ik stress hem toch best wel, of ik niet zwanger ben..
Zou het kunnen of niet? Kan het zo zijn dat je af en toe gewoon niet tot bijna niet ongesteld bent?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:08

je kan voor de zekerheid altijd een testje doen...

maar mij lijkt het haast niet dat je zwanger bent, want wat ik er uit begrijp heb je hem gewoon netjes gebruikt...