Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:06

PW ik ben ook benieuwd hoe het gaat..?! Maak me weer een beetje zorgen als ik dit zo lees... :(:) Hoop wat van je te horen.. sterkte

Met mij gaat het niet zo.. Heb steeds stukjes meegelezen hier en wil zo graag reageren op iedereen, maar het lukt me gewoon niet. Heb weer voortdurend koppijn, kan niks hebben en voel weer regelmatig woede opkomen.. Loop alleen maar te foeteren en te schelden en ik hoef maar iets te laten vallen of verkeerd te doen en ik ontplof zowat. Voor de paarden heb ik steeds minder geduld en kan me er maar moeilijk voor openzetten momenteel.. Vraag me soms af wat ik er ooit leuk aan heb gevonden, echt ervan genieten doe ik maar weinig. ik zie het gewoon niet meer..
Mijn opkomende woede kan ik nergens in kwijt en weet op zulke momenten niet waar ik er mee heen moet.. Op andere momenten voel ik weer bijna niks en voel ik me nog te slap om wat te doen.. en kan het me allemaal weinig schelen. Contact ga ik uit de weg, ben het liefst alleen. Heb al 2 dagen achter elkaar gemiste oproepen van een vriendin, maar kan het niet opbrengen om terug te bellen, heb geen zin om met iemand te praten.. Ook ben ik laks in reageren op berichtjes of smsjes van mensen..
Dinsdag begint de therapie. Ben aan de ene kant klaar om de confrontatie aan te gaan en wil er echt voor gaan nu.., maar ergens ben ik bang om nu eindelijk aan te gaan wat ik al die tijd voor me uitgeschoven heb, mijn gevoel, mijn verdriet, kwetsbare kant, mijzelf.. Het word tijd dat ik er eens echt aan ga werken ipv uit de weg te gaan.., maar ergens ben ik er best zenuwachtig over..

Sorry voor de egopost.. ;(
Iedereen een dikke :(:) ik denk wel aan jullie!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:56

Hallo dames,

ik meld mij even kort en ga niet in op jullie posts. Sorry daarvoor.
Ben net terug uit spanje, verhelderende relaxte week gehad met nieuwe inzichten en ideëen voor de toekomst.
Vanavond thuis gekomen en hier is het 1 groot drama. Een soort soapserie waarin ik de hoofdrol schijn te spelen en begrijp er allemaal vrij weinig van.
Binnen nu en een paar weken ben ik de stad uit en zullen jullie nog maar weinig van mij horen omdat ik niet wil dat mijn verblijfplek bekend worden.
Ben ik schuldig aan deze puinhoop? Ja en nee, aangezien je alles met een reden doet al wordt of kan deze niet altijd begrepen worden.
Kan ik hem opruimen? Nee, het is teveel. En de beschuldigen die naar mij gemaakt worden zijn scheef getrokken en onterecht. Ik wordt afgeschilder als een ziek en slecht mens. Ik kan er niks mee.
Ze moeten denken wat ze willen denken, horen wat ze willen horen en zien wat ze willen zien.
Als zij hun conclusies willen trekken zonder ook maar één vraag aan mij te stellen moeten ze dat vooral doen. Schijnbaar is de liefde en de vriendschap die ik voor deze personen voel/voelde niet wederzijds.

Ik wens iedereen veel kracht, inzicht en liefde om door alle moeilijke periodes heen te komen. Ik blijf meelezen maar voorlopig reageren doe ik niet ivm mogenlijke meelezers.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:13

Hier gaat het dus ook niet al te best lees ik. Vraag me af of de weersveranderingen hier debet aan zijn. Voor iedereen die het kan gebruiken een hele vette dikke :(:)

Ik ben een paar dagen terug uit mijn slof geschoten tegen 1 van de verhuurders van stal. Ik heb al jaren geen respect meer voor deze kerel, alleen nog minachting.(meerdere met mij) Hij vind het heel normaal om een grote bek tegen mij op te zetten en tegen mij te schreeuwen in het bijzijn van zo'n beetje iedereen op stal, nou dat vind ik dus niet. Ik heb een verbod gekregen om mijn honden mee te nemen door klachten van 1 persoon. (en iedereen klaagt steen en been over deze persoon zijn onuitstaanbare gedrag naar ons toe) Deze persoon heeft zelf jaren een hond mee naar stal gehad, beet ook nog dat kreng, en nu dat dat beest eindelijk de pijp uit is begint hij te klagen over andermans honden. Hier zijn wij het op stal niet mee eens en blijven gewoon onze honden mee nemen. Die 2 van mij zijn er een uurtje of 2 per dag terwijl de andere 3 er de hele dag zijn. Niemand heeft last van mijn honden, ze zeggen zelf dat ik gek ben als ik ze vanwege die kerel thuis laat. Wij willen massaal dat die vent oprot, dan word het weer gezellig. Stiekem dwarsbomen we deze vent al een tijdje in de hoop dat ie zijn biezen pakt. Maar ja, geeft wel WEER spanning, ik ben al weer een paar dagen bek af en slaap veel. Eerder had ik last van dat ik niet kon slapen, maar dat is nu omgedraaid. Het wisselt te veel, net als mijn stemmingen. Na dat ik bij stal geweest ben ga ik met de hondjes naar een vijver, de ene gaat graag zwemmen en de ander op muizen jacht en ik probeer daar te mediteren.

Sorry dat ik verder niet op jullie reageer, komt wel weer.

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:05

Gelukkig ben ik niet de enige met egpost, nou ja gelukkig.. Geen goed teken natuurlijk, inderdaad aikon, zou het wat met het weer te maken hebben..? Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen de temperatuur eigenlijk wel prettig vond. Behalve de regen.
Van de week regende het hier zo hard dat ik van slag raakte, ookal zat ik binnen. Ik word altijd onrustig als het regent, motregen niet, maar stortregen kan ik slecht tegen op een of andere manier. En het lijkt steeds erger te worden. Nu zat ik binnen achter de computer en begon het te plensen, keihard. Het klinkt me zo bedreigend in de oren dan en heb met mijn trui over mijn oren gezeten, maar ik bleef het horen, en werd ik er gewoon erg onrustig van.. raar, maar waar.. heb zitten janken met mijn trui over mijn kop, en waarom? omdat het regent.. gelukkig heeft niemand me zo gezien, ze zullen nog denken dat ik gestoord ben..

Verder wil ik toch even kort reageren, dus pak ik de vorige blz er even bij. Sorry voor degene die ik oversla.

Bellenadie Welkom hier.

Shilady Ook welkom

Bobomelo druk geweest met leuke dingen zo te horen, klinkt positief! Jammer van de stress op je werk.. Hopelijk kun je het uitpraten met je collega's, want spanningen op de werkvloer maken het er niet beter op...

krackertje Wat je schrijft is allemaal zó herkenbaar. Ik wilde het in het begin ook niet geloven, maar het duurt écht langer dan je denkt.. En die tijd kan pas wat ingekort worden als je dat gaat accepteren, dát er geen tijd voor staat.. En ik weet, dat is het moeilijkste. Hoe meer je jezelf soort van limieten op gaat leggen wanneer je er zogenaamd wel weer helemaal moet zijn, hoe langer het duurt.. En ik heb dat zelf ook nu pas naast me neer kunnen leggen. Je hebt niks aan toekomstplannen en doelen als je er zelf nog niet bent. En daarom heb ik als enige doel op dit moment; mijzelf. Heb je hulp op dit moment..?

PW hoe is het nu..? dikke knuffel en hoop snel hier wee een berichtje van je te zien.. :(:)

Maaike Heftige vakantie gehad dus.. maar anderzijds wel goed geweest om wat meer inzicht te krijgen. Erg goed van je dat je ook gelijk een afspraak gemaakt hebt bij de dokter! Als je dat soort dingen dan niet meteen doet, ga je het naderhand voor jezelf alleen maar verzachten en valt het in je ogen wel weer mee, tenminste dat heb ik steeds.
Fijn dat je eindelijk een stapje verder bent doordat je naar een psychiater doorverwezen bent. Inderdaad even schrikken, maar ik denk dat je er wel meer aan gaat hebben.
Zoals ik lees begin je ook weer op je werk deze week? Hoe zit je nu qua uren..?

Biieniie Wat een vervelende situatie. Heftig dat alles zo uit de hand is gelopen en dat je zo naar bestempeld word door iedereen. Hopelijk blijf je wel steunen op je inzichten die je verkregen hebt en heb je daar wat aan. Volg je hart meid en ik wens je erg veel sterkte en succes, al weet ik natuurlijk niet precies wat er nu allemaal speelt. Hopelijk kom je hier sterker uit, en aan de posts die ik gelezen heb van je denk ik dat wel.. Het zal niet makkelijk zijn, maar je komt er wel. Sterkte de komende tijd.. En als je iets kwijt wil kan dat natuurlijk altijd via pb..

aikon Jij ook een dikke knuffel :(:) Heb je topic ook gelezen en volgens mij ook al eerder iets over deze situatie.. niet fijn en neemt ook weer stress met zich mee.. succes en sterkte ermee! En voel je niet bezwaard om niet op de rest te reageren. (dat doe ik ook nooit.. :j :n )

Nou, ik ga maar eens slapen, heb vanmiddag ook alweer een paar uur in coma gelegen, dus zal het wel weer nodig hebben, voel me zo'n zombie de laatste dagen weer overdag.. Ben erg benieuwd wanneer de tijd aan zal breken dat ik mezelf weer herken in mijn actieve, vrolijke, energieke gedrag en enthousiasme en geduld in alles wat ik deed.., kan me haast niet meer voorstellen dat ik dat echt was voorheen..

_merel_

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:12

hoii!

Ik ben gisteren verhuisd.... Dat stond allang op de planning maar nu is dat ook egt gebeurt! Vanacht poedersuiker geslapen maar nu wel opgelucht dat al het gesleep achter de rug is!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:32

Even een kort berichtje
Voor iedereen een :(:)
Allemaal nare dingen dus als ik het zo lees, wens jullie allemaal sterkte! en koppie ervoor houden he!
Hier gaat ie op zich aardig, paar drukke dagen gehad, net iets te weining slaap, en 3 dgn achtermekaar gewerkt(normaal gesproken heel normaal.....)maar nu merk je gewoon dat dat toch best veel is allemaal!
En nu dus heerlijk uitgeslapen, tot 11uur....
Ben stiekem ook heel zenuwachtig voor de MRI-scan woensdag, maar gelukkig gaat 1 van mijn beste vriendinnen mee! en 2 week later de uitslag, dan gaat mijn mannetje mee!

Hebben jullie dat ook?
zo voel je je goed, en zo.......voel je je opeens weer hartstikke wankel....

vanavond een langere post hoor!

meiden, hou je taai! hetkomt echt goed met jullie!!!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:11

ik heb al even niet meer geschreven omdat het niet gaat met me...

Ik maak me ook zorgen om pw... ik hoop dat ze goed terecht is.

het is heel moeilijk voor me uitzichtloze dagen te hebben. ik hoop dat het snel weer betert..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:44

goeiemorgen...
Nou, gister toch nog druk gehad, dus van mijn lange post is weinig terecht gekomen!kregen onverwachts visite, had aar niet zo'n zin in, want had echt moeite om wakker te blijven....
zit nu op mijn werk, maar ben dizzy en niet wakker...pfff

en Pollewoppy, hoe is het nu met je?
Stond je vriend wel achter je brief voor zijn ouders?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:45

Hoi,

Jullie kennen mij niet (uit dit topic) en ik kom binnen met een hele vervelende mededeling.
Zoals jullie in de laatste berichten van Pollewoppie lazen, ging het niet goed met haar. Ik vind het erg moeilijk om jullie te vertellen, maar ze helaas zelf voor het einde gekozen. Dit wilde ik jullie even laten weten, wil niet te veel in details hier online, mochten jullie meer willen weten, dan staat mijn mailbox open.

Zoals ik zei, ik vind het heel vervelend en moeilijk om dit aan jullie te laten weten, maar omdat sommige zich zorgen om haar maakten, dit berichtje. Sterkte
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 16-08-10 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:52

wat wat erg. ik kom er niet bij van. ik weet het niet meer

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:55

Jeetje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:55

;(

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:49

Neeeeee!!! Ben echt even de kluts kwijt.. Uthrick mag ik je pben...?

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:51

|( ik word hier heel stil van.. sprakeloos.. ontdaan..
ik geloof het eigenlijk nog niet..verschrikkelijk

PW, meis.. hopelijk ben je nu ergens waar je je rust nu wel kan vinden.. vind dit zo erg..
Y;( laatste :(:) aan jou.. jammer dat je het op hebt gegeven.. Het doet ons allen veel pijn..
Heb zoveel gehad aan je verhalen en tips.., je was en bent een topper! ;(
Laatst bijgewerkt door ikbenellie op 16-08-10 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:52

Ik denk dat Uthrick bestookt wordt met PB's van ons, ik heb gewoon maar gepbt namelijk. Mocht je dit niet op prijs stellen, sorry daarvoor. Wist anders niet wat te doen op dat moment...

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:57

Hoi

Ik krijg idd veel Pb maar dat vind ik niet erg, probeer ze allemaal te beantwoorden. Ik ben met MODs in overleg of we een afscheidstopic voor haar maken. Ik ga vrijdag sowieso naar haar crematie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:04

Bedankt voor je berichtje... Ontzettend fijn dat jij dit op je neemt, om ons op de hoogte te stellen.

Ik voel me raar, Danielle was toch een goede vriendin van me geworden de afgelopen jaren en we hadden bijna dagelijks contact. Ik zag het aankomen, ik denk iedereen wel, maar we konden niks doen. Je staat zo machteloos he. Voor mij persoonlijk is het een beetje te veel, na het overlijden van ons veulen afgelopen week. Pfff..
Ze is nu in ieder geval bij Droeffie...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:11

Uthrick schreef:
Hoi

Ik krijg idd veel Pb maar dat vind ik niet erg, probeer ze allemaal te beantwoorden. Ik ben met MODs in overleg of we een afscheidstopic voor haar maken. Ik ga vrijdag sowieso naar haar crematie.

oke, ik hoop heel snel meer te weten...!!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:13

Heb er geen woorden voor!!! Ga nu naar huis en mail even vanaf daar

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:19

Ik kreeg per PB het verschrikkelijke nieuws over PW te horen.

Ik ben er kapot van, ook al las ik niet veel meer mee, ik kwam toch geregeld nog even binnen kijken om te zien hoe het met iedereen was ;(

Wat naar om te horen dat voor haar alle therapie ed niet heeft mogen helpen.

Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit grote verlies.

PW, hopelijk heb je nu rust meisje. Ik hoop dat dit voor jou de beste keuze was.

Uthrick, ik ga je ook even PBen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:51

Ondanks dat ik al een tijdje niet meer aanwezig ben hier in het topic wil ik jullie allemaal toch veel sterkte toewensen. Vreselijk dat ze zo gestreden heeft en het niet heeft mogen winnen.

Dames veel sterkte allemaal!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:14

Hier ook een oude bekende van dit topic. Las ook nog vaak mee, en zag ook dat het niet goed met dr ging. Zo'n goed persoon, met zo'n groot hart voor iedereen hier. Wanneer je je flink slecht voelde waren daar altijd de persoonlijke berichten van haar die je tot nieuwe inzichten brachten.

Lieve Danielle, ik hoop dat je nu je rust hebt gevonden. We zullen je echt missen..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:14

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:15

Precies Petulan, je beschrijft haar zoals ze was ;(

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:41

echt erg zeg ;(